برای بسیاری از افراد ، سفر به سمت آموزش عالی به صورت آنلاین آغاز می شود. این که آیا توضیحات برنامه ، اطلاعات پذیرش یا وبلاگ های زندگی دانشجویی است ، محتوای جذاب به دانشکده ها کمک می کند تا ثبت نام های بیشتری را تأمین کنند. با این حال ، تولید محتوای شما به یک رویکرد داده محور نیاز دارد. این تنها با ردیابی معیارهای بهینه سازی موتور جستجوی مناسب (SEO) برای آموزش عالی است که شما می دانید که چه چیزی ارزش بلند مدت را برای سازمان شما ارائه می دهد.
ارزش معیارهای بازاریابی دیجیتال در آموزش عالی
چند سال گذشته برای ارائه دهندگان آموزش عالی – به ویژه دانشکده ها – دشوار بوده است. در حالی که ثبت نام های کارشناسی پس از افت در سال قبل 3 ٪ افزایش یافته است ، اما تعداد دانش آموزان سال اول امسال 5 ٪ کاهش یافته است. ارائه دهندگان آموزش عالی با رقابت تشدید کننده با یک بازار کوچک روبرو هستند و حضور آنلاین برای جذب دانشجویان جدید بسیار مهم است.
این روزها ، ارائه دهندگان آموزش و پرورش باید دانش آموزان آینده نگر را از گروه های سنی به طور فزاینده متنوع و مسیرهای ورود به سیستم درک کنند. شما همچنین باید به دانشجویان بالقوه در چندین نقطه لمسی برسید زیرا چرخه تصمیم گیری از تماس اول تا ثبت نام طولانی است. این همان است که شما به دنبال دانش آموزان یا معلمان جدید هستید.
بنابراین ، چگونه می توانید از این منظره حرکت کنید و اطمینان حاصل کنید که محتوای شما باعث افزایش تجارت می شود؟ برای آموزش عالی باید روی معیارهای خاص سئو تمرکز کنید. با معیارهای مناسب ، می توانید استراتژی خود را به مخاطبان مختلف مانند دانش آموزان ، والدین ، کارمندان و اعضای هیئت علمی متناسب کنید. یک رویکرد داده محور نیز به این موارد کمک می کند:
- شناسایی نوع محتوا بهترین عملکرد را انجام می دهد.
- مقایسه تعامل در بخش ها و دوره ها.
- درک چگونگی درک جمعیتی متفاوت سازمان شما.
- بهبود تخصیص بودجه بازاریابی و بازده.
- پاسخ سریعتر به روندهای صنعت.
معیارهای اساسی بازاریابی دیجیتال برای تعامل و سوالات بالاتر ED
پیشرفت های بازاریابی معنی دار ناشی از ردیابی داده های خاص هدف است. به همین دلیل باید خود را با این معیارهای کلیدی بازاریابی دیجیتال برای دانشگاه ها و سایر ارائه دهندگان آموزش آشنا کنید.
1. معیارهای نامزدی در وب سایت
وب سایت شما اولین چیزی است که دانشجویان و کارمندان آینده نگر معمولاً هنگام تحقیق در مورد آموزش و فرصت های شغلی می بینند. نحوه تعامل بازدید کنندگان با آن ، بینشی در مورد عملکرد محتوا و تجربه کاربر ارائه می دهد.
بهبود محتوای و UX باعث افزایش مشارکت می شود ، و این مهم است زیرا نامزدی بازدید کنندگان را متقاعد می کند تا زمان و توجه بیشتری را سرمایه گذاری کنند. بازدید کنندگان درگیر احتمال کشف مطالب جامع برنامه و ارسال سوالات ثبت نام را دارند.
برخی از بهترین معیارهای نامزدی در سطح بالاتر برای ردیابی عملکرد کلی وب سایت شامل موارد زیر است:
- زمان در صفحه: متریک که اندازه گیری بازدید کنندگان در صفحات را انجام می دهد. این ایده آل برای ارزیابی کیفیت محتوا و ردیابی اثربخشی بهینه سازی است.
- نرخ گزاف گویی: درصد بازدیدکنندگانی که فقط قبل از عزیمت فقط یک صفحه را مشاهده می کنند. نرخ گزاف گویی پایین معمولاً ارتباط و تعامل با محتوای بالاتر را نشان می دهد.
- صفحات در هر جلسه: تعداد صفحات مشاهده شده در طول یک بازدید. توجه ویژه ای را به این متریک بپردازید زیرا بازدیدکنندگانی که صفحات بیشتری را مشاهده می کنند ، قصد بالایی را نشان می دهند.
اغلب ، این تعامل معیارها و اهداف مختلف است که مهمترین آنهاست. به عنوان مثال ، اگر صفحه دارای یک هدف مفرد باشد ، مانند تکمیل فرم تماس با رانندگی ، نرخ گزاف گویی بالا همیشه بد نیست و به این هدف می رسد. همیشه معیارهای تعامل را در زمینه صفحات و اهداف خاص اندازه گیری کنید.
2. معیارهای سئو برای موسسات بالاتر ED
جستجو یکی دیگر از جنبه های حیاتی حضور آنلاین شماست. این که آیا دانشجویان آینده نگر به دنبال اطلاعاتی در مورد دوره ها یا مربیان با استعداد هستند ، در حال برنامه ریزی پیشرفت های شغلی هستند ، هدف شما باید رتبه بالایی را برای پرس و جوهای موتور جستجو که این افراد را به سمت سازمان شما جذب می کند ، رتبه بالایی داشته باشد.
برای دستیابی به این هدف ، می توانید بسته به اهداف سئو خود و اینکه آیا در حال ردیابی محلی یا کلی هستید ، معیارهای خاصی را دنبال کنید. در اینجا مهمترین آنها وجود دارد:
- رتبه بندی کلمات کلیدی: موقعیت های کلمات کلیدی رتبه بندی سایت شما را در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) ردیابی می کنند. علاوه بر آشکار کردن عملکرد فعلی خود ، ارزیابی هرگونه روندهای رو به بالا یا رو به پایین ، زمینه را برای جستجوی تغییرات الگوریتم و تغییر صنعت وام می دهد.
- ترافیک ارگانیک: ترافیک ارگانیک تعداد کل بازدید کننده هایی را که از سایت شما بازدید می کنند یا یک صفحه خاص از جستجو نشان می دهد. تغییرات در این شماره به شما کمک می کند تا عملکرد سئو را هنگام تجزیه و تحلیل در کنار رتبه بندی کلمات کلیدی و معیارهای نامزدی درک کنید.
- تبدیل ارگانیک: تبدیل های مربوط به ترافیک ارگانیک به شما کمک می کند تا ارزیابی کنید که آیا کلمات کلیدی مناسب را هدف قرار می دهید ، اگر صفحات فرود می آیید به درستی بهینه شده اند و آیا مخاطبان شما با محتوای شما ارتباط دارند یا خیر.
- سهم جستجوی محلی صدا: سهم صدا ، هنگامی که برای جستجوی محلی اندازه گیری می شود ، چقدر برجسته را برای شرایط مبتنی بر مکان رتبه بندی می کنید. دید محلی بالا برای ارتقاء دوره ها و رویدادهای دانشگاهی بسیار مهم است.
3. معیارهای پرس و جو ثبت نام
قبل از اینکه شخصی به سازمان شما سؤال کند ، اتفاقات زیادی می تواند رخ دهد. اگر معیارهایی را که این بخش از چرخه را اندازه گیری می کند ، ردیابی نکنید ، زمینه یکی از مهمترین KPI ها را برای بازاریابی بالاتر از دست نخواهید داد. علاوه بر این ، ممکن است متوجه نشوید که مشکلات با فرم های تماس و سایر قسمت های UX ایجاد می شود.
نرخ تبدیل اولین چیزی است که هنگام ردیابی سوالات مورد توجه قرار می گیرد ، زیرا به شما کمک می کند تا شناسایی کنید که کدام صفحات به طور موثری تماس می گیرند. برای ارزیابی اقدامات مانند:
- ثبت نام در دوره.
- بارگیری بروشور.
- ثبت نام در دانشگاه.
- ثبت نام رویداد.
- تورهای مجازی.
- اشتراک ایمیل.
از آنجا ، برای بهینه سازی موارد بیشتر ، باید به هرگونه سوالات عمیق تر نگاه کنید ، جایی که سیستم عامل های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) عالی است. سیستم عامل های CRM به شما کمک می کنند تا از کجا ترافیک بالایی از کجا حاصل شود. آنها همچنین معیارهای دیگری را ردیابی می کنند که تاریخ تعامل ، جدول زمانی تصمیم گیری و چگونگی حرکت چشم انداز در هر مرحله از چرخه تصمیم گیری را نشان می دهد.
همچنین می توانید از CRM برای به دست آوردن زمینه بیشتر در مورد معیارهای پرس و جو اضافی ، مانند نرخ پاسخ روش تماس ، امتیاز دهی سرب و نقاط کشویی استفاده کنید. این داده ها به ویژه برای تنظیم دقیق نرخ تبدیل و فشردن ارزش بیشتر از محتوای شما مهم است.
4. معیارهای نامزدی رسانه های اجتماعی
ارائه دهندگان آموزش عالی برای رسیدن به دانش آموزان آینده نگر و ایجاد روابط مثبت با جامعه وسیع ، به رسانه های اجتماعی بسیار متکی هستند. علاوه بر افزایش دید کلی آنلاین ، رسانه های اجتماعی بینش های منحصر به فردی در مورد چگونگی تعامل مخاطبان مختلف با سازمان شما ارائه می دهند. این ترجمه به بهبود عملکرد در سایر کانال های بازاریابی است.
با این حال ، رسانه های اجتماعی برای اندازه گیری تعامل و دستیابی به معیارهای خاص خود هستند. در اینجا چند نمونه آورده شده است:
- واکنش ها: لایک ، اشتراک ، رکن ، نظرات و سایر اقدامات نامزدی. برخی از سیستم عامل ها نیز این را “مدیریت” می نامند.
- چگونه احساس: روحیه و هدف کلی نظرات.
- نرخ تکمیل: میزان دیدگاه های تکمیل شده از داستان ها و قرقره ها.
- پست های ذخیره شده: نشانه ای از ارزش محتوا به عنوان مرجع یا سرگرمی.
- رانندگان ترافیک: هشتگ و مباحثی که دیدگاههای قابل توجهی را به پست های شما سوق می دهد.
- پیروان: رشد پایگاه مشترک شما.
این داده ها پنجره ای برای تعامل اجتماعی فراهم می کند. معیارهای دیگر ، مانند موارد زیر ، نشان می دهد که چگونه این تعامل به بازده بازاریابی کلی ترجمه می شود:
- ترافیک رسانه های اجتماعی: کل ترافیک ارجاع به سایت شما از رسانه های اجتماعی.
- نرخ کلیک از طریق (CTR): چند نفر از رسانه های اجتماعی به وب سایت شما می پردازند.
- نرخ تبدیل: CTA های رسانه های اجتماعی شما چقدر موفق در متقاعد کردن افراد برای انجام اقدامات نهایی هدف هستند.
5. معیارهای بازاریابی ایمیل
چرخه تصمیم گیری طولانی ایمیل را برای بازاریابی با ED بالاتر ضروری می کند. این امر به این دلیل است که برای دانشجویان آینده نگر غیر معمول نیست که 12 تا 18 ماه را برای تحقیق و مقایسه گزینه ها قبل از تعهد به یک موسسه بگذرانند. ایمیل روش مناسبی برای حفظ علاقه و یادآوری دانش آموزان بالقوه در این مدت است.
البته ، ایمیل برای مؤثر بودن ایمیل باید در کل چرخه تصمیم گیری حفظ کند. برای اطمینان از برخورد به این علامت ، به این معیارها توجه زیادی کنید:
- نرخ باز: نسبت خبرنامه هایی که ارسال می کنید که گیرندگان در واقع باز می شوند
- CTR: درصد گیرندگان که بر روی پیوندها در ایمیل های شما کلیک می کنند
با بهینه سازی سنگین ، ارائه دهندگان آموزش و پرورش ممکن است به نرخ باز ایمیل بیش از 37 ٪ و CTR بالاتر از 12 ٪ دست یابند – به طور قابل توجهی بالاتر از نرخ های بهینه که سایر صنایع ممکن است به آن امیدوار باشند. با این حال ، این معیارها همیشه به اهداف نهایی شما ترجمه نمی شوند.
اغلب ، مهمترین متریک ایمیل نرخ تبدیل شما است. تبدیل بازاریابی از طریق ایمیل به طور متوسط حدود 3 ٪ است ، اما نرخ معقول به شدت به محتوا و اقدام در نظر گرفته شده بستگی دارد.
به جای اینکه از رسیدن به یک درصد معیار اخم کنید ، ایمیل ها را با بالاترین نرخ تبدیل تجزیه و تحلیل کرده و به طور مرتب آزمایش A/B را انجام دهید. بیاموزید که چه محتوا با مخاطبان خود بهترین طنین انداز است ، و به تدریج به سوالات بیشتری و انواع دیگر تبدیل ها دست خواهید یافت.
ابزارهایی برای ردیابی و بهینه سازی معیارهای کلیدی
بسیاری از ابزارها می توانند به شما در پیگیری مشارکت ، رسانه های اجتماعی و معیارهای سئو برای آموزش عالی کمک کنند. در اینجا برخی از محبوب ترین ها آورده شده است:
- نامزدی وب سایت: Google Analytics ، Adobe Analytics
- سئو: Semrush ، Ahrefs ، MoZ ، Google Console
- رسانه های اجتماعی: جوانه زدن اجتماعی ، hootsuite
- بازاریابی ایمیل: Mailchimp ، تماس مداوم
- CRM: hubspot ، salesforce
- گزارش: استودیوی داده های گوگل
هر ابزار یک هدف خاص را ارائه می دهد ، بنابراین مهم است که چندین مورد از جمله ابزارهایی که تعامل وب سایت ، عملکرد رسانه های اجتماعی و سئو را ردیابی می کنند ، استفاده کنید. سپس یک بستر CRM می تواند به شما در اتصال نقاط مختلف داده از هر یک کمک کند تا درک کنید که چگونه آنها با کل چرخه تصمیم گیری ارتباط دارند و چه چیزی سوالات معنی دار را به دنبال دارد.
استفاده از بینش برای تقویت تعامل و سوالات
بینش هایی که از داده ها به دست می آورید به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که چگونه محتوای خود را بهینه کنید ، عملکرد بازاریابی خود را تنظیم کنید و به تدریج تلاش خود را از رویکرد خود هدر داد.
به عنوان مثال ، اگر متوجه شده اید که نرخ کاربرد پایین در دوره های مالی در کنار تعامل با محتوای پایین ، باعث می شود که محتوا نزدیکتر شود ، می تواند نرخ برنامه را افزایش دهد. اگر پیوندهای ویدیویی بیشترین کلیک را در ایمیل های شما جلب کرده اند ، این ممکن است رویکرد شما را نیز راهنمایی کند ، و باعث می شود شما را به محتوای ویدیویی بیشتری تهیه کنید.
در نهایت ، این مسئله است که آنچه را که افراد از طریق معیارها دوست دارند و سپس بهینه سازی با آزمایش A/B و سایر استراتژی ها تا زمانی که متوجه تغییر معنی دار در نرخ گزاف گویی ، نرخ باز ، زمان در صفحه و سایر معیارهای مربوطه شوید ، پیدا کنید.
شریک با موفقیت برای موفقیت در داده های مبتنی بر داده های بالاتر
مطمئن نیستید که چگونه می توانید داده های اعمال را برای دستیابی به موفقیت به صورت آنلاین شروع کنید؟ اقدام تعیین کننده از دانش و تجربه ناشی می شود. برای یک مشاوره رایگان به پیروزمند شوید ، و ما از تخصص تیم خود استفاده خواهیم کرد تا به شما در ایجاد داده های بازاریابی جستجو و تقویت ثبت نام های خود کمک کنیم.