Platform Data Custom (CDP) Vs Data Warehouse، CRM و Platform Management Data

عکس پروفایل نویسنده

@رد استکRudderStack

بسترهای نرم افزاری مشتری Open Source برای توسعه دهندگان – www.rudderstack.com

در این پست ، ما برخی از تفاوتهای اساسی بین Platform Data مشتری (CDP) و سایر ابزارهایی را که معمولاً در یک پشته فناوری بازاریابی استفاده می شود ، برجسته می کنیم. ما همچنین با یک سوال مهم در ذهن بسیاری از شرکت ها روبرو می شویم: “آیا باید CDP بسازم یا بخرم؟”

مقدمه

در نگاه اول ، به نظر می رسد بسیاری از ابزارهای موجود در پشته فن آوری بازاریابی یکسان هستند. اینها شامل سیستم عامل های داده مشتری (CDP)، سیستم عامل های مدیریت داده (DMP)، انبارهای داده ، مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) سیستم ها ، ابزارهای اتوماسیون بازاریابی ، ابزارهای تجزیه و تحلیل و سایر سیستم ها برای مدیریت داده های مشتری.

این شباهت اغلب از هم پوشانی قابل توجه ویژگی ها ناشی می شود. به عنوان مثال ، بسیاری از ابزارهای فوق به شما امکان ایجاد مخاطب و بررسی گزارش عملکرد را می دهند.

به دلیل این ویژگی های همپوشانی ، عدم وضوح در بازار و این واقعیت که تیم های جداگانه اغلب ابزارهای مختلفی را انتخاب می کنند ، مدیران محصول و بازاریابان اغلب ناخواسته ایجاد می کنند فرانکشتاین پشته های فن آوری که یک یا دو کار را به خوبی انجام می دهند ، اما متمرکز کردن داده های مشتری را به یک ظروف بزرگ تبدیل می کنند.

داشتن درک روشنی از اینکه CDP چیست و ایجاد یک مرز مشخص بین CDP و سایر فناوری های بازاریابی تا حد زیادی در ایجاد یک استراتژی داده موفقیت آمیز برای بازاریابی موثر است.

بنابراین ، دقیقاً یک بستر داده مشتری چیست؟

طبق م Instituteسسه Platform Data مشتری (CDP) ، CDP به عنوان “نرم افزاری بسته بندی شده ایجاد می شود که یک بانک اطلاعاتی مشتری مداوم و یکپارچه ایجاد می کند که برای سایر سیستم ها قابل دسترسی است”.

ارزش درک این تعریف را دارد تا جزئیات CDP چیست و بدانید:

  • یک پایگاه داده مشتری مداوم و یکپارچه ایجاد می کند – CDP داده های رویداد و ویژگی های مرتبط را از انواع منابع داده مانند وب سایت ها ، برنامه های تلفن همراه و غیره جمع آوری می کند. سپس این داده ها را پردازش می کند تا هویت مشتری را متحد کند و یک دیدگاه واحد از مشتریان شما ایجاد کند.
  • قابل دسترسی برای سیستم های دیگر – CDP به طور یکپارچه با ابزارها و سیستم عامل های شخص ثالث ادغام می شود تا موارد استفاده پایین دستی شما را تأمین کند. این موارد شامل هدایت کمپین های بازاریابی موثر ، تقویت تجزیه و تحلیل پیشرفته ، غنی سازی انبار داده و بسیاری موارد دیگر است.

همچنین توجه به این نکته مهم است که CDP همه این کارها را با رعایت استانداردهای لازم کیفیت کیفیت و حاکمیت و کاهش هرگونه حریم خصوصی داده ها یا مسائل امنیتی انجام می دهد ، که همه از نظر مهندسی اقدامات مهمی هستند.

اکنون که مشخص کردیم CDP چیست و چه کاری انجام می دهد ، بیایید CDP را از سایر فناوری ها و سیستم های بازاریابی که داده های مشتری را مدیریت می کنند ، متمایز کنیم.

CDP Vs Platform Management Data (DMP)

تفاوت عمده بین CDP و DMP در نوع داده ها و همچنین نحوه جمع آوری این داده ها است.

CDPs به مشاغل اجازه می دهد تا داده های شخص ثالث و شخص ثالث را از طریق API ها ، SDK ها و منابع دیگر در زمان واقعی جمع آوری کنند ، سپس به کاربران اجازه می دهد تا آن را برای موارد استفاده در پایین دست پردازش و عادی کنند. از طرف دیگر ، DMP ها بیشتر داده های شخص ثالث را برای ایجاد مخاطب در کارزارهای بزرگ بازاریابی جمع آوری می کنند.

تفاوت کلیدی دیگر بین دو نوع سیستم عامل این است که داده های جمع آوری شده توسط CDPs حاوی است PII (اطلاعات قابل شناسایی شخصی). این به این دلیل است که CDP ها عمدتا توسط ابزارهای پایین دستی برای شخصی سازی (توصیه ها ، کمپین های بازاریابی و غیره) استفاده می شوند. در مقابل ، DMP ها داده های کاملاً ناشناس را جمع آوری می کنند (یعنی PII از داده ها سلب می شود) ، بنابراین نمی تواند با افراد مرتبط باشد.

بستر های نرم افزاری CDP در مقابل CRM

برخلاف CDP ، CRM تخصص شما را در مدیریت روابط با مشتریان خود دارد. CRM به شما امکان می دهد داده های شخص اول را به طور موثر مدیریت کرده و سوابق مشتری و حساب خود را مشاهده ، به روز کنید و گزارش دهید.

برخی از تفاوتهای اساسی بین CRM و CDP وجود دارد که اساساً در نحوه جمع آوری ، پردازش و استفاده از داده ها وجود دارد. برای مبتدیان ، CRM اطلاعات تولید شده بیشتر از طریق مشارکت مشتری را ضبط و ذخیره می کند. همچنین داده های معاملات و فروش را ثبت می کند.

CRM برای متحد کردن داده های حاصل از سیستم های دیگر ساخته نشده است. با این حال ، CDP می تواند داده ها را با تغییر ساختار CRM و تکمیل آن با شاخص های مورد نیاز CRM برای استفاده م itثر از آن ، به داده های خود ارائه دهد.

تفاوت کلیدی دیگر بین CRM و CDP این است که در حالی که CDP با ابزارهای شخص ثالث مختلف برای تجزیه و تحلیل ، بازاریابی و سایر موارد استفاده در پایین دست ادغام شده است ، CRM ابزارهای خاص خود را برای مدیریت تعاملات با مشتری یا ادغام با ابزارهای اتوماسیون بازاریابی دارد. . بنابراین ، CRM ها اغلب با ابزارهای شخص ثالث برای تعامل و تعامل با مشتری و گزارش دادن در مورد انواع دیگر داده های مشتری ، ادغام بسیار محدودی دارند.

CDP در مقابل انبار داده

انبار داده یک مخزن متمرکز داده است که از چندین منبع متفاوت جمع آوری شده است. مشاغل از انبارهای داده به عنوان م coreلفه اصلی زیرساخت هوش تجاری خود استفاده می کنند و از آنها به عنوان سیستم های گزارشگری و تجزیه و تحلیل داده ها استفاده می کنند.

اگرچه درست است که بیشتر CDP ها و انبارهای داده از فناوری های یکسانی برای داده استفاده می کنند ، در غیر این صورت شباهت های بسیار کمی بین این دو وجود دارد. در اینجا چند تفاوت اساسی بین CDP و انبار داده وجود دارد:

ساخت CDP خود در مقابل خرید یک مورد: یک نکته مهم

هنگامی که درک درستی از CDP دارید – و آنچه نیست – سپس می توانید سوال منطقی بعدی را بپرسید: آیا باید CDP خود را خریداری یا ساخت؟

اکثر CDP ها بلوک های ساختمانی یکسانی دارند – با استفاده از فناوری های رایج که قبلاً مالک آنها هستید یا به راحتی می توانید خرید کنید ساخته می شوند. با این حال ، CDP های اختصاصی همچنین دارای رابط هایی برای منابع مشترک داده ، گردش کار آماده سازی داده های داخلی و فرآیندهای تنظیم شده برای وضوح هویت هستند.

برای ساخت CDP داخلی ، یا مجبورید همه این سیستم ها را از ابتدا پیاده سازی کنید یا اجزای مربوطه را که این کارها را انجام می دهند پیدا کرده و آنها را جمع آوری کنید. در اینجا شکل کامل مجموعه داده های مشتری به نظر می رسد. احتمالاً هر دو این موارد باعث ایجاد پیچیدگی های فنی می شوند و زمان قابل توجهی را در بخش فناوری اطلاعات شما می گیرند. همچنین خطر شکست و تلاش برای ساخت و نگهداری CDP وجود دارد.

از طرف دیگر ، ساخت CDP در صورت تمایز قابل توجه بازار از بازارهای اختصاصی ، منطقی است. این تمایز شامل توانایی شخصی سازی مشارکت مشتری با سرعت لازم ، هدایت LTV مشتری و در نهایت افزایش درآمد است. حتی در این صورت ، به جای اینکه تیم های داخلی خطوط لوله پیچیده را مدیریت کنند ، بیشتر شرکت ها با صرف منابع برای اقدام بر روی داده ها ، خدمات بهتری خواهند داشت.

عکس پروفایل نویسنده

داستان های من را بخوانید

بسترهای نرم افزاری مشتری Open Source برای توسعه دهندگان – www.rudderstack.com

برچسب ها

با هکر نون همراه باشید

حساب رایگان خود را ایجاد کنید تا قفل تجربه خواندن سفارشی خود را باز کنید.