6. کمپین ورود
پس از یک ماه نصب، برنامه ها 90 درصد از کاربران عادی روزانه را از دست می دهند. شرکت های بدون اپلیکیشن نیز با مشکلات علاقه مند نگه داشتن کاربران به محصولات یا خدمات خود بیگانه نیستند.
خوشبختانه، کمپین های داخلی تبدیل مشتریان به مشتریان وفادار را آسان تر می کند.
RunKeeper، یک برنامه ردیابی GPS، یک مثال خنده دار و در عین حال مفید از اتوماسیون بازاریابی در محل کار ارائه می دهد. زمانی که کاربران برنامه را دانلود میکنند اما از آن برای پیگیری مراحل خود استفاده نمیکنند، برنامه یک ایمیل شخصیسازی شده ارسال میکند تا به کاربران کمک کند دوباره وارد کار شوند.
ایمیل توجه خواننده را از لحظه ای که پیام را باز می کند و «یادداشت» شخصی شده را می بیند، جلب می کند. به علاوه، CTA واضح حس فوریت را به کاربران القا می کند تا در اسرع وقت از برنامه استفاده کنند.
همانطور که این مثال اتوماسیون بازاریابی نشان می دهد، کسب و کار شما باید در هنگام جلب توجه کاربران خلاق باشد. همچنین بر مفید بودن ایمیل تاکید می کند، که می تواند به شرکت شما در تعامل با کاربران کمک کند – به خصوص اگر آنها از برنامه شما استفاده نمی کنند.
7. ایمیل های معاملاتی و به روز رسانی
مشتریان شما می خواهند هر بار که خرید خود را نهایی می کنند، احساس اطمینان کنند.
با این حال، با خرید آنلاین، آنها مانند زمانی که اجناس جدید خود را در دست دارند، از فروشگاههای آجری بیرون میروند، احساس اطمینان نمیکنند. به همین دلیل است که شرکت های تجارت الکترونیک یک سری ایمیل برای پیگیری پیشرفت سفارش ارسال می کنند.
این ایمیل ها می توانند شامل موارد زیر باشند:
- تایید سفارش
- تایید حمل و نقل
- تاییدیه تحویل
اگر یک کسب و کار تجارت الکترونیک دارید، این ایمیل های تایید بسیار مهم هستند.
مشتریان می خواهند بدانند که خریدهای آنلاین آنها پردازش شده است و در راه خانه خود هستند. با این حال، یک تأیید مفید فراتر از ارائه اعداد ردیابی و تاریخ های تحویل مورد انتظار است.
یک استراتژی هوشمند برای این ایمیلها بر برنامه ارجاع یا تخفیف خرید آتی متمرکز است.
Crocs در ارائه اطلاعات مفیدی که کاربران باید در مورد سفارش خود بدانند کار بسیار خوبی انجام می دهد. آنها همچنین یک ردیاب ارائه می دهند تا خریداران بتوانند مراحل سفارش را مشاهده کنند.
با این استراتژی اتوماسیون بازاریابی، کسب و کار شما می تواند خریداران را در مورد خریدهای فعلی خود به روز نگه دارد و همچنین آنها را تشویق به خرید مجدد از شرکت شما کند. به علاوه، به کاربران انگیزه می دهید تا شرکت شما را با حلقه اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.
8. اطلاعیه های برنامه وفاداری
به دنبال نمونه های بیشتری از اتوماسیون بازاریابی هستید؟ سعی کنید از اتوماسیون بازاریابی برای برنامه وفاداری خود استفاده کنید.
یک راه ساده برای خودکار کردن برنامه وفاداری خود، ایجاد ایمیل هایی است که برنامه پاداش خود را تبلیغ می کنند.
میتوانید ایمیلهایی ایجاد کرده و خودکار کنید تا بهطور خودکار برای مشترکین ارسال شوند و از آنها دعوت کنید تا به برنامه وفاداری شما بپیوندند، مانند مکدونالدز. مک دونالد مزایای پیوستن به برنامه پاداش خود را برجسته می کند، مانند 20٪ تخفیف برای سفارش خود.
برای افرادی که قبلاً در برنامه وفاداری شما هستند، میتوانید ایمیلهای تبلیغاتی خود را برای آنها خودکار کنید. فرقی نمیکند امتیاز مضاعف، تخفیفهای ویژه یا موارد مشابه ارائه دهید، میتوانید از اتوماسیون ایمیل برای ارسال اطلاعات به مردم برای تبلیغ پیشنهاد خود استفاده کنید.
همچنین میتوانید ایمیلها را خودکار کنید تا به اعضای وفادار یادآوری کنید که چقدر به پاداش نزدیک هستند، چه پاداشهایی میتوانند دریافت کنند، و موارد دیگر.
استفاده از اتوماسیون بازاریابی به شما کمک می کند تا مشتریان وفادار خود را درگیر کرده و از کسب و کار خود خرید کنند.
9. ایمیل های مناسبتی خاص
در ادامه این لیست از نمونههای اتوماسیون بازاریابی، اجازه دهید استفاده از اتوماسیون برای ایمیلهای مناسبتی را بررسی کنیم. هنگام تلاش برای ایجاد یک پایگاه مشتری وفادار، باید کاری کنید که مشتریان خود احساس خاص بودن کنند، بنابراین آنها مایلند به بازگشت ادامه دهند –– شما می توانید این کار را از طریق تولدها یا سالگرد عضویت انجام دهید.
بنابراین، چگونه اتوماسیون بازاریابی می تواند کمک کند؟
با نرم افزار اتوماسیون بازاریابی، می توانید در هنگام تولد یا سالگرد یک عضو، ایمیل ایجاد کرده و به طور خودکار ارسال کنید. می توانید برای این مناسبت پیشنهاد ویژه ای برای آنها ارسال کنید تا وفاداری آنها به برند شما افزایش یابد.
Ducth Bros Coffee در قدردانی از مردم در روزهای خاص، مانند روز تولدشان، کار بسیار خوبی انجام می دهد. آنها یک پیشنهاد برای یک نوشیدنی رایگان برای فرد دارای تولد ارسال می کنند تا دریافت کند.
وجود اتوماسیون بازاریابی، ایجاد وفاداری به برند با مشتریان را برای شما آسان می کند.
10. نظرسنجی
برای جمع بندی این لیست از نمونه های اتوماسیون بازاریابی، اجازه دهید در مورد استفاده از اتوماسیون برای نظرسنجی ها صحبت کنیم. برای کسب و کار شما بسیار مهم است که به طور مستمر از مشتریان بازخورد دریافت کنید و یاد بگیرید که چگونه می توانید پیشرفت کنید. ارسال دستی نظرسنجی ها برای دریافت بازخورد می تواند زمان بر باشد.
با اتوماسیون بازاریابی، می توانید این فرآیند را آسان تر کنید. میتوانید از نرمافزار خود بخواهید که بهطور خودکار نظرسنجیهایی را برای افرادی ارسال کند که بازخورد محصول، تجربه خرید آنلاین و موارد دیگر را میخواهند.
برای مثال State Farm نظرسنجی هایی را برای افرادی ارسال می کند که در مورد تجربه آنها در کار با یک نماینده خاص سؤال می کند. آنها از یک سیستم ستاره ای برای شروع سؤال کردن استفاده می کنند و بازخورد را برای مردم آسان می کنند.
اتوماسیون بازاریابی دریافت بازخوردی را برای شما آسان می کند که می توانید برای بهبود محصولات و تجربه مشتری خود پیاده سازی کنید.
آیا می خواهید اتوماسیون بازاریابی خود را به حداکثر برسانید؟
بازاریابی کسب و کار شما همیشه نباید به تلاش های عجولانه و کار سختی نیاز داشته باشد. در عصر دیجیتالی امروزی، فناوری به کاهش بار تولید سرنخ های جدید و فروش جدید از طریق استراتژی هایی مانند اتوماسیون بازاریابی کمک می کند.
اگر مشتاق هستید از گزینه های اتوماسیون بازاریابی خود استفاده کنید، مهم است که گزینه های خود را بشناسید. در WebFX، ما خدمات اتوماسیون بازاریابی مبتنی بر عملکرد را برای کمک به سادهسازی تلاشهای بازاریابی شما ارائه میکنیم.
تیم ما متشکل از بیش از 500 متخصص بازاریابی دیجیتال نیز می تواند به کسب و کار شما در عملکرد بازاریابی کمک کند. با نرخ حفظ مشتری 93٪، ما انتخاب قابل اعتماد برای شرکت های سراسر جهان هستیم.
آیا می خواهید درباره خدمات دیجیتال مارکتینگ ما بیشتر بدانید؟ با ما تماس بگیرید 888-601-5359یا برای شروع به صورت آنلاین با ما تماس بگیرید!