راهنمای بدون کرک با مثال ها و فهرست ها

آیا می دانستید زندگی فراتر از گوگل وجود دارد؟

درسته.

موتورهای جستجوی متا موضوع عجیبی هستند زیرا بسیاری از این سایت ها به عنوان رقبای مستقیم گوگل در اواخر دهه 90 و اوایل دهه 2000 شروع به کار کردند. بررسی متاسرچ و موتورهای جستجوی متا مانند قدم زدن در تاریخ جستجو است. اما اگر موتورهای جستجوی متا شما را گیج می کنند، همانطور که Inception ما را گیج کرده بود، این راهنما برای شما مناسب است. من این مقاله بدون کرک را در مورد اینکه موتورهای جستجوی متا چیست، کجا مهم هستند و کجا نیستند را گردآوری کردم.

با من همراه باشید تا این موضوع جذاب را بررسی کنم!

جستجوی متا چیست؟

مانند بسیاری از چیزهای دیگر، ما می توانیم از یونانیان باستان برای کلمه “متا” تشکر کنیم. به طور کلی یونانیان از کلمه متا برای پیوستن ایده «فراتر» به یک مفهوم موجود استفاده می کردند. به عنوان مثال، متافیزیک مطالعه چیزهایی فراتر از جسم است، مانند زمان، مکان و هویت. عمیق، می دانم!

امروزه متا برای توصیف چیزی که خود ارجاعی است تکامل یافته است. بنابراین، فراداده، داده‌ای در مورد داده است و فراشناخت، تفکر در مورد تفکر است. به همین ترتیب، متا جست و جوی جستجو در مورد جستجو است.

موتور جستجوی متا چیست؟

یک موتور جستجوی متا فهرست های دیگر موتورهای جستجو را جستجو می کند. به طور خاص تر، موتور جستجوی متا شکل تخصصی موتور جستجو است که نتایج را از داده های سایر موتورهای جستجو جمع می کند. موتورهای جستجوی متا یا می توانند تعمیم داده شوند، همانطور که اکثر موتورهای جستجو مانند گوگل هستند، یا در یک موضوع یا عمودی تخصصی. این خیلی متا است، برادر!

آیا گوگل یک موتور جستجوی متا است؟

نه، گوگل یک موتور جستجوی متا نیست. گوگل یک موتور جستجوی سنتی است که نتایج جستجوی خود را از فهرست خود و نه از موتورهای جستجوی دیگر استخراج می کند.

موتور جستجوی متا چه کاری انجام می دهد؟

موتورهای جستجوی متا می خزند سایر موتورهای جستجو، پایگاه های اطلاعاتی آنلاین و سایر منابع اطلاعات آنلاین. سپس نتایج جستجوی مختلفی را که جمع‌آوری می‌کنند، جمع‌آوری و فهرست‌بندی می‌کنند و با استفاده از فناوری جستجوی اختصاصی خود، آنها را رتبه‌بندی می‌کنند. برخی از روش های خود برای رتبه بندی نتایج و خوشه بندی نتایج استفاده می کنند در حالی که برخی دیگر به موتورهای جستجویی که برای رتبه بندی خزیده اند متکی هستند.

مطالب پیشنهادی  ما حرکت کردیم! معرفی خانه جدید برای وبلاگ های وب مستر گوگل | وبلاگ مرکزی جستجوی گوگل | توسعه دهندگان گوگل

از قضا، فناوری پشت موتورهای جستجوی متا اولیه در توسعه فناوری پایگاه داده و با موتورهای جستجوی اختصاصی موجود در وب سایت های فردی – مانند Amazon.com و eBay بسیار مهم بوده است.

چگونه موتورهای جستجوی متا به تحقیقات سئو کمک می کنند؟

موتورهای جستجوی متا می توانند معدن طلایی از داده های ارزشمند مشتری و کلمات کلیدی را به SEO و SEM ارائه دهند. موتورهای جستجوی متا می توانند ابزارهای بسیار خوبی را به سئوکاران ارائه دهند، مانند:

  • خوشه بندی نتایج جستجو – گروه بندی عبارات جستجو بر اساس عبارات و مشتقات کلمات. این یک راه عالی برای طوفان فکری در حین انجام تحقیقات کلمات کلیدی است و به ویژه برای مشتریان باریکی که خدمات موتورهای جستجوی متا را ارائه می دهند مفید است.
  • مقایسه نتایج موتور – سایت‌هایی مانند Langreiter.com نتایج گوگل و یاهو را مقایسه می‌کنند یا Fuzzfind که رسانه‌های اجتماعی و جستجو را با هم مقایسه می‌کند. ارزش مقایسه عبارات بین رسانه های اجتماعی و موتورهای جستجو واضح است.
  • موتورهای جستجوی متا نیز منابع عالی برای تعریف کلمات کلیدی کلی به صورت زبانی و متنی هستند. می توانید ببینید که چگونه تقریباً همه به جای استفاده از گوگل از یک کلمه کلیدی یا یک اصطلاح استفاده می کنند.

8 مثال متا موتور جستجو

چندین موتور متاجستجو وجود دارد. محبوب نمونه های موتورهای متاجستجو شامل lxquick، Metager، Metacrawler، Yabado، Dogpile، Zoo و غیره است. این فهرست متا موتورهای جستجو باید به شما ایده ای از آنچه ارائه می دهند ارائه دهد:

  1. DogPile: https://www.dogpile.com/. Dogpile یکی از قدیمی ترین موتورهای جستجوی فراداده عمومی موجود است. نتایج را از موتورهای جستجوی مختلف مانند گوگل، یاندکس و بینگ می‌گیرد. چندین کسب و تحصیلات دانشگاهی را پشت سر گذاشته است.
  2. یپی: https://yippy.com/ – در اصل توسط IBM توسعه داده شده است، IBM Watson قدرت Yippy را دارد و به دلیل روش جستجوی خوشه ای خود شناخته شده است.
  3. صفحه شروع: https://www.startpage.com/ Startpage ادعا می کند که «خصوصی ترین موتور جستجوی جهان است. این موتور که در ابتدا با نام IxQuick شناخته می شد، به دلیل حفظ استانداردهای حریم خصوصی اتحادیه اروپا قابل توجه است.
  4. اسurfwax: https://lookahead.surfwax.com یکی دیگر از موتورهای جستجوی متا اولیه، Surfwax و نسخه قبلی آن، Lookahead به دلیل نمایه سازی جستجوی خاص سایت و قابلیت استفاده جستجوی محلی محلی، ادعای شهرت خود را دارد.
  5. مامان: https://www.mamma.com/ یک موتور جستجوی متا تخصصی که بررسی های تجاری را ارائه می دهد.
  6. Creafy: https://creafy.com/ یک موتور جستجوی متا خصوصی که هنوز در حال توسعه است.
  7. اچipmunk: https://hipmunk.com جمع‌آوری موتور جستجوی سفر که بررسی‌های سفر، وب‌سایت‌ها و اطلاعات رزرو را جمع‌آوری می‌کند.
  8. متاکراولر: https://metacrawler.com دومین متا موتور جستجوی ایجاد شده، درست قبل از Searchsavvy منقرض شده. این در ابتدا پروژه ای از دانشگاه واشنگتن بود و نقطه عطفی اساسی در توسعه جستجوی معنایی بود. اکنون متاکراولر متعلق به Infospace Inc است.
مطالب پیشنهادی  اخبار جدید مایکروسافت و سایر اخبار بازاریابی دیجیتال

بهینه سازی متا برای موتورهای جستجو – آیا مهم است؟

صادقانه بگویم، نه آنقدر. طبق آمار Statcounter.com، 86 درصد از ترافیک جستجوی ایالات متحده از طریق گوگل انجام می شود. از آنجایی که بیشتر ترافیک شما از طریق گوگل انجام می شود، بیشتر تلاش های کمپین سئوی شما باید به سمت ایجاد محتوای با کیفیت و بهینه سازی برای جستجوی گوگل باشد. از آنجایی که گوگل پیشرو در جهان است، حتی موتورهای جستجوی مختلف متا نیز در نظر می گیرند که گوگل چگونه وب سایت ها را قالب بندی و بهینه سازی می کند. گوگل همچنان پادشاه جستجو در پایان روز است، و این جایی است که بیشتر منابع سئوی شما باید در آنجا باشد.

با این حال، همیشه استثناهایی برای قوانین وجود دارد. به عنوان مثال، اگر یک آژانس مسافرتی هستید که تبلیغات و بسته های تعطیلات را می فروشید، می خواهید برای سایت هایی مانند Hipmunk (و همچنین بهینه سازی سئوی سنتی سفر) بهینه سازی کنید. از سوی دیگر، پیمانکارانی که خدمات سئوی کسب و کارهای کوچک را اجرا می کنند، ترافیکی را پیش بینی می کنند که صاحبان خانه در جستجوی متخصصان بهبود خانه هستند. در نتیجه، آنها باید تلاش خود را برای بهینه سازی موتور جستجوی متا مانند Trust Mamma صرف کنند. همیشه برای جایی که مشتریان شما هستند بهینه سازی کنید.

این بدان معناست که اگر 86 درصد از ترافیک شما از گوگل باشد، 86 درصد از منابع سئو شما باید به سئوی گوگل برود. 14 درصد آخر منابع شما باید برای موتورهای جستجوی متا استفاده شود.

مطالب پیشنهادی  نحوه اضافه کردن محتوای ویدیویی به Shopify • Yoast

دریافت پاسخ به سوالات متا موتور جستجو

در اینجا در آژانس سئوی ما، ما احساس می کنیم که با آموزش سئوی خود نباید سنگ تمام بگذارید. دنیای سئو همیشه در حال تغییر است و مسلح شدن به دانش نحوه کار موتورهای جستجوی متا به شما کمک می کند تا مشتریان خود را پیدا کنید و به آنها کمک کنید. خدمات سئوی ما را بررسی کنید و بدانید چرا سئو اهمیت دارد.

با استفاده از جعبه چت موجود در سایت ما با ما چت کنید و آنچه را که می خواهید در ادامه بیاموزید به ما اطلاع دهید! اگر از خواندن این پست وبلاگ لذت بردید، برای دریافت منابع SEO بیشتر در وبلاگ ما مشترک شوید!

اطلاعات درونی را در مورد نحوه انجام سئو کسب کنید

چک لیست سئوی ما را دانلود کنید تا بیاموزید چگونه به مشتریان خود کمک می کنیم تا ترافیک ارگانیک معناداری را هدایت کنند که به نتایج نهایی تبدیل می شود.

چک لیست سئو و ابزارهای برنامه ریزی

آیا آماده اید که سوزن را روی سئوی خود حرکت دهید؟ چک لیست تعاملی و ابزارهای برنامه ریزی را دریافت کنید و شروع کنید!

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور