چگونه یک ساختار کمپین تبلیغاتی گوگل بهینه ایجاد کنیم
ساختار کمپین به دلایل زیادی برای حساب تبلیغات گوگل شما بسیار مهم است. ساختار حساب شما شامل کمپینها، گروههای تبلیغاتی، کلمات کلیدی، کلمات کلیدی منفی، تبلیغات و سایر روشهای هدفگیری است که به شما امکان میدهد به راحتی حساب تبلیغات خود را مدیریت کنید، آزمایشها را اجرا کنید و گزارشدهی را ساده کنید. یک راه جادویی برای ساختار حساب شما وجود ندارد، زیرا هر شرکت و صنعت می تواند متفاوت باشد، اما پیروی از این دستورالعمل ها می تواند منجر به امتیازات با کیفیت بالاتر شود و به شما کمک کند تا برای بهینه سازی بهتر حساب خود سازماندهی شده باشید.
برای شروع، باید بهترین راه برای ایجاد کمپین برای کسب و کار خود را شناسایی کنید. در GFD ما به شما توصیه می کنیم ساختار کمپین خود را تا حد امکان ساده نگه دارید تا بودجه روزانه را در یک کمپین به حداکثر برسانید، بهتر است از مناقصه هوشمند استفاده کنیدو مدیریت آن را آسان کنید. اگر نیاز به بخشبندی کمپینها دارید، عوامل زیر را در نظر بگیرید:
1. تخصیص بودجه
اگر مقدار مشخصی از بودجه اختصاص داده شده به بازاریابی در یک منطقه خاص دارید، احتمالاً می خواهید بر این اساس کمپین های جداگانه ایجاد کنید. هزینه فقط در سطح کمپین کنترل می شود.
2. گروه بندی کلمات کلیدی و ترافیک کلمات کلیدی
با سازماندهی کلمات کلیدی خود بر اساس دسته بندی محصولات و خدمات و همچنین ساختار وب سایت، اطمینان حاصل کنید که جستجوهای ایجاد شده توسط کلمات کلیدی شما با کسب و کار شما مرتبط است. اگر کلمات کلیدی مختلفی را هدف قرار می دهید و برخی از آنها حجم ترافیک بالایی دارند در حالی که برخی دیگر حجم کمتری دارند، ممکن است بخواهید آنها را در کمپین های جداگانه نگه دارید. در غیر این صورت، بودجه کمپین شما بیشتر توسط کلمات کلیدی با حجم بالا خرج می شود و بچه های کوچک هرگز سهم خود را دریافت نخواهند کرد.
3. مکان یابی شما
مکان شما در سطح کمپین تنظیم شده است، بنابراین اگر به دنبال هدف قرار دادن مکان های مختلف برای محصولات و خدمات مختلف هستید، باید آن ها را به کمپین های مختلف جدا کنید.
پس از تنظیم مکان های مورد نظر خود بر اساس شهر، ایالت، شعاع یا پست، مهم است که تنظیمات مکان خود را مرور کنید.
از 3 گزینه برای مکان های هدف، توصیه می کنیم در GFD افراد در مکان های هدف خود را انتخاب کنید. اگرچه این گزینه توصیه شده توسط Google نیست، اما بهتر است برای افرادی در مکان خاص شما مورد هدف قرار گیرد. اگرچه در برخی موارد مانند کمپین های مرتبط با سفر، افرادی که به طور منظم در آن حضور دارند یا به مکان های مورد نظر شما علاقه نشان داده اند، ممکن است مناسب تر باشند. مهم است که در مورد کاربر هدف خود فکر کنید و تنظیماتی را انتخاب کنید که بیشترین منطق را برای اهداف کمپین شما داشته باشد.
4. هدف گذاری زبان
اگر کاربران به زبانهای مختلف را هدف قرار میدهید، به یک کمپین برای هر زبان نیاز دارید تا کلمات کلیدی، تبلیغات و صفحات فرود را برای کاربر در هر زبان خاص مشخص کنید. زبان(هایی) را انتخاب کنید که مشتریان شما به آن صحبت می کنند و اطمینان حاصل کنید که نسخه تبلیغاتی و صفحات فرود شما با آن زبان مطابقت دارند. اگر چندین کشور را هدف قرار دادهاید و مشتریان شما ممکن است به چند زبان صحبت کنند، بهتر است همه زبانها را انتخاب کنید تا مطمئن شوید که بدون در نظر گرفتن تنظیمات زبان در رایانهای که آنها از آن استفاده میکنند به کاربران خود نشان میدهید.
5. نام تجاری شما
توصیه می کنیم در صورت امکان کلمات کلیدی برند خود را به کمپین خود جدا کنید. این می تواند به شما کنترل کاملی را بر میزان هزینه های بازاریابی شما بدهد تا مطمئن شوید وقتی کاربران در جستجوی نام تجاری شما هستند ظاهر می شوید. همیشه به یاد داشته باشید: اگر شما در بالای صفحه نباشید، شخص دیگری خواهد بود.
6. استراتژی پیشنهاد
اگر فکر می کنید که یک استراتژی پیشنهادی خاص برای یک کمپین خاص به خوبی کار می کند، ممکن است بخواهید آن را در یک کمپین جداگانه در نظر بگیرید.
مناقصه هوشمند به شما این امکان را می دهد که به طور خودکار برای کلمه کلیدی خود بدون حدس زدن دستی زیاد پیشنهاد دهید و می تواند اهرمی با استفاده از داده ها به عنوان مبنای تصمیم گیری، پیشنهادات خود را بر اساس اهداف خود تنظیم کنید. چند استراتژی پیشنهادی خودکار در دسترس است، اما مهم است که بدانید هر کدام چگونه میتوانند بر نتایج تأثیر بگذارند.
ما تمایل داریم که راه اندازی یک کمپین با CPC افزایش یافته را توصیه کنیم تا تلاش دستی بیشتری برای تنظیم پیشنهادات در صورت نیاز انجام شود و سپس زمانی که دادههای تبدیل شروع به انباشته شدن کرد، به یک استراتژی خودکار بروید.
علاوه بر این، توصیه می کنیم از CPC افزایش یافته برای نتایج بهینه استفاده کنید. Google هشداری نشان میدهد که تنظیم قیمتها بهصورت دستی ممکن است عملکرد را کاهش دهد، اما مطمئن باشید که این مکان عالی برای شروع است.
وقتی دادههای تبدیل جمع شد و حداقل 50 تبدیل در یک پنجره 30 روزه داشتید، توصیه میکنیم استراتژی پیشنهادی خود را بسته به اهداف کسبوکارتان به CPA هدف، ROAS هدف یا حداکثر کردن تبدیل کنید.
7. تنظیمات کمپین
هنگام ایجاد کمپین های تبلیغاتی گوگل، تنظیماتی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید.
جستجوی شرکا و شبکه های نمایش
این به طور خودکار چیزی است که هنگام ایجاد یک کمپین از آن استفاده می کنید. این به تبلیغات شما اجازه میدهد تا در داراییهای متعلق به Google مانند YouTube و Google Maps، سایر شرکتهایی که با آنها شریک هستند و سایر وبسایتهایی که مکانهای تبلیغاتی را میفروشند، نمایش داده شود. در حالی که افزایش مکانها ایدهآل به نظر میرسد، معایبی نیز وجود دارد، مانند عدم کنترل و استفاده از دامنههای پارک شده. به طور خلاصه، توصیه میکنیم از شرکای جستجو و شبکههای نمایشی به عنوان بهترین روش انصراف دهید.
محتوای حذف شده
از نمایش تبلیغات خود در مکان هایی که نشان دهنده برند شما نیستند، خودداری کنید. به عنوان مثال، انصراف از قرار دادنهایی که شامل فحاشی یا توهینکننده جنسی هستند ممکن است ایده خوبی برای هویت برند شما نباشد.
انواع و برچسب های حذف شده
برچسبهای محتوای دیجیتالی که ممکن است برند شما را به خوبی نشان ندهند، مانند مخاطبان بالغ را حذف کنید. همچنین، باید از دامنه های پارک شده انصراف دهید، زیرا این امر به شما امکان می دهد دلارهای بازاریابی خود را بدون اینکه شخص واقعی تبلیغات شما را ببیند خرج کنید.
8. امتیاز کیفیت
امتیاز کیفیت به شما ایده می دهد که چگونه تبلیغ شما در مقابل سایر تبلیغ کنندگان قرار می گیرد. نمرات با کیفیت بالاتر می تواند منجر به کاهش CPC و موقعیت تبلیغات بالاتر شود.
ابتدا مطمئن شوید که برای ارتباط تبلیغات بهینه سازی کرده اید. مطمئن شوید که نسخه تبلیغاتی با کیفیتی دارید که با هدف جستجوی کاربر مطابقت دارد و کلمات کلیدی شما در نسخه تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرند. از برنامه های افزودنی استفاده کنید، گوگل هنگام محاسبه امتیاز کیفیت به تبلیغات و برنامه های افزودنی نگاه می کند. مطمئن شوید که تا حد امکان از افزونههای بیشتر برای ایمن کردن املاک و مستغلات بیشتر در SERP استفاده کنید.
در مرحله دوم، برای تجربه صفحه فرود بهینه سازی کنید. مطمئن شوید که کلمات کلیدی و تبلیغات شما با صفحه فرود شما مرتبط هستند تا تجربه کاربری عالی را تضمین کنید. اطمینان از اینکه کلمات کلیدی شما هم در نسخه تبلیغاتی شما و هم در صفحات فرود شما ظاهر می شوند، به افزایش امتیاز کیفی کمک می کند که منجر به رتبه های بالاتر تبلیغات و کاهش CPC می شود.
خلاصه
راههای مختلفی برای راهاندازی یک کمپین جستجوی Google Ads عالی و ملاحظات زیادی در این راه وجود دارد. حتماً در نظر داشته باشید که چه چیزی برای شما بهترین است و چه چیزی به شما کمک می کند تا به اهداف کسب و کار خود برسید و نتیجه بگیرید. مطمئن نیستم از کجا شروع کنم؟ با تیم GFD Paid Media تماس بگیرید و ما می توانیم کمک کنیم!
درباره Go Fish Digital
Go Fish Digital یک Google Premier Partner برنده جایزه و خدمات کامل است که آماده است تا بازاریابی دیجیتال شما را به سطح بعدی برساند. تیم ما متشکل از بازاریابهای خلاق، فنی و کارشناسان پیشرو در صنعت خدماتی را در زمینه بهینهسازی موتورهای جستجو، روابط عمومی دیجیتال، مدیریت شهرت آنلاین، بازاریابی محتوا، بهینهسازی نرخ تبدیل، طراحی و توسعه وبسایت، رسانههای پولی، بازاریابی تأثیرگذار و کپینویسی برای طیف گستردهای انجام میدهند. از مشتریان مختلف B2B و B2C.
اخبار را مستقیماً در صندوق ورودی خود جستجو کنید
*ضروری