8 روند برتر فناوری بازاریابی برای سال 2024

یکی از جنبه های ثابت فناوری تغییر است. این درست است تکنولوژی بازاریابی، یا martech، مانند هر حوزه دیگری از فناوری. هر سال تغییرات و روندهای جدیدی را در بازار مارتک به ارمغان می آورد و هرکسی که با آنها همراه نباشد، به ناچار عقب خواهد ماند.

اگر می خواهید با آینده مارکتک همراه باشید، باید در صدر آخرین روندهای فناوری بازاریابی قرار بگیرید. خوشبختانه، ما اینجا هستیم تا به شما در انجام این کار کمک کنیم. در زیر هشت مورد از برجسته ترین روندهای مارتک وجود دارد، از جمله:

  1. استفاده رو به رشد از هوش مصنوعی (AI)
  2. فراشخصی سازی
  3. ادغام داده های شخص اول
  4. اولویت بندی ROI
  5. غنی سازی داده های مشتری
  6. بهینه سازی جستجوی صوتی
  7. مدیریت داده های ساده تر
  8. پیش بینی و تجزیه و تحلیل پیش بینی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از این روندهای فناوری بازاریابی، ادامه مطلب را بخوانید. و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر موضوعات بازاریابی، حتما مشترک شدن در Revenue Weekly، خبرنامه ایمیل ما!

1. استفاده رو به رشد از هوش مصنوعی (AI)

در این مرحله، احتمالاً از شنیدن اصطلاح “AI” خسته شده اید. و شما تنها نیستید – دور شدن از آن غیرممکن است. هر شرکتی که با فناوری سر و کار دارد، هوش مصنوعی را به هر چیزی که می فروشد، وارد می کند. و این قطعاً شامل شرکت‌های مارتک نیز می‌شود.

این شرکت‌ها ابزارهای هوش مصنوعی را بیشتر و بیشتر در تلاش برای مرتبط ماندن پیاده‌سازی می‌کنند. برخی از این ابزارهای هوش مصنوعی اضافی هستند، اما برخی دیگر کاربردهای معتبری دارند. به عنوان مثال، هوش مصنوعی می‌تواند برای کارهایی مانند تجزیه و تحلیل داده‌های پیش‌بینی‌کننده عالی باشد (در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد).

این آن نوع روندی نیست که لزوماً شما را مجبور کند انجام دهید هر چیزی در عوض، خوب است بدانید که می توانید انتظار داشته باشید که هوش مصنوعی بیشتری را در ابزارهای بازاریابی خود مشاهده کنید.

2. فراشخصی سازی

شخصی سازی همیشه برای بازاریابی حیاتی بوده است. وقتی کمپین‌های شما برای مشتریان خاص طراحی می‌شوند، آن‌ها را در ایجاد تبدیل بسیار مؤثرتر می‌کند. اما روند اخیر فناوری بازاریابی چیزی به نام است فراشخصی سازی، که تا حد زیادی شخصی سازی است.

این سطح از شخصی سازی تا حدی توسط هوش مصنوعی ذکر شده در روند قبلی امکان پذیر است و بر استفاده از تجزیه و تحلیل داده های پیشرفته برای شخصی سازی کمپین های بازاریابی برای افراد تمرکز دارد. این فرآیند در هر ابزار متفاوت به نظر می رسد، اما یک مثال ممکن است نشان دادن عناصر مختلف وب سایت به کاربران بسته به رفتار گذشته آنها باشد.

با توجه به افزایش این روند، سرمایه گذاری روی ابزارهایی که به شما امکان می دهد شخصی سازی بازاریابی خود را بهبود بخشید، هوشمندانه خواهد بود.

3. یکپارچه سازی داده های شخص اول

جمع آوری داده ها برای هدایت کمپین های بازاریابی موفق بسیار مهم است. و بهترین نوع داده ای که می توانید از آنها نگهداری کنید این است داده های مشتری شخص اول. این به داده‌هایی اشاره دارد که مستقیماً از کمپین‌های بازاریابی که مشتریان شما با آن‌ها تعامل دارند، استخراج می‌شود.

بنابراین جای تعجب نیست که یکپارچه سازی داده های شخص اول در سال 2024 به اولویت بزرگ تری برای بازاریابان تبدیل می شود. شرکت های Martech نیز در حال ارتقاء قابلیت های جمع آوری داده های شخص اول خود با پلتفرم هایی مانند تبلیغات گوگل و تبلیغات فیس بوک ارسال داده‌های شخص اول را برای هدف‌یابی دقیق‌تر تبلیغات آسان می‌کند.

برای همگام شدن با این روند، مطمئن شوید که به دنبال راه‌های مؤثری برای جمع‌آوری داده‌های شخص اول هستید و سپس از آن داده‌ها به‌شدت در تجزیه و تحلیل خود استفاده کنید.

4. اولویت بندی ROI

بازگشت سرمایه (ROI) همیشه برای بازاریابان مهم است، اما در حال تبدیل شدن به یک تمرکز بزرگتر در دنیای فناوری بازاریابی است. وقتی برای یک ابزار پول می‌پردازید، می‌خواهید مطمئن باشید که از درآمدی که به شما کمک می‌کند، سود کلی کسب کنید. اگر هزینه یک ابزار بیشتر از درآمد آن باشد، ارزش سرمایه گذاری را ندارد.

بخشی از این تمرکز جدید بر روی بازگشت سرمایه این است که شرکت ها انتظار بازگشت سرمایه قابل توجهی را در مدت زمان کوتاه تری دارند. اگر ابزاری در عرض چند ماه سودی به همراه نداشته باشد، بسیاری از شرکت‌ها به این نتیجه می‌رسند که ارزش نگه‌داشتن آن را ندارد.

آیا این روندی است که باید دنبال کنید؟ بستگی به ابزار داره ابزارهایی وجود دارند که مدتی طول می کشد تا نتایج را به دست آورند، اما این بدان معنا نیست که ارزش سرمایه گذاری را ندارند. مهم است که هر ابزار را بر اساس شایستگی های خود ارزیابی کنید تا تصمیم بگیرید چه نوع بازگشت سرمایه را باید انتظار داشته باشید و در چه چارچوب زمانی.

5. غنی سازی داده های مشتری

با بازگشت به داده های مشتری، یکی دیگر از بزرگترین روندهای فناوری بازاریابی برای سال 2024 است غنی سازی داده های مشتری. این به تمرین ترکیب داده های شخص اول و شخص ثالث برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتریان شما اشاره دارد. به عبارت دیگر، این در مورد دریافت تنوع بیشتری از داده ها است تا تصویر کامل تری از مخاطبان خود داشته باشید.

بسیاری از کسب‌وکارها داده‌های مربوط به سن، جنسیت و رفتار مشتریان خود را جمع‌آوری می‌کنند و آن را یک روز می‌نامند. اما با جمع‌آوری اطلاعاتی مانند:

  • شغل
  • مکان
  • علایق
  • و بیشتر!

اگر به جای افراد برای شرکت ها بازاریابی می کنید، این نیز صادق است. شما می خواهید اطلاعات زیادی در مورد صنایعی که این شرکت ها اشغال می کنند و همچنین فضای منحصر به فرد آنها در آن صنایع به دست آورید. هرچه اطلاعات بیشتری داشته باشید، می توانید به طور موثرتری برای مخاطبان هدف خود بازاریابی کنید.

6. بهینه سازی جستجوی صوتی

روندهای Martech همیشه در مورد ابزارها نیستند شما استفاده کنید. آنها گاهی اوقات در مورد ابزار شما هستند مخاطب استفاده می کند. به همین دلیل یکی از روندهای فناوری بازاریابی که در چند سال گذشته ثابت مانده است، همین است بهینه سازی جستجوی صوتی.

افراد بیشتری از دستیارهایی مانند الکسا و سیری برای انجام جستجوهای آنلاین استفاده می کنند و سؤالات خود را با صدای بلند می پرسند. این بدان معناست که اگر می خواهید در بالای خود بمانید بهینه سازی موتور جستجو (SEO) بازی، شما باید برای آن جستجوها بهینه سازی کنید.

بهترین راه برای بهینه سازی جستجوی صوتی، هدف قرار دادن کلمات کلیدی است که به شکل جملات کامل، به ویژه سؤالات هستند. مطمئن شوید که در محتوایی که ایجاد می کنید به طور واضح و مستقیم به این سؤالات بپردازید. این به شما شانس بسیار بیشتری برای ظاهر شدن در نتایج جستجوی صوتی می دهد.

7. مدیریت کارآمدتر داده ها

با توجه به اهمیت داده ها برای بازاریابی شما، که قبلاً در جای دیگری در این صفحه در مورد آن صحبت کرده ایم، به همان اندازه مهم است که داده های شما به خوبی مدیریت شوند. زمانی که داده های شما تکراری، نادرست یا نامرتب باشد، برای شما سود چندانی نخواهد داشت.

به همین دلیل، یکی از بزرگترین روندهای فناوری بازاریابی در حال حاضر، تمرکز بیشتر بر ساده سازی است مدیریت داده ها. اساساً، این بدان معناست که شرکت‌ها تلاش بیشتری برای سازماندهی داده‌های خود و همچنین پاکسازی آن‌ها انجام می‌دهند – یعنی برای حذف داده‌های نادرست یا تکراری، آن‌ها را بررسی می‌کنند.

در نتیجه، این شرکت ها نتایج بسیار بیشتری را از فرآیندهای تحلیلی خود می بینند.

8. پیش بینی و تجزیه و تحلیل پیش بینی

این صفحه به طور کلی بر آینده مارکت متمرکز شده است، اما به همان اندازه مهم است که آینده کمپین های بازاریابی فردی خود را در نظر بگیرید. به همین دلیل است که بسیاری از کسب و کارها تمرکز خود را بر روی آن افزایش می دهند تجزیه و تحلیل پیش بینی، که شامل استفاده از داده های فروش گذشته برای پیش بینی نتایج آینده است.

پیش‌بینی داده‌ها برای کمک به برنامه‌ریزی بودجه، کمپین‌ها و استراتژی‌های کلی برای سه ماهه و سال‌های آینده مهم است. هرچه پیش‌بینی شما دقیق‌تر باشد، می‌توانید برنامه‌ریزی مؤثرتری داشته باشید. خوشبختانه، فناوری بازاریابی برای آسان‌تر کردن این امر، به ویژه با قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی، در حال تکامل است.

با کمک WebFX تمام این گرایش های مارتک را پیاده سازی کنید

برای همگام شدن با چشم انداز دائماً در حال تغییر فناوری بازاریابی، زمان، تلاش و تخصص زیادی لازم است، که وقتی شما در حال حاضر زمان زیادی را صرف مدیریت ابزارها و کمپین های موجود خود می کنید، می تواند چالش برانگیز باشد. به همین دلیل است که بسیاری از مشاغل ترجیح می دهند با یک آژانس بازاریابی حرفه ای مانند WebFX شریک شوند.

با ما خدمات دیجیتال مارکتینگ، می توانید کار را بر روی ما بارگذاری کنید و در عین حال کنترل کامل کمپین های خود را حفظ کنید. به علاوه، می‌توانید به یکی از مؤثرترین ابزارهای مارتک دسترسی پیدا کنید – MarketingCloudFX، نرم افزار بازاریابی اختصاصی خود ما.

علاقه مند به همکاری با ما هستید؟ فقط با ما تماس بگیرید 888-601-5359 یا آنلاین با ما تماس بگیرید برای شروع!

Source link