هنگام تهیه بودجه بازاریابی اطلاعات زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. صرف نظر از میزان هزینه یا تجربه بازاریابی خود ، می خواهید از اشتباهات مشترک بودجه بازاریابی خودداری کنید تا مطمئن شوید که بالاترین بازده سرمایه گذاری ممکن را دریافت کرده اید.
این صفحه اشتباهات بودجه بازاریابی را با مثال و همچنین آنچه می توانید برای جلوگیری از آنها انجام دهید ، تجزیه می کند!

11 اشتباه برتر بودجه بازاریابی برای جلوگیری از
بخوانید: چگونه بودجه بازاریابی خود را در سال 2025 اختصاص دهیم
1. تعیین اهداف
اولین مسئله بودجه بازاریابی که شرکت ها با آن روبرو هستند ، عدم جهت گیری است. این مشکل ناشی از عدم تعیین هدف در هنگام ایجاد بودجه است. اگر چیزی برای هدف آن ندارید ، نمی دانید چگونه سرمایه گذاری و نظارت بر بودجه خود را انجام دهید.
و بدون هیچ هدف ، شما نمی توانید پیشرفتی را که از طریق سرمایه گذاری های بازاریابی دیجیتال خود انجام داده اید ، مشاهده کنید و ردیابی ROI را تقریباً غیرممکن می کند.
چگونه از این اشتباه بودجه بازاریابی جلوگیری کنیم:
- اهداف هوشمندانه را برای بودجه بازاریابی خود تعیین کنید
- اهداف خود را به همراه سایر معیارهای بازاریابی پیگیری کنید
- اهداف مختلفی ایجاد کنید که همه در اهداف بزرگتر نقش دارند
2 نادیده گرفتن روند در صنعت خود
نگاهی به صنعت خود برای روندها یک مسئله مهم بودجه بازاریابی است. هر صنعت کانال های مختلف بازاریابی ، استراتژی ها و تاکتیک ها را در اولویت قرار می دهد. اگر در این استراتژی ها سرمایه گذاری نمی کنید ، احتمالاً از رقبا عقب می روید.
چگونه از این اشتباه بودجه بازاریابی جلوگیری کنیم:
- تجزیه و تحلیل رقیب را برای رهبران صنعت انجام دهید
- استراتژی های بازاریابی ترجیحی صنعت خود را تحقیق کنید
- به وب سایت ها و نتایج برتر برای شرایط صنعت نگاه کنید
3. هدف قرار دادن مخاطب اشتباه
اگر نمی دانید با چه کسی بازاریابی می کنید ، بودجه شما به هدر می رود. بسیاری از شرکت ها قبل از انتخاب کانال هایی که فکر می کنند کار می کنند ، وقت خود را برای بررسی جزئیات مخاطبان هدف خود نمی گیرند.
ممکن است شما از اینکه چه کانال های بازاریابی بیشترین درآمد را هدایت می کنند ، تعجب کنید ، به همین دلیل یادگیری تا حد امکان در مورد مخاطبان خود بسیار مهم است.
چگونه از این اشتباه بودجه بازاریابی جلوگیری کنیم:
- وقت خود را صرف تحقیق در مورد مخاطبان هدف خود کنید
- مخاطبان خود را بر اساس جمعیتی خود بخش کنید و شخصیت های خریدار را ایجاد کنید
- مراحل مختلف در قیف فروش خود را تشریح کنید و مشتریان خود را تراز کنید
4. محاسبه اشتباه بودجه خود
این بودجه بازاریابی یک خطای ساده است که با محاسبه نادرست بودجه شما ایجاد می شود. به عنوان مثال ، اگر قبل از در نظر گرفتن هزینه خدمات بازاریابی دیجیتال ، بودجه بازاریابی خود را برنامه ریزی کنید ، ممکن است اشتباه را در هر ماه محاسبه کنید.
چگونه از این اشتباه بودجه بازاریابی جلوگیری کنیم:
- کار خود را با هر فرمول ای که استفاده می کنید بررسی کنید
- اطلاعات مربوط به قیمت های بازاریابی دیجیتال را گردآوری کنید
- از یک ماشین حساب بودجه بازاریابی توصیه شده استفاده کنید
5. فاقد داده
داده ها در مورد ایجاد بودجه بازاریابی شما همه چیز است. اگر نگاهی واضح به ترجیحات مشتری ، رهبری ، تبدیل و موارد دیگر ندارید ، نمی توانید در کانال های مناسب سرمایه گذاری کنید. روش های جمع آوری داده های شما باید داده های دقیق و دقیق در مورد بازاریابی خود را به شما ارائه دهد.
و اگر داده های مشتری را جمع نمی کنید ، از آنجا شروع کنید!
چگونه از این اشتباه بودجه بازاریابی جلوگیری کنیم:
- ابزارهای جمع آوری داده های خود را آزمایش کنید
- هر نرم افزار خارج از تاریخ یا ناکارآمد را ارتقا دهید
- سرمایه گذاری در ابزارهای مدیریت ارتباط با کیفیت مشتری (CRM)
6. فقط با استفاده از یک کانال بازاریابی
متنوع کردن رویکرد بازاریابی شما بهترین فرصت را برای موفقیت و رشد ROI به شما می دهد. در حالی که می توان آن را ایمن آسان کرد ، بهتر است در کانال های بیشتری سرمایه گذاری کنید (حتی اگر این یک سرمایه گذاری کم باشد) برای دیدن اینکه چه چیزی برای شرکت شما بهتر است.
چگونه از این اشتباه بودجه بازاریابی جلوگیری کنیم:
- رویکرد بازاریابی خود را ارزیابی کنید
- به کانال های بازاریابی که سایر شرکت های بازار شما استفاده می کنند نگاه کنید
- تبلیغات خود را در کانال های مختلف متنوع کنید
7. سیلوهای اطلاعات و داده
خطای دیگر بودجه بازاریابی شامل اطلاعات و سیلوهای داده است. اگر تیم های بازاریابی و فروش شما به طور مؤثر ارتباط برقرار نکنند ، می تواند منجر به سردرگمی و هزینه های بازاریابی ناکارآمد شود.
به عنوان مثال ، اگر تیم فروش از تبلیغات پرداخت در هر کلیک (PPC) مشارکت بالایی داشته باشد ، ممکن است حرکت مناسب سرمایه گذاری بیشتر در آن کانال باشد. اما اگر تیم بازاریابی داده های مربوط به آن تبلیغات را نداشته باشد ، ممکن است نمی دانند چقدر مؤثر هستند.
ایجاد تراز بهتر بین تیم های فروش و بازاریابی برای اثربخشی بودجه شما بسیار مهم است.
چگونه از این اشتباه بودجه بازاریابی جلوگیری کنیم:
- داده های فروش و بازاریابی خود را در یک مکان از طریق CRM ترکیب کنید
- بین تیم های فروش و بازاریابی کانال های ارتباطی باز ایجاد کنید
- تست فروش و قیف های بازاریابی و مقایسه نتایج آنها
8. فقط با تمرکز روی مشتریان جدید
در حالی که کسب مشتری جدید مهم است ، اما برای بازاریابی به گذشته و فعلی نیز ضروری است. هزینه خرید مشتری شما (CAC) ممکن است بالاتر از مبلغی باشد که برای حفظ مشتری لازم است ، به خصوص بسته به صنعت شما.
هدف قرار دادن مشتریان موجود با بودجه بازاریابی شما برای به حداکثر رساندن سرمایه گذاری شما و جلوگیری از آن CAC های بالا ضروری است. اگر استراتژی هایی را که یا CAC خود را کاهش می دهد یا ارزش طول عمر مشتری (CLV) را در اولویت قرار نمی دهد ، در اولویت قرار نمی دهید ، درآمد بالقوه را از دست نمی دهید.
چگونه از این اشتباه بودجه بازاریابی جلوگیری کنیم:
- برای مشتریان موجود استراتژی های بازپرداخت خاصی ایجاد کنید
- به مشتریان گذشته دسترسی پیدا کنید و از آنها بازخورد بخواهید
- بخشی از بودجه خود را به شدت برای بازپرداخت اختصاص دهید
9. تحت سرمایه گذاری در استراتژی های بازاریابی
در حالی که شما نمی خواهید در بازاریابی بیش از حد سرمایه گذاری کنید اگر بودجه ندارید ، اما نباید در استراتژی ها نیز تحت فشار قرار بگیرید. به خصوص اگر این استراتژی ها در گذشته مفید بوده اند.
یک نمونه از این خطای بودجه بازاریابی ، سرمایه گذاری در بازاریابی دیجیتال به هیچ وجه یا تلاش برای انجام این کار در خانه بدون منابع مناسب است. با سرمایه گذاری ، نتایج ضعیفی کسب می کنید که پتانسیل استراتژی شما را منعکس نمی کند.
چگونه از این اشتباه بودجه بازاریابی جلوگیری کنیم:
- قبل از تعیین بودجه خود در مورد هزینه بازاریابی دیجیتال تحقیق کنید
- تجزیه و تحلیل کنید که چه استراتژی هایی بیشترین درآمد را برای تجارت شما به ارمغان می آورد
10. پیش بینی ضعیف و دید
اگر سازمان شما داده های صحیحی برای برنامه ریزی دقیق ندارد ، ممکن است در مورد بودجه خود به یک پیوند پایان دهید. برای جلوگیری از افزایش بیش از حد و کمبود ، باید یک دید دقیق از بودجه خود داشته باشید.
به عنوان مثال ، اگر هزینه ابزارها و نرم افزارهای بازاریابی را دست کم بگیرید ، ممکن است در سه ماهه اول بیش از حد هزینه کنید ، به این معنی که بودجه کافی برای بقیه سال ندارید.
فکر کردن در پیش رو و واقع بینانه بودن در مورد هزینه می تواند به شما در جلوگیری از این مسئله مشترک بودجه بازاریابی کمک کند.
چگونه از این اشتباه بودجه بازاریابی جلوگیری کنیم:
- گزارش های بودجه بازاریابی را ایجاد کنید تا در سازمان خود به اشتراک بگذارید
- هزینه های مرتبط با بازاریابی برای تصمیم گیرندگان را تشریح کنید
11. غفلت از گزارشگری و تجزیه و تحلیل
سرانجام ، آخرین خطای مهم بودجه بازاریابی ، غفلت از گزارش و تجزیه و تحلیل شما است. برخی از شرکت ها به هیچ وجه استراتژی های بازاریابی دیجیتال خود را آزمایش نمی کنند ، در حالی که برخی دیگر این کار را اغلب به اندازه کافی انجام نمی دهند. بدون بررسی رویکرد بازاریابی دیجیتال ، می توانید داده هایی را که می تواند به شما در تخصیص بودجه خود کمک کند ، از دست ندهید.
چگونه از این اشتباه بودجه بازاریابی جلوگیری کنیم:
- در بودجه خود ابزار بازاریابی و نرم افزار ردیابی ROI را حساب کنید
- برای تجزیه و تحلیل داده ها در یک برنامه تعیین شده و مقایسه آن با اهداف خود وقت بگذارید
بودجه بازاریابی خود را با جوانب مثبت بهینه کنید
اکنون که می دانید با بودجه بازاریابی خود از چه چیزی اجتناب کنید ، وقت آن است که استراتژیک کنید. WebFX به شما کمک می کند بودجه بازاریابی خود را در کانال هایی که منجر به منجر و درآمد می شوند ، سرمایه گذاری کنید. با کمک مدیر حساب اختصاصی خود ، شما به تمام معیارهایی که نشان می دهد چه کانالهایی برای سرمایه گذاری بیشتر در آن – و کدام یک از آنها را کاهش می دهد ، دسترسی خواهید داشت.
ما برای مشتریان خود 24،859،684 سرب و 10،085،355،239 دلار را هدایت کرده ایم و می توانیم همین کار را برای شما انجام دهیم. برای دیدن چگونگی کسب درآمد بیشتر از هر دلار که سرمایه گذاری می کنید با ما تماس بگیرید!