OpenAI “فروشگاه برنامه” را برای ChatGPT در نظر می گیرد

طبق گزارش The Information، OpenAI، شرکت سازنده ChatGPT، در حال بررسی ایجاد بازاری برای مدل‌های هوش مصنوعی است.

این «فروشگاه اپلیکیشن» هوش مصنوعی به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا ربات‌های سفارشی‌شده را متناسب با نیازهای خاص بخرند و بفروشند.

هدف این است که چت ربات های پیشرفته را در صنایع مفیدتر کنیم.

کسب‌وکارها می‌توانند از این چت‌بات‌ها برای مقاصد مختلف مانند ارائه پاسخ‌های سریع به سؤالات خاص صنعت با استفاده از داده‌های فعلی استفاده کنند.

رقابت و فرصت های بالقوه

بازار شایعه OpenAI می تواند با شرکای فعلی خود مانند Salesforce و Microsoft که فروشگاه های خود را برای فروش چت ربات های هوش مصنوعی ساخته شده بر اساس فناوری OpenAI اداره می کنند، رقابت کند.

با این حال، باز کردن بازار خود می تواند OpenAI را قادر سازد تا ابزارهای خود را بین مشتریان بیشتری توزیع کند و نسبت به شرکت های رقیب هوش مصنوعی Anthropic و Cohere برتری پیدا کند.

این حرکت تنش‌هایی را که می‌تواند بین شرکای فناوری به هنگام تبدیل شدن به رقبا ایجاد شود، برجسته می‌کند.

در حالی که OpenAI در حال حاضر به شرکت هایی مانند Salesforce و Microsoft برای گسترش دامنه خود متکی است، این استارت آپ ممکن است آماده فروش مستقیم ابزارهای خود و حفظ سود بیشتر باشد.

اطلاعات گزارش می دهد که سم آلتمن، مدیر عامل شرکت، به توسعه دهندگان در مورد برنامه هایی برای یک بازار هوش مصنوعی گفته است، اما این شرکت می گوید که هیچ تلاش فعالی برای ساخت آن وجود ندارد.

علاقه اولیه به فروشگاه برنامه ChatGPT

حتی در مرحله مفهومی، بازار پیشنهادی OpenAI مورد توجه دو شرکت – Aquant و Khan Academy قرار گرفته است.

Aquant که نرم‌افزاری را برای راهنمایی مشتریان از طریق تعمیر دستگاه ارائه می‌کند، چت ربات ChatGPT OpenAI را با استفاده از داده‌های بلیط‌های پشتیبانی مشتری و بازخورد کارمندان اصلاح کرد.

اکنون، Aquant این ربات چت سفارشی را در فروشگاه AppExchange و ServiceNow Salesforce ارائه می‌کند و یک بازار OpenAI را برای دسترسی به مشتریان بیشتری در نظر می‌گیرد.

آکادمی خان که یک موسسه غیرانتفاعی متمرکز بر آموزش است، نسخه مخصوص به خود ChatGPT به نام Khanmigo را نیز توسعه داد تا به عنوان معلم هوش مصنوعی برای معلمان و دانش آموزان عمل کند.

آکادمی خان چت بات را با استفاده از مواد آماده سازی آزمون و پیشنهادات آکادمیک آن تنظیم کرد و فیلترهایی را برای جلوگیری از تقلب و اطمینان از پاسخ های مناسب در کلاس اضافه کرد.

این سازمان به دنبال راه‌هایی برای توزیع گسترده‌تر Khanmigo، به طور بالقوه از طریق فروشگاه OpenAI است.

درس هایی از ابتکارات گذشته

در اوایل سال جاری، OpenAI پلاگین های ChatGPT را راه اندازی کرد که به کاربران اجازه می داد با وب سایت هایی مانند OpenTable، Shopify یا Expedia تعامل داشته باشند.

با این حال، این پلاگین ها محبوب نشده اند و نیاز به توسعه بیشتر محصول و تحقیقات بازار را برجسته می کند.

برای اینکه یک فروشگاه اپلیکیشن هوش مصنوعی با مشتریان شرکتی طنین انداز شود، OpenAI باید یک راه حل مفید عملی برای صنایعی مانند خرده فروشی، امور مالی، مراقبت های بهداشتی و غیره ارائه دهد.

پیشنهادات فروشگاه برنامه باید وظایف حیاتی را انجام دهد، با سیستم‌های موجود شرکت‌ها ادغام شود و ارزش تجاری ایجاد کند تا خرید بیش از جایگزین‌های ثابت را توجیه کند.

در نتیجه

OpenAI ممکن است با فرصتی برای کنترل توزیع و تجاری سازی فناوری خود وسوسه شود.

با این حال، راه‌اندازی زودهنگام یک بازار هوش مصنوعی در مقیاس کامل می‌تواند شرکت را لاغر کرده و شرکای خود را از خود دور کند و روابط کلیدی را در معرض خطر قرار دهد.

برای شرکتی که جایگاه خود را در بازار مشخص می کند، بهبود پیشنهاد اصلی خود ممکن است هوشمندانه ترین حرکت قبل از ایجاد یک کانال توزیع جدید باشد.


تصویر ویژه: Vlyaks/Shutterstock