از امروز، SparkToro V2 یک قابلیت کاملاً جدید دارد—بخش موضوعات– که ارزش زیادی برای استراتژی محتوا، ایجاد محتوا، و/یا برنامه های کاربردی تحقیق مخاطب می افزاید.
در واقع، این دادههای جدید همان چیزی است که مشتریان ما به ما گفتند (در نظرسنجی سپتامبر) با ارزشترین قطعه گمشده در محصول است:
اجازه دهید به شما نشان دهم که چه کاری می تواند انجام دهد، و چرا من از داشتن این ویژگی ها به صورت زنده هیجان زده هستم
تفکیک تفصیلی
بخش موضوعات سه نوع داده کاملاً جدید را به گزارش های تحقیقاتی مخاطبان SparkToro اضافه می کند:
شماره 1: موضوعات مرتبط – موضوعاتی که مخاطبانی که جستجو کرده اید تمایل زیادی به آنها دارند، یعنی به این موضوعات اهمیت می دهند و احتمالاً محتوایی در مورد آنها مصرف می کنند، آنها را در فیدهای خود دنبال می کنند، در سایت ها/خبرنامه های مربوط به آنها مشترک می شوند و غیره. به عنوان مثال، در در سه ماهه آخر، داده های رفتاری SparkToro علاقه خاصی به پارک های ملی کارائیب، بارسلونا و آریزونا نشان می دهد، از این رو این موضوعات در لیست ظاهر می شوند.
شماره 2: منافع گسترده – ارتباط سطح بالاتری که مخاطب با ایده ها/موضوعات دارد. به عنوان مثال، سفرنامه نویسان اغلب علاقه مند به ساخت برنامه های سفر، برنامه ریزی سفر، عکاسی از سفر و وبلاگ نویسی هستند. اینها منحصراً توسط سفرنامهنویسان نگهداری نمیشوند، بلکه علاقهمند به طیف گستردهای از گروهها هستند و افراد ممکن است معتقد باشند که تمایل زیادی به مخاطبان سفرنامهنویس دارند.
شماره 3: ایده های محتوا – ما از بسیاری از کاربران متمرکز بر بازاریابی محتوای خود شنیده ایم که بخش کلیدی فرآیند SparkToro آنها آپلود صادرات داده به ChatGPT و سپس درخواست ایده های محتوا بر اساس رفتارها و جمعیت شناسی مخاطبان مورد جستجو است. و در حالی که این یک استفاده عالی از داده های SparkToro است، مجبور به صادرات، یافتن دانلود، ورود به ChatGPT، آپلود مجدد و استفاده از همان اعلان نیز خسته کننده است. چرا آن ایده های محتوا را مستقیماً در برنامه قرار نمی دهید؟
این کاری است که ما با Content Ideas انجام دادیم 😉
سرفصلهای بالا بر اساس دادههای رفتاری واقعی هستند، و بنابراین، در حالی که آنها هنوز فقط «کلماتی هستند که اغلب پس از کلمات دیگر آمدهاند» (زیرا LLMها اینگونه کار میکنند)، همچنین به مراتب بهتر از دادههای مخاطبان واقعی خواسته میشوند، و از «» اجتناب میکنند. زبالههای ورودی/خروجی» پدیدهای که در استفاده از LLM رایج است.
نکته جانبی: هیچ یک از اینها «کلمات کلیدی سئو» نیستند، اگرچه همه آنها تا حدی توسط جستجوهای مخاطبان مشخص می شوند. و برای بازاریاب هایی که می پرسند “اگر جستجوهای گوگل نیست محتوایم را حول چه چیزی متمرکز کنم؟” این پاسخ است. موضوعات و علایق بزرگتر از کلمات کلیدی هستند. آنها موضوعاتی هستند که مردم به آنها اهمیت می دهند، حتی اگر موتورهای جستجو نتوانند. خبرنامهنویسان، بازاریابهای رسانههای اجتماعی، پادکستها، میزبانهای ویدئو، و سازندگانی از هر نوع که به دنبال بیرون رفتن از جعبه سئو هستند، اما همچنان میخواهند کار خود را با دادههای مخاطبان اطلاعرسانی کنند، ما از شما حمایت میکنیم. 🤜🤛
در حال حاضر، ویژگی بخش موضوعات محدود به طرحهای SparkToro در سطح تجاری و آژانس است، اما در هر سه کشوری که تحت پوشش ما قرار میدهیم (ایالات متحده، کانادا و بریتانیا) ارائه میشود. اگر در ردههای حساب رایگان یا شخصی هستید و میخواهید نمونهای داشته باشید، حتماً سؤالات نمونه از داشبورد خود را بررسی کنید که شامل این (و هر نوع داده دیگری) میشود، به عنوان مثال مخاطبانی که برای حفظ مشتری جستجو میکنند.
Affinity، Saturation و ChatGPT-Prompt ادغام
در هر یک از این بخشهای جدید، دو نمره خواهید یافت، یکی آشنا (Affinity) و دیگری جدید (Saturation). امتیاز Affinity مانند برنامه SparkToro کار میکند – میزان نسبی ارتباط بین مخاطب و موضوع/علاقه/ایده محتوا را نشان میدهد.
به عنوان مثال، در تصویر زیر، SparkToro به ما میگوید که مخاطبان TryCompa.com (یک محصول SaaS که به متخصصان منابع انسانی و تیمهای رهبری کمک میکند تا پاداش را محک بزنند) احتمالاً اندکی بیشتر به موضوع «رضایت شغلی در صنعت فناوری» علاقه دارند. در “درک گزینه های سهام” (و به عنوان یک مدیر عامل، تمایل دارم با این ارزیابی موافق باشم).
در ستون سمت راست امتیاز جدید است: اشباع. میزان پوشش این موضوع از قبل در وب (حداقل در گذشته اخیر) را اندازه گیری می کند. به عنوان مثال، در مورد «آماده شدن برای مصاحبه مدیریت» در سه ماهه گذشته کمتر از «رضایت شغلی در فناوری» در وب منتشر شد.
هنگام انتخاب حوزه های موضوعی برای سرمایه گذاری برای تولید محتوا، هر دو ملاحظات کلیدی هستند:
- آیا مخاطب من به این موضوع اهمیت می دهد؟ (قرابت می تواند در پاسخ به آن کمک کند)
- آیا تعداد زیادی از مطالب اخیر در مورد این موضوع وجود دارد (اشباع می تواند در اینجا کمک کند)
همچنین مقداری از قابلیتهایی را خواهید دید که بنا به درخواست سازندگان محتوا که میخواهند از ChatGPT برای ایدهپردازی و طراحی محتوا استفاده کنند، اضافه کردهایم – یکپارچهسازی (از طریق یک پیوند مستقیم) با ابزار LLM OpenAI. وقتی روی لوگوی OpenAI در زیر هر علاقه، موضوع یا ایده محتوا کلیک میکنید، پیامی را باز میکند که برای کمک به ایدهپردازی، طراحی و ایجاد محتوا طراحی شده است:
بدیهی است که اعلان به راحتی قابل تغییر یا جایگزینی است. ما اینها را با الهام از یکی از مشتریان سنگینتر SparkToro برای تولید محتوا پر کردیم، و من تحت تأثیر نتایج آزمایش در هفته گذشته قرار گرفتم.
من شخصاً هنوز مشتاق خلق محتوا > LLM هستم. فکر نمیکنم چیزی که توسط هیچ مدل عمومی تولید شده باشد، به اندازه آنچه افراد با استعداد میتوانند خلق کنند، جذاب، مفید، یا تقویتکننده باشد. با این حال، من متقاعد شده ام که LLM ها ابزارهای بسیار مفیدی برای جلوگیری از مشکل “نگاه کردن به یک صفحه خالی” هستند. و اعلانها، که توسط دادههای واقعی مخاطبان SparkToro پشتیبانی میشوند، واقعاً میتوانند به حل این مشکل برای سازندگان سرگردان کمک کنند.
مانند همیشه با ویژگی های جدید در SparkToro، ما از بازخورد، ورودی و پیشنهادات شما خوشحال می شویم. موضوعات برای این ابزار کاملاً جدید است، و در حالی که ما چند صد مورد آزمایش خود را انجام دادهایم، بدون شک مواردی وجود دارد که در نظر نگرفتهایم یا متوجه نشدهایم، بنابراین لطفاً یک خط به (ایمیل محافظت شده) بگذارید (که به هر سه نفر میرسد) با افکار شما