در حالی که تبلیغات گوگل و مایکروسافت شباهت های زیادی دارند، Microsoft Ads یک ویژگی منحصر به فرد را برای پلتفرم خود راه اندازی کرد. این ویژگی در گوگل ادز در دسترس نیست و به مایکروسافت اجازه میدهد تا در رقابت پیش بیاید.
در 22 فوریه، Microsoft Ads توضیحات پویا خود را برای تبلیغات جستجوی پویا اعلام کرد. علاوه بر سرفصلهای پویا موجود، اکنون تبلیغکنندگان میتوانند توضیحات پویا را به کاربران ارائه دهند.
چه کسی برای توضیحات پویا واجد شرایط است؟
مایکروسافت در حال ارائه توضیحات پویا برای تبلیغات جستجوی پویا در بازارهای زیر است:
- ایالات متحده
- کانادا
- انگلستان
- فرانسه
- آلمان
چه کسی برای توضیحات پویا واجد شرایط نیست؟
هر برند یا تبلیغ کننده ای که در عمودی حساس در نظر گرفته شود، مانند داروخانه، خدمات مالی و غیره، واجد شرایط توصیف پویا نخواهد بود. این حساب ها تحت تأثیر تغییرات مایکروسافت باقی خواهند ماند.
جدول زمانی عرضه توضیحات پویا
در حالی که تبلیغکنندگان میتوانند از امروز از این توصیفات پویا استفاده کنند، مایکروسافت توضیحات پویا را بهعنوان گزینه پیشفرض در کمپینهای جستجوی پویا برای همه که از ماه آوریل شروع میشود، قرار میدهد.
برای تبلیغکنندگانی که میخواهند کنترل بیشتری بر کپی آگهی داشته باشند، گزینهای برای انصراف از این ویژگی وجود خواهد داشت.
مایکروسافت اطلاعات بیشتری در مورد نحوه انصراف با دستورالعملهای خاص به تبلیغکنندگان ایمیل خواهد فرستاد.
توضیحات پویا چگونه کار می کنند؟
مشابه سرفصل های پویا در تبلیغات جستجوی پویا، Microsoft Ads به طور خودکار توضیحاتی را ایجاد می کند که بیشترین ارتباط را برای هر کاربر تنظیم می کند.
یک ستون جدید “توضیحات” به عنوان بخشی از گزارش اصطلاحات جستجوی DSA (تبلیغات جستجوی پویا) وجود خواهد داشت.
چرا تبلیغ کنندگان باید توجه کنند؟
این تغییر در کمپینهای جستجوی پویا نشانه دیگری به سمت اتوماسیون است. با افزایش پیچیدگی کمپین ها، هدف این است که بخشی از مدیریت روزانه را از تبلیغ کنندگان دور کنیم.
با هر تغییری در اتوماسیون و تبلیغات، درجاتی از نوسانات عملکرد وجود دارد زیرا الگوریتمها رفتار کاربر را یاد میگیرند.
تبلیغکنندگانی که تحت تأثیر این تغییر قرار میگیرند، میخواهند تغییرات عملکرد مانند CTR، شرایط جستجو و حجم تبدیل را زیر نظر داشته باشند.
منبع: مایکروسافت
تصویر ویژه: monticello/Shutterstock