غواصی به سوی آینده بازاریابی دیجیتال: خلاصه روز اول MozCon 2024

در سخنرانی افتتاحیه MozCon، گرت ساسمن تاثیر دست نخورده سوگیری جستجوگر در سئو را بررسی کرد. دنبال کردن پست Moz بلاگ خود در روانشناسی پشت جستجو، گرت عمیق تر در روان جستجوگران فرو رفت. از سؤالات اصلی مانند “آیا قهوه برای شما خوب است”؟ با توجه به تفاوت‌های ظریف جستجوی محاوره‌ای، او بررسی کرد که چگونه سوگیری‌ها تعامل ما با موتورهای جستجو را شکل می‌دهند.

گرت اشاره کرد که جستجوهایی که انجام می دهیم و نتایجی که بر اساس مخاطبان خود انتخاب می کنیم، اساس کل هدف ما از سئو را تشکیل می دهند. اما گوگل به چه چیزی اهمیت می دهد؟ ارتباط، اختیار و تجربه – همانطور که اخیراً تأیید شده است نشت گوگل. و مخاطب ما به چه چیزی اهمیت می دهد؟ درست بودن، تداعی های مثبت، برندهای آشنا، سخت اندیشی نکردن، اثبات اجتماعی و دیدگاه های تخصصی.

یکی از بزرگترین تأثیرات در رفتار جستجو، سوگیری تأیید است، که تمایل به طرفداری از اطلاعاتی است که باورها یا فرضیه های موجود را تأیید می کند. به زبان ساده، اگر «آیا بازیافت برای محیط زیست مفید است» را در مقابل «بازیافت برای محیط زیست مفید نیست؟» جستجو کنیم. – ما نتایج متفاوتی را برای هر دو جستجو بر اساس سوگیری تأیید خود دریافت خواهیم کرد. سوگیری های دیگری که گارت به آنها اشاره کرد شامل سوگیری موقعیت، سوگیری آشنایی، سوگیری اقتدار و اثر هاله است.


Source link