مدیریت داده اصلی – استراتژی یا فناوری؟

“e85bae70” = “562” e85bae70 “نویسنده” e37bae70 “e37bae70” e37bae70 “e37bae70” e200bae “alt” media “e37bae70” e200bae “alt” photo “author” author “author” author “alt” photo “2” div readability = “6.2758620689655”>

sembrownSem Brown

استراتژیست دیجیتال و مشاور برند با 10+ سال تجربه.

همانطور که شرکتها بسیاری از سیستمهای اصلی خود را متحول می کنند ، احساس می کنیم مهم است که با تجربیات خود با b صحبت کنیم ig فن آوری های مدیریت داده اصلی را به دست می آورند که ادعاهای گسترده را ارائه می دهند و فاکتورهای بزرگی در پشت این ادعاها دارند با پایان یافتن خدمات این فناوری ها ، به سرعت دیدگاه های هر دو طرف را بدست آوردیم. وعده های داده شده و واقعیت های مرتبط با حرکت به جلو بدون استراتژی صحیح که با برنامه 5 تا 10 ساله سازمان سازگار باشد.

مهمتر از همه ، هیچ استراتژی یا فناوری بدون رهبری متفکر و موفق نخواهد بود. پذیرش نیاز به تغییر هزینه تغییر در از دست دادن فرصت بسیار واقعی است ، اما برای چه مدت قابل قبول است؟ آیا برای توجیه تلاش قبل از شروع تحول و دوباره بعد از تحقق تغییرات ، می توان میزان بازگشت سرمایه (ROI) قابل بهبود را اندازه گیری کرد؟

همچنان که ما به یادگیری و ساخت ادامه می دهیم روش های اندازه گیری ، اجازه می دهد تا برخی از ویژگی های اصلی سمت فن آوری راه حل های مدیریت داده Master را مرور کنیم. در سیستم هایی زندگی می کند که با یکدیگر صحبت نمی کنند در نتیجه این سیلوهای داده ها ، یافتن تعداد فزاینده ای از تکرارها و تغییرات داده ها معمول است. ابزارهای MDM مجهز به الگوریتم هایی هستند که موارد تکراری را شناسایی می کنند و به ارتباط دقیق داده ها کمک می کنند.

داده های متمرکز – هدف MDM این است که داده ها را بر اساس تجارت مدیریت کند قوانین وقتی داده ها براساس قوانین استاندارد کسب و کار اصلاح می شوند ، اشتراک داده ها در چندین سیستم عامل آسان می شود. بنابراین ، اگر یک قانون تغییر کند ، تأثیر آن در همه جا قابل مشاهده است.

داده های محلی – محلی سازی داده ها فرایندی است که داده ها را در مرزهای فیزیکی یک محدود می کند. دستگاه یا مکان برای ایجاد امنیت در داده ها ، جریان آزاد داده ها محدود شده است. هر مقام دولتی برای تقویت امنیت داده ها ، یک قیف داده محلی سازی کرده است. از طریق ادغام MDM می توان محدودیت های داده را به طور موثر اعمال کرد.

داده های غنی شده – همچنین تحت مسئولیت مدیریت داده های اصلی است راه حل ها برای اطمینان از غنی سازی کامل داده های حاصل از منابع مختلف. این یک عنصر اساسی برای پاکسازی و ساده سازی داده ها برای انجام یک کار خاص است. بنابراین ، پالایش داده ها و حفظ کیفیت بالا یکی از اهداف اصلی MDM و شاید مهمترین آن باشد.

انواع مدیریت داده اصلی

MDM master data management فرآیند مرتب سازی اطلاعات است ، این روش را می توان به هر تعداد روش انجام داد. داده ها را می توان براساس هزینه ، معاملات ، مرجع و غیره مرتب کرد. بنابراین ، مدیریت داده می تواند در انواع مختلف پیاده سازی شود ، اما معمولاً از انواع زیر دسته اصلی مدیریت داده استفاده می شود:

پولی – اطلاعات مبتنی بر داده های بازار از جمله همانطور که هزینه خریداری شده ، هزینه فروش یا هر هزینه قابل توجه دیگری ثبت می شود. بیشتر ، مشاغل علاقه مند به دانستن داده های پولی هستند. در نتیجه ، این نوع مدیریت معمولاً انجام می شود.

نفسانیت – داده های مرتبط با میلیون ها ردیف در مقایسه با داده های مرتبط با یک یا دو مورد ، ارزش بیشتری دارند. ردیف ها برای مرتب سازی تعداد زیادی داده ، این نوع مدیریت ترجیح داده می شود.

به صورت دوره ای – داده ها دارای چرخه عمر مشخصی هستند. با پایان این دوره ، داده ها برای سازمان قابل توجه نخواهند ماند. بنابراین ، مدیریت داده ها طبق چرخه زندگی به خلاص شدن از شر داده های بی ربط بعد از یک دوره مهم کمک می کند.

نوسانات – داده ها می توانند ثابت یا متغیر باشند. برای هم ترازی داده های ثابت نیازی به مدیریت داده اصلی نیست. با این حال ، داده های متغیر باید به درستی تعریف شوند. بنابراین MDM لازم است.

قابلیت استفاده مجدد – برای انجام چندین عملیات می توان از یک قطعه داده استفاده کرد. به طور معمول ، داده های ترجیحی مشتری می توانند در بخشهای فروش ، بازاریابی و سایر بخشها نیز مورد استفاده قرار گیرند. بر این اساس ، داده ها باید به شکلی ارائه شوند که همه طرف های مربوطه بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

اصول مدیریت داده اصلی

< strong> راه حل های مدیریت داده های کارشناسی ارشد پایه و اساس تصمیمات سخت گیرانه کسب و کار است بنابراین ریشه داده های اصلی باید در پیرامون اصول محکم ریخته شود. شما باید داده های اصلی خود را بر روی ستونهای مهم زیر فرموله کنید:

یکپارچگی داده ها – خروجی یک عملیات به ورودی آن بستگی دارد. اگر ورودی مناسب را تغذیه کنید ، نتیجه دلخواه را دریافت خواهید کرد. این اصل مدیریت داده اصلی به عنوان “یکپارچگی داده” ذکر شده است. اگر داده های بازیابی شده از بخش های مختلف نادرست باشد ، نمی توانید به گزارش های تولید شده در اطراف داده های بد اعتماد کنید. به همین دلیل است که حفظ استانداردهای بالای یکپارچگی یا کیفیت داده بسیار حیاتی است.

حاکمیت داده ها – یک اصل کاملاً گره خورده برای یکپارچگی داده است که تداوم داده را تضمین می کند تمامیت. حاکمیت داده ها فقط به عنوان یکپارچگی تمام داده های وارد شده به سیستم پس از راه حل MDM کاملاً معتبر است.

پاسخگویی داده ها – داده ها هرگز کاملاً تغییر می کند. اگرچه ، اگر شرکتی باید برخی تغییرات را در داده ها ایجاد کند ، برای اجرای این تغییر باید در هر بخش مسئولیت پاسخگویی به شخص اختصاص یابد. مسئولیت پذیری برای حفاظت از یکپارچگی داده ها ضروری است.

حسابرسی داده ها – حسابرسی تنها بخش اداره مالی نیست. همچنین بخش مهمی از سیستم MDM است. معمولاً پس از ایجاد تغییر به عنوان یک روند پیگیری اجرا می شود. این به تشخیص تأثیر تغییر کمک می کند.

مزایای مدیریت داده اصلی

مدیریت داده های کارشناسی ارشد MDM در تعریف پایان کمک می کند – پایان سفر یک سازمان. از جمع آوری داده ها تا سازگاری داده ها ، MDM نقشی حیاتی در هر جنبه از مدیریت داده ها دارد. بنابراین لیست مزایای MDM شامل موارد برجسته متعددی مانند –

کیفیت سریع – ابزار اصلی مدیریت داده ها داده ها را ساده می کند و تمام داده های بد را از بین می برد. کاربران می توانند با کیفیت بهتر داده ها کار کرده و از آنها به صورت آزاد استفاده کنند.

هزینه و زمان بهره وری – بدون راه حل های MDM ، شرکت ها نمی توانند حجم داده را افزایش دهند. MDM فرآیند اصلی مدیریت داده را به طور خودکار انجام می دهد که باعث صرفه جویی در وقت و منابع سازمان های تجاری می شود. MDM می تواند به میزان قابل توجهی نیاز به کار دستی را در شرکت کاهش دهد.

حذف افزونگی – تکثیر داده ها یکی از مهمترین نگرانی های روشهای تخصیص غیرمتمرکز داده است. راه حل های MDM بر روی یک منبع داده واحد ساخته شده اند که به راحتی می توانند مشکل تکثیر را برطرف کنند.

دقت پیشرفته – MDM ناسازگاری و تکرار داده ها را از بین می برد. یک اختلاف در داده ها می تواند زمینه های مختلفی از تجارت را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین ، مهم است که از همان ابتدا داده های بد را حذف کنید تا دقت داده ها افزایش یابد.

تصمیم گیری بهبود یافته – مدیریت داده ها یک دید جامع و کنترل متمرکز را ارائه می دهد بیش از داده ها با حذف داده های ناقص ، مدیریت می تواند با اطمینان تصمیمات اساسی کسب و کار را اتخاذ کند. کیفیت و اثربخشی تصمیم گیری را می توان با MDM افزایش داد.

مقایسه بین ابزارهای مدیریت داده اصلی Master-7

داده اصلی نرم افزار مدیریت فرآیند را به طور م processثر پیاده سازی می کند و کاربران را در انجام عملیات مختلف تسهیل می کند. در بازار ، مجموعه ای از ابزارهای مختلف مدیریت داده اصلی موجود است ، با این وجود برنامه های نرم افزاری Top-7 MDM در تحقیق و تجربه Tallgrass در زیر مقایسه می شوند.

SAP Master Data Governance

SAP ابزاری حاکمیتی تلفیقی و متمرکز است که ثبات و کارایی اطلاعات را تسریع می کند. این یک ابزار مدیریت داده برای شرکت ها با انگیزه افزایش دقت و کاهش هزینه ها است. SAP از همه دامنه های اصلی داده اصلی پشتیبانی می کند و می تواند در یک ابر خصوصی یا داخلی مستقر شود.

Oracle MDM

راه حل MDM اوراکل به تمام نیازهای کاربران تجاری پایبند است. اداره و انتشار داده ها به طور یکپارچه در سراسر برنامه های داخلی و خارجی با دسترسی چند بعدی اوراکل امکان پذیر است.

IBM InfoSphere MDM

IBM InfoSphere Master Data Management با تمام جنبه های داده های سازمانی سروکار دارد. کاربران از ویژگی های بصیرت ، عملی و انطباق این نرم افزار اصلی مدیریت داده استقبال می کنند. با محیط ابر ترکیبی ، InfoShere MDM داده ها را در طول عمر خود تنظیم می کند.

Informatica

Informatica حاکم است بازار مدیریت داده به مدت 25 سال ، با 9500 مشتری در 82 كشور. این راه حل MDM مبتنی بر ابر MDM مورد اعتماد شرکت های Fortune 100 نیز هست. این ابزار از ارائه دهندگان بسترهای ابری ، ISV ها ، مجتمع های سیستم و موارد دیگر پشتیبانی می کند.

EnterWorks

با توجه به گارتنر ریپورت ، EnterWorks محصول مدیریتی است که همراه با یک استراتژی تحلیلی 360 درجه ارائه می شود. به طور کلی ، کاربران می توانند همه چیز را برای ایجاد ، سازماندهی و توزیع داده ها بدست آورند – با این ابزار.

Reltio

با Reltio ، کاربران می توانند برخی از ویژگی های پویا از جمله بهره وری فروش ، تقسیم بازار ، مدیریت انطباق ، بینش مشتری و تنظیمات برگزیده ارتباطی و غیره را تجربه کنند. این ابزار جمع و جور برای سازمان های تجاری است که بسیار بیشتر از مدیریت داده ارائه می دهند.

Innovative Systems، Inc. Synchronos

این یک ابزار MDM در سطح شرکت برای انجام کارهای عملیاتی و تحلیلی است. شرکت ها می توانند با ویژگی های پیشرفته Synchronos از رویکرد بسیار بزرگ و زمانبر صرف نظر کنند. برای سرویس های فوری ، کاربران می توانند به این ابزار اعتماد کنند.

نتیجه گیری

راه حل های اصلی مدیریت داده یکی از موارد اساسی است بخشهایی از یک سازمان تجارت مدرن. بدون داشتن ابزار کافی برای مدیریت ، تراز و تجزیه و تحلیل حجم زیادی از داده ها ، هیچ شرکتی نمی تواند تصمیمات موثر داده محور را اتخاذ کند صرف نظر از اینکه یک فعالیت تجاری بزرگ یا کوچک هستید در حال اجرا ، شما باید ابزارهای اصلی مدیریت داده اصلی را برای تقویت قدرت تصمیم گیری در کسب و کار خود پیدا کنید.

تعجب نکنید اگر بهترین انتخاب ممکن است همان انتخاب قبلی شما باشد. بخاطر داشته باشید که همه فناوری های MDM هرگز از پیشرفت متوقف نمی شوند ، از نظر طراحی آنها به اندازه کافی سخت هستند تا استاندارد ایجاد کنند اما به اندازه کافی انعطاف پذیر هستند تا تکامل یابند. برای درک تفاوت ، به یک تیم بسیار کاربردی نیاز است. قبل از به خطر انداختن وقت و هزینه گران بهای خود ، با داشتن چندین دهه تجربه گسترده تجاری ، از یک دیدگاه شخص ثالث خبره استفاده کنید!