OpenAI انتظار می رود داده های زمان واقعی را در ChatGPT یکپارچه کند

سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI، شایعات مبنی بر معرفی یک موتور جستجوی جدید در روز دوشنبه، 13 می را رد کرد. معاملات اخیر این انتظار را افزایش داده است که OpenAI ادغام محتوای بلادرنگ از نشریات انگلیسی، اسپانیایی و فرانسوی را در ChatGPT اعلام کند. ، با پیوند به منابع اصلی کامل می شود.

جستجوی OpenAI اتفاق نمی افتد

بسیاری از موتورهای جستجوی رقیب تلاش کرده اند تا گوگل را به عنوان موتور جستجوی پیشرو به چالش بکشند. موج جدیدی از موتورهای جست‌وجوی هوش مصنوعی ترکیبی در حال حاضر تلاش می‌کنند تا گوگل را با موفقیت بسیار کمی از رتبه اول بردارند.

سام آلتمن در سابقه خود می گوید که ایجاد یک موتور جستجو برای رقابت با گوگل یک رویکرد قابل اجرا نیست. او پیشنهاد کرد که اختلالات فناوری راهی برای جایگزینی گوگل با تغییر الگوی جستجو به طور کلی است. این گمانه زنی مبنی بر اینکه آلتمن قرار است روز دوشنبه یک موتور جستجوی me-too را معرفی کند، با توجه به سابقه اخیر او در رد کردن این مفهوم به عنوان یک غیر شروع کننده، هرگز منطقی نبود.

بنابراین شاید تعجب آور نباشد که او اخیرا به این گمانه زنی پایان داد و صریحا گفت که در روز دوشنبه موتور جستجو را اعلام نخواهد کرد.

او توییت کرد:

“نه gpt-5، نه یک موتور جستجو، اما ما سخت در حال کار روی چیزهای جدیدی بوده ایم که فکر می کنیم مردم دوست خواهند داشت! برای من مانند جادو است.»

“موارد جدید” ممکن است بهبودی تکرار شونده باشد

به احتمال زیاد آنچه قرار است اعلام شود تکراری باشد، به این معنی که ChatGPT را بهبود می بخشد اما جایگزین آن نمی شود. این با نحوه بیان آلتمن اخیراً با ChatGPT مطابقت دارد.

وی متذکر شد:

«و ارسال محصولی که از آن خجالت می‌کشید بسیار بد است، اما بسیار بهتر از جایگزین است. و به ویژه در این مورد، جایی که من فکر می کنم ما واقعاً مدیون جامعه هستیم که به طور مکرر مستقر شویم.

ممکن است در آینده چیزهایی وجود داشته باشد که در جایی که ما فکر می کنیم استقرار تکراری استراتژی خوبی نیست، تغییر کند، اما بهترین رویکرد فعلی ما به نظر می رسد و من فکر می کنم از انجام این کار و … امیدوارم که جهان بزرگتر نیز چیزی به دست آورده باشد.

بهبود مکرر ChatGPT اولویت سم آلتمن است و سرنخ‌های اخیر نشان می‌دهند که این تغییرات ممکن است چه باشند.

معاملات اخیر حاوی سرنخ است

OpenAI از دسامبر 2023 با رسانه های خبری و ناشران محتوای تولید شده توسط کاربر معامله می کند. رسانه های جریان اصلی این معاملات را به عنوان مجوز محتوا برای آموزش مدل های زبان بزرگ گزارش کرده اند. اما آنها یک جزئیات کلیدی را که ماه گذشته در مورد آن گزارش کردیم، نادیده گرفتند که این معاملات به OpenAI دسترسی به اطلاعات بلادرنگی را می دهد که آنها اظهار داشتند برای انتساب به آن داده های بلادرنگ در قالب پیوندها استفاده می شود.

این بدان معناست که کاربران ChatGPT توانایی دسترسی به اخبار بلادرنگ و استفاده خلاقانه از آن اطلاعات را در ChatGPT به دست خواهند آورد.

Dotdash Meredith Deal

Dotdash Meredith (DDM) ناشر نشریات برندهای بزرگ مانند Better Homes & Gardens، FOOD & WINE، InStyle، Investopedia، و مجله People است. معامله ای که اعلام شد بسیار فراتر از استفاده از محتوا به عنوان داده آموزشی است. این معامله به صراحت در مورد نمایش محتوای Dotdash Meredith در ChatGPT است.

در این اطلاعیه آمده بود:

به عنوان بخشی از توافق، OpenAI محتوا و پیوندهای منتسب به DDM را در پاسخ‌های مربوط به ChatGPT نمایش می‌دهد. … این معامله گواهی بر کار بزرگی است که OpenAI در هر دو جبهه برای مشارکت با سازندگان و ناشران و تضمین اینترنت سالم برای آینده انجام می دهد.

بیش از 200 میلیون آمریکایی هر ماه به محتوای ما اعتماد می کنند تا به آنها در تصمیم گیری، حل مشکلات، یافتن الهامات و زندگی کامل تر کمک کند. این مشارکت بهترین و مرتبط ترین محتوا را مستقیماً به قلب ChatGPT ارائه می دهد.

بیانیه ای از OpenAI به این گمانه زنی اعتبار می دهد که OpenAI قصد دارد مستقیماً محتوای شخص ثالث دارای مجوز را به عنوان بخشی از پاسخ های ChatGPT نشان دهد.

OpenAI توضیح داد:

ما از شراکت با Dotdash Meredith برای آوردن برندهای مورد اعتماد آن به ChatGPT و کشف رویکردهای جدید در پیشرفت صنعت انتشار و بازاریابی، هیجان زده هستیم.

چیزی که DDM نیز از این معامله به دست می‌آورد این است که OpenAI هدف‌گذاری تبلیغات داخلی DDM را افزایش می‌دهد تا تبلیغات متنی متمرکزتری را نشان دهد.

معاملات رسانه ای لوموند و پریسا

در مارس 2024 OpenAI قراردادی را با دو شرکت رسانه ای جهانی Le Monde و Prisa Media اعلام کرد. لوموند یک نشریه خبری فرانسوی و پریسا مدیا یک شرکت چند رسانه ای اسپانیایی زبان است. جنبه های جالب این دو معامله این است که به OpenAI دسترسی به داده های بلادرنگ به زبان های فرانسوی و اسپانیایی می دهد.

پریسا مدیا یک شرکت رسانه ای جهانی اسپانیایی زبان مستقر در مادرید، اسپانیا است که از مجلات، روزنامه ها، پادکست ها، ایستگاه های رادیویی و شبکه های تلویزیونی تشکیل شده است. دامنه آن از اسپانیا تا آمریکا گسترش می یابد. شرکت‌های رسانه‌ای آمریکایی شامل نشریات در ایالات متحده، آرژانتین، بولیوی، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، اکوادور، مکزیک و پاناما هستند. این حجم عظیمی از اطلاعات بلادرنگ علاوه بر میلیون ها مخاطب است.

OpenAI صراحتاً اعلام کرد که هدف از این معامله ارائه مستقیم این محتوا به کاربران ChatGPT است.

در این اطلاعیه توضیح داده شده است:

ما به طور مداوم در حال بهبود ChatGPT هستیم و از نقش اساسی صنعت خبر در ارائه اطلاعات معتبر و بی‌درنگ به کاربران حمایت می‌کنیم. همکاری های ما به کاربران ChatGPT امکان می دهد با محتوای با کیفیت لوموند و پریسا مدیا در رویدادهای اخیر در ChatGPT درگیر شوند و محتوای آنها نیز به آموزش مدل های ما کمک خواهد کرد.

این معامله فقط مربوط به داده های آموزشی نیست. این در مورد آوردن داده های رویدادهای جاری برای کاربران ChatGPT است.

در این اطلاعیه به تفصیل توضیح داده شده است:

“…هدف ما این است که کاربران ChatGPT در سراسر جهان را قادر کنیم تا با اخبار به روش های جدیدی که تعاملی و روشنگر هستند ارتباط برقرار کنند.”

همانطور که در مقاله 30 آوریل ما اشاره شد که نشان داد OpenAI پیوندها را در ChatGPT نشان می دهد، OpenAI قصد دارد محتوای شخص ثالث را با پیوندهایی به آن محتوا نشان دهد.

OpenAI در مورد هدف مشارکت لوموند و پریسا مدیا اظهار داشت:

در ماه‌های آینده، کاربران ChatGPT می‌توانند با محتوای خبری مرتبط از این ناشران از طریق خلاصه‌های منتخب با ذکر منبع و پیوندهای پیشرفته به مقالات اصلی تعامل داشته باشند و به کاربران امکان دسترسی به اطلاعات اضافی یا مقالات مرتبط از سایت‌های خبری خود را بدهند.

معاملات اضافی با گروه های دیگری مانند فایننشال تایمز وجود دارد که همچنین تأکید می کند که این معامله منجر به یک ویژگی جدید ChatGPT می شود که به کاربران امکان می دهد با اخبار و رویدادهای جاری در زمان واقعی تعامل داشته باشند.

اطلاعیه روز دوشنبه 13 مه OpenAI

سرنخ های زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه اعلام روز دوشنبه این است که کاربران ChatGPT توانایی تعامل با محتوای رویدادهای جاری را به دست خواهند آورد. این با شرایط قراردادهای اخیر با سازمان های رسانه های خبری مطابقت دارد. ممکن است ویژگی های دیگری نیز اعلام شود، اما این قسمت چیزی است که سرنخ های زیادی به آن اشاره دارد.

مصاحبه آلتمن در دانشگاه استنفورد را تماشا کنید

تصویر برجسته توسط Shutterstock/photosince

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور