به روز رسانی تبلیغات سیاسی در اتحادیه اروپا

به روز رسانی در 14 نوامبر

Google از انتخابات دموکراتیک در سراسر جهان با اطمینان از دسترسی رأی دهندگان به اطلاعات باکیفیت و قابل اعتماد، محافظت از پلتفرم های ما در برابر سوء استفاده و ارائه کمپین ها با بهترین ابزارهای امنیتی و آموزش پشتیبانی می کند.

ما با دولت‌ها، تبلیغ‌کنندگان و سازمان‌های جامعه مدنی همکاری نزدیک داریم تا از تبلیغات سیاسی مسئولانه در سراسر پلتفرم‌های خود حمایت کنیم. در سال‌های اخیر، ما روی برنامه‌های تبلیغاتی پیشرو در صنعت سرمایه‌گذاری کرده‌ایم که از ایمنی کاربر پشتیبانی می‌کنند و شفافیت را ارتقا می‌دهند.

به عنوان مثال، از سال 2019، ما از همه تبلیغ‌کنندگانی که مایل به اجرای تبلیغات انتخاباتی در اتحادیه اروپا هستند، ملزم به رعایت الزامات شفافیت بیشتر شده‌ایم، از جمله تأیید هویت و افشای درون آگهی که به وضوح نشان می‌دهد چه کسی برای هر آگهی پول پرداخت کرده است. ما همچنین الزامات افشا را برای استفاده از محتوای مصنوعی یا دیجیتالی تغییر یافته در تبلیغات انتخاباتی ایجاد کرده‌ایم، گزارش شفافیت تبلیغات سیاسی اختصاصی را حفظ کرده‌ایم و نحوه هدف‌گیری تبلیغات انتخاباتی را محدود کرده‌ایم. در نتیجه، در مورد تبلیغات سیاسی در سرویس‌های ما شفافیت بیشتری نسبت به تبلیغات تلویزیونی، روزنامه یا رادیویی مشابه وجود دارد.

متأسفانه مقررات آتی اتحادیه اروپا در مورد شفافیت و هدف گذاری تبلیغات سیاسی (TTPA) چالش های عملیاتی جدید و عدم اطمینان قانونی را برای تبلیغ کنندگان و پلتفرم های سیاسی معرفی می کند. به عنوان مثال، TTPA تبلیغات سیاسی را چنان گسترده تعریف می کند که می تواند تبلیغات مربوط به طیف بسیار گسترده ای از مسائل را پوشش دهد که شناسایی قابل اعتماد در مقیاس دشوار است. همچنین فقدان داده‌های معتبر انتخابات محلی وجود دارد که امکان شناسایی مداوم و دقیق همه تبلیغات مربوط به هر انتخابات محلی، منطقه‌ای یا ملی را در هر یک از 27 کشور عضو اتحادیه اروپا فراهم کند. و راهنمای فنی کلیدی ممکن است تا چند ماه قبل از اجرایی شدن این مقررات نهایی نشود.

در نتیجه، Google قبل از اجرایی شدن TTPA در اکتبر 2025، ارائه تبلیغات سیاسی در اتحادیه اروپا را متوقف خواهد کرد. علاوه بر این، تبلیغات سیاسی پولی، که در آن به عنوان تبلیغات سیاسی تحت TTPA واجد شرایط هستند، دیگر در YouTube در اتحادیه اروپا مجاز نخواهند بود.

در طول فرآیند قانونگذاری، نگرانی‌های ما در مورد تأثیر بالقوه TTPA و چالش‌های ناشی از برخی الزامات آن را به اشتراک گذاشتیم، اما این مقررات در نهایت وضوح و ویژگی‌های لازم را که به ما اجازه می‌دهد با الزامات آن مطابقت کنیم، ارائه نکرد. برای خروج از تبلیغات سیاسی در سایر حوزه‌های قضایی، از جمله در فرانسه، کانادا و برزیل، که نتوانسته‌ایم فوراً از اجرای خاص مورد نیاز توسط مقررات پیروی کنیم، مجبور شده‌ایم تصمیم‌های دشوار مشابهی بگیریم. ما اطلاعات بیشتری در مورد زمان دقیق تغییر سیاست خود در سال 2025 به اشتراک خواهیم گذاشت و در آینده به ارزیابی این تصمیم ادامه خواهیم داد.

قبل از هر انتخاباتی، مردم نیاز به دسترسی به اطلاعات مفید، مرتبط و به موقع دارند و ما به سرمایه گذاری در افراد، سیاست ها، فناوری، محصولات و مشارکت های لازم برای نمایش اطلاعات معتبر و مقابله با اطلاعات نادرست و محتوای مضر در سراسر خدمات خود ادامه خواهیم داد.

در دسترس قرار دادن و مفید بودن اطلاعات در مرکز مأموریت ما باقی می ماند و حمایت از تبلیغات مسئولانه، از جمله تبلیغات سیاسی در صورت امکان، بخش کلیدی این تلاش است. ما معتقدیم که تبلیغات دیجیتال مقرون به صرفه مخصوصاً برای کمپین‌های کوچک‌تری که به دنبال دسترسی به طیف وسیعی از رأی‌دهندگان هستند، ارزشمند است و به تعامل با قانون‌گذاران، شرکای تجاری و گروه‌های اجتماعی در مورد این موضوع مهم ادامه خواهیم داد.

Source link