اسناد بازاریابی چیست؟ در اینجا چیزی است که شما باید بدانید

اسناد بازاریابی چیست؟ در اینجا چیزی است که شما باید بدانید

انتساب بازاریابی چیست؟

انتساب بازاریابی فرآیندی است برای تعیین اینکه کدام تلاش‌های بازاریابی به تبدیل مشتری کمک می‌کند و به کسب‌وکارها کمک می‌کند اثربخشی کمپین‌های خود را درک کنند.

76 درصد از بازاریابان می گویند که در حال حاضر از اسناد بازاریابی دیجیتال استفاده می کنند. شانس این است که اگر شما در حال حاضر از آن برای اطلاع رسانی استراتژی های بازاریابی دیجیتال خود استفاده نمی کنید، رقبای شما از آن استفاده می کنند.

به همین دلیل است که ما این راهنما را در مورد هر چیزی که باید در مورد اسناد در بازاریابی بدانید، گردآوری کرده ایم.

بنابراین، به خواندن ادامه دهید تا بیشتر بدانید! و فراموش نکنید که برای خبرنامه ما، درآمد هفتگی ثبت نام کنید! مشترکین ما جدیدترین توصیه ها را در مورد همه چیزهایی که بازاریابی دیجیتال مستقیماً به صندوق ورودی آنها ارسال می شود به صورت رایگان دریافت می کنند!

انتساب بازاریابی چیست؟

انتساب بازاریابی فرآیندی است برای تعیین اینکه کدام یک از استراتژی های بازاریابی شما اعتبار ایجاد ترافیک، سرنخ ها یا تبدیل ها را دریافت می کند. این می تواند به شما کمک کند تا پیشرفت اهداف بازاریابی خود را مانند افزایش آگاهی از برند دنبال کنید.

چرا اسناد بازاریابی مهم است؟

اکنون که پاسخ این سؤال را می‌دانید که «انتساب بازاریابی چیست»، بیایید به دلیل اهمیت آن بپردازیم.

همانطور که در تعریف بازاریابی اسنادی ذکر شد، بازاریابی اسنادی به شما کمک می کند تا به طور موثر نتایج کمپین های بازاریابی خود را پیگیری کنید. می‌توانید ببینید که آیا استراتژی بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) شما باعث ترافیک وب‌سایت شما می‌شود یا اینکه پست‌های وبلاگ شما خوانندگان را تشویق می‌کند تا در خبرنامه شما ثبت‌نام کنند.

این بینش‌ها برای اطلاع‌رسانی استراتژی‌های شما ضروری هستند تا بتوانید بهبودهایی را برای کسب نتایج بهتر برای کسب‌وکار خود انجام دهید.

به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که چندین کاربر روی تبلیغ پرداخت به ازای کلیک (PPC) شما کلیک می کنند، اما پس از مشاهده صفحه فرود شما، به سرعت از وب سایت خود خارج می شوند. با توجه به بینشی که از انتساب بازاریابی خود به دست می آورید، می توانید صفحه فرود خود را با بهبود نسخه وب یا افزودن تصاویر و ویدیوها برای جذب بازدیدکنندگان خود بهینه کنید.

مزایای اسناد بازاریابی

اکنون بیایید برخی از مزایای کلیدی اسناد بازاریابی را بررسی کنیم و دریابیم که چگونه می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند.

این به شما کمک می کند تا بودجه بازاریابی خود را به حداکثر برسانید

Attribution در دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می‌کند تشخیص دهید کدام کانال‌ها بیشترین مشتریان و تبدیل‌ها را برای کسب‌وکار شما دارند. در نتیجه، می توانید اطمینان حاصل کنید که بودجه بازاریابی شما به سمت کانال هایی می رود که بیشترین پتانسیل را برای تأثیرگذاری بر سود شما دارند.

این به شما کمک می کند تا سرنخ ها و تبدیل های خود را افزایش دهید

وقتی متوجه شدید که کدام استراتژی بهترین نتایج را برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد، می توانید آنها را برای نتایج بهتر در آینده بهینه کنید. به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که بیشتر سرنخ‌های شما شما را در گوگل کشف می‌کنند، می‌توانید استراتژی سئوی محلی خود را بهبود ببخشید تا به مشتریان بالقوه بیشتری کمک کنید تا شرکت شما را کشف کنند.

به شما کمک می کند بازده سرمایه گذاری (ROI) بالاتری کسب کنید.

هدایت بودجه بازاریابی خود به کانال های مناسب به شما کمک می کند تا به پتانسیل درآمد کامل خود برسید. این بدان معناست که شما بابت تلاش‌های خود برای کمک به رشد کسب‌وکارتان، بازگشت سرمایه بیشتری کسب خواهید کرد.

مدل اسناد بازاریابی چیست؟

یک مدل اسناد بازاریابی تعیین می‌کند که چگونه اعتبار برای فروش و تبدیل به نقاط تماس خاص در سفر مشتری اختصاص می‌یابد.

گزارش اسناد بازاریابی از Google Analytics

نقطه تماس به تعاملات مشتری در سفر آنها برای خرید محصولات یا خدمات شما اشاره دارد. به عنوان مثال، یک نقطه تماس می تواند یک ایمیل، فرم تماس یا تماس تلفنی باشد.

انواع مدل های اسناد بازاریابی

انواع مختلفی از مدل های اسناد بازاریابی وجود دارد که به شما کمک می کند موفقیت استراتژی های بازاریابی خود را برای رشد کسب و کار خود پیگیری کنید، از جمله:

  1. اولین تعامل
  2. آخرین تعامل
  3. خطی
  4. زوال زمان

اولین تعامل

در اولین مدل اسناد تعاملی، تمام اعتبار تبدیل به اولین نقطه تماس می‌رسد. بنابراین، اگر مشتری صفحه رسانه اجتماعی شما را کشف کرد، محتوای شما را مشاهده کرد و سپس خرید کرد، صفحه رسانه اجتماعی شما اعتبار تبدیل را دریافت می کند.

اگر می خواهید بدانید که مشتریان چگونه کسب و کار شما را برای اولین بار کشف کردند، اولین مدل تعامل مفید است.

آخرین تعامل

در آخرین مدل اسناد تعامل، تمام اعتبار تبدیل به آخرین نقطه تماس در سفر مشتری می‌رسد. به عنوان مثال، اگر مشتری یکی از پست های وبلاگ شما را در یک موتور جستجو پیدا کند، صفحه رسانه های اجتماعی شما را مرور کند، و سپس تصمیم بگیرد که فرم تماس شما را پر کند، اعتبار تبدیل به صفحه رسانه اجتماعی می رسد.

آیا می‌خواهید تجزیه و تحلیل کنید که کدام فراخوان‌ها (CTA) و کمپین‌ها در تشویق کاربران به تماس با کسب و کار شما یا خرید مؤثرتر هستند؟ اگر چنین است، آخرین مدل تعامل می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

خطی

با یک مدل اسناد خطی، هر نقطه تماس در سفر مشتری اعتبار یکسانی برای تبدیل دریافت می کند. بنابراین، اگر کاربری کسب‌وکار شما را در رسانه‌های اجتماعی کشف کند، یکی از پست‌های وبلاگ شما را بخواند و بعداً تصمیم بگیرد که نظرات شما را قبل از خرید محصول بخواند، هر نقطه تماس اعتباری برای تبدیل دریافت می‌کند.

یک مدل اسناد خطی به مشاهده کل سفر مشتری از آگاهی تا خرید کمک می کند.

زوال زمان

در یک مدل اسناد واپاشی زمانی، اعتبار برای تبدیل ها به هر نقطه تماس داده می شود، اما نه به طور مساوی. به عنوان مثال، آخرین نقطه تماس، درصد بیشتری از اعتبار را نسبت به نقطه تماس اول دریافت می کند، زیرا به تبدیل نزدیک تر است.

اگر می خواهید مراحلی را که کاربران قبل از تبدیل شدن به مشتری انجام می دهند تجزیه و تحلیل کنید، یک مدل زوال زمانی می تواند برای کسب و کار شما مناسب باشد.

کدام مدل اسناد بازاریابی برای کسب و کار شما بهترین است؟

با تعداد زیادی مدل برای انتخاب، ممکن است تعجب کنید که کدام یک برای کسب و کار شما مناسب است. خوشبختانه، با ابزارهایی مانند Google Analytics، می توانید به راحتی بین نماها جابه جا شوید تا نتایج خود را از مدل های مختلف در هر زمان تجزیه و تحلیل کنید.

همانطور که گفته شد، ممکن است بخواهید روی یک یا دو مدل اسناد خاص تمرکز کنید. انتخاب بهترین مدل برای کسب و کار شما می تواند به نیازها و اهداف فعلی شما بستگی داشته باشد.

به عنوان مثال، اگر می خواهید بر آگاهی از برند تمرکز کنید (همانطور که در تعریف اسناد بازاریابی ذکر شد)، اولین مدل تعامل می تواند مفید باشد زیرا به شما کمک می کند کشف کنید که کاربران کدام کانال ها را برای اولین بار کسب و کار شما را کشف کرده اند.

از سوی دیگر، اگر می‌خواهید بدانید کدام کمپین‌ها در ایجاد تبدیل مؤثرتر هستند، تمرکز بر کاهش زمان یا آخرین مدل تعامل می‌تواند برای شرکت شما مناسب باشد.

و اگر می‌خواهید مسیر مشتری خود را از آگاهی تا تبدیل تجزیه و تحلیل کنید، می‌توانید از یک مدل خطی برای مشاهده هر مرحله که مشتریان در مسیر خریدشان برداشته‌اند استفاده کنید.

چگونه اسناد بازاریابی را اندازه گیری می کنید؟

اکنون که می دانید بازاریابی اسنادی چیست و چرا اهمیت دارد، باید بدانید که چند روش مختلف وجود دارد که می توانید منابع سرنخ ها و تبدیل های خود را اندازه گیری کنید. برای مشاهده منابع ترافیک وب، سرنخ ها و تبدیل های خود می توانید از یک ابزار یا پلتفرم ارجاع مانند Google Analytics استفاده کنید. بیایید به عنوان نمونه به تصویر زیر نگاه کنیم.

اسکرین شات 2024 08 07 134503

در این تصویر می بینید که اکثر ترافیک وب سایت از جستجوی ارگانیک است. با این یافته‌ها، می‌توانید بیشتر بر روی بهینه‌سازی استراتژی بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) تمرکز کنید تا ترافیک وب خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

با گوگل آنالیتیکس، می‌توانید داده‌های ضروری در مورد بازدیدکنندگان وب‌سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید، مانند صفحاتی که بازدید می‌کنند و مدت زمانی که در سایت شما می‌مانند. سپس می‌توانید از این بینش‌ها برای بهبود استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید تا نتایج بهتری برای شرکت خود داشته باشید.

علاوه بر این، می‌توانید از مدل‌های ارجاع نیز استفاده کنید تا ببینید کدام یک از کمپین‌های شما در افزایش فروش و درآمد مؤثرتر بوده است.

گزارش اسناد بازاریابی چیست؟

گزارش اسناد بازاریابی نوعی گزارش بازاریابی است که از داده های رفتاری مشتری استفاده می کند تا مشخص کند کدام مواد بازاریابی و اقدامات مشتری منجر به تبدیل شده است. این گزارش ها بر اساس مدل های اسناد بازاریابی از پیش انتخاب شده است.

نحوه استفاده از گزارش های اسناد بازاریابی

ایجاد گزارش های اسناد بازاریابی نیازی به پیچیده نیست. در چند مرحله، می توانید گزارش های خود را تنظیم کنید و شروع به استفاده از آنها برای بهبود بازاریابی خود کنید. در اینجا نحوه شروع به کار آمده است:

  1. چند ابزار برای ردیابی داده های بازاریابی دریافت کنید
  2. ردیابی تعاملات مشتری در یک دوره زمانی معین
  3. یک مدل اسناد بازاریابی را انتخاب کنید
  4. داده ها را با استفاده از مدل انتخابی خود مرور کنید
  5. یافته های خود را در یک گزارش سازمان یافته جمع آوری کنید

ممکن است بتوانید برخی از این مراحل را با یک ابزار تجزیه و تحلیل داده یا گزارش خودکار انجام دهید. همه چیز به ابزارهایی بستگی دارد که در پشته فناوری بازاریابی خود دارید.

بنابراین، پس از دریافت گزارش های انتساب بازاریابی خود، چه می کنید؟ شما از آن‌ها استفاده می‌کنید تا ببینید کدام کانال‌ها و مواد بازاریابی بیشترین مشتریان و تبدیل‌ها را به ارمغان می‌آورند و سپس به آن پاسخ می‌دهید. برای مثال، اگر پست‌های وبلاگ مسئول بیشتر سرنخ‌های شما بودند، ممکن است در آینده زمان بیشتری را برای آن کانال بازاریابی صرف کنید.

چالش های رایج اسناد بازاریابی

در اینجا برخی از چالش‌های رایج اسناد بازاریابی دیجیتال که ممکن است با آنها روبرو شوید آورده شده است:

  • تعصب در بازار: سوگیری در بازار به مشتریانی اشاره دارد که قبلاً برای خرید یک محصول در بازار حضور داشتند، خواه تبلیغ یا پیام شما را دیده باشند یا نه. با این حال، تبلیغ یا پیام شما ممکن است اعتبار تبدیل را دریافت کند.
  • سوگیری مبتنی بر همبستگی: برخی از مدل‌های اسناد می‌توانند در هنگام تجزیه و تحلیل سفر مشتری در معرض یک سوگیری مبتنی بر همبستگی قرار گیرند، که می‌تواند به نظر برسد که یک رویداد باعث دیگری شده است، در حالی که ممکن است نداشته باشد.
  • برندسازی و رفتار: برخی از بازاریابان می توانند درک کنند که چگونه مدل اسنادی آنها تأثیر و ادراک نام تجاری را اندازه گیری می کند و چگونه این امر بر رفتار مصرف کننده تأثیر می گذارد.

سوالات متداول اسناد بازاریابی

برخی از پاسخ‌ها را به سوالات رایج اسناد بازاریابی در زیر دریافت کنید:

انتساب سرنخ چیست؟

نسبت سرنخ فرآیند تعیین این است که کدام مواد بازاریابی برای هدایت هر سرنخ جدیدی که کسب و کار شما کسب می کند، اعتبار کسب می کند. تحت چتر انتساب بازاریابی قرار می گیرد، اما به جای اینکه شامل ترافیک یا فروش شود، به سرنخ ها اختصاص دارد.

4 نوع انتساب چیست؟

چهار نوع اصلی از مدل های اسناد بازاریابی عبارتند از:

  • اولین تعامل (همه اعتبار به اولین نقطه تماس می رسد)
  • آخرین تعامل (تمام اعتبار به آخرین نقطه تماس می رسد)
  • خطی (هر نقطه تماس اعتبار برابری دریافت می کند)
  • زوال زمان (هر نقطه تماس اعتبار بیشتری نسبت به قبل دریافت می کند)

اسناد می تواند به چه نوع سؤالاتی پاسخ دهد؟

Attribution عمدتاً به این سؤال پاسخ می دهد که کدام کمپین های بازاریابی در ایجاد سرنخ و تبدیل مؤثرتر هستند. اگر یک کمپین خاص واقعاً منجر به سرنخ نمی شود، اسناد بازاریابی شما باید آن را آشکار کند. در نتیجه، Attribution همچنین به این سوال پاسخ می دهد که کدام کمپین ها را در استراتژی خود اولویت بندی کنید.

برای شروع با اسناد بازاریابی آماده اید؟

اگر آماده شروع تصمیم گیری های بازاریابی هوشمندانه برای کسب درآمد بیشتر هستید، اما مطمئن نیستید که چگونه شروع کنید، WebFX شما را تحت پوشش قرار می دهد.

در WebFX، تیم ما متشکل از بیش از 500 کارشناس بازاریابی آماده است تا به شما کمک کند تا موفقیت کمپین های خود را پیگیری کنید و بهینه سازی های مبتنی بر داده را انجام دهید که باعث افزایش تبدیل و فروش می شود.

علاوه بر این، به نرم افزار برنده جایزه ما، MarketingCloudFX دسترسی خواهید داشت، بنابراین می توانید هر یک از استراتژی ها و کمپین های خود را در یک مکان مدیریت کنید.

آیا آماده‌اید تا با انتساب بازاریابی دیجیتال با سرویس‌های تحلیلی حلقه بسته سطح بالا شروع کنید؟ از طریق تماس با یکی از استراتژیست های ما گپ بزنید 888-601-5359 یا به صورت آنلاین با ما تماس بگیرید تا در مورد نیازها و اهداف شرکت خود با ما صحبت کنید. ما نمی توانیم صبر کنیم تا به رشد کسب و کار شما کمک کنیم!

Source link