برون سپاری فرآیند کسب و کار بازاریابی (BPO): یک مرور کلی

برون سپاری فرآیند کسب و کار بازاریابی (BPO): یک مرور کلی

برون سپاری فرآیند کسب و کار بازاریابی (BPO) چیست؟

بازاریابی BPO جایی است که شرکت ها برخی یا تمام فرآیندهای بازاریابی خود را به آژانس های خارجی که در آن فرآیندها تخصص دارند برون سپاری می کنند.

بسیاری از مردم رویای راه اندازی کسب و کار خود را دارند. اما یک چیزی که همه به آن فکر نمی کنند این است که چقدر برای اداره آن کسب و کار می توان کار کرد. شما این را از تجربه خود در شرکت خود می دانید. کارهای زیادی وجود دارد که باید هر روز انجام دهید، و به سرعت ممکن است طاقت فرسا شود.

به همین دلیل است که بسیاری از شرکت ها تصمیم می گیرند وظایف خاصی را به شرکت های دیگر برون سپاری کنند. یکی از رایج ترین حوزه های کسب و کار که در آن این اتفاق می افتد، بازاریابی است. به همین دلیل است که بازاریابی برون سپاری فرآیندهای کسب و کار (BPO) یک روش فزاینده محبوب است. اما BPO دقیقا چیست؟

این همان چیزی است که در این صفحه در مورد آن صحبت خواهیم کرد، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر به خواندن ادامه دهید. در مجموع، ما موضوعات زیر را پوشش خواهیم داد:

به خواندن ادامه دهید تا بیشتر بدانید. سپس مشترک شدن در Revenue Weekly، خبرنامه ایمیل ما، برای دریافت اطلاعات مفیدتر بازاریابی دیجیتال که مستقیماً به صندوق ورودی شما تحویل داده می شود!

BPO چیست؟

برون سپاری فرآیندهای کسب و کار یا BPO به سیستمی اطلاق می شود که در آن شرکت ها وظایف و فرآیندهای تجاری خاص را به سایر شرکت هایی که در آن زمینه ها تخصص دارند برون سپاری می کنند. این رویکرد در زمینه هایی مانند خدمات مشتری بسیار رایج است – یک شرکت ممکن است پشتیبانی مشتری خود را به جای اینکه خودش آن را مدیریت کند به یک مرکز تماس برون سپاری کند.

در زمینه بازاریابی، به طور خاص، BPO شامل برون سپاری برخی (یا همه) از استراتژی های بازاریابی شما به یک آژانس خارجی است. آژانس تمام کارهای اجرای کمپین های شما را به عهده خواهد گرفت، نه اینکه خودتان آن را مدیریت کنید.

انواع BPO بازاریابی دیجیتال

سه نوع عمده برون سپاری فرآیند کسب و کار بازاریابی وجود دارد که بر اساس نوع شرکتی که شما به آن برون سپاری می کنید، تعریف می شود. آن سه نوع عبارتند از:

  1. BPO فراساحلی
  2. نزدیک ساحل BPO
  3. BPO خشکی

برای آشنایی با هر یک به ادامه مطلب بروید.

1. BPO دریایی

BPO دریایی زمانی اتفاق می افتد که بازاریابی خود را به شرکتی در کشور دیگری برون سپاری می کنید، به خصوص اگر آن کشور در قاره دیگری باشد. دلیل اینکه ممکن است این کار را انجام دهید این است که گاهی اوقات به دلیل نرخ های مالیاتی متفاوت در کشورهای دیگر ممکن است ارزان تر باشد.

با این حال، BPO خارج از کشور اغلب ایده خوبی برای چیزی مانند بازاریابی نیست، که شما از آن برای برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبان خود استفاده می کنید. آیا تا به حال با خدمات مشتری مواجه شده اید که به دلیل یک مانع زبانی به دلیل برون سپاری آن به یک کشور خارجی بسیار مفید نبوده است؟ همین مسئله در بازاریابی نیز به وجود می آید.

حتی اگر یک مانع زبانی وجود نداشته باشد، ممکن است یک مانع فرهنگی وجود داشته باشد. این یک مشکل بزرگ برای بازاریابی است که نیاز به دانش پیچیده مخاطبان شما دارد. البته، ممکن است مخاطب هدف شما واقعاً در کشور دیگری زندگی کند. در این صورت، استفاده از یک آژانس دریایی (یکی از آن کشور) می تواند سودمند باشد.

2. Nearshore BPO

Nearshore BPO همچنین شامل برون سپاری به آژانس های دیگر کشورها می شود. با این حال، همانطور که از نام آن پیداست، BPO نزدیک ساحل در آن رخ می دهد در نزدیکی کشورها – عمدتاً کشورهایی که مستقیماً با کشور شما هم مرز هستند.

این یک حد وسط خوب بین دو نوع دیگر BPO است، زیرا هنوز هم می تواند ارزان تر باشد، اما بازاریابی شما را کمی به خانه نزدیک تر می کند. البته، بسته به اینکه چه کشورهایی در کنار شما هستند، این رویکرد همچنان می‌تواند طعمه برخی از مشکلات مشابهی شود که BPO برون‌ساحلی را گرفتار می‌کند.

3. BPO خشکی

در نهایت، BPO خشکی داریم. همانطور که بدون شک می توانید حدس بزنید، این نوع BPO شامل برون سپاری به آژانس های کشور خودتان است. بسته به محل زندگی شما، ممکن است این مقدار کمی گران تر باشد. اما اگر در حد بودجه شما باشد، می‌تواند سرمایه‌گذاری ارزشمندی باشد – آنچه را که با BPO پرداخت می‌کنید دریافت می‌کنید.

آژانس های خشکی با مسائلی مشابه آژانس های فراساحلی یا نزدیک ساحلی مواجه نمی شوند. هیچ مانع زبانی وجود ندارد، و آنها فرهنگ ملی مشابهی با شما دارند، بنابراین دلیل زیادی برای نگرانی وجود ندارد که مخاطب شما را درک نکنند.

با این حال، در نهایت، نوع شرکت BPO که انتخاب می کنید به بودجه و نیازهای بازاریابی منحصر به فرد شما بستگی دارد.

مزایای بازاریابی BPO

ممکن است از خود بپرسید که مزایای استفاده از بازاریابی دیجیتال BPO چیست. همانطور که اتفاق می افتد، دلایل مختلفی برای سرمایه گذاری در BPO وجود دارد. آن دلایل عبارتند از:

  • باعث صرفه جویی در زمان می شود: وقتی بازاریابی خود را برون سپاری می کنید، دیگر لازم نیست آن را در برنامه خود قرار دهید. در نتیجه زمان بیشتری برای کار در زمینه های دیگر کسب و کار خود دارید.
  • بازاریابی شما بیشتر مورد توجه قرار می گیرد: اگر سعی می کردید خودتان بازاریابی خود را انجام دهید، فقط می توانید زمان زیادی را برای آن اختصاص دهید. اما یک تیم برون سپاری می تواند توجه کامل خود را به آن معطوف کند.
  • شما به سالها تخصص دسترسی پیدا می کنید: اگر یک نابغه بازاریابی نباشید، یک آژانس حرفه ای احتمالاً بیشتر در مورد بازاریابی می داند. این بدان معناست که وقتی کمپین های شما را برون سپاری می کنید، در دستان با تجربه تری قرار دارند.

معایب بازاریابی BPO

بازاریابی BPO لزوما انتخاب مناسبی برای هر شرکتی نیست. برخی از جنبه های منفی بالقوه وجود دارد که ممکن است برخی از شرکت ها را به تجدید نظر سوق دهد. این نکات منفی عبارتند از:

  • هزینه دارد: این یک امر بدیهی است – برون سپاری به یک آژانس از شما می خواهد که برای خدمات آن آژانس پولی بپردازید. البته شایان ذکر است که استخدام یک تیم داخلی نیز هزینه دارد (گاهی اوقات بسیار بیشتر).
  • می تواند امنیت کمتری داشته باشد: ممکن است نگرانی‌های امنیتی در مورد تحویل داده‌های تجاری خود به یک آژانس خارجی داشته باشید، و در مورد بسیاری از آژانس‌ها، حق با شماست. گفتنی است، اگر آژانس قابل اعتمادی را انتخاب کنید، جای نگرانی ندارید.
  • ارتباط می تواند پیچیده تر باشد: برقراری ارتباط با یک تیم داخلی بسیار ساده تر است، جایی که می توانید فقط به سمت میز یک نفر بروید و با او صحبت کنید. در مقابل، دسترسی به برخی آژانس ها سخت تر است. خوشبختانه یک آژانس خوب ارتباط برقرار خواهد کرد.

چگونه تصمیم بگیرید که آیا بازاریابی BPO برای شما مناسب است یا خیر

بر اساس مزایا و معایب ذکر شده در بالا، ممکن است در تلاش باشید که بفهمید آیا BPO دیجیتال بهترین مسیر برای کسب و کار شما است یا خیر. پاسخ به آن کاملاً به بودجه و نیازهای منحصر به فرد شما بستگی دارد.

در نظر بگیرید که برای انجام بازاریابی داخلی خود چه کاری لازم است. به زمان و پولی که باید برای آن اختصاص دهید فکر کنید. سپس همین کار را با آژانس انجام دهید و بفهمید کدام یک برای شما امکان پذیرتر است.

اگر زمان زیادی برای صرف بازاریابی خود دارید و مایلید برای یک تیم داخلی هزینه کنید، ممکن است نیازی به بازاریابی BPO نداشته باشید. اما BPO ممکن است گزینه بهتری باشد اگر:

  • زمان زیادی برای بازاریابی خود نداشته باشید
  • دریابید که یک تیم داخلی گرانتر از یک آژانس است
  • بازاریابی خود را در دستان با تجربه تر می خواهید

در نهایت، شما باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید تا تصمیم بگیرید چه چیزی برای شما بهترین است. اما بسیاری از شرکت ها با بازاریابی BPO موفقیت بزرگی پیدا کرده اند، بنابراین اگر این گزینه برای شما گزینه خوبی به نظر می رسد، قطعا ارزش دنبال کردن را دارد.

WebFX شرکت BPO بازاریابی دیجیتال کامل برای نیازهای شما است

آیا به دنبال آژانسی هستید که بازاریابی خود را به آن برون سپاری کند؟ به دنبال WebFX نباشید. ما یک آژانس بازاریابی دیجیتال با خدمات کامل با بیش از 28 سال تجربه هستیم که از طریق کمپین های موفق درآمد را برای مشتریان خود ایجاد می کند. وقتی می‌گوییم «خدمات کامل»، به این معناست که استراتژی‌های بازاریابی مختلفی را ارائه می‌دهیم، از جمله:

این بدان معناست که اگر می خواهید چندین حوزه بازاریابی خود را برون سپاری کنید، ما می توانیم همه آنها را مدیریت کنیم.

هنگامی که برای BPO بازاریابی دیجیتال خود به ما مراجعه می کنید، نه تنها به تخصص گسترده بازاریابی ما دسترسی خواهید داشت، بلکه می توانید از آن نیز استفاده کنید. MarketingCloudFX، نرم افزار بازاریابی اختصاصی ما. MarketingCloudFX شامل 20+ ویژگی است که به شما در انجام همه چیز از ردیابی بازگشت سرمایه گرفته تا شخصی‌سازی کمپین‌ها و خودکار کردن بازاریابی ایمیلی شما کمک می‌کند.

آیا علاقه مند به همکاری با ما هستید یا فقط در مورد خدمات ما بیشتر بدانید؟ با ما تماس بگیرید 888-601-5359 یا آنلاین با ما تماس بگیرید امروز

Source link