تحقیقات جدید: جستجوی گوگل در سال 2024 20 ٪+ رشد کرد. 373 برابر ~ جستجوهای بیشتر از chatgpt دریافت می کند

سالهاست که دو سؤال هم به علاقه بازاریابان و هم در پوشش رسانه از جستجوی گوگل حاکم است:

  1. آیا ابزارهای AI سهم بازار را از Google دور می کنند؟
  2. آیا جستجوی Google در حال رشد ، مسطح یا رو به کاهش است؟

من گمانه زنی های وحشی را مشاهده کرده ام که سهم بازار Google از زمان راه اندازی Chatgpt 5-10 ٪ کاهش یافته است ، و از طرف افرادی که ادعا می کنند هرگز از Google استفاده نمی کنند و کاملاً به ابزارهای AI تغییر داده اند ، حکایات موجود در فیدهای من را شنیده ام. اما ، هیچ تجزیه و تحلیل جامع و ساختاری برای نشان دادن سهم ابزارهای AI از جستجو و هیچ گونه اطلاعاتی برای تهیه نسخه پشتیبان از ادعاهای کاهش جستجوی Google وجود ندارد.

امروز ، به لطف شرکای ما در Datos (یک شرکت SEMRUSH) و این آخرین تحقیقاتی که با هم انجام داده ایم ، معتقدم می توانیم این سؤالات را برای استراحت قرار دهیم.

به ترتیب ، در اینجا نحوه انجام این کار آورده شده است:

  1. نرخ رشد واقعی جستجوی گوگل را از 2023 تا 2024 روشن کنید
  2. اندازه و ترکیب ابزارهای AI را که Google را در جستجو به چالش می کشد تعیین کنید
  3. کشف معیارهای لازم برای مقایسه محکم بین گوگل و رقیب پیشرو آنها (های)
  4. به طور مستقیم جستجوها را در Google در مقابل ابزار پیشرو AI مقایسه کنید.

نرخ رشد جستجوی گوگل

با استفاده از همان متدولوژی ما در تحقیقات هفته گذشته (پانل Datos ‘US از دستگاه های دسک تاپ فعال که حداقل یک بار در ماه در سال 2023 در مقابل 2024 به گوگل مراجعه کرده اند) ، ما میانگین تعداد جستجوها را برای هر دو سال برای همه گوگل (اولین مجموعه ستون ها) و برای هر یک از اصلی ، عمودی های فردی (تصاویر ، اخبار ، اخبار ، خرید و و غیره) مقایسه کردیم.

در یک سال و برای یک محصول بالغ 21.64 ٪ رشد در جستجو در سراسر گوگل قابل توجه است. این همچنین با آنچه مدیرعامل آنها به طور علنی در مورد معرفی نمای کلی AI در سال 2024 گفت:

“بر اساس آزمایشات ما ، ما تشویق می شویم که شاهد افزایش استفاده از جستجو در بین افرادی هستیم که از نمای کلی AI جدید و همچنین افزایش رضایت کاربر از نتایج استفاده می کنند.”

مطمئناً همانطور که هک به نظر می رسد! آنقدر از ترس که AI در گوگل پاسخ می دهد ، تعداد جستجوهای افراد انجام شده را کاهش می دهد. در حقیقت ، دقیقاً برعکس به نظر می رسد. متأسفانه ، به نظر می رسد که پاسخ های هوش مصنوعی نرخ کلیک را از بین می برد: مطالعه Seer Interactive نشان داد که نتایج ارگانیک 70 ٪ افت CTR را متحمل شده و 12 ٪ کاهش یافته است. یک مطالعه دیگر از AWR ، افت مشابهی را نشان می دهد.

چه کسانی چالشگر اصلی AI هستند؟

بیشتر افراد از ChatGPT شنیده اند ، اما Datos در ماه ژانویه تحقیقاتی را منتشر کرد که سایر فروشندگان اصلی ابزار هوش مصنوعی سال 2024 را شناسایی می کنند: دفع ، کلود ، کوپیلوت و جمینی. استفاده از این ابزارهای AI با گذشت زمان در زیر گراف می شود:

دو غذای بزرگ من:

  1. این به خصوص چشمگیر است که Gemini Google پس از شروع دیر در فضای AI Tools اکنون در رده دوم قرار دارد
  2. اگر می خواهیم حجم جستجوها را در برابر گوگل مقایسه کنیم ، فقط باید Chatgpt را در نظر بگیریم.

بقیه آنقدر کوچک هستند (و جمینی بخشی از گوگل است) که تعداد آنها در هر تجسم به عنوان اسلایدهای ناچیز ظاهر می شود. شاید هرچه فضا تکامل یابد ، اگر یک یا چند بار در اندازه های فعلی خود رشد کند ، معقول خواهد بود که آنها را درج کنید.

این حل و فصل شد ، بیایید به جستجوهای موجود در Google vs. Chatgpt نگاه کنیم.

چه معیارهایی را برای مقایسه مستقیم Google vs. Chatgpt در جستجوی نیاز داریم؟

برای مقایسه عادلانه ، باید بدانیم:

  • الف) هر روز/ماه/سال چند جستجو در گوگل انجام می شود
  • ب) هر روز در هر روز/ماه/سال چه تعداد اعطا می شود
  • ج) چه درصد از مطالبات Chatgpt رفتار شبیه به جستجو دارند (و با آنچه که ما به عنوان یک جستجوی سنتی در یک موتور جستجو فکر می کنیم قابل مقایسه است)

هفته گذشته توسط دو منبع مستقل (A) اول پاسخ داده شد. خود گوگل بیانیه عمومی منتشر کرد که آنها “بیش از 5 تریلیون جستجو در سال 2024 را مشاهده کردند.” تحقیقات Sparktoro و Datos با مراجعه به پانل Datos و محاسبه میانگین تعداد جستجوها در هر پنل فعال و ٪ از پنل های بازدید کننده از Google ، این تخمین را تأیید کردند.

(ب) بعدی در ماه دسامبر توسط سام آلتمن Openai در کنفرانس Dealbook پاسخ داده شد ، جایی که وی اعلام کرد ابزار AI “1 میلیارد پیام در روز” دریافت کرده است. متأسفانه ، پیام ها همانند ارسال ها نیستند ، و بر خلاف جستجو در گوگل یا بینگ ، کاربر ممکن است قبل از فرود روی پاسخ ، بارها و بارها با هوش مصنوعی مکالمه به عقب و جلو برود. اما ، نگران نباشید ، ما یک راه حل داریم.

با تشکر از تحقیقات SEMRUSH 2024 در مورد ChatGPT ، ما می دانیم که میانگین جلسه سریع پیام را شامل می شود:

طبق تجزیه و تحلیل SEMRUSH ، تعداد متوسط ​​پیام ها در یک مکالمه چتپ سه است ، به این معنی که بیش از نیمی (59 ٪) از کاربران مکالمه هایی داشتند که شامل سه پیام یا کمتر است. با این حال ، هنگام نگاه به میانگین تعداد پیام ها در یک مکالمه ، این تعداد به هشت افزایش یافته است– نشان دادن وجود تعامل طولانی تر ، به ویژه در مواردی که کاربران درخواست شفافیت بیشتر یا نمونه هایی در مورد همان موضوع می کنند.

پاسخ آخر (ج) سخت تر است ، اما به لطف تحقیقات اخیر از تجزیه و تحلیل Semrush از 80 میلیون ClickStream ، می دانیم که 70 ٪ از دستورالعمل ها برای توابع غیر جستجوی مانند است: ایجاد تصاویر ، خلاصه متن ، نوشتن کد ، انجام کارهای خانه ریاضی که تیمی واقعاً باید خودش را انجام داده باشد ، و غیره.

Chatgpt از ما مراقبت می کند که به آنها اهمیت می دهیم که با نحوه استفاده از موتورهای جستجو همپوشانی دارند: برای دریافت اطلاعات ، حرکت در جایی ، مقایسه گزینه ها/کمک در یک فرآیند خرید یا انتخاب یا به طور خاص معامله. این 30 ٪ از استفاده Chatgpt را تشکیل می دهد. 70 ٪ واقعاً “ناشناخته” نیست ، در واقع ، ما تحقیقاتی را نشان داده ایم که دقیقاً آنچه را که افراد در اینجا با Chatgpt انجام می دهند ، نشان می دهد (و تجزیه و تحلیل Semrush شامل جزئیات بیشتر در مورد آن نیز می شود).

این آخرین قطعه ای است که ما برای ساختن معادله ای که می تواند به طور مستقیم جستجو در ChatGPT را با افراد Google مقایسه کند ، نیاز داریم:

البته ، این ریاضیات حتی با Google ساده تر است:

به ندرت مجموعه ای از اعداد را از چندین منبع مستقل واضح و تمیز می کنیم ، و بندرت احساس می کنم با اطمینان دادن به مقایسه قطعی احساس می کنم. در سال 2024:

  • گوگل بیش از 14 میلیارد جستجو در روز داشت
  • Chatgpt (حداکثر) 37.5 متر جستجو در روز داشت

در سال 2024 Google 373 پوند پوند بیشتر به عنوان chatgpt دریافت کردبشر حجم جستجوی ابزار AI در مقیاس مشابه Pinterest (20 میلیون پوند در روز) و ~ یک سوم اندازه جستجوهای 108 میلیون پوند در روز در Duckduckgo است ، هرچند که Chatgpt با سرعت بیشتری در حال رشد است.

این اعداد به ما اجازه می دهد تا برخی از نمودارهای مقایسه سهم بازار را بسازیم:

و برای کسانی که هنوز عاشق نمودارهای پای هستند:

بیایید ریاضی را در مورد همه این شماره ها نشان دهیم تا هیچ سردرگمی وجود نداشته باشد:

  • گوگل – اعداد هر دو رکورد عمومی از شرکت (Searchengineland) هستند و توسط تحقیقات ما با Datos منتشر شده در همان روز تأیید شده است.
  • بی پروا – من از شماره سهم بازار موتور جستجوی جهانی StatCounter استفاده کردم ، که Bing را در 3.95 ٪ قرار داده است (این شامل Yandex ، Baidu و سایر موتورهای جستجوگر است که من در نمودار پای سهم بازار در بالا ، از این رو اختلاف) قرار ندادم) ، برای محاسبه 613.5 متر جستجو در روز (در مقابل Google 14B). تعدادی از وب سایت های استناد شده ضعیف وجود دارد که ادعا می کنند این تعداد 900 متر در روز است ، اما من نمی توانم مرجع اصلی و با کیفیت بالا به این شکل پیدا کنم ، و در نتیجه آن را دور ریختم.
  • یاهو – همان فوق.
  • گودال -ما از اظهارات عمومی مدیرعامل آنها از دسامبر “1 میلیارد پیام در روز” استفاده کرده ایم و سپس میانگین طول مکالمه (8 پیام) و درصد مکالمه های چتپپ را که دارای هدف مانند جستجو هستند (30 ٪) اعمال کرده است.
  • اردک – پیش از آنکه DDG صفحه ترافیک عمومی خود را از بین ببرد ، جستجوها در سال 2022 به 106 متر در روز رسید. اما ، ما می توانیم دوباره از سهم بازار StatCounter استفاده کنیم تا تخمین بزنیم: با 0.7 ٪ سهم بازار جهانی (به طور قابل توجهی پایین تر از سهم 2 ٪ ایالات متحده) ، آنها می توانند 108 میلیون پوند جستجو در روز باشند.

من نمی خواهم به عنوان یک انکار قدرت ابزارهای AI روبرو شوم ، و نه شک و تردید از توانایی آنها برای عبور از چاشنی و دستیابی به مخاطبان جستجوی بسیار بزرگتر در سالهای آینده. اما ، من همچنین یک بازاریاب هستم که بدون توجه به هر چرخه اعتیاد به مواد مخدره ، به تلاش برای حضور در جایی که مردم در واقع توجه می کنند ، اهمیت می دهم. اعدادی از این دست ممکن است 100 ٪ دقیق نباشد ، اما آنها با اظهارات عمومی مطابقت دارند ، (در بیشتر موارد) از طریق چندین منبع داده قابل اثبات هستند و واضح ترین تصویر را تا تاریخ سهم بازار جستجوی سنتی ضبط شده توسط Chatgpt و Google نشان می دهند.

حتی اگر یک نفر 100 ٪ از 125 میلیون بار در روز چتپپ را با هم تداخل داشته باشد که با انواع نمایش داده هایی که افراد در Google انجام می دهند ، همپوشانی داشته باشد ، تعداد سهم بازار هنوز هم است

اگر تیم یا آژانس بازاریابی خود را ترغیب می کنید تا شما را به ابزارهای هوش مصنوعی به عنوان راهی برای اثبات تلاش های آینده خود وارد کنید (و به دلیل اینکه می دانید با انجام کارهای خوب روابط عمومی که احتمالاً بسیاری از افراد مناسب را تحت تأثیر قرار می دهد همپوشانی دارد) ، اجازه ندهید این شماره ها شما را تغییر دهند. اما اگر به دلیل اعتیاد به رسانه های رسانه ای بی پروا در زمینه دید ابزار هوش مصنوعی سرمایه گذاری می کنید ، ممکن است از این گزارش به عنوان فرصتی استفاده کنید تا دوباره تجدید نظر کنید که آیا بودجه و تلاش شما در جایی که مشتریان شما به آن توجه می کنند مطابقت دارد.

PS فراموش نکنید که آنچه واقعاً مهم است جایی نیست که همه می روند ، اما مخاطبان شما کجا می روند، ویژگی جدید Search & AI Tools Sparktoro ممکن است یک مسابقه مناسب برای پاسخ دادن باشد


داده های نمایش داده شده در این گزارش توسط Datos ، یک شرکت Semrush ارائه شده است. این تجزیه و تحلیل بر اساس پانل ایالات متحده Datos است که نمونه ای متنوع و از نظر آماری قابل توجهی از کاربران را نشان می دهد و چارچوب زمانی (01/23-01/25) را در بر می گیرد. برای اطلاعات بیشتر لطفاً به Datos مراجعه کنید وب سایت و آن سیاست حفظ حریمبشر

Source link