در 5 آگوست، Odysee اعلام کرد که تبلیغات به طور کامل از بزرگترین پلت فرم اشتراکگذاری ویدیوی web3 حذف شده است.
پلتفرم غیرمتمرکز اشتراکگذاری ویدیو به جرأت ادعا میکند که «برای کسب درآمد به عنوان یک پلتفرم به تبلیغات نیازی ندارند».
Odysee با اطمینان ادعا می کند که برنامه های درآمدزایی را توسعه داده است که “به سازندگان کمک می کند تا زندگی خود را کسب کنند و در عین حال Odysee را زنده نگه دارند”.
جزئیات بیشتری در مورد این «برنامههای کسب درآمد» به اشتراک گذاشته نشد، اما میتوان استدلال کرد که انتقال اخیر Odysee به بلاکچین Arweave، جریانهای درآمد دیگری را باز کرده و به پلتفرم اجازه داده است تا تبلیغکنندگان را قطع کند.
زمانی که این تصمیم را می گیریم، یک چیز برای ما قطعی است، پلتفرم های رسانه ای (حتی آنهایی که خود را به عنوان «گفتار آزاد» معرفی می کنند) معمولاً به شرکت های تبلیغاتی واگذار می شوند و در نهایت وابسته به دستمزدهایشان می شوند. قرن هاست که اینطور بوده و هرگز تغییر نخواهد کرد.
همانطور که میبینیم یوتیوب با گسترش تبلیغات خود تهاجمیتر میشود و پلتفرمهای «گفتار آزاد» سعی میکنند کسبوکارهای تبلیغاتی خود را ایجاد کنند، برای ما آشکار است که در حال ساخت مدلی برای Odysee هستیم که نه تنها از نظر مالی، بلکه از نظر توانایی آن را پایدار نگه میدارد. برای ارائه یک تجربه کاربری غیرقابل فساد.
رویکرد ما ممکن است خاص یا غیر متعارف در نظر گرفته شود، …