5 نمونه طرح بازاریابی برای الهام گرفتن (دانلود رایگان قالب)

جون مشکل داره شرکت او برنامه ای ندارد. نه، این یک طرح تجاری نیست، بلکه یک طرح بازاریابی است.

بدترین قسمت؟ جوآن حتی نمی داند از کجا شروع کند.

خوشبختانه برای جوآن (و شما)، ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم. در این صفحه، نحوه ایجاد یک برنامه بازاریابی استراتژیک را بیان می کنیم و نمونه هایی از برنامه بازاریابی را به شما نشان می دهیم تا به شما کمک کند تا ببینید برنامه بازاریابی شما چگونه باید باشد.

به علاوه، ما یک الگوی طرح بازاریابی قابل دانلود رایگان داریم که می توانید برای شروع از آن استفاده کنید!

به خواندن ادامه دهید تا بدانید چگونه می توانید برنامه ریزی بازاریابی خود را شروع کنید.

طرح بازاریابی چیست؟

یک طرح بازاریابی، استراتژی های بازاریابی آنلاین و آفلاین یک شرکت را که برای تبلیغ شرکت خود استفاده خواهند کرد، تشریح می کند. کسب‌وکارها از برنامه‌های بازاریابی برای حمایت از استراتژی، اهداف و ارزش‌های کلی سازمان و همچنین خلاصه‌سازی، سازمان‌دهی و اجرای تلاش‌های بازاریابی خود استفاده می‌کنند.

در برنامه استراتژی بازاریابی به چه چیزهایی نیاز دارید؟

برای داشتن یک برنامه بازاریابی موفق به چند جزء کلیدی نیاز دارید:

    1. خلاصه اجرایی: این بخش خلاصه ای از طرح شما را ارائه می دهد. اهداف شما، موارد اقدام برای دستیابی به اهداف و بودجه بازاریابی را مشخص می کند. این بخش باید کوتاه و دقیق باشد.
    2. وضعیت فعلی: ارزیابی وضعیت فعلی به شما کمک می کند تا ببینید رقبا کجا هستند و برای موفقیت باید برای چه تغییراتی آماده شوید. به بازار، محیط، رقابت و موارد دیگر نگاه می کند تا به شما در درک موقعیت خود در بازار کمک کند.
    3. تحلیل SWOT: تجزیه و تحلیل SWOT شما به نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدهای شما می پردازد. این به شما کمک می کند تا بفهمید در بازار شما چه اتفاقی می افتد و چگونه می توانید کسب و کار خود را برای موفقیت در برابر رقبا آماده کنید.
    4. اهداف و مسائل: این بخش اطلاعاتی مانند مدت زمان استراتژی بازاریابی، اهداف و مسائلی را که می‌تواند روی دستیابی شما به اهدافتان تأثیر بگذارد، مستند می‌کند.
    5. استراتژی بازاریابی: این بخش موقعیت، ارزش پیشنهادی، استراتژی، قیمت گذاری، توزیع، ارتباطات و تحقیقات برند شما را پوشش می دهد. اساساً نحوه برخورد شما با بازاریابی را مشخص می کند.
    6. برنامه های اقدام: در این مرحله، موارد اقدام برای بازاریابی آنلاین کسب و کار خود را تشریح خواهید کرد. این بدان معناست که تاکتیک‌هایی را که برای هر استراتژی بازاریابی استفاده می‌کنید، مشخص کنید – به طور خلاصه، نحوه برخورد شما با تاکتیک‌های بازاریابی است.
    7. بودجه بازاریابی: همانطور که از نام این مرحله مشخص است، اینجا جایی است که میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده، تولید درآمد مورد انتظار و هزینه های پیش بینی شده برای چیزهایی مانند ابزار را مشخص می کنید.
    8. معیارهای: پیگیری بازاریابی شما برای موفقیت مهم است. مرحله نهایی برنامه بازاریابی شما شامل مستندسازی معیارهایی است که برای موفقیت پیگیری خواهید کرد. این ممکن است بسته به استراتژی هایی که استفاده می کنید متفاوت باشد.

5 نمونه طرح بازاریابی که به شما در شروع کار کمک می کند

اگر در ایجاد یک طرح بازاریابی تازه کار هستید، نگاه کردن به نمونه طرح بازاریابی می تواند به شما کمک کند الهام بگیرید.

بیایید به چند نمونه طرح بازاریابی نگاهی بیندازیم تا به شما در تجسم نحوه ظاهر برنامه شما کمک کند:

1. سرسبز

برای شروع این لیست از نمونه هایی از برنامه های بازاریابی، اجازه دهید نگاهی به Lush بیندازیم. Lush یک شرکت آرایشی و بهداشتی است که به دلیل محصولات سازگار با محیط زیست خود که بر مواد تشکیل دهنده منابع اخلاقی و بدون آزمایش حیوانی تمرکز دارد، شناخته شده است.

5 نمونه طرح بازاریابی برای الهام گرفتن (دانلود رایگان قالب)

برنامه استراتژی بازاریابی Lush تعداد زیادی اطلاعات عالی را پوشش می دهد، مانند:

  • مروری بر بازار لوازم آرایش و نحوه مقایسه آنها با رقبا
  • خلاصه ای از رسالت و ارزش های آنها
  • تجزیه و تحلیل دقیق از بازار آنها و کسانی که آنها را هدف قرار می دهند
  • مروری بر استراتژی بازاریابی آنها

2. NFL

NFL خانه یکی از محبوب ترین ورزش ها برای تماشای تلویزیون است. به عنوان یک برند شناخته شده در سطح جهانی، آنها یک طرح بازاریابی ایجاد کردند که به آنها کمک می کند بینندگان بیشتری را به دست آورند، یک برند قابل تشخیص ایجاد کنند و تسلط خود را در صنعت ورزش تثبیت کنند.

این استراتژی بازاریابی NFL شامل چندین جنبه مهم از جمله:

  • دستورالعمل های برند را برای نحوه تبلیغ NFL از طریق رسانه های مختلف ایجاد کرد
  • برنامه ریزی و اجرای استراتژی هایی مانند تبلیغات دیجیتال، اینفلوئنسر مارکتینگ و مشارکت برند
  • توسعه استراتژیک ارزش‌های برند، که از طریق برنامه‌های ارتباط با جامعه به نمایش گذاشته می‌شود (منظور من، My Cleats، Salute to Service و غیره)

دلیل من آرم گیره های من

3. دانشگاه ایلینوی

آیا می خواهید چند نمونه طرح بازاریابی بیشتر را ببینید؟ این رو چک کن طرح بازاریابی از دانشگاه ایلینویز. برنامه استراتژیک آنها تمام زمینه ها و اطلاعات مورد نیاز برای کمک به بازاریابی موسسه خود را برای دانشجویان آینده فراهم می کند.

برجسته برنامه بازاریابی محتوا برای دانشگاه ایلینویز

این چیزی است که آنها به خوبی انجام می دهند:

  • ایجاد بازار هدف با استراتژی های استخدام
  • تفکیک استراتژی های بازاریابی مختلف که آنها استفاده می کنند و نحوه اجرای آنها
  • مروری بر معیارهای موفقیت برای ردیابی با هر استراتژی بازاریابی

4. آلدی

Aldi به عنوان یک فروشگاه مواد غذایی مقرون به صرفه که محصولات با کیفیت بالا را برای خریداران ارائه می دهد، شهرت طولانی مدتی دارد. از Aldi-finds گرفته تا سیستم سبد خرید مواد غذایی استفاده از یک چهارم، Aldi خود را به عنوان یک بازیگر منحصر به فرد در صنعت داستان خواربار فروشی معرفی می کند.

در اینجا دلیل آن است آلدی یک نمونه طرح بازاریابی عالی برای الهام گرفتن از:

  • آنها بر ترویج خود تمرکز می کنند ارزش های شرکتمانند پایداری و کارایی، از طریق بازاریابی آنها

Aldi استفاده از کیسه های قابل استفاده مجدد و به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد رویه های سبد خرید خود را ترویج می کند

  • آنها بازار هدف مشخصی دارند (خریدارانی که ارزش خرید دارند) و محصولات و شرکت را بر این اساس بازاریابی می کنند
  • آنها استراتژی های بازاریابی مانند رسانه های اجتماعی ایجاد کرده اند و از این استراتژی ها برای ارتباط با خریداران استفاده می کنند

5. گردشگری لوئیزویل

گردشگری بازار بزرگی است و این امر مستلزم بازاریابی استراتژیک و برنامه ریزی برای ترغیب مردم به بازدید از یک مقصد است. گردشگری لوئیزویل برنامه بازاریابی استراتژیک خود را برای کمک به جذب بازدیدکنندگان بیشتر به ایالت خود ایجاد کردند.

صفحه عنوان طرح بازاریابی گردشگری لوئیزویل

این مثال طرح بازاریابی یک نمونه عالی برای بررسی است زیرا:

  • این یک نمای کلی از بازار، از جمله بازارهای هدف، بذر و بازارهای خاص را ارائه می دهد
  • این جزئیات استراتژی های بازاریابی و نحوه استفاده از آنها برای جذب گردشگر را توضیح می دهد
  • این یک تفکیک از اهداف و معیارهای شرکت برای اندازه گیری برای مشاهده اینکه آیا آن اهداف به دست آمده اند ارائه می دهد

سوالات متداول در مورد توسعه طرح بازاریابی

پس از مشاهده نمونه های طرح بازاریابی فوق، سؤالات طولانی مدتی دارید؟ ما پاسخ هایی داریم!

برنامه بازاریابی چه تفاوتی با استراتژی بازاریابی دارد؟

یک برنامه بازاریابی بر روی همه استراتژی های مورد استفاده برای دستیابی به اهداف استراتژی بازاریابی یک تاکتیک واحد است که شرکت ها برای تکمیل یک ماموریت یا هدف از آن استفاده می کنند.

طرح بازاریابی چه تفاوتی با یک طرح تجاری دارد؟

در حالی که هر دو برنامه‌های استراتژیک هستند، بزرگترین تفاوت این است که روی آن تمرکز می‌کنند. یک طرح کسب و کار تمام عملیات تجاری، از تولید تا تحقیق و توسعه را پوشش می دهد. با این حال، یک طرح بازاریابی محدود به حوزه بازاریابی است.

هنگام تهیه یک برنامه بازاریابی چه چیزهایی باید بدانم؟

همانطور که برنامه بازاریابی خود را توسعه می دهید، این سوالات را در نظر بگیرید:

  • چه کسی را هدف قرار می دهم؟
  • چگونه محصول یا خدمات من مشکل آنها را حل می کند؟
  • رقبای من چه کسانی هستند؟
  • برنامه من برای دستیابی و جذب مخاطب هدفم چیست؟
  • چقدر می توانم برای بازاریابی هزینه کنم؟
  • چگونه موفقیت کمپین های خود را تعیین کنم؟

پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا برنامه بازاریابی خود را مشخص کنید.

آیا به برنامه بازاریابی نیاز دارم؟

به طور خلاصه بله.

یک برنامه بازاریابی استراتژیک، کسب و کار شما را سازماندهی می کند. این تضمین می‌کند که هر کسی که روی بازاریابی شما کار می‌کند می‌داند به چه چیزی می‌خواهید برسید، چه کسی را هدف قرار می‌دهید، و اطلاعات مهم دیگر.

یک طرح بازاریابی تضمین می کند که کمپین های منسجمی را ارائه می دهید که با ارزش های شرکت شما همخوانی دارد. اساساً، ایجاد یک برنامه بازاریابی، یکپارچگی را در سراسر صفحه تضمین می کند، مهم نیست که چه کسی در کمپین های شما کار می کند.

علاوه بر این، برنامه بازاریابی شما به شما کمک می کند تا استراتژی های موثرتری توسعه دهید. برای مثال، انجام تجزیه و تحلیل SWOT به شما کمک می کند تا در مورد اینکه چه استراتژی هایی به شما در مقابله با تهدیدها و استفاده از فرصت ها کمک می کند، راهنمایی می کند.

بنابراین، اگر می خواهید اثربخشی بازاریابی خود را به حداکثر برسانید، به یک برنامه بازاریابی نیاز دارید.

برای اجرای برنامه بازاریابی استراتژیک خود کمک بگیرید

اگر این نمونه‌هایی از برنامه‌های بازاریابی استراتژیک از شما الهام گرفته‌اند، وقت آن است که اقدام کنید و شروع به توسعه برنامه بازاریابی خود کنید! برای کشف استراتژی های مناسب برای کسب و کار خود یا اجرای آنها به کمک نیاز دارید؟ با بیش از 28 سال تجربه در بازاریابی دیجیتال، تیم ما در WebFX می تواند کمک کند.

ما به عنوان یک آژانس بازاریابی دیجیتال با خدمات کامل، تمام خدماتی را که برای تبلیغ کسب و کار خود نیاز دارید، ارائه می دهیم. ما یک طرح سفارشی، فقط برای شما ایجاد خواهیم کرد، تا کسب و کار شما آنچه را که برای بازاریابی موثر آنلاین و کسب درآمد بیشتر نیاز دارد، دریافت کند.

اگر آماده شروع سفر خود برای افزایش درآمد هستید، به صورت آنلاین با ما تماس بگیرید یا همین امروز با ما تماس بگیرید 888-601-5359 برای صحبت با یک استراتژیست در مورد خدمات بازاریابی دیجیتال ما!

Source link