سئو درون صفحه چیست؟
سئوی درون صفحه که سئوی درون سایت نیز نامیده میشود، عمل بهینهسازی محتوای یک صفحه وب و عناصر فنی برای کمک به رتبهبندی بالاتر در نتایج موتورهای جستجو، جذب ترافیک ارگانیک بیشتر و اطمینان از برآورده کردن نیازهای مخاطب هدف شما است.
به سئوی درون صفحه به عنوان راهی برای برقراری ارتباط با ربات های جستجو فکر کنید. خزنده های جستجو به دنبال سرنخ های خاصی در صفحات وب می گردند تا بدانند محتوا در مورد چیست. سئوی درون صفحه به شما امکان می دهد آنچه را که در صفحه شما وجود دارد «توضیح دهید» تا بتوان آن را به طور مناسب ایندکس کرد و در نتایج جستجو نشان داد.
بهینه سازی عناصر روی صفحه برای سئو همچنین منجر به بهبود تجربه کاربری می شود. به یاد داشته باشید که هدف وب سایت شما برقراری ارتباط با مردم است نه ربات ها. خزنده های جستجو ابزاری هستند که به شما کمک می کنند به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید.
در ویکتوریوس، سئو را به دو دسته تقسیم می کنیم: سئو داخلی و سئوی خارج از صفحه. برای ما، سئوی فنی زیرمجموعه ای از سئوی داخلی است زیرا تمام پیشرفت ها در سایت انجام می شود. از آنجایی که راهنمای سئوی فنی ما ساختار URL، متن لنگر، قوانین متعارف و تعدادی دیگر از فاکتورهای سئوی فنی را پوشش میدهد، من عمدتاً بر روی بهینهسازی صفحات وب مرتبط با محتوا در این بخش تمرکز خواهم کرد. حتماً راهنمای SEO فنی را بررسی کنید تا در مورد سایر بهینهسازیهای ارزشمند در سایت اطلاعات کسب کنید.
اصول سئو روی صفحه
این راهنمای شروع سریع برای سئوی درون صفحه، تحقیقات کلمات کلیدی و بهینهسازی محتوای حیاتی را که میتوانید از همین الان شروع کنید، به علاوه برخی ابزارهای مفید برای شروع را پوشش میدهد. بیایید با پایه و اساس سئو شروع کنیم: تحقیق کلمات کلیدی.
تحقیق کلمات کلیدی
گوگل برای تطبیق جستجوی کاربر با صفحات فهرست خود به شدت به کلمات کلیدی متکی است. در واقع، به آن کلمات کلیدی می گویند که «اصلی ترین سیگنال» است که محتوای یک صفحه مربوط به یک عبارت جستجو است. با گنجاندن کلمات کلیدی مناسب در محتوای صفحه خود (و ایجاد محتوای باکیفیت که برای خوانندگان شما ارزش ایجاد می کند)، می توانید شانس خود را برای جذب ترافیک ارگانیک از جستجو به میزان قابل توجهی افزایش دهید.
بنابراین، برای کدام کلمات کلیدی باید بهینه سازی کنید؟
برای یافتن بهترین کلمات کلیدی، باید کمی تحقیق کنید. این شامل استفاده از ابزارهای نظارت بر جستجو برای شناسایی عبارات خاصی است که مخاطب هدف شما استفاده می کند و تصمیم می گیرد که آیا ارزش رقابت برای آنها را دارد یا خیر. راهنمای ما را در مورد چگونگی انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای تنظیم دقیق فرآیند خود بررسی کنید.
با این حال، تحقیق کلمات کلیدی فقط در مورد تطبیق کلمات مورد استفاده در جستجو نیست. این نیز در مورد کشف قصد پشت آن کلمات و عبارات کلیدی
هدف جستجو
برای ایجاد تجربه کاربری بهتر، گوگل به بهبود الگوریتم خود برای شناسایی هدف جستجوی هر پرس و جو ادامه می دهد. این بدان معنی است که هدف جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر خود را شناسایی کرده و درست را ایجاد کنید نوع محتوا برای بهبود شانس رتبه بندی شما حیاتی است.
هدف جستجو به دلیل اشاره دارد چرا کاربر یک پرس و جو خاص را اجرا می کند: چه چیزی می خواهد به آن برسد؟
چهار نوع هدف جستجو وجود دارد:
- اطلاعاتی
- جهت یابی
- معامله ای
- تحقیق تجاری
فرض کنید لوازم پخت را می فروشید و می خواهید برای کلمه کلیدی «جایگزین کره» رتبه بندی کنید. وقتی در گوگل سرچ کنید، چندین مورد را پیدا خواهید کرد اطلاعاتی قطعات. برای رتبه بندی برای این کلمه کلیدی، باید یک صفحه اطلاعاتی موجود را بهینه کنید یا یک صفحه ایجاد کنید. اگر یک صفحه محصول را با این کلمه کلیدی بهینه کنید، احتمالاً رتبه خوبی نخواهد داشت زیرا دارای یک کلمه کلیدی است معاملاتی قصد
خط پایین: کلمات کلیدی که انتخاب میکنید و محتوایی که بهینهسازی میکنید باید با هدف جستجوهایی که میخواهید رتبهبندی کنید، مطابقت داشته باشند.
بهینه سازی و ایجاد محتوا
با در دست داشتن کلمات کلیدی و هدف جستجو در ذهن، زمان بهینه سازی محتوای موجود یا ایجاد محتوای جدید فرا رسیده است.
محتوا یکی از مهمترین عناصر سئوی درون صفحه است و همان چیزی است که بسیاری از عناصر دیگر روی صفحه – مانند عناوین صفحه، هدرها و توضیحات متا – پیرامون آن میچرخند. این بخش عمده ای از چگونگی تعیین اینکه گوگل صفحه شما را در نتایج جستجو نشان می دهد یا خیر، و نحوه به اشتراک گذاری اطلاعات با مخاطبان است.
محتوای مفید و جذابی که به درخواست جستجوگر پاسخ می دهد، به شما کمک می کند دیده شدن جستجو را بهبود ببخشید. تخصص خود را در جایگاه خود نشان دهید و سایت خود را به عنوان یک منبع معتبر قرار دهید که جستجوگران می توانند بارها و بارها به آن مراجعه کنند.
محتوای سئو باید EAT را نشان دهد – تخصص، قدرت، اعتماد – مفهومی که گوگل در نسخه 2014 دستورالعمل ارزیابی کیفیت جستجوی خود معرفی کرد. گوگل سعی می کند نتایجی را نشان دهد که با این سه رکن EAT مطابقت دارند، بنابراین سعی کنید محتوایی عمیق، معتبر، قابل اعتماد، کاربر پسند و با هدف جستجو ایجاد کنید.
ایجاد محتوای سئو
هنگامی که یک موضوع کلمه کلیدی دارید و هدف جستجوی کلمه کلیدی اصلی خود را درک می کنید، می توانید محتوای سئو پسند پیرامون موضوعات مورد علاقه مخاطبان هدف خود ایجاد کنید.
محتوای شما باید به خوبی تحقیق شده و به راحتی قابل خواندن باشد. آن را پر از کلمات کلیدی نکنید – این به رتبه بندی شما کمکی نمی کند. از کلمات کلیدی خود به طور طبیعی استفاده کنید و از سرفصل ها، پاراگراف های کوتاه و لیست های گلوله ای استفاده کنید تا محتوای خود را تا حد امکان خوانا نگه دارید.
توصیه های محتوای ما را برای نوشتن سریع دنبال کنید:
بهینه سازی محتوای موجود
با اضافه کردن کلمات کلیدی مرتبط با معنایی اضافی و به روز رسانی اطلاعات قدیمی، محتوای موجود را که برای کلمه کلیدی هدف و هدف جستجوی شما مناسب است، بهینه کنید.
اگر قبلاً صفحه برای رتبه بندی مشکل داشت، نتایج صفحه یک را در Google بررسی کنید تا ببینید چه چیزی ممکن است از دست داده باشید. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما جامع است و واقعاً به درخواست جستجو پاسخ می دهد.
قطعه های ویژه، جعبه های PAA و نتایج غنی
با بهینه سازی آن برای برخی از قطعات SERP Google بیشترین بهره را ببرید. از طرحواره و خود گوگل استفاده کنید تا شانس خود را برای برجسته شدن افزایش دهید. در اینجا به این صورت است:
سرصفحه ها
سرصفحه ها عناصر HTML هستند (
،
،
، و غیره) که بر متن خاصی تأکید دارند. جان مولر از گوگل اهمیت آنها را در چت پاتوق Google Search Central در سال 2020 تکرار کرد و هدرها را “سیگنال قوی” و یک “عامل رتبه بندی” در صفحه نامید.
، و غیره) که بر متن خاصی تأکید دارند. جان مولر از گوگل اهمیت آنها را در چت پاتوق Google Search Central در سال 2020 تکرار کرد و هدرها را “سیگنال قوی” و یک “عامل رتبه بندی” در صفحه نامید.
با گنجاندن کلمات کلیدی اولیه و ثانویه در سرفصل های خود، درک محتوای شما را برای موتورهای جستجو آسان تر می کنید. هدرها همچنین به شکستن بخشهای بزرگ کپی و برجسته کردن ساختار سازمانی محتوای شما کمک میکنند، که هر دوی این موارد خواندن را برای بازدیدکنندگان آسانتر میکند.
تگ h1 عموماً بزرگترین تگ در صفحه و باارزشترین تگ برای اهداف سئو است. بهترین شیوه های ما را برای بهینه سازی تگ h1 دنبال کنید تا از این املاک مهم بیشترین استفاده را ببرید.
عنوان صفحه
عنوان صفحه که به عنوان تگ عنوان نیز شناخته می شود، عناصر HTML هستند که به موتورهای جستجو و کاربران می گویند که هر صفحه درباره چه چیزی است. آنها در نتایج جستجو در زیر URL و بالای توضیحات متا ظاهر می شوند.
عنوان صفحه اولین چیزی است که جستجوگر هنگام اسکن SERP می بیند. بنابراین آنها می توانند تأثیر قابل توجهی بر نرخ کلیک نتیجه جستجوی شما داشته باشند.
نه تنها این، بلکه عنوان صفحات یک فاکتور رتبه بندی گوگل هستند. این بدان معناست که عناوین شما باید همیشه کلیدواژه اصلی را داشته باشند که صفحه شما سعی دارد برای آن رتبه بندی کند. کلیدواژه اصلی خود را تا حد امکان به صورت طبیعی و کمتر از 55 کاراکتر در تگ عنوان خود بگنجانید تا هم خزنده های موتور جستجو و هم کاربران را راضی کند. برای توصیه های اضافی عنوان صفحه، این نکات را دنبال کنید.
توضیحات متا
توضیحات متا درست زیر عنوان صفحه در نتایج جستجو ظاهر می شود. آنها توضیح کوتاهی از آنچه در صفحه است ارائه می دهند و اطلاعات بیشتری در مورد آن به جستجوگران می دهند. مانند عناوین صفحه، توضیحات متا میتواند با ترغیب جستجوگران به کلیک بر روی نرخ کلیک صفحه شما تأثیر بگذارد.
برخلاف عناوین صفحه، توضیحات متا یک عامل رتبهبندی مستقیم نیستند – اگرچه میتوانند تا حد زیادی بر تجربه کاربر تأثیر بگذارند و بهبود بخشند. حتی اگر یک مطالعه اخیر توسط Portent نشان داد که گوگل در واقع 70٪ مواقع توضیحات متا را بازنویسی می کند، هنوز هم باید زمان بگذارید تا یک متا توضیحات بهینه شده برای کلمه کلیدی اصلی و هدف جستجوی خود را جمع آوری کنید.
متن جایگزین، پیوند داخلی، متن لنگر و موارد دیگر
عناصر درون صفحه ای که در بالا ذکر کردم رایج ترین مواردی هستند که مردم هنگام صحبت در مورد سئوی درون صفحه به آن فکر می کنند. با این حال، برخی از بهینهسازیهایی وجود دارد که اغلب نادیده گرفته میشوند و میتوانند به بهبود شانس رتبهبندی شما کمک کنند.
این شامل:
- متن جایگزین: خزنده های جستجو نمی توانند تصاویر را بخوانند. از متن جایگزین برای توضیح آنچه در یک تصویر است استفاده کنید تا آن را برای Googlebot و صفحهخوانها در دسترس قرار دهید. در صورت لزوم یک کلمه کلیدی را وارد کنید.
- بهینه سازی تصویر: فشرده کردن تصاویر تا سریع بارگذاری شوند و سرعت صفحه شما را کاهش ندهند. در صورت لزوم از کلمه کلیدی خود در نام فایل تصویر استفاده کنید.
- پیوند داخلی: پیوند داخلی به خزندههای جستجو و بازدیدکنندگان سایت نشان میدهد که صفحات شما چگونه با یکدیگر ارتباط دارند. عدم افزودن پیوندهای داخلی به یک صفحه به طور ناخواسته آن را یتیم می کند. از ناوبری خرده نان برای افزودن لینک های داخلی به صفحات خود استفاده کنید و یک استراتژی لینک داخلی ایجاد کنید تا مطمئن شوید محتوای جدید و قدیمی به هم مرتبط هستند.
- متن لنگر: متن هایپرپیوند شده مانند آن در ابتدای این نقطه به عنوان متن لنگر شناخته می شود. این به ربات های جستجو و خوانندگان بینشی در مورد محتوای پیوند داده شده ارائه می دهد. هنگام پیوند دادن به مهمترین صفحات خود، مانند صفحات سرویس، محصول یا ستون، از متن دقیق لنگر استفاده کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این عناصر سئو داخلی و سایر عناصر فنی سئو مانند سرعت سایت و متا تگ های روبات که می توانند بر عملکرد سئوی شما تأثیر بگذارند، این مقاله را بررسی کنید.
ابزارهای سئو روی صفحه
بهینه سازی سئو روی صفحه یک فرآیند تکراری است، اما خوشبختانه شما مجبور نیستید همه کارها را خودتان انجام دهید. علاوه بر همکاری با یک آژانس سئو که به شما کمک می کند تا به اهداف سئوی خود برسید، ابزارهایی وجود دارد که می توانید از آنها برای کمک به پیاده سازی استراتژی سئوی درون صفحه خود، بررسی سئوی سایت خود و اطمینان از به حداکثر رساندن تلاش های بهینه سازی خود استفاده کنید.
ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی
حدس زدن کلمات کلیدی مرتبط با تجارت شما یک استراتژی موفق نیست. با ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، می توانید ببینید رقبای شما برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند، رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی خاص چقدر سخت است و تخمین حجم جستجو برای یک کلمه کلیدی خاص.
ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی بی نقص نیستند – آنها در واقع داده ها را از نمونه داده های جریان کلیک برون یابی می کنند تا بهترین تخمین از حجم جستجو را به شما ارائه دهند – اما بسیار موثرتر از حدس زدن هستند.
راهنمای عمیق ما در مورد ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی را بررسی کنید تا درباره ابزارهای رایگان و پولی موجود بیشتر بدانید و ابزاری را پیدا کنید که برای شما مناسب است.
Yoast SEO
Yoast یک افزونه SEO برای وردپرس و Shopify است که به کاربران کمک می کند تا سایت های خود را برای موتورهای جستجو بهتر بهینه کنند. تخمین زده می شود که در حال حاضر بیش از 35 درصد از وب بر روی وردپرس اجرا می شود و مزایای فراوان Yoast آن را به یکی از محبوب ترین افزونه های وردپرس در تمام دوران تبدیل کرده است.
Yoast مدیریت و بهینه سازی بسیاری از عناصر صفحه SEO را آسان تر می کند. بسیاری از ویژگی های سئو دوستانه مانند بهینه سازی عنوان و توضیحات، تجزیه و تحلیل محتوا و ابزارهای پیوند داخلی را ارائه می دهد. Yoast تنها یکی از بسیاری از افزونه های مختلف وردپرس است که می توانید از آن برای کمک به مدیریت و بهبود سئو سایت وردپرس خود استفاده کنید. لیست 9 افزونه برتر SEO برای وردپرس را بررسی کنید تا افزونه هایی را که بیشتر توصیه می کنیم را ببینید.
منگول ها
شبیهساز Mangools SERP یکی از موارد مورد علاقه ما است که مرتباً از آن برای شبیهسازی و بررسی تعداد کلمات عنوانهای صفحه و توضیحات متا استفاده میکنیم. بهینهسازیهای خود را بچسبانید تا تأیید کنید که در محدوده کاراکترها قرار دارید و نگاهی اجمالی به ظاهر آنها در SERP داشته باشید.