چرا بازاریابی در شرایط رکود یک حرکت تجاری هوشمندانه است؟

4 دلیل منطقی بودن بازاریابی در شرایط رکود

بازاریابی شما را با مخاطبان هدف خود در ارتباط نگه می دارد، که وقتی تغییر شرایط اقتصادی بر رفتار خرید تأثیر می گذارد بسیار مهم تر است. تغییر زمان نیاز به پیام‌رسانی تازه‌ای دارد – چه بخواهید به مصرف‌کنندگان B2B یا B2C دسترسی پیدا کنید.

اگر سرمایه گذاری های بازاریابی مانند یک لوکس یا بدتر از آن یک ریسک در دوران رکود است، این چهار مورد را به خاطر بسپارید.

1. بازاریابی باعث فروش می شود

بله، واضح است.

اغلب اوقات، زمانی که نگرانی اقتصادی ایجاد می‌شود، بودجه‌های بازاریابی اولین چیزی است که در بلوک کاهش می‌یابد. اما منطق این طرز فکر مبتنی بر ترس تجزیه نمی‌شود. زمان حیاتی دیگری برای تغییر موقعیت خدمات و محصولات خود در تغییرات بازار، ادامه ایجاد آگاهی و ایجاد سرنخ وجود ندارد.

با توجه به بررسی ادبیات تحقیق در مورد بازاریابی در دوران رکود، هفت مطالعه نشان داد که حفظ بودجه کمپین می تواند فروش را در طول و پس از رکود افزایش دهد. به علاوه، «شرکت‌هایی که تبلیغات را در طول رکود افزایش دادند، فروش، سهم بازار یا درآمد بالاتری را در طول یا پس از رکود تجربه کردند.»

مهم‌تر از همه، یک مطالعه به این نتیجه رسید که شرکت‌هایی که از کاهش هزینه‌های تبلیغاتی در طول رکود 82-1981 خودداری کردند، فروش خود را تقریباً 340 درصد طی چهار سال پس از بهبود اقتصاد افزایش دادند. سایر مطالعات نیز مشابه این موضوع را نشان می دهد – اگر نتوانید خط لوله فروش خود را تغذیه کنید، درآمدزایی شما در طول بهبود اقتصادی عقب خواهد افتاد.

2. ادامه فعالیت های بازاریابی ثبات سیگنال

تلاش برای کشیدن تبلیغات و کاهش فعالیت های بازاریابی این پیام را ارسال می کند که شرکت شما نگران آینده مالی خود است. این به تنهایی می تواند بر فروش، پیش بینی های مالی و جذب سرمایه تأثیر بگذارد. با چرخه خبری بیش از حد امروزی، تغییرات اساسی در برنامه بازاریابی شما ممکن است به عنوان نشانه ای تلقی شود که مشکلی در کسب و کار شما وجود دارد و بر اعتماد مصرف کننده تأثیر منفی می گذارد.

3. از رقابت متمایز شوید

اگر رقبای شما کمپین های بازاریابی خود را به نفع پس انداز کوتاه مدت کنار گذاشته اند، اکنون زمان درخشش شما فرا رسیده است.

با حفظ (یا افزایش) هزینه‌های بازاریابی خود، کسب‌وکار خود را به گونه‌ای قرار می‌دهید که رقبای فضای سفید را در زمانی که در طول رکود اقتصادی به پس‌زمینه فرو می‌روند، بدون ادعا باقی می‌گذارند. این شانس شما برای ادعای سهم بیشتری از بازار است.

4. برای بهبود اقتصادی آماده شوید

رکود برای همیشه ادامه نخواهد داشت، درآمدهای آینده را به خاطر پس انداز پول امروز قربانی نکنید. کاهش بودجه بازاریابی و کمپین های تبلیغاتی لغو شده ممکن است پس از گذراندن رکود، «بازگشت به حالت عادی» را دشوارتر کند.

بازاریابی در دوران رکود، انعطاف‌پذیری ایجاد می‌کند و امکان بازگشت سریع‌تر پس از رکود را فراهم می‌کند. در حالی که رقبای شما هنوز در حال احیای برنامه های بازاریابی غیرفعال هستند، شما شتاب خود را افزایش داده اید و به خوبی در راه تصرف بخش بیشتری از سهم بازار موجود خواهید بود.

برای حفظ بودجه بازاریابی خود تلاش کنید

اگر شاخص های اقتصادی رکود یا رکود در کل صنعت را مشاهده می کنید، برای توجیه بودجه بازاریابی خود آماده شوید و برنامه های بازاریابی فعال خود را با سهامداران کلیدی به اشتراک بگذارید.

روی فعالیت های با بازگشت سرمایه بالا تمرکز کنید

در حالی که کاهش هزینه ممکن است برای تصمیم گیرندگان مهم باشد، با ارائه طرحی که فعالیت های با بازگشت سرمایه بالا را دو برابر می کند، موردی برای صرفه جویی در بودجه خود ارائه دهید. استراتژی خود را به جای کاهش بدهی ها در یک بازار چالش برانگیز بر روی استفاده از فرصت ها متمرکز کنید.

به عنوان مثال، یک وب‌سایت بهینه‌سازی شده برای جستجو می‌تواند ترافیک و تبدیل‌ها را افزایش دهد که برای رشد درآمد بسیار مفید است. من دیده ام که کمپین های سئو به طور تصاعدی ترافیک جستجوی ارگانیک را به وب سایت مشتری افزایش می دهند و شرکت را از لبه فاجعه عقب می کشند.

چگونه یک کسب و کار مسافرتی خانوادگی پس از کووید به شدت بازگشت

درست قبل از همه‌گیری، ما با Immanuel Tours همکاری کردیم تا به افزایش دید جستجوی آنها کمک کنیم. زمانی که قرنطینه های جهانی صنعت سفر را فلج کرد، اگر آنها تصمیم بگیرند کمپین خود را متوقف کنند، متوجه می شدیم. در عوض، آنها تلاش های سئوی خود را دو برابر کردند و محتوایی را ایجاد کردند که به طور خاص برای رفع عدم اطمینان مسافران در این مدت هدف گذاری شده بود. ترافیک ارگانیک Immanuel Tour در طول سال اول همه گیری بیش از دو برابر شد و آنها کلمات کلیدی ارزشمندی را جذب کردند که همچنان ترافیک باکیفیت را به سایت خود می آورند.

این داستان یک نکته مهم را نشان می دهد. در حالی که فعالیت‌های سئو می‌توانند نتایج طولانی‌مدت داشته باشند، هیچ راهی برای «قفل کردن» رتبه وجود ندارد. اگر رقبای رتبه اول شما بودجه سئوی خود را کاهش دهند، فرصتی حیاتی برای جذب مشتریان جدید در یک محیط رقابتی کمتر خواهید داشت.

درباره اینکه چگونه سئو می تواند سایر فعالیت های بازاریابی شما را تقویت کند و مشخص کنید که چقدر برای سئو هزینه کنید، بیشتر بیاموزید.

کاهش بودجه؟ تصمیمات داده محور بگیرید

ایجاد درآمد بیشتر با بودجه کمتر دشوارتر است، اگرچه غیرممکن نیست. اگر باید بودجه بازاریابی خود را کاهش دهید، آن را با کمک داده ها کاهش دهید. هزینه بازاریابی خود را بر اساس ROI تنظیم کنید.

برای مثال، وقتی صحبت از بازاریابی دیجیتال می شود، ممکن است متوجه شوید که سئو نسبت به کمپین های PPC نرخ کلیک بهتر و بازگشت سرمایه بالاتری دارد. کاهش هزینه های تبلیغاتی خود برای سرمایه گذاری مجدد در سئو می تواند نتایج بهتری در بلند مدت و کوتاه مدت داشته باشد.

بازاریابی در شرایط رکود: چگونه آن را به درستی انجام دهیم

اگر دفتر ملی تحقیقات اقتصادی تشخیص دهد که ایالات متحده در رکود است، یا اگر کسب و کار شما با فروش عقب مانده مواجه است که ممکن است نشان دهنده کندی اقتصادی باشد، باید استراتژی های بازاریابی خود را مجدداً بررسی کنید تا مطمئن شوید که تا حد امکان موثر باقی می مانند.

از واکنش های تند تند زانو اجتناب کنید

من آن را حتی صحبت رکود می تواند ترسناک باشد. برای غلبه بر شرایط اقتصادی در حال تغییر، حفظ وضعیت روشن بسیار مهم است. تحت تأثیر واکنش‌های زانو تند و درخواست‌ها برای کاهش فوری هزینه‌های بازاریابی قرار نگیرید.

تجزیه و تحلیل کامل بازار و بررسی دقیق ROI باید قبل از هر گونه تنظیمی که در برنامه های بازاریابی خود ایجاد می کنید، باشد.

از بین بردن استراتژی بازاریابی خود به دلیل شرایط کوتاه مدت تأثیر بلندمدتی خواهد داشت. در کوتاه مدت، کاهش بازاریابی ممکن است به کسب و کار شما اجازه دهد تا سرمایه خود را به بخش های دیگر منتقل کند یا صرفاً هزینه ها را به طور کلی کاهش دهد. با این حال، هزینه کاهش فعالیت‌های بازاریابی ممکن است تأثیر بیشتری بر دوام آینده داشته باشد تا اینکه «پس‌انداز» ارزش داشته باشد.

توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که واقعیت های اقتصادی امروز با آخرین رکود اقتصادی در سال 2020 متفاوت است. همین امر در مورد رکود بزرگ نیز صدق می کند. هر رکودی منحصر به فرد است. در حالی که نگاه کردن به رویدادهای گذشته و نحوه مدیریت شرکت های موفق همیشه ارزشمند است، عوامل موثر بر اقتصاد و نحوه واکنش مردم به آنها متفاوت خواهد بود.

تحقیقات بازار جدید را اجرا کنید

تغییر شرایط اقتصادی ممکن است بر مخاطب هدف شما تأثیر بگذارد یا نه. برای تعیین اینکه آیا رفتار خرید آنها تغییر کرده است یا خیر و چگونه ممکن است بر آنها تأثیر بگذارد، باید تحقیقات بازار جدیدی انجام دهید.

شما می خواهید شناسایی کنید:

  • اینکه آیا مخاطبان هدف شما تحت تأثیر شرایط اقتصادی فعلی قرار گرفته اند یا خیر.
  • چگونه آنها واکنش نشان می دهند. (آیا آنها هزینه های خود را کاهش می دهند یا عادات خرج کردن آنها تحت تأثیر قرار نگرفته است؟)
  • آنها برای خرید با شما به چه نوع تشویقی نیاز دارند.

این اطلاعات به شما کمک می کند تا استراتژی بازاریابی فعلی خود را اصلاح کنید یا استراتژی جدیدی را تدوین کنید تا بتوانید مشتریان بالقوه را در جایی که هستند ملاقات کنید.

اهداف خود را مجدداً تنظیم کنید

هنگامی که آخرین تحقیقات خود را در دست دارید، زمان آن رسیده است که اهداف خود را اصلاح کنید یا اهداف دیگری را ایجاد کنید که با یافته های شما همسو باشد.

بسته به صنعت خود، ممکن است متوجه شوید که تمرکز بر حفظ مشتری نسبت به جذب مشتری جدید، بیشترین سود را در طول رکود اقتصادی به همراه خواهد داشت. یا شاید تحقیقات بازار شما نشان می دهد که نیازی به تغییر رویکرد شما نیست. باز باشید و اجازه دهید تحقیقات استراتژی بازار شما را هدایت کند، نه برعکس.

همچنین ممکن است فرصت‌هایی برای تنظیم پیشنهادات محصول یا خدمات خود بیابید تا جایگزین‌هایی ارائه دهید که مشتریان بالقوه‌ای را که به دنبال قیمت پایین‌تر یا پیشنهاد مقدماتی هستند، جذب کند. اگر چنین است، با سایر ذینفعان در مورد دوام این رویکرد و اینکه آیا برای مدل کسب و کار شما مناسب است صحبت کنید.

استراتژی بازاریابی خود را با آخرین اهداف خود هماهنگ کنید

هنگامی که اهداف بازاریابی جدید خود را شناسایی کردید، می توانید استراتژی بازاریابی خود را به طور متفکرانه تنظیم کنید. این می‌تواند به معنای تغییر کمپین‌های فعلی‌تان برای رفع نیازهایتان یا ایجاد کمپین‌های جدید با محوریت اهداف جدید باشد. اگر این امر مستلزم تغییر هزینه تبلیغات است، می‌توانید این کار را به صورت استراتژیک با شناسایی ROI کانال‌های بازاریابی مختلف خود و تخصیص مجدد بودجه کسانی که کمترین بازگشت سرمایه را دارند به کمپین‌هایی با عملکرد بهتر انجام دهید.

از آنجایی که بودجه یک نگرانی است، می‌توانید فرصت‌هایی را برای اصلاح کمپین‌های موجود به جای ایجاد کمپین‌های کاملاً جدید برای کاهش هزینه‌های خلاقانه بیشتر شناسایی کنید.

آیا سئو در دوران رکود کار می کند؟

بله، سئو یک سرمایه گذاری ارزشمند در دوران رکود است. از آنجایی که سئو با هدایت ترافیک ارگانیک از جستجوهای مرتبط به وب سایت شما کار می کند، شما همچنان از یک استراتژی قوی بهینه سازی موتور جستجو صرف نظر از شرایط اقتصادی بهره مند خواهید شد.

هنگامی که محتوای وب سایت خود را بر اساس کلمات کلیدی خاص بهینه می کنید و بهترین شیوه های فنی سئو را دنبال می کنید، شانس خود را برای رتبه بندی خوب در نتایج جستجو افزایش می دهید. از آنجایی که نشان داده شده است رتبه صفحه گوگل با ترافیک ارگانیک مرتبط است، بالا رفتن از صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) به طور کلی منجر به ترافیک بیشتر به سایت شما می شود.

از فرصت کسب رتبه استفاده کنید

نه تنها سئو در دوران رکود کار می‌کند، بلکه تمرکز بر استراتژی‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجو در طول رکود اقتصادی ممکن است به شما کمک کند کلمات کلیدی را که رقبای شما بر آن تسلط داشته‌اند، پیدا کنید.

اگر به ایجاد محتوای سئو و شرکت در فعالیت‌های لینک‌سازی ادامه دهید، در حالی که دیگران کاهش می‌دهند، می‌توانید موقعیت کلمات کلیدی آنها را غصب کنید. رقبای که سئو را متوقف می‌کنند فضای سفیدی ایجاد می‌کنند که کسب‌وکارهایی که سئو را دوچندان می‌کنند می‌توانند از آن استفاده کنند. اساساً، شما می توانید با دسترسی بلندمدت، از مزایای دستاوردهای کوتاه مدت بهره مند شوید. سپس، زمانی که شاخص‌های اقتصادی برمی‌گردند – که به ناچار انجام می‌دهند – رقبای شما در موقعیت غیرقابل‌غیری قرار می‌گیرند که نیاز دارند به شما برسند.

عصبی از آینده؟ بودجه برای موفقیت بلندمدت

برای تعیین اینکه چقدر باید برای سئو هزینه کنید به کمک نیاز دارید؟ آیا می خواهید بخشی از بودجه خود را برای حمایت از اهداف سئو خود تخصیص دهید؟ برای پشتیبانی از فرآیند تصمیم‌گیری، کتاب الکترونیکی نحوه بودجه برای سئو را دانلود کنید.

نحوه بودجه بندی برای سئو کتاب الکترونیکی

نحوه بودجه بندی برای سئو

با برنامه ریزی برای سئو در بودجه بازاریابی خود، پتانسیل جستجوی واقعی خود را آزاد کنید. راهنمای رایگان ما را برای یادگیری نحوه بودجه بندی سئو دانلود کنید:

قدرت شراکت را تجربه کنید

رویدادهای اقتصادی می‌توانند تأثیرات ماندگاری بر رفتار مصرف‌کننده داشته باشند و فرصت‌های بیشتری را برای بازاریابان ایجاد کنند که به اندازه کافی جسورانه آن‌ها را بشناسند و بر اساس آنها عمل کنند. در فضای خالی ایجاد شده توسط کاهش رقبا قدم به جلو بگذارید و پتانسیل سئوی خود را در حال حاضر به حداکثر برسانید تا نتایج ترکیبی حاصل شود که در آینده سود سهام را به همراه خواهد داشت.

در Victorious، ما می‌توانیم به شما کمک کنیم تا فرصت‌های با تأثیرگذاری بالا را شناسایی کنید تا بتوانید بر روی استراتژی‌های سئو تمرکز کنید که بیشترین بازدهی را در سرمایه‌گذاری به شما می‌دهند. امروز یک مشاوره رایگان سئو را برنامه ریزی کنید. بیایید در مورد اهداف شما صحبت کنیم.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور