پیش بینی های مالی فعلی در سراسر نقشه است. در حالی که برخی از اقتصاددانان و مدیر عاملان احساس می کنند رکود اقتصادی قریب الوقوع است ، برخی دیگر فکر می کنند بعید است. سپس کسانی هستند که به “کاهش سرعت” هشدار می دهند. این رهبران مالی معتقدند که نرخ رشد اقتصادی کند خواهد شد ، اگرچه مثبت خواهد ماند.
در نهایت ، ما نمی دانیم آینده مالی چه چیزی را در پیش دارد. با این حال ، همانطور که در طول بیماری همه گیر Covid-19 آموختیم ، استراتژی هایی وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید تا از طریق عدم اطمینان سوار شوید. در همین راستا ، من می خواهم در مورد اهمیت بازاریابی در حین رکود صحبت کنم و نکاتی را برای حرکت در چشم انداز در حال تغییر اقتصادی به شما ارائه دهم.
4 دلیل بازاریابی در رکود اقتصادی معقول است
بازاریابی شما را با مخاطب هدف خود در ارتباط نگه می دارد ، که هنگام تغییر شرایط اقتصادی بر رفتار خرید تأثیر می گذارد. تغییر زمان خواستار پیام رسانی تازه است – خواه بخواهید به مصرف کنندگان B2B یا B2C برسید.
اگر سرمایه گذاری های بازاریابی مانند یک لوکس یا بدتر از آن ریسک در هنگام رکود اقتصادی احساس می کنند ، این چهار چیز را به خاطر بسپارید.
1. بازاریابی فروش را هدایت می کند
بله ، من واضح را بیان می کنم.
غالباً ، بودجه بازاریابی اولین بار در بلوک خرد کردن است که نگرانی اقتصادی وارد می شود. اما منطق این طرز فکر مبتنی بر ترس فقط تجزیه نمی شود. هیچ زمان مهمی تر برای تغییر مجدد خدمات و محصولات خود برای تغییرات بازار ، ادامه آگاهی و ایجاد منجر به ایجاد وجود ندارد.
براساس بررسی ادبیات تحقیقات در مورد بازاریابی در طی رکود اقتصادی ، هفت مطالعه نشان داد که حفظ بودجه کمپین می تواند فروش را در طول و بعد از رکود اقتصادی افزایش دهد. بعلاوه ، “بنگاه هایی که تبلیغات را در حین رکود اقتصادی افزایش می دهند ، فروش بالاتری ، سهم بازار یا درآمد را در طول یا بعد از رکود تجربه می کنند.”
مهمتر از همه ، یک مطالعه نتیجه می گیرد که شرکت هایی که از کاهش هزینه های AD در طول رکود اقتصادی 1981-82 امتناع ورزند ، در طی چهار سال پس از بهبودی اقتصاد ، تقریباً 340 ٪ فروش را افزایش داد. مطالعات دیگر به وتر مشابهی اعتصاب می کنند – اگر نتوانید خط لوله فروش خود را تغذیه کنید ، تولید درآمد شما در زمان بهبود اقتصادی تاخیر خواهد کرد.
2. ادامه فعالیتهای بازاریابی ثبات سیگنال
تلاش برای کشیدن تبلیغات و کاهش فعالیت های بازاریابی این پیام را ارسال می کند که شرکت شما نگران آینده مالی خود است. این به تنهایی می تواند بر فروش ، پیش بینی های مالی و جمع آوری کمک های مالی تأثیر بگذارد. با چرخه خبری HyperConnected امروز ، ممکن است تغییرات اساسی در برنامه بازاریابی شما به عنوان نشانه ای از این که مشکلی در تجارت شما وجود دارد و بر اعتماد به نفس مصرف کننده تأثیر می گذارد ، انجام شود.
3. از رقابت جدا شوید
اگر رقبای شما کمپین های بازاریابی خود را به نفع پس انداز کوتاه مدت رها کرده اند ، اکنون وقت شما برای درخشش است.
با حفظ (یا افزایش) هزینه های بازاریابی خود ، شما مشاغل خود را برای استفاده از رقبای فضای سفید در هنگام رکود اقتصادی به پس زمینه می گذارند. این شانس شما برای ادعای بخش بزرگتر از سهم بازار است.
4. برای بهبود اقتصادی آماده شوید
رکود اقتصادی برای همیشه دوام نخواهد داشت ، به خاطر پس انداز یک باکتری امروز ، درآمد آینده را فدا نکنید. بودجه بازاریابی کاهش یافته و کمپین های تبلیغاتی لغو شده ممکن است پس از اتمام رکود اقتصادی ، بازگشت به حالت عادی را سخت تر کند.
بازاریابی در طول رکود اقتصادی باعث ایجاد مقاومت می شود و امکان بازگشت سریعتر پس از بازگشت را فراهم می آورد. در حالی که رقبای شما هنوز در حال احیای برنامه های بازاریابی خفته هستند ، شما حرکت خود را افزایش داده و در راه گرفتن بخش بیشتری از سهم بازار موجود به خوبی خواهید بود.
پرونده را برای حفظ بودجه بازاریابی خود ایجاد کنید
اگر شاهد شاخص های اقتصادی رکود اقتصادی یا کمبود صنعت هستید ، برای توجیه بودجه بازاریابی خود آماده شده و برنامه های بازاریابی فعال خود را با ذینفعان اصلی به اشتراک بگذارید.
تمرکز روی فعالیتهای بالا ROI
در حالی که کاهش هزینه ممکن است جلوی تصمیم گیرندگان باشد ، با ارائه طرحی که در فعالیت های بالا ROI دو برابر شود ، برای پس انداز بودجه خود پرونده ای را ارائه دهید. استراتژی خود را بر روی اعمال فرصت ها به جای کاهش بدهی ها در یک بازار چالش برانگیز متمرکز کنید.
به عنوان مثال ، یک وب سایت بهینه سازی شده می تواند ترافیک و تبدیل را افزایش دهد که برای رشد درآمد مؤثر است. من دیده ام که کمپین های سئو به صورت تصاعدی ترافیک جستجوی ارگانیک را به وب سایت مشتری افزایش می دهد و این شرکت را از آستانه فاجعه باز می گرداند.
چگونه یک تجارت مسافرتی خانوادگی پس از کاوید قدرتمند شد
درست قبل از همه گیر ، ما با Immanuel Tours همکاری کردیم تا به افزایش دیدگاه آنها کمک کنیم. هنگامی که Lockdowns جهانی صنعت سفر را فلج کرد ، ما می فهمیدیم که آیا آنها تصمیم به انتخاب کارزار خود گرفتند. در عوض ، آنها تلاش های سئو خود را دو برابر کردند و محتوا را به طور خاص برای رسیدگی به عدم اطمینان مسافر در این مدت هدف قرار دادند. ترافیک ارگانیک Immanuel Tour بیش از دو برابر در سال اول این همه گیر دو برابر شد و آنها کلمات کلیدی ارزشمندی را که همچنان به ترافیک با کیفیت بالا به سایت خود می پردازند ، ضبط کردند.
این داستان نکته مهمی را نشان می دهد. در حالی که فعالیت های سئو می تواند نتایج بلند مدت داشته باشد ، هیچ راهی برای “قفل شدن” وجود ندارد. اگر رقبای رتبه برتر شما بودجه SEO خود را کاهش می دهند ، شما یک فرصت مهم برای جذب مشتریان جدید در یک محیط کمتر رقابتی دارید.
در مورد چگونگی تقویت SEO می تواند سایر فعالیت های بازاریابی شما را تقویت کند و میزان هزینه برای SEO را مشخص کند.
کاهش بودجه؟ تصمیمات محور داده را بگیرید
ایجاد درآمد بیشتر با بودجه کمتری سخت تر است ، اگرچه غیرممکن نیست. اگر باید بودجه بازاریابی خود را کاهش دهید ، آن را با کمک داده ها برش دهید. هزینه بازاریابی خود را بر اساس ROI تنظیم کنید.
به عنوان مثال ، وقتی صحبت از بازاریابی دیجیتال می شود ، ممکن است متوجه شوید که SEO از طریق کلیک بهتر و ROI بالاتر از کمپین های PPC دارد. کاهش هزینه های تبلیغاتی خود برای سرمایه گذاری مجدد آن در سئو می تواند در طولانی مدت و کوتاه مدت نتایج بهتری داشته باشد.
بازاریابی در رکود اقتصادی: چگونه این کار را به درستی انجام دهیم
اگر دفتر ملی تحقیقات اقتصادی تعیین کند که ایالات متحده در حال رکود اقتصادی است ، یا اگر تجارت شما در حال تجربه فروش است که ممکن است نشان دهنده کندی اقتصادی باشد ، می خواهید استراتژی های بازاریابی خود را دوباره بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که آنها تا حد امکان مؤثر هستند.
از واکنش های تند و تیز زانو خودداری کنید
من آن را دریافت می کنم ، حتی صحبت رکود اقتصادی می تواند ترسناک باشد. برای غلبه بر شرایط اقتصادی ، حفظ سر روشن بسیار مهم است. با واکنش های تند و تیز زانو و تماس بگیرید تا بلافاصله هزینه های بازاریابی را کاهش دهید.
تجزیه و تحلیل کامل بازار و بررسی دقیق ROI باید قبل از هرگونه تعدیل شما در برنامه های بازاریابی خود باشد.
ایجاد استراتژی بازاریابی شما به دلیل شرایط کوتاه مدت تأثیر طولانی مدت خواهد داشت. در کوتاه مدت ، کاهش بازاریابی ممکن است به تجارت شما اجازه دهد وجوه را به سایر بخش ها تغییر دهد یا فقط هزینه ها را به طور کلی کاهش دهد. با این حال ، هزینه کاهش فعالیت های بازاریابی ممکن است تأثیر بیشتری در زنده ماندن آینده نسبت به “پس انداز” داشته باشد.
همچنین توجه به این نکته حائز اهمیت است که واقعیت های اقتصادی امروز با جدیدترین رکود اقتصادی در سال 2020 متفاوت است. همین مورد در مورد رکود بزرگ نیز پیش می رود. هر رکود منحصر به فرد است. در حالی که همیشه نگاه کردن به رویدادهای گذشته و چگونگی مدیریت شرکتهای موفق همیشه ارزشمند است ، عوامل مؤثر بر اقتصاد و نحوه واکنش مردم نسبت به آنها متفاوت خواهد بود.
تحقیقات جدید در بازار را اجرا کنید
تغییر شرایط اقتصادی ممکن است مخاطبان هدف شما را تحت تأثیر قرار دهد یا نباشد. برای تعیین اینکه آیا رفتار خرید آنها تغییر کرده است و چگونه ممکن است آنها تحت تأثیر قرار گیرند ، شما نیاز به انجام تحقیقات جدید در بازار دارید.
شما می خواهید شناسایی کنید:
- آیا مخاطب هدف شما تحت تأثیر وضعیت اقتصادی فعلی قرار گرفته است.
- چگونه آنها واکنش نشان می دهند. (آیا آنها در حال کاهش هزینه ها هستند ، یا عادات هزینه های آنها تحت تأثیر قرار نگرفته است؟)
- آنها برای خرید با شما چه نوع تشویق لازم دارند.
این اطلاعات به شما کمک می کند تا استراتژی بازاریابی فعلی خود را اصلاح کنید یا یک مورد جدید را تدوین کنید تا بتوانید با مشتریان بالقوه جایی که هستند ملاقات کنید.
اهداف خود را دوباره ارزیابی کنید
هنگامی که آخرین تحقیقات خود را در دست دارید ، وقت آن است که اهداف خود را تغییر دهید یا اهداف دیگری را ایجاد کنید که با یافته های شما هماهنگ باشد.
بسته به صنعت شما ، ممکن است متوجه شوید که تمرکز بر حفظ مشتری بر روی کسب مشتری جدید بیشترین سود را در طی رکود اقتصادی فراهم می کند. یا شاید تحقیقات بازار شما نشان دهد که نیازی به تغییر رویکرد شما نیست. باز باشید و اجازه دهید تحقیق استراتژی بازار خود را راهنمایی کند ، نه راه دیگر.
همچنین ممکن است فرصت هایی را برای تنظیم محصولات یا خدمات خدمات خود پیدا کنید تا گزینه های دیگری را ارائه دهید که مشتریان بالقوه ای را که به دنبال یک نقطه قیمت پایین تر یا پیشنهاد مقدماتی هستند ، جلب کند. اگر چنین است ، در مورد زنده ماندن این رویکرد و اینکه آیا برای مدل تجاری شما مناسب است با سایر ذینفعان صحبت کنید.
استراتژی بازاریابی خود را با آخرین اهداف خود تراز کنید
هنگامی که اهداف جدید بازاریابی خود را شناسایی کردید ، می توانید استراتژی بازاریابی خود را با فکر تنظیم کنید. این می تواند به معنای تغییر کمپین های فعلی شما برای پاسخگویی به نیازهای شما یا ایجاد کمپین های جدید با محوریت اهداف جدید باشد. اگر این امر به تغییر هزینه تبلیغ نیاز دارد ، می توانید با شناسایی ROI کانال های مختلف بازاریابی خود و تغییر بودجه کسانی که کمترین ROI را به کمپین های بهتر عمل می کنند ، این کار را به صورت استراتژیک انجام دهید.
از آنجا که بودجه یک نگرانی است ، شما همچنین می توانید فرصت هایی را برای اصلاح کمپین های موجود به جای ایجاد موارد کاملاً جدید برای کاهش هزینه های خلاقانه اضافی شناسایی کنید.
آیا سئو در حین رکود اقتصادی کار می کند؟
بله ، سئو یک سرمایه گذاری ارزشمند در هنگام رکود اقتصادی است. از آنجا که SEO با استفاده از ترافیک ارگانیک از جستجوهای مربوطه به وب سایت شما کار می کند ، شما هنوز هم از یک استراتژی بهینه سازی موتور جستجوی قوی صرف نظر از وضعیت اقتصادی بهره مند می شوید.
هنگامی که محتوای وب سایت خود را در مورد کلمات کلیدی خاص بهینه می کنید و بهترین روشهای فنی SEO را دنبال می کنید ، شانس خود را برای رتبه بندی خوب در نتایج جستجو افزایش می دهید. از آنجا که نشان داده شده است که رتبه Google Page با ترافیک ارگانیک ارتباط دارد ، بالا رفتن از صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) به طور کلی منجر به ترافیک بیشتر به سایت شما می شود.
از فرصتی برای رتبه بندی استفاده کنید
نه تنها سئو در حین رکود اقتصادی کار خواهد کرد ، بلکه با تمرکز بر استراتژی های بهینه سازی موتور جستجو در طی رکود اقتصادی ممکن است به شما کمک کند تا کلمات کلیدی را به دست بیاورید که رقبای شما حاکم بوده اند.
اگر به ایجاد محتوای SEO و شرکت در فعالیت های ایجاد پیوند ادامه می دهید در حالی که دیگران کاهش می یابد ، می توانید موقعیت های کلمه کلیدی آنها را غصب کنید. رقبایی که سئو “متوقف” می کنند ، فضای سفید ایجاد می کنند که مشاغل دو برابر سئو می توانند از آنها استفاده کنند. در اصل ، شما می توانید از مزایای دستاوردهای کوتاه مدت با دسترسی بلند مدت بهره مند شوید. سپس ، هنگامی که شاخص های اقتصادی به هم می چرخند – که به ناچار انجام می دهند – رقبای شما در موقعیت غیرقابل پیش بینی نیاز به جلب توجه شما خواهند بود.
عصبی از آینده؟ بودجه برای موفقیت طولانی مدت
برای تعیین میزان هزینه برای سئو به کمک نیاز دارید؟ آیا می خواهید برای حمایت از اهداف سئو خود ، برخی از بودجه خود را مجدداً جابجا کنید؟ برای پشتیبانی از روند تصمیم گیری خود ، نحوه بودجه کتاب الکترونیکی ما را بارگیری کنید.
نحوه بودجه برای سئو
پتانسیل جستجوی واقعی خود را با برنامه ریزی برای سئو در بودجه بازاریابی خود از بین ببرید. راهنمای رایگان ما را برای یادگیری نحوه بودجه SEO بارگیری کنید:
قدرت مشارکت را تجربه کنید
رویدادهای اقتصادی می توانند تأثیرات ماندگار بر رفتار مصرف کننده داشته باشند و فرصت های بیشتری را برای بازاریابان به اندازه کافی جسورانه ایجاد کنند تا بتوانند بر روی آنها بشناسند و عمل کنند. قدم به جلو به فضای سفید ایجاد شده توسط کاهش رقیب و به حداکثر رساندن پتانسیل SEO خود در حال حاضر برای به دست آوردن نتایج ترکیبی که در آینده سود سهام را پرداخت می کند.
در پیروز ، ما می توانیم به شما کمک کنیم تا فرصت های با تأثیر بالا را شناسایی کنید تا بتوانید روی استراتژی های سئو تمرکز کنید که بالاترین بازده سرمایه گذاری خود را به شما می دهد. امروز یک مشاوره رایگان SEO را برنامه ریزی کنید. بیایید در مورد اهداف شما صحبت کنیم.