نحوه بهینه سازی محتوای موجود با بهترین روش های سئو

به راحتی می توان به انتشار و رها کردن کنترل یک قطعه از محتوا دست یافت. با این حال، برای استخراج بیشترین ارزش از هر صفحه، باید عملکرد آن را نظارت کنید. این به شناسایی صفحاتی کمک می‌کند که آن‌طور که انتظار داشتید رتبه‌بندی یا ترافیک را افزایش نمی‌دهند تا بتوانید آنها را بهینه کنید و عملکرد آنها را افزایش دهید.

مطمئن نیستم از کجا شروع کنم؟ در این راهنما، من به شما یاد می‌دهم که چگونه محتوایی را که عملکرد ضعیفی دارند، پیدا کنید، کلمات کلیدی رقابتی مناسب را انتخاب کنید و عملکرد صفحه را دنبال کنید تا بتوانید محتوای سئوی خود را بهبود ببخشید و به تعداد بیشتری از مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید.

3 مرحله برای بهینه سازی محتوای موجود

استراتژی سئو و بازاریابی محتوا برای موفقیت کمپین شما بسیار مهم است. ترافیک ارزشمند محتوایی را که از قبل دارید از دست ندهید – تنها چیزی که نیاز دارد کمی تقویت است.

با این سه مرحله عملکرد محتوای موجود خود را بهبود بخشید.

1. محتوایی را که نیاز به بهینه سازی دارد، شناسایی کنید

راه های مختلفی برای یافتن صفحات مناسب برای بهینه سازی محتوا وجود دارد. این که شما از آن استفاده می کنید به استراتژی سئو و منابع شما بستگی دارد. محتوایی که برای بهینه سازی انتخاب می کنید باید با اهداف سئوی شما هماهنگ باشد. هر محتوایی که عملکرد ضعیفی دارد برای بهینه سازی ایده آل نخواهد بود زیرا هر صفحه در سایت شما جزء لاینفک کمپین سئو شما نیست.

در طول این فرآیند، به طور انتقادی به این فکر کنید که آیا یک صفحه ارزش بهینه سازی بیشتر را دارد یا اینکه آیا باید هرس شود. در اینجا یک راه برای حذف محتوایی وجود دارد که ارائه نمی شود (و ممکن است در واقع به سئو سایت شما آسیب برساند).

از یک ابزار پولی برای مشاهده افت رتبه استفاده کنید

اگر از Ahrefs یا ابزار سئوی پولی دیگری استفاده می‌کنید که به شما امکان می‌دهد عملکرد سایت را ردیابی کنید، می‌توانید صفحاتی را که در رتبه‌بندی کلمات کلیدی افت کرده‌اند شناسایی کنید. از Site Explorer برای مشاهده موقعیت کلمه کلیدی ارگانیک خود استفاده کنید. برای شناسایی تغییرات، “مقایسه با” را در منوی کشویی انتخاب کنید.

برای بهینه سازی محتوای موجود، کاهش رتبه در کاوشگر سایت را پیدا کنید

به دنبال قطعاتی باشید که جایگاه خود را در SERP از دست می دهند. همچنین می توانید صفحات مهمی را پیدا کنید که در پایین صفحه یک SERP یا در صفحه دو قرار دارند. این صفحات در “فاصله قابل توجه” از رتبه بندی نزدیک به بالای صفحه یک هستند. افزایش رتبه آنها باعث افزایش ترافیک به سایت شما می شود. به یاد داشته باشید، بیش از نیمی از جستجوگران روی 3 نتیجه برتر گوگل کلیک می کنند و افزایش رتبه بندی تقریباً همیشه منجر به کلیک بیشتر می شود.

از GSC برای ارزیابی ترافیک استفاده کنید

گزارش عملکرد کنسول جستجوی Google شما نشان می دهد که هر یک از صفحات نمایه شده شما در نتایج جستجو چقدر خوب عمل می کنند. می توانید از آن برای مشاهده تغییرات ترافیک در طول زمان استفاده کنید. صفحاتی که ترافیک کمتری نسبت به قبل دریافت می کنند ممکن است از بهینه سازی بهره مند شوند.

2. از کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید تا ببینید مردم چگونه صفحه شما را پیدا می کنند

بخش مهمی از دستیابی به مخاطبان هدف شما این است که بفهمید آنها چگونه فکر می کنند و به دنبال چه چیزی هستند. ابزارهای جستجوی پولی برای شناسایی کلمات کلیدی بالقوه و حجم مرتبط با آنها عالی هستند – اما به شما نمی گویند که افراد واقعاً از چه کلمات کلیدی برای یافتن صفحه شما استفاده می کنند. اینجا جایی است که کنسول جستجوی گوگل وارد می شود.

Google Search Console ابزاری رایگان است که به شما امکان می دهد ببینید صفحات وب شما در جستجو چگونه عمل می کنند و افراد از چه عباراتی برای یافتن شما استفاده می کنند. از آن برای کشف کلمات کلیدی ممکن برای بهینه سازی محتوای خود استفاده کنید.

در اینجا چگونه است:

1. به «نتایج جستجو» در منوی سمت چپ بروید.

منوی gsc

2. برای مشاهده لیستی از صفحات نمایه شده خود، روی برگه “صفحات” کلیک کنید.

اسکرین شات از صفحات برتر برای تحقیق کلمات کلیدی محلی در GSC

3. صفحه‌ای را که می‌خواهید بهینه کنید انتخاب کنید، سپس روی برگه «پرسمان‌ها» کلیک کنید. این برگه جستجوهایی را که صفحه شما برای آنها ظاهر شده است، تعداد کلیک هایی که صفحه شما از آن جستجوها دریافت کرده است و چند بار صفحه شما در نتایج جستجو برای آن عبارت نمایش داده شده است (نمایش ها) را نشان می دهد.

اسکرین شات از پرس و جوهای برتر برای تحقیقات کلیدواژه محلی در GSC

این نما همچنین میانگین CTR و موقعیت صفحات را در 90 روز گذشته نشان می دهد.

معیارها در gsc

4. از این کلمات و عبارات می توان به عنوان کلمات کلیدی برای بهینه سازی محتوای موجود استفاده کرد. آنها را در یک صفحه گسترده کپی کنید تا بتوانید بیشتر بررسی کنید که آیا آنها برای شما خوب کار می کنند یا خیر.

به عنوان مثال، می توانید از ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای مشاهده حجم جستجو و دشواری کلمات کلیدی برای کلمات کلیدی انتخابی خود یا یافتن کلمات کلیدی مرتبط دیگر استفاده کنید. این می‌تواند بینشی در مورد اینکه رتبه‌بندی برای یک کلمه کلیدی هدف خاص چقدر دشوار است و اینکه آیا باید به بهینه‌سازی خود ادامه دهید یا خیر، ارائه دهد. همچنین می تواند به شما در تنظیم استراتژی سئو و تخصیص مجدد منابع کمک کند. بنابراین اگر یک کلمه کلیدی صنعتی دارید که می‌خواهید برای آن رتبه‌بندی کنید و می‌بینید که دشواری کلمه کلیدی بالایی دارد، می‌توانید استراتژی ایجاد لینک خود را تنظیم کنید یا از یک ارائه‌دهنده خدمات لینک‌سازی استفاده کنید تا به شما کمک کند بک لینک‌ها را به صفحه خود افزایش دهید و شانس خود را افزایش دهید. رتبه بندی

3. به روز رسانی و بهینه سازی محتوای موجود با کلمات کلیدی شناسایی شده در GSC

عالی است، شما کلمات کلیدی هدف را برای بهینه سازی محتوا دارید! اکنون، باید قبل از ادغام آنها در محتوای خود، هدف جستجوی مرتبط با آنها را تأیید کنید. خود را به جای جستجوگر قرار دهید: آیا چیزی را به مردم می دهید که به دنبال آن هستند؟

هدف جستجو را کشف کنید

اگر تحقیقات کلیدواژه به این سؤال پاسخ دهد که مشتریان بالقوه به دنبال چه چیزی هستند، هدف جستجو به این سؤال پاسخ می دهد که «چرا» آنها به دنبال آن هستند.

با جستجوی کلمات کلیدی با بیشترین تعداد کلیک در گوگل شروع کنید. چه نوع محتوایی در نتایج جستجو ظاهر می شود؟ آیا هدف جستجو با صفحه ای که می خواهید بهینه کنید مطابقت دارد؟ به سراغ کلمات کلیدی دیگر خود بروید و همچنان در مورد هر کدام از خود سوالات مشابه بپرسید. این فرآیند به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی خود را محدود کنید و کشف کنید که کدام یک برای محتوای فعلی شما بهترین هستند.

اگر هدف جستجوی صفحه شما با کلمات کلیدی مورد نظر شما مطابقت ندارد، باید فهرست کلمات کلیدی خود را اصلاح کنید، کپی خود را ویرایش کنید تا با هدف جستجو مطابقت داشته باشد یا محتوای جدیدی برای کلمه کلیدی مورد نظر خود ایجاد کنید.

محتوای موجود خود را بهینه کنید

هنگامی که کلمات کلیدی را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کردید، نوبت به یافتن می رسد طبیعی راه هایی برای گنجاندن کلمات کلیدی و عبارات کلیدی خود در نسخه خود. حتی خوانندگانی که دانش سئوی آن‌ها صفر است، می‌توانند پر کردن کلمات کلیدی را از یک مایل دورتر تشخیص دهند. در حالی که در حال انجام آن هستید، محتوای خود را به‌روزرسانی کنید تا هر گونه آمار یا اطلاعات جدید را شامل شود تا صفحه شما به روز و مرتبط باشد.

اکنون، وقتی به کسی می گویم که باید کلمات کلیدی بیشتری را در محتوای خود بگنجانند، معمولاً یک چیز می پرسند: چند بار باید کلمه کلیدی خود را وارد کنم؟

متأسفانه، هیچ قانون سخت و سریعی در مورد تعداد دفعات درج یک کلمه کلیدی وجود ندارد. گوگل می گوید تراکم کلمات کلیدی یا تعداد کلمات بهینه برای رتبه بندی صفحات خوب ندارد. بلکه می خواهید ایجاد کنید محتوای جامع که هدف جستجوی کلمه کلیدی انتخابی شما را برآورده می کند. این بدان معناست که شما باید بر روی ارائه اطلاعاتی که جستجوگران به دنبال آن هستند تمرکز کنید تا اینکه تعداد کلمات خاصی را برآورده کنید.

یکی از راه‌های سنجش اینکه آیا محتوای شما به اندازه کافی کامل است یا خیر این است که به صفحات با رتبه برتر برای کلمه کلیدی مورد نظر خود نگاه کنید. اگر صفحه شما 400 کلمه دارد، اما رقبای شما بیش از هزار کلمه دارند، احتمالا چیزی را از دست داده اید. در طول این فرآیند، شما باید به طور طبیعی کلمات کلیدی و اصطلاحات مرتبط با معنایی خود را درج کنید.

در صورت لزوم، کلمه کلیدی خود را نیز در موارد زیر قرار دهید:

همچنین باید پیوندهای داخلی صفحه به روز شده خود را به روز کنید تا متن لنگر حاوی کلمات کلیدی باشد که محتوای خود را برای آنها بهینه کرده اید. این موضوع موضوع محتوای شما را برای گوگل و سایر موتورهای جستجو واضح می کند.

بهینه سازی قطعه ویژه

قطعه برجسته یک نقطه مطلوب در SERP ها است. در بالای صفحه نتایج جستجو – بالای نتیجه شماره 1 – رقابت برای این نقطه قرار دارد بالا. اما این بدان معنا نیست که غیرممکن است. تنها چیزی که نیاز دارید استراتژی بهینه سازی محتوا است.

اگر کلمه کلیدی که برای آن بهینه سازی می کنید دارای یک قطعه ویژه مرتبط است، می توانید بخشی از صفحه خود را پس از قطعه موجود مدل کنید و سعی کنید آن را برای خود ثبت کنید. تکه‌های ویژه با ارائه پاسخی سریع به درخواست، توجه جستجوگران را به خود جلب می‌کنند و ترافیک بیشتری را به صفحه انتخابی هدایت می‌کنند.

مطمئن نیستید که چگونه بفهمید کلمه کلیدی انتخابی شما قبلاً یک قطعه برجسته دارد یا خیر؟ ساده است – فقط آن را در گوگل جستجو کنید. اگر یک قطعه ویژه مرتبط داشته باشد، نزدیک به بالای نتایج جستجوی شما خواهد آمد.

اسکرین شات قطعه برجسته در SERP

این قطعه برجسته به عنوان یک لیست قالب بندی شده است. وقتی روی پیوند کلیک می‌کنم، می‌توانم ببینم نویسنده h2s خود را شماره‌گذاری کرده است، و اتفاقاً این اطلاعاتی است که Google در قطعه آورده است.

پست ما را در مورد نحوه دریافت یک قطعه ویژه بررسی کنید تا یاد بگیرید چگونه محتوایی ایجاد کنید که شانس شما را برای دستیابی به این نقطه مورد علاقه افزایش دهد.

عملکرد بهینه سازی خود را ردیابی کنید

هنگامی که صفحه خود را بهینه کردید، باید از Google بخواهید که آن را از طریق ابزار بازرسی URL در کنسول جستجوی گوگل بازرسی کند و تغییرات در Google Analytics را برای ردیابی تغییرات ترافیک حاشیه نویسی کند.

چگونه از گوگل بخواهیم صفحه شما را دوباره بخزد

اکنون که صفحه شما بهینه شده است، می خواهید گوگل آن را دوباره بررسی کند تا بتواند کلمات کلیدی و محتوای جدید شما را پیدا کند و صفحه شما را ایندکس کند.

به کنسول جستجوی گوگل خود وارد شوید و URL صفحه بهینه شده خود را در ابزار بازرسی URL در بالای صفحه قرار دهید.

بازرسی URL نیز در GSC

هنگامی که GSC URL را بررسی کرد، به شما اطلاع می‌دهد که آیا در فهرست Google وجود دارد یا خیر و کدام پیشرفت‌ها را شناسایی می‌کند. روی “درخواست نمایه سازی” در کادر اول کلیک کنید تا از گوگل بخواهید صفحه شما را دوباره بخزد تا محتوای بهینه شده جدید شما را پیدا کند.

درخواست نمایه سازی از طریق کنسول جستجوی گوگل

پس از اینکه گوگل محتوای به روز شده شما را خزیده و فهرست بندی کرد، امیدواریم صفحه شما در SERP های بیشتری در اطراف کلمات کلیدی مورد نظر شما ظاهر شود.

نحوه حاشیه نویسی گوگل آنالیتیکس

اگر از Universal Analytics استفاده می‌کنید، می‌توانید تغییرات خود را حاشیه‌نویسی کنید تا به سرعت تشخیص دهید که چه زمانی یک صفحه را بهینه کرده‌اید و تأثیر آن بر ترافیک و کلیک‌های شما چیست. این مراحل را برای حاشیه نویسی GA خود دنبال کنید.

اگر از Google Analytics 4 استفاده می کنید و می خواهید داده های خود را حاشیه نویسی کنید، باید از افزونه ای مانند GAannotations استفاده کنید یا به روز رسانی های خود را در صفحه گسترده پیگیری کنید.

یادت باشه صبور باش ممکن است چند هفته طول بکشد تا اثرات سخت کوشی شما آشکار شود. مراقب تغییرات در رتبه بندی کلمات کلیدی، کلیک ها و ترافیک باشید.

از تحقیق کلمات کلیدی برای بهینه سازی تلاش خود استفاده کنید

کشف کنید که کدام یک از صفحات شما برای بهینه سازی و بهترین کلمات کلیدی برای برجسته کردن با یک کمپین جامع سئو طراحی شده اند. خدمات تحقیق کلمات کلیدی ما بر اساس صنعت، تجزیه و تحلیل رقبا، هدف جستجو و موارد دیگر، بهترین کلمات کلیدی را برای مهمترین صفحات شما شناسایی می کند. به علاوه، ما به شما کمک می کنیم تا صفحات خود را به عنوان بخشی از خدمات نوشتن محتوای SEO خود بهینه کنید.

مشاهده جستجوی خود را با توصیه‌های عملی SEO بهبود بخشید – امروز یک مشاوره رایگان سئو را برنامه‌ریزی کنید تا در مورد اینکه چگونه می‌توانیم ترافیک بیشتری را به سایت شما هدایت کنیم بیشتر بدانید.

Source link