بازگشت سرمایه (ROI) میزان هزینههای شما را برای یک ابزار یا استراتژی بازاریابی خاص در نظر میگیرد و آن را با میزان درآمدی که از آن کسب میکنید مقایسه میکند. به طور خلاصه، این روشی برای اندازه گیری سودی است که چیزی به همراه دارد.
اگر در این صفحه هستید، به این معنی است که درباره بازگشت سرمایه (ROI) سؤالاتی دارید ابزارهای اتوماسیون بازاریابی. شاید از خود میپرسید که آیا آن ابزارها ارزش سرمایهگذاری را دارند، یا شاید قبلاً یکی را دارید و میخواهید بدانید چگونه آن را اندازهگیری کنید.
ما چندین جنبه از اتوماسیون بازاریابی را در این صفحه پوشش خواهیم داد، از جمله:
برای یادگیری بیشتر خواندن را ادامه دهید. سپس در خبرنامه ایمیل ما مشترک شوید، درآمد هفتگی، برای دریافت اطلاعات مفیدتر بازاریابی دیجیتال که مستقیماً به صندوق ورودی شما تحویل داده می شود!
ایمیل های خودی مدیر بازاریابی ما را از دست ندهید!
پیوستن 200000 بازاریابان هوشمند و داغترین اخبار و اطلاعات بازاریابی ماه را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!
ایمیل خود را در زیر وارد کنید:
فرم اشتراک درون خطی – CTA 72
“*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد
(نگران نباشید، ما هرگز اطلاعات شما را به اشتراک نخواهیم گذاشت!)
چگونه ROI اتوماسیون بازاریابی خود را محاسبه کنیم
بیایید با صحبت در مورد نحوه محاسبه ROI مالی اتوماسیون بازاریابی خود شروع کنیم. این محاسبه بسیار ساده است – به سادگی رشد فروش خود را از هزینه اتوماسیون بازاریابی خود کم کنید و عددی را که به دست می آورید بر هزینه اتوماسیون بازاریابی خود تقسیم کنید.
البته، ترفند واقعی این است که بفهمید چگونه هزینه اتوماسیون بازاریابی و رشد فروش را محاسبه کنید. هر کسبوکاری آن چیزها را متفاوت اندازهگیری میکند، بنابراین این شما هستید که تصمیم میگیرید چه هزینهها و درآمدهایی را برای اتوماسیون بازاریابی حساب کنید.
چگونه می توانید ارزش اتوماسیون بازاریابی را اندازه گیری کنید؟
وقتی به بازگشت سرمایه فکر می کنید، اولین چیزی که احتمالاً به ذهنتان خطور می کند پول است. به طور معمول، این نوع اندازه گیری ROI است – یک اندازه گیری مالی. این راهی برای متعادل کردن هزینه ها و درآمدها است.
اما ROI می تواند بیشتر از این باشد. ROI مالی سادهترین روش برای ردیابی و اندازهگیری است، اما وقتی در نظر میگیریم چه چیزی میتوانید از ابزار اتوماسیون بازاریابی به دست آورید، مزایایی فراتر از صرفهجویی یا کسب درآمد بیشتر برای شما وجود دارد.
برای نشان دادن آن، اجازه دهید به چند مورد از بزرگترین عواملی که به ارزش ابزارهای اتوماسیون بازاریابی کمک می کنند نگاهی بیندازیم.
در زمان صرفه جویی شده است
برای بسیاری از تیمهای بازاریابی، زمان به اندازه پول مهم است (یا در برخی موارد حتی مهمتر از) پول، بنابراین اگر خودکار کردن یک فرآیند میتواند در زمان شما صرفهجویی کند، باید هنگام بررسی تأثیر ابزار، در معادله لحاظ شود.
نولان بارگر پیشرو فنی راه حل های DataTech در WebFX
استفاده از ابزار اتوماسیون بازاریابی می تواند در زمان شما صرفه جویی کند. به این دلیل که اتوماسیون می تواند بسیاری از کارهای روزمره را که در غیر این صورت وقت کارمندان شما را اشغال می کند، انجام دهد. آنها زمان دارند تا روی چیزهای دیگر کار کنند در حالی که اتوماسیون کارهای روزمره را انجام می دهد.
بهعلاوه، ابزارهای اتوماسیون اغلب میتوانند سریعتر از کارمندان انسانی به آن وظایف دست یابند، به خصوص اگر چیزی به سادگی جابجایی اعداد یا کپی و چسباندن دادهها باشد. این بدان معناست که شما می توانید وظایف بیشتری را به طور همزمان انجام دهید و آنها را سریعتر انجام دهید.
خطاهای کمتر
سهم دیگر در ارزش اتوماسیون بازاریابی دقت است. بسیاری از کارهایی که کسب و کارها به صورت خودکار انجام می دهند، مربوط به داده ها هستند، به ویژه انتقال داده ها یا انجام محاسبات. وقتی نوبت به این وظایف می رسد، یک ابزار اتوماسیون اغلب بهتر از یک کارمند انسانی است.
این به این دلیل است که انسانها ظرفیت خطا را دارند که در حین کار با مجموعه دادههای غولپیکر و کپی و چسباندن مکرر اعداد، در برخی مواقع ظاهر میشود. اما یک ماشین می تواند همه این کارها را بدون خسته شدن یا لغزش با یک محاسبه انجام دهد و شرکت شما را از سردردهای زیادی نجات دهد.
افزایش نوآوری و خلاقیت
ثالثاً، استفاده از اتوماسیون می تواند نوآوری و خلاقیت شرکت شما را افزایش دهد. صبر کن چی؟ اتوماسیون می تواند خلاقیت را افزایش دهد؟ این درست به نظر نمی رسد. اما این حقیقت دارد.
اگرچه این اتوماسیون نیست که ایجاد می کند – برعکس است. اتوماسیون می تواند همه چیز را در اختیار بگیرد کمترین وظایف خلاقانه این کار کارکنان انسانی شما را باز می گذارد تا زمان بیشتری را در پروژه های انتزاعی و خلاقانه مانند نوشتن پست های مفید وبلاگ و ارائه ایده های جدید کمپین سرمایه گذاری کنند.
در نتیجه، ممکن است خلق و خوی بهتر و فرسودگی کمتری را در بین کارکنان خود تجربه کنید و به افزایش خلاقیت آنها کمک کنید.
چگونه ROI اتوماسیون بازاریابی خود را بهبود دهیم
اکنون که در مورد روشهای اندازهگیری ارزش اتوماسیون بازاریابی شما صحبت کردیم، چگونه آن را بهبود میدهید؟ اگر ROI خود را محاسبه کردید و متوجه شدید که کمتر از چیزی است که می خواهید، باید بدانید که برای بالا بردن آن چه کاری می توانید انجام دهید.
در اینجا سه تاکتیک وجود دارد که با اطمینان ROI اتوماسیون بازاریابی را بهبود می بخشد.
1. از شخصی سازی استفاده کنید
یکی از راه های افزایش ارزش اتوماسیون بازاریابی این است که کمپین های خود را شخصی کنید تا جایی که می توانید گاهی اوقات، اتوماسیون میتواند بازاریابی شما را بیش از حد عمومی کند، با این ابزار که مواد یکسانی را به همه میرساند.
شما آن را نمی خواهید زیرا مردم به خوبی به آن پاسخ نمی دهند. در عوض، راه هایی برای شخصی سازی بازاریابی خود بیابید. یک راه اصلی برای انجام این کار این است که مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید، که شامل تقسیم آن به گروه های کوچکتر بر اساس جمعیت و علایق و هدف قرار دادن هر یک از آن گروه ها به طور جداگانه است.
همچنین میتوانید نام گیرنده را در ابتدا هر ایمیل را به صورت خودکار تکمیل کنید، و اطمینان حاصل کنید که هر شخص ایمیلی به نام خود دریافت میکند.
2. برای مقیاس پذیری برنامه ریزی کنید
فراموش نکنید که هنگام ارزیابی پلتفرمها به موارد دیگری که ارائه میدهند نگاه کنید. وقتی نرمافزار را بررسی میکنم… نه تنها به این نگاه میکنم که “آیا این نیازهای امروز ما را برآورده میکند”، بلکه “آیا این قابلیت را دارد که با ما در طول سالهای آینده توسعه یابد.” اگر پاسخ شماره 2 منفی است، گزینه های دیگر را بررسی خواهم کرد.
نولان بارگر پیشرو فنی راه حل های DataTech در WebFX
هنگامی که یک پلت فرم اتوماسیون بازاریابی دریافت می کنید، ممکن است فقط برای یک کار خاص به آن نیاز داشته باشید. به همین دلیل، شما ممکن است تنها بر توانایی ابزار برای انجام آن کار تمرکز کنید، بدون توجه به سایر قابلیت های آن. اما هنگام تهیه یک ابزار، باید تمام کارهایی که می تواند انجام دهد را در نظر بگیرید.
با گذشت زمان، ممکن است با کارهای دیگری روبرو شوید که یک ابزار اتوماسیون می تواند به آنها کمک کند. وقتی این اتفاق میافتد، میخواهید ابزار فعلیتان بتواند آنها را مدیریت کند تا مجبور نباشید هر بار که مشکل جدیدی پیش میآید، ابزار جدیدی تهیه کنید.
به عنوان مثال، شاید شما در ابتدا فقط به انتقال خودکار داده ها علاقه دارید. اما بعداً متوجه میشوید که زمان زیادی را صرف مدیریت کمپینهای ایمیل خود کردهاید. اگر ابزار اتوماسیون شما واقعاً بازاریابی ایمیلی را مدیریت نمی کند، اکنون باید یک ابزار کاملاً جدید تهیه کنید، در حالی که می توانستید ابزاری داشته باشید که در ابتدا هر دو را انجام می دهد.
3. ردیابی و تجزیه و تحلیل معیارهای دقیق
در نهایت، ردیابی انواع مختلف مهم است شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) مربوط به عملکرد اتوماسیون بازاریابی شما است. ROI بدیهی است که یکی از این معیارها است، اما موارد دیگری نیز وجود دارند که در موارد زیر تاثیرگذار هستند، از جمله:
مشاهده این معیارها به شما این امکان را می دهد که ببینید اتوماسیون بازاریابی شما چه نوع نتایجی را به همراه دارد، به این معنی که درک بهتری از اینکه کدام حوزه ها نیاز به بهبود دارند و کدام یک موفق هستند، خواهید داشت. به همین دلیل، در بهینه سازی گردش کار اتوماسیون خود در طول زمان موثرتر خواهید بود.
MarketingCloudFX: ابزار اتوماسیون بازاریابی عالی برای کسب و کار شما
اکنون که درک بهتری از ارزش اتوماسیون بازاریابی دارید، ممکن است تعجب کنید که کدام ابزار اتوماسیون برای شما مناسب است. چندین گزینه مختلف وجود دارد، اما ما میتوانیم همین الان توصیهای داشته باشیم: MarketingCloudFX.
MarketingCloudFX نرم افزار اختصاصی اتوماسیون بازاریابی WebFX است. چه یکسان سازی داده ها، تجزیه و تحلیل بازاریابی، بازاریابی ایمیلی یا چیز دیگری باشد، MarketingCloudFX می تواند به شما در ساده سازی آن کمک کند.
بهعلاوه، وقتی با WebFX شریک میشوید، چیزهای بیشتری از خود ابزار دریافت خواهید کرد – همچنین به برترینهای ما دسترسی خواهید داشت. خدمات دیجیتال مارکتینگ. علاقه مند به همکاری با ما هستید؟ فقط با ما تماس بگیرید 888-601-5359 یا آنلاین با ما تماس بگیرید امروز برای شروع!