راهنمای گسترش بازار: تعریف، مثال ها و استراتژی

مانند بسیاری از مشاغل، هدف شرکت شما ادامه جذب مشتریان جدید برای کسب درآمد است. اما بازار هدف شما بسیار بزرگ است. اگر موفق باشید، در نهایت به دیواری برخورد می‌کنید که پایگاه مشتریان شما به اندازه‌ای است که قرار است بشود. خب پس چی؟

وقتی تا جایی که می توانید بازار موجود خود را تبدیل کرده اید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به دنبال بازارهای جدید باشید (یا بازار فعلی خود را رشد دهید). این ایده پشت گسترش بازار است – گسترش بازار می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا از نظر اندازه و درآمد رشد کند.

اما دقیقاً گسترش بازار چیست؟ ما به این سوال و موارد دیگر در این صفحه پاسخ خواهیم داد و موضوعات زیر را پوشش خواهیم داد:

به خواندن ادامه دهید تا در مورد هر یک از آنها بیشتر بدانید. سپس مشترک شدن در Revenue Weekly – خبرنامه ایمیل ما – برای دریافت محتوای مفیدتر بازاریابی دیجیتال از کارشناسان!

ایمیل های خودی مدیر بازاریابی ما را از دست ندهید!

پیوستن 200000 بازاریابان هوشمند و داغ‌ترین اخبار و اطلاعات بازاریابی ماه را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!

ایمیل خود را در زیر وارد کنید:

فرم اشتراک درون خطی – CTA 72

*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد

(نگران نباشید، ما هرگز اطلاعات شما را به اشتراک نخواهیم گذاشت!)

راهنمای گسترش بازار: تعریف، مثال ها و استراتژی

گسترش بازار چیست؟

گسترش بازار – که گاهی اوقات گسترش قلمرو نیز نامیده می شود – فرآیندی است که در آن کسب و کارها شروع به بازاریابی و فروش به افرادی می کنند که در بازار هدف اصلی خود قرار ندارند. هنگامی که این اتفاق می افتد، کسب و کارها همچنان بازار اصلی خود را حفظ می کنند بسط دادن آن را برای ترکیب گروه های جدید از مردم.

چرا از استراتژی گسترش بازار استفاده کنیم؟

بنابراین، هدف از گسترش بازار شما چیست؟ چرا به مخاطبان جدید بفروشیم؟ چرا فقط روی بازار فعلی خود تمرکز نکنید و به کسب درآمد در آنجا ادامه دهید؟

پاسخ این است که در یک نقطه خاص، ممکن است متوجه شوید که به اندازه‌ای که می‌توانید به طور واقع بینانه انتظار داشته باشید، بازار فعلی خود را تبدیل کرده‌اید. در آن مرحله، شاید از ماندن در اندازه ای که در حال حاضر در آن هستید راضی هستید. اما اگر می خواهید به رشد خود ادامه دهید، در بازار موجود خود جای دیگری برای رفتن وجود ندارد.

اینجاست که گسترش قلمرو به یک استراتژی ارزشمند تبدیل می شود. شما می توانید با دستیابی به مخاطبان جدید با محصولات یا خدمات خود، حفظ جریان های درآمد فعلی خود و در عین حال معرفی مخاطبان جدید، به رشد خود ادامه دهید.

انواع گسترش بازار

چندین روش وجود دارد که می توانید برای استراتژی گسترش بازار خود از آنها استفاده کنید. سه روش برای شرکت های دیگر به کار گرفته شده است که در زیر به هر یک از آنها می پردازیم:

  1. فروش به منطقه جغرافیایی جدید
  2. گسترش به محصولات یا خدمات جدید
  3. یافتن کاربردهای جدید برای محصولات یا خدمات موجود

برای هر یک از این رویکردها، ما همچنین به یک مثال واقعی از شرکتی که از آن رویکرد استفاده کرده است نگاه خواهیم کرد. برای یادگیری بیشتر خواندن را ادامه دهید!

1. فروش به یک منطقه جغرافیایی جدید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای گسترش بازار، شروع فروش به مناطق جغرافیایی جدید است.

به عنوان مثال، اگر در حال حاضر فقط به یک شهر خاص می فروشید، ممکن است شروع به باز کردن محصولات یا خدمات خود برای کسانی که در شهرستان اطراف هستند نیز داشته باشید. یا اگر فقط در یک ایالت می فروشید، ممکن است بازاریابی را در یک ایالت همسایه نیز شروع کنید.

این ممکن است شامل گسترش تلاش‌های بازاریابی یا باز کردن مکان‌های تجاری فیزیکی اضافی باشد. همه چیز بستگی به این دارد که چه چیزی (و چگونه) بفروشید.

مثال: مک دونالد

یک نمونه کلاسیک از گسترش قلمرو جغرافیایی مک دونالد است. اگرچه این شرکت در یک مکان واحد در ایلینوی شروع به کار کرد، اما موفقیت آن باعث شد که به تدریج مکان های بیشتری را در سراسر کشور افتتاح کند. در طول دهه‌ها، این شرکت به شرکت عظیم امروزی تبدیل شد و رستوران‌هایی در سراسر جهان دارد.

2. گسترش به محصولات یا خدمات جدید

برای دستیابی به مخاطبان وسیع تری نیازی به گسترش مکان های جدید ندارید. همچنین می توانید به سادگی شروع به فروش محصولات یا خدمات جدید کنید. به این ترتیب، بازار محصول دیگری برای کسب درآمد خواهید داشت.

ممکن است شروع به فروش چیزی کنید که نزدیک به چیزی است که می فروشید، یا ممکن است به یک نوع کاملاً جدید از محصول یا خدمات منشعب شوید. اینکه دقیقاً چه محصول یا خدمات جدیدی را می فروشید چیزی است که قبل از تصمیم گیری باید به دقت در مورد آن فکر کنید. هر چه که باشد، مطمئن شوید که آن چیزی است که شما واجد شرایط ارائه آن هستید.

مثال: یاماها

مسلما بهترین نمونه از شرکتی که به بازار محصول جدید منشعب شد، یاماها است. در ابتدا، یاماها آلات موسیقی را می فروخت، و هنوز هم آنها را می فروشند. اما در دهه 1950، آنها شروع به فروش موتور و وسایل نقلیه نیز کردند.

امروزه یاماها به دو شرکت مجزا تقسیم شده است که هر یک از این حوزه ها را مدیریت می کنند، اما آنها به عنوان یک تجارت شروع به کار کردند.

3. یافتن کاربردهای جدید برای محصولات یا خدمات موجود

اگر نمی‌خواهید روی محصولات یا خدمات جدید سرمایه‌گذاری کنید، همیشه این امکان وجود دارد که بتوانید استفاده‌های بیشتری از آنچه قبلاً می‌فروشید پیدا کنید. شما ممکن است در حال حاضر محصول خود را برای یک هدف خاص بازاریابی کنید، اما اگر بتوانید راه دیگری را پیدا کنید که می تواند به نفع مردم باشد، به شما امکان می دهد به یک بازار کاملاً جدید گسترش پیدا کنید.

به عنوان مثال، شاید شما قطعات فلزی را برای شرکت های هواپیما تولید می کنید، اما متوجه می شوید که برخی از این قطعات برای خودروسازان نیز مفید هستند. دقیقاً مانند آن، شما یک بازار کاملاً دیگر در دسترس دارید.

مثال: Dupixent

اگرچه به اندازه برندهای دو نمونه قبلی شناخته شده نیست، اما Dupixent نمونه ای عالی از شرکتی است که کاربردهای بیشتری برای محصول خود پیدا کرده است. دوپیکسنت دوپیلوماب را می فروشد، دارویی که در اصل برای درمان اگزما ساخته شده بود.

با این حال، این شرکت در نهایت دریافت که این دارو همچنین در پیشگیری از آسم و پولیپ بینی بسیار موثر است و به آن اجازه می‌دهد تا با بازاریابی و فروش به افرادی که هر یک از این سه بیماری را دارند، به طور موثری اندازه بازار اصلی خود را سه برابر کند.

چگونه استراتژی گسترش بازار خود را توسعه دهید

قبل از پایان، اجازه دهید به طور خلاصه برخی از مراحلی را که می‌توانید دنبال کنید تا به شما در بهینه‌سازی استراتژی توسعه خود کمک کند، مرور می‌کنیم. روند دقیق برای هر کسب و کاری متفاوت به نظر می رسد، اما به طور کلی، شرکت هایی که به دنبال گسترش بازار خود هستند باید این سه مرحله را دنبال کنند:

در مورد گزینه های خود تحقیق کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که بفهمید چگونه ممکن است بتوانید بازار خود را گسترش دهید. تمام گزینه های استراتژی گسترش قلمرو فهرست شده در بالا را در نظر بگیرید. ممکن است بتوانید به چه مناطق جدیدی بفروشید؟ چه نوع محصولات یا خدمات دیگری را می توانید ارائه دهید؟

این اساساً یک جلسه طوفان فکری است که در آن شما تا آنجایی که می توانید ایده هایی برای گسترش بازار خود ارائه می دهید. پس از تهیه فهرست اولیه از ایده‌ها، می‌توانید آن فهرست را به بهترین گزینه‌ها اصلاح کنید.

رقبای خود را بررسی کنید

یکی از چیزهایی که می تواند به شما کمک کند تا هم ایده هایی داشته باشید و هم لیست ایده های موجود را اصلاح کنید به رقبای خود نگاه کنید. این احتمال وجود دارد که برخی از رقبای شما در یک قایق با شما باشند و دیدن اینکه چگونه آنها بازارهای خود را گسترش می دهند می تواند به شما کمک کند تا بهترین راه را برای گسترش بازار خود بیابید.

به عنوان مثال، شاید شما لباس های رسمی می فروشید و مشاهده می کنید که برخی از رقبای شما در حال گسترش برای ارائه لباس های غیررسمی تری نیز موفق شده اند. این به شما می‌گوید که فروش لباس‌های غیررسمی ممکن است برای شما نیز مفید باشد.

اعداد را اجرا کنید

در نهایت، مطمئن شوید که تا زمانی که تأیید نکنید که از نظر مالی برای شما امکان پذیر است، تصمیمی در مورد استراتژی گسترش استفاده نخواهید کرد. برخی از گزینه های توسعه ممکن است برای شما بیشتر از ارزششان هزینه داشته باشند، و شما نمی خواهید درآمد زیادی را به چیزی بریزید که نتیجه ای نداشته باشد. به همین دلیل، مطمئن شوید که تمام ریاضیات قبل از انجام هر کاری بررسی شده است.

زمان آن است که سطح فروش خود را افزایش دهید

فهرست طولانی خدمات ما به شما کمک می کند تا با استراتژی های بازاریابی که ثابت شده است معیارهای نهایی مانند درآمد و تبدیل را افزایش می دهد، همه جنبه های کسب و کار خود را رشد دهید.

در 5 سال گذشته، ما بیش از این را مدیریت کرده ایم 14.9 میلیون معاملات در سراسر پایگاه مشتریان ما

cta7 img

WebFX می تواند به موفقیت استراتژی توسعه بازار شما کمک کند

چه به دنبال موفقیت در یک بازار جدید باشید یا همچنان در تلاش برای تبدیل بیشتر بازار فعلی خود باشید، یک استراتژی بازاریابی مستحکم کلیدی است. اگر می خواهید آن استراتژی را ارتقا دهید، به دنبال WebFX نباشید. با بیش از 28 سال تجربه، ما بازاریابی دیجیتال را در داخل و خارج می شناسیم.

علاقه مند به همکاری با ما برای ما خدمات دیجیتال مارکتینگ? فقط با ما تماس بگیرید 888-601-5359 یا آنلاین با ما تماس بگیرید امروز برای شروع!

Source link