هیچ تلفنی (1) برای عرضه نشدن در ایالات متحده بهتر است

دیروز، Nothing اعلام کرد که گوشی آینده خود، Nothing Phone (1) در ایالات متحده عرضه نخواهد شد. افراد زیادی در جامعه فناوری وجود داشتند که از این که هیچ چیز دستگاه آنها را آنقدر در ایالات متحده بازاریابی نکرده بود که در اولین راه‌اندازی دستگاه بزرگ خود آن را نادیده بگیرند، خشمگین بودند. در حالی که ممکن است شبیه خیانت به نظر برسد یا اینکه Nothing میلیون‌ها علاقه‌مند به فناوری را در ایالات متحده نادیده می‌گیرد، منطقی است که آنها تلفن (1) را در اینجا راه‌اندازی نکنند. بگذار توضیح بدهم.

وفاداری به برند یک معامله بزرگ است

نگاه کنید، وفاداری به برند یکی از بزرگترین فروشندگان محصولات در سراسر جهان است، چه در فناوری و چه خارج از آن. در سال 2019، 90.2٪ از مصرف کنندگان گزارش دادند که به یک برند وفادار هستند – این امر به ویژه در مورد بازار فناوری در ایالات متحده صادق است. مشتریانی که از محصولات سامسونگ، اپل و گوگل استفاده می کنند، به احتمال زیاد به خرید از آن شرکت ادامه می دهند، و شکستن وفاداری گفته شده بسیار دشوار است. بیشتر اینها خارج از کنترل هیچ چیز است. حتی اگر این کار را انجام دهند، هزینه جذب مشتری (CAC) به احتمال زیاد بسیار بالا خواهد بود و ارزش دلارهای بازاریابی را که برای آن صرف می شود، ندارد.

حتی با نگاه کردن به Nothing در سطح فنی، تلفن (1) هیچ معناداری ارائه نمی دهد ویژگی ها یا مشخصات جدید تا ارزش تبدیل شدن به مصرف کننده را داشته باشد. این یک گوشی 500 دلاری است که از یک پردازنده میان رده با صفحه نمایش متوسط، دوربین دوگانه و طراحی خسته کننده بهره می برد. خارج از LED های پشت که فقط توسط یک مورد پوشش داده می شود. این دستگاه هیچ چیزی ارائه نمی دهد که باعث ایجاد FOMO (ترس از دست دادن) در مشتریان شود، یا هر ویژگی که باعث ترک جریان و احتمالاً سرمایه گذاری هنگفت در اکوسیستم شود. وفاداری به برند سامسونگ، اپل و گوگل بسیار قوی است و Nothing ارائه نمی دهد، خوب، هیچ چیز.

هیچ چیز بدون اپراتور نمی تواند با گوگل، سامسونگ و اپل رقابت کند

در حال حاضر جایی در اپراتورها برای Nothing Phone (1) وجود ندارد: این یک تلفن 500 دلاری دیگر است که واقعاً خارج از طراحی غیرعادی به میز نمی رسد. تعداد زیادی تلفن بهتر در این محدوده قیمت در بازار ایالات متحده وجود دارد که اپراتورها در حال حاضر از بازیگران بسیار بزرگتر می فروشند. هیچ چیز هرگز قادر به پرداخت هزینه یا مدیریت نمایندگی های فروش فروشگاه های حامل در مقیاس اپل، سامسونگ یا گوگل برای آموزش کارکنان فروشگاه نخواهد بود.

ممکن است تعجب کنید که چرا من به طور خاص بر حامل‌ها تمرکز می‌کنم. خوب، به این دلیل است که این چیزی است که بازار ایالات متحده را تشکیل می دهد.

بر اساس گزارش گروه تحقیقاتی NPD Connected Intelligence، در سال 2020، 50.1 میلیون گوشی هوشمند قفل فعال در ایالات متحده استفاده شده است. این تعداد تلفن تنها 17 درصد از کل 294.15 میلیون تلفن هوشمند فعال در ایالات متحده است. منطقی نیست که بر اقلیت هایی تمرکز کنیم که به احتمال زیاد تمایلی به خرید دستگاه ندارند، زیرا قراردادها و برنامه های پرداخت مجبور به خرید آن نیستند.

آن 244 میلیون دستگاه دیگر، احتمالاً در طرح‌های پرداختی که هزینه‌های دستگاه‌ها را یارانه می‌دهند، قفل می‌شوند و از طریق اپراتورها فروخته می‌شوند. این امکان معاملات مالی عالی را فراهم می کند که شما را در شرکت مخابراتی و دستگاه نگه می دارد، اما همچنین اجازه می دهد تا قیمت یک تلفن 1000 دلاری به پرداخت های 24 دلاری در ماه به مدت 36 ماه با پیش پرداخت 150 دلاری تقسیم شود که اکنون اصطلاح استاندارد برای تأمین مالی شرکت مخابراتی ایالات متحده است. معامله. با توجه به اینکه میانگین قیمت فروش یک تلفن 5G در ایالات متحده اخیراً 815 دلار بوده است، به نظر می رسد یک تلفن 500 دلاری مناسب بازار نباشد.

یک تلفن 300 دلاری که می‌توان آن را به عنوان تبلیغ با یک معامله یا خط جدید هدیه داد، در اپراتورها خوب عمل می‌کند – و همچنین یک تلفن 1000 دلاری که می‌توان آن را تامین مالی کرد. زمانی که تفاوت بین آن و 1000 دلار تامین مالی حدود 10 دلار در ماه باشد، طرح تامین مالی 500 دلاری چندان منطقی به نظر نمی رسد (زیرا گوشی های 500 دلاری معمولا پیش پرداخت ندارند).

در همین حال، زمانی که پیکسل 6، دستگاهی با دوربین و پردازنده بهتر از یک برند نامی، 600 دلار است و احتمالاً خارج از یارانه اپراتور تخفیف داده می شود، صرف 500 دلار پول نقد نیز منطقی نیست. Nothing Phone (1) گوشی بدون جایگاهی در بازاری است که احتمالاً مایل به پذیرش آن نیست.

با نادیده گرفتن شرکت‌های مخابراتی، اگر Nothing بخواهد دستگاه خود را بدون قفل بفروشد و بودجه خود را برای فروش تلفن (1) از طریق وب‌سایت خود ارائه دهد، باید بانکی را پیدا کند که مایل به مدیریت مالی باشد. بانک هایی مانند TD Bank کسانی هستند که تامین مالی شرکت هایی مانند سامسونگ را در برنامه های مالی سامسونگ انجام می دهند، نه خود سامسونگ. در یک بازار بی‌ثبات، بانک‌ها احتمالاً تمایلی به همکاری با استارت‌آپ‌ها برای تأمین مالی دستگاه‌های مصرف‌کننده مانند این ندارند. بدون شرکت های مخابراتی که به تلفن یارانه اعطا کنند، بعید است که هیچ چیز فروش انبوهی نداشته باشد.

برای رسیدن به بازار ایالات متحده به روشی معنادار، هیچ چیز به یک پرچمدار منحصر به فرد یا یک دستگاه بسیار ارزان در یک اپراتور آمریکایی نیاز ندارد. Nothing Phone (1) هیچکدام از اینها نیست و به طور واقع بینانه هرگز نمی تواند در حال حاضر آن را به فروشگاه های حامل تبدیل کند.

راه اندازی آن بر روی اپراتورها هزینه بسیار زیادی دارد

بگذارید ساده بگوییم: راه اندازی تلفن ها در ایالات متحده هزینه زیادی دارد.

به عنوان مثال، یک گوشی سامسونگ در T-Mobile دارای 38 باند سلولی (35 بدون میلی‌متر ویو)، به همراه Wi-Fi، بلوتوث، تعویض بی‌سیم و NFC است – که همه آنها Nothing Phone (1) دارد. همه اینها باید توسط FCC آزمایش و تایید شوند، که می تواند فوق العاده گران باشد. بدون این آزمایش، فروش دستگاه در ایالات متحده غیرقانونی است. اگر دستگاه مطابق با استانداردهای FCC نباشد، ممکن است هفته ها یا ماه ها مهندسی پیگیری شود تا دستگاه مطابق با استانداردهای ایالات متحده کار کند، که پرهزینه است.

تست FCC به خودی خود آنقدر گران نیست، اما گواهینامه باتری UL و حامل گران است. گواهینامه UL باتری، که آزمایش می کند تا مطمئن شود باتری استاندارد ایمنی شناخته شده ملی را برآورده می کند، اختیاری است اما تقریباً در ایالات متحده ضروری است و می تواند ده ها هزار دلار هزینه داشته باشد. از سوی دیگر، صدور گواهینامه حامل میلیون ها هزینه خواهد داشت. اگر قرار باشد این تلفن دارای mmWave نیز باشد، به گواهی mmWave از کوالکام و مجوز برای پتنت های mmWave نیز نیاز دارد که می تواند تا هفت رقم باشد. به علاوه، می تواند فوق العاده گران باشد

گواهی نامه حامل نیز وجود دارد. تولیدکنندگانی مانند Nothing باید دستگاه‌هایی را به اپراتورهایی مانند T-Mobile، AT&T و Verizon بفرستند و به آنها اجازه دهند در شبکه‌های خود آزمایش کنند. این فقط برای فروخته شدن در آن شبکه ها نیست، بلکه برای استفاده از دسترسی کامل شبکه ها است. اگر تلفن (1) یکی از استانداردهای اپراتور را برآورده نمی کرد، نیازی به هیچ چیز برای تعمیر تلفن و ارسال مجدد آن برای آزمایش نیست. نه تنها هفته‌ها طول می‌کشد، بلکه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار را به تأخیر می‌اندازد، مانند آنچه در گوشی‌های سامسونگ می‌بینیم. بدون آن گواهی شرکت مخابراتی، نمی‌توانید از Voice over LTE در AT&T استفاده کنید، به‌علاوه هیچ سرویس 5G، نقطه‌ای (در صورت وجود) در T-Mobile و هیچ سرویسی در Verizon.

هیچ چیز یک استارتاپ نیست، چه آن ها بخواهند و چه نخواهند

با همه تبلیغاتی که برای Nothing وجود دارد، ممکن است آن را دوست نداشته باشید، اما این شرکت یک استارتاپ است.

اگر به بودجه یا قطعات نیاز داشته باشند، هیچ چیز از حمایت یک شرکت چند ملیتی میلیارد دلاری مانند شیائومی یا OPPO برخوردار نیست. این بدان معناست که باید سرمایه گذاران و منابع مالی بانکی داشته باشد. این به معنای بدهی، وام، و خطوط اعتباری عظیم است.

بر خلاف بسیاری از شرکت‌ها، هیچ چیز نمی‌تواند یک گوشی در بازار شکست بخورد. برای اینکه بتواند این بدهی‌ها را بازپرداخت کند، نمی‌تواند یک شکست را تحمل کند – صرف میلیون‌ها دلار برای بازپرداخت آن به سادگی پایدار نیست.

همچنین پس از راه‌اندازی دستگاه، هزینه‌هایی نیز وجود دارد، که شامل پرداخت برای گواهی شرکت مخابراتی با هر به‌روزرسانی که سعی در انجام آن دارد، می‌شود. هنگام انجام به‌روزرسانی‌های امنیتی ماهانه، این هزینه ماهیانه است که فقط در صورتی ارزش آن را دارد که فروش خوبی داشته باشد. اگر اینطور نیست، فقط پول سوزانده می شود. ممکن است فکر کنید، “خب اگر فروش خوبی نداشت، ضرر خود را کاهش دهید و با به روز رسانی های ایالات متحده متوقف شوید.” این حتی بدتر است، زیرا این به معنای بد مطبوعاتی از هر رسانه خبری فناوری بزرگ و یوتیوبر است تا زمانی که هیچ چیز موافقت نمی کند که پول بیشتری بسوزاند، و احتمالاً پل ارتباطی با مشتریان را نیز می سوزاند. فقط به وضعیتی که اخیراً کوالکام با گوشی Snapdragon Insiders خود در آن قرار داشته است نگاه کنید.

فراتر از آن، هیچ چیز به یک خط پشتیبانی ایالات متحده برای خدمات مشتری، برنامه تعمیر محصولات شکسته، سیستمی برای ادعای گارانتی دستگاه ها، شبکه توزیع برای دستگاه های حمل و نقل، انبارهایی برای ذخیره محصولات و بسیاری موارد دیگر نیاز ندارد. لیست t اینها همه سرمایه گذاری هایی هستند که انجام آنها در بازاری که قرار است گوشی در آن شکست بخورد، منطقی نیست.

پس از انتشار این خبر در مورد راه اندازی نشدن گوشی Nothing (1) در ایالات متحده، من تعدادی را دیدم کاربران توییتر گفتن چیزی در امتداد این جمله: “اگر تلاش نکنی نمی‌توانی موفق شوی.” رک و پوست کنده، وقتی صحبت از ریسک میلیون ها دلاری می شود، این برای استارت آپ ها کارساز نیست. شکست این محصول می‌تواند به این معنا باشد که آن‌ها نمی‌توانند آنقدر روی محصولات آینده، رشد آینده یا پشتیبانی سرمایه‌گذاری کنند.

آیا فکر می کنید هیچ وقت هیچ گوشی در ایالات متحده عرضه نمی شود؟

اگر هیچ چیز برای عرضه در ایالات متحده وقت آنها را نگیرد، شوکه نخواهم شد – می توانم ببینم آنها دو یا سه نسل منتظرند تا یک محصول اصلی واقعی داشته باشند. یک دستگاه پرچمدار واقعی که در داخل کشور ساخته شده است، هزینه ای بالغ بر 100 میلیون دلار دارد. آنها نمی توانند فقط 100 میلیون دلار از منابع مالی و سرمایه گذاران را برای ایجاد چنین پروژه ای جمع آوری کنند، زیرا بدون وفاداری به برند یا سابقه کاری احتمالاً شکست می خورد. زمان می برد

اگر و زمانی که Nothing به ساخت آن ختم شود، هیچ چیز نمی تواند یک گوشی عالی برای ایالات متحده بسازد، اما آن زمان اکنون نیست. در عوض، هیچ چیز قرار نیست دستگاهی ایجاد کند که می‌دانند برای همه در بازارهایی که ورود به آن کم‌هزینه‌تر است جذاب خواهد بود.

اگر هیچ چیز نتواند آن را چند نسل دیگر بسازد و چند دستگاه دیگر عرضه کند، همه چیز خوب است – در این صورت، ممکن است به آنچه که علاقه مندان به فناوری می خواهیم برسیم. اما تا آن زمان کمی صبر لازم است. هیچ چیز نمی داند آنها چه می کنند. من مطمئن هستم که آنها تصمیمات درستی را در این مسیر خواهند گرفت.

FTC: ما از پیوندهای وابسته خودکار برای کسب درآمد استفاده می کنیم. بیشتر.


برای اخبار بیشتر، 9to5Google را در YouTube بررسی کنید: