SearchGPT OpenAI، که این شرکت گفت که نمونه اولیه آن در ماه جولای راه اندازی شد، تا پایان سال در ChatGPT یکپارچه خواهد شد.
طبق گزارش پرس گازت، وارون شتی، رئیس مشارکت رسانه ای OpenAI، که روز دوشنبه در رویدادی برای ناشران اخبار سخنرانی کرد، چنین است.
بدون اشتراک درآمد تبلیغاتی وقتی صحبت از SearchGPT/ChatGPT میشود، به نظر میرسد که ناشران فقط میتوانند انتظار داشته باشند که در کلیک و ترافیک «پرداخت» دریافت کنند. او همچنین خاطرنشان کرد که امروزه جستجوگران پاسخ می خواهند، نه فقط مجموعه ای از پیوندها.
در اینجا چند نقل قول از حضور شتی در اجلاس Twipe Digital Growth Summit در بروکسل آمده است:
- “ما فکر می کنیم در اینجا فرصتی برای جذب ترافیک افزایشی قابل توجهی از مخاطبان جدید وجود دارد. و سپس باید ببینیم که آیا این به اندازه کافی برای شرکای ارزشمند است که همچنان شرکت کنند.
- “این چیزی است که ما در مورد آن بسیار فکر می کنیم، اما من فکر می کنم که ما با این پیشنهاد ترافیک شروع خواهیم کرد.
- کاری که ما میخواهیم انجام دهیم این است که واقعاً بین تجربه کاربر و یافتن پاسخی در مورد رویدادهای اخیر یا اطلاعاتی که ناشر باید به درستی نسبت داده شود، منبع آن باشد و ترافیک به سایتهایشان بازگردانده شود، تعادل برقرار کند.
- باز هم، کاری که ما در اینجا میخواهیم انجام دهیم این است که تا آنجا که ممکن است سطح بیشتری را برای افراد ایجاد کنیم تا تجربهای غنی از اطلاعات داشته باشند، اما همچنین فرصتهایی برای کلیک کردن ایجاد کنیم.
- «ما معتقدیم که آنها میخواهند جلوتر بروند، میخواهند روی آن کلیک کنند تا آنچه را که میبینند تأیید کنند، میخواهند روی آن کلیک کنند زیرا کنجکاو هستند و میخواهند بیشتر بیاموزند، و به این دلیل که اعتماد دارند کلیک میکنند. منبعی که آنها می بینند و می خواهند درک عمیق تری از اطلاعاتی که به آنها ارائه می شود به دست آورند.”
اخبار تولید شده توسط هوش مصنوعی به گفته شتی، هیچ کس نمی خواهد آن را بخواند. اما هوش مصنوعی مولد میتواند به روزنامهنگاران و سازندگان محتوا در نوشتن «سطح بالا یا پایین» کمک کند تا «به مخاطبان مختلف کمک کنند، آن را ترجمه کنند یا از متن به صدا یا ویدیو تبدیل کنند.
- هیچ کس نمی خواهد اخبار تولید شده توسط هوش مصنوعی را بخواند. اما آیا میتوانیم پیشنهاد داستانها را برای روزنامهنگاران آسانتر کنیم؟ برای پیدا کردن عکس های مناسب در CMS؟ برای ایجاد آن جعبه زمینه که در کنار آن قرار دارد؟
چرا ما اهمیت می دهیم. بر اساس پلتفرم سئوی سازمانی BrightEdge، علیرغم داشتن حدود 10000 کاربر آمریکایی، SearchGPT ترافیک بیشتری نسبت به Perplexity برای بسیاری از مارک های بزرگ ایجاد می کند. با این حال، هر درآمدی که ناشران اخبار تبلیغاتی ببینند احتمالاً ناچیز است – احتمالاً پنی دلار.
در حالی که ChatGPT به این زودی ها سلطه جستجوی Google را به چالش نمی کشد، ChatGPT راه حلی برای تبدیل شدن به یک بازیکن در فضای جستجو دارد. با توجه به پایگاه کاربران بزرگ ChatGPT، بهینه سازی موتور مولد (GEO) به بخش مهمی از استراتژی SEO شما تبدیل خواهد شد.
گزارش. OpenAI exec در حال حاضر اشتراک درآمد از SearchGPT با ناشران را رد می کند