نیک فاکس اکنون رئیس جدید جستجوی گوگل است و جایگزین Prabhakar Raghavan می شود که به سمت مدیر فناوری در گوگل نقل مکان می کند. نیک فاکس از ژوئیه 2003 با گوگل کار کرده است و کسی است که ما به مدت 20 سال در این سایت از او نقل قول کرده ایم.
Prabhakar Raghavan در سال 2020 رئیس جستجوی Google شد. قبل از اینکه بن گومز در سال 2018 رئیس شود، جان جیاناندریا جایگزین آمیت سینگال شد که در سال 2016 کنارهگیری کرد. بنابراین گوگل از نوامبر سال 2000 که آمیت سینگال آن را اداره میکرد، سران جستجو را دنبال میکرد.
حقیقت این است که من فکر میکنم بسیاری از مردم تعجب میکنند که پرابهاکار راگاوان برای مدت طولانی در این موقعیت باقی ماند. منظورم این است که با تمام افشاگریهای DOJ و بسیاری از مطبوعات بدی که او به طور خاص و جداگانه در طول مسیر دریافت کرد، برخی تعجب میکنند که این اتفاق زودتر رخ نداده است. منظورم این است که او مردی بود که جستجوی گوگل را کشت.
همانطور که گفته شد، ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل، نوشت: “پرابهاکار تصمیم گرفته است که زمان آن رسیده است که یک جهش بزرگ در حرفه خود داشته باشد. پس از 12 سال رهبری تیم های مختلف در سراسر گوگل، او به ریشه های علوم کامپیوتر خود باز خواهد گشت و در این زمینه فعالیت خواهد کرد. نقش فنشناس ارشد گوگل در این نقش، او با من همکاری نزدیکی خواهد داشت و گوگل برای ارائه هدایت فنی و رهبری و رشد فرهنگ برتری فناوری ما همکاری میکند.
او افزود: «نیک فاکس، کارمند قدیمی گوگل و عضو تیم رهبری پرابهاکار، رهبری K&I را که شامل محصولات جستجو، تبلیغات، جغرافیا و تجارت ما میشود، برعهده خواهد گرفت.»
ادامه پیام وی درباره این خبر:
سفر رهبری پرابهاکار در گوگل قابل توجه بوده است و تحقیقات، فضای کاری، تبلیغات و K&I را در بر می گیرد. او تیم جیمیل را در راهاندازی Smart Reply و Smart Compose به عنوان نمونههای اولیه استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود محصولات رهبری کرد و جیمیل و درایو را از مرز 1 میلیارد کاربر برد. در سراسر K&I، Prabhakar و تیم به رشد و نوآوری قابل توجهی دست یافتهاند: از راهاندازی AI Overviews، پیشرفتی پیشگامانه در جستجو که به صدها میلیون کاربر در سراسر جهان سود میرساند تا معرفی روشهای جستجوی جدید مانند Circle to Search، درک ویدیو، و خرید آنچه میبینید. در لنز — همه اینها در حالی که عملکرد جستجوی اصلی را بهبود می بخشد. نقشهها و خرید با ویژگیهای مبتنی بر هوش مصنوعی مانند نمای فراگیر و آزمایش مجازی تغییر کردهاند. و در تبلیغات، با قالبهای تبلیغاتی مبتنی بر هوش مصنوعی و مدیریت کمپین سادهتر، پیشرفت واقعی داشتهایم، در حالی که به نوآوری با Performance Max برای توانمندسازی میلیونها کسبوکار ادامه میدهیم.
من از پرابهاکار به خاطر شالوده قوی و جایگاه رهبری که او در سراسر K&I ساخته است بسیار سپاسگزارم. این شامل رهبران ارشد باورنکردنی او و نیک است که آماده است در نقش جدید خود به عنوان SVP K&I وارد زمین شود!
در چند سال گذشته، نیک در شکلدهی نقشه راه محصول هوش مصنوعی گوگل و همکاری نزدیک با پرابهاکار و تیم رهبری او در استراتژی K&I نقش مهمی داشته است. نیک در طول زندگی حرفهای خود رهبری تقریباً در تمام جنبههای K&I، از محصول و طراحی در جستجو و دستیار گرفته تا محصولات خرید، سفر و پرداخت ما را نشان داده است. او همچنین یک رهبر پیشگام در تبلیغات بود، جایی که به ایجاد یک رویکرد با کیفیت دقیق و متمرکز بر کاربر کمک کرد که کلید موفقیت ما باقی می ماند. نیک محصولات مصرفی نوآورانه ای مانند Google Fi را راه اندازی کرده و ابتکارات پیچیده ای مانند پیام رسانی RCS را رهبری کرده است. من اغلب به نیک مراجعه میکنم تا به چالشبرانگیزترین سؤالات مربوط به محصول خود پاسخ دهم و او پیوسته با سرسختی، سرعت و خوشبینی پیشرفت را ارائه میدهد.
به نیک تبریک میگوییم و از پرابهاکار به خاطر رهبریاش از طریق تغییرات متعدد فناوری و ایجاد یک پایه قوی برای آینده تشکر میکنم.
وال استریت ژورنال نوشت: “تغییرات زمانی رخ می دهد که واحد آلفابت با فشار بی سابقه ای بر تجارت جستجوی خود از سوی دادگاه ها و محصولات هوش مصنوعی مانند ChatGPT مواجه است. انتظار می رود تجارت تبلیغات جستجوی گوگل به زیر 50 درصد از سهم بازار کاهش یابد. به گفته شرکت تحقیقاتی eMarketer، ایالات متحده سال آینده برای اولین بار در بیش از یک دهه گذشته است.
WSJ افزود: “او زمانی به عنوان نامزدی برای تبدیل شدن به مدیرعامل بعدی شرکت در نظر گرفته می شد. ارتقای فاکس اکنون او را به جانشین احتمالی Pichai تبدیل می کند که همچنین مدیر عامل شرکت مادر آلفابت است.”
من حدس می زنم ما خواهیم دید که گوگل از اینجا به کجا می رود …
بحث انجمن در X.