داشتن بهترین و باهوش ترین کارکنان بازاریابان برای رقابت در فضای رقابتی بازاریابی امروزی کافی نیست. بدون ابزار و فن آوری مناسب، شرکت شما حتی با افراد مناسب هم عقب خواهد ماند.
به همین دلیل است که امروزه بازاریابی یادگیری ماشینی برای بازاریابان ضروری است. آمادهاید درباره تأثیر بازاریابی یادگیری ماشینی بیشتر بدانید؟ به خواندن ادامه دهید! اگر میخواهید با مشاور یادگیری ماشینی ارتباط برقرار کنید، با ما تماس بگیرید 888-601-5359!
اندازه گیری معیارهایی که بر شما تأثیر می گذارد خط پایین.
آیا علاقه مند به گزارش های سفارشی هستید که مختص نیازهای تجاری شما باشد؟ WebFX با پشتیبانی از MarketingCloudFX، گزارش های سفارشی را بر اساس معیارهایی که برای شرکت شما مهم است ایجاد می کند.
- منجر می شود
- معاملات
- تماس می گیرد
- درآمد
بیشتر بدانید

یادگیری ماشینی چیست؟
یادگیری ماشینی نوعی هوش مصنوعی (AI) است که از دادهها و الگوریتمها برای درک چگونگی یادگیری انسانها بدون برنامهنویسی استفاده میکند. با گذشت زمان، نرم افزار یادگیری ماشین در پیش بینی نتایج و پاسخ های انسانی دقیق تر می شود.
یادگیری ماشین در بازاریابی چیست؟
یادگیری ماشینی در بازاریابی شامل استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد مواد بازاریابی مرتبط تر است. بازاریابان میتوانند از یادگیری ماشینی برای ایجاد کمپینهای بازاریابی شخصیتر و پیشبینی رفتار مشتری برای ارائه مطالب بازاریابی مناسب که باعث فروش میشود، استفاده کنند.
با یادگیری ماشینی، همچنین میتوانید مجموعه دادهها را تجزیه و تحلیل کنید تا بینشهایی را برای بهبود بازاریابی خود کشف کنید.
چرا یادگیری ماشین در بازاریابی اهمیت دارد؟
بنابراین، چرا باید در بازاریابی یادگیری ماشین سرمایه گذاری کنید؟ در اینجا سه دلیل مهم وجود یادگیری ماشینی برای بازاریابی وجود دارد:
1. یادگیری ماشینی به شما کمک می کند تا خرید مشتری را پیش بینی کنید
یکی از بزرگترین مزایای بازاریابی یادگیری ماشینی این است که به شما کمک می کند خرید مشتریان را پیش بینی کنید. ابزارهای یادگیری ماشین هزاران نقطه داده را تجزیه و تحلیل خواهند کرد تا بهتر بفهمند مخاطبان شما چه چیزی را دوست دارند و چگونه خرید می کنند.
با پردازش این داده ها، درک بهتری از مخاطبان و علایق آنها به دست می آورید. یادگیری ماشینی به شما کمک میکند بفهمید که مخاطبان شما احتمالاً چه چیزی را میخرند، بنابراین بهتر میتوانید برای این مشتریان بالقوه بازاریابی کنید و آنها را وادار به تبدیل کنید.
2. یادگیری ماشینی به شما کمک می کند تا شخصی سازی را بهبود بخشید
امروزه شخصی سازی جزء حیاتی بازاریابی است. با وجود شرکت های زیادی که برای جلب توجه مخاطبان شما رقابت می کنند، نمی توانید زمان خود را برای بازاریابی مخاطبان خود با محتوای بی ربط با علایق آنها تلف کنید.
بازاریابی یادگیری ماشینی به شما کمک می کند تا بازاریابی شخصی تری را برای مشتریان بالقوه خود ایجاد کنید. هنگامی که علایق آنها را بهتر درک کنید، می توانید مطالب بازاریابی را ارائه دهید که مخاطبان شما می خواهند با آنها درگیر شوند. این به شما کمک می کند تا تعامل و فروش را برای کسب و کار خود افزایش دهید.
3. یادگیری ماشینی به افزایش درآمد کمک می کند
بازاریابی یادگیری ماشینی در نهایت به شما کمک می کند تا درآمد کسب و کار خود را افزایش دهید. همانطور که قبلا ذکر شد، یادگیری ماشینی به شما کمک می کند تا خریدهای مشتری را پیش بینی کنید و شخصی سازی را بهبود بخشید.
وقتی مواد مناسب را به مردم تحویل میدهید، به احتمال زیاد با مواد بازاریابی شما درگیر میشوند. در نتیجه افراد بیشتری از شما خرید می کنند و درآمد کسب و کار شما را افزایش می دهند.
10 روش برای استفاده از بازاریابی یادگیری ماشینی
آمادهاید ببینید چگونه میتوانید از یادگیری ماشینی در بازاریابی خود استفاده کنید؟ در اینجا ده روش وجود دارد که می توانید از یادگیری ماشین استفاده کنید:
1. شخصی سازی و اتوماسیون
مصرف کنندگان هر روز بیشتر و بیشتر به شخصی سازی پاسخ می دهند. اینکه بتوانید با بازار هدف خود ارتباط برقرار کنید، یکی از اجزای مهم موفقیت شما است. در واقع، 88 درصد از بازاریابانی که با هوش مصنوعی کار می کنند می گویند که این فناوری به آنها کمک کرده تا سفر مشتری را در کانال های مختلف شخصی سازی کنند.
از طریق یادگیری ماشینی، بازاریابان پروفایل های دقیقی از بازار هدف خود به دست می آورند. با یادگیری ماشینی، کسبوکار یا آژانس شما میتواند این نمایهها را با تبلیغات شخصیسازی شده برای آن مخاطب هدف هدف قرار دهد. نرم افزار یادگیری ماشین این امکان را با یادگیری در مورد خریداران و رفتار آنها و جمع آوری آن داده ها برای بازاریابان برای تجزیه و تحلیل فراهم می کند.
بازاریابان میتوانند تبلیغات مختلفی ایجاد کنند که یادگیری ماشینی میتواند آنها را خودکار کند و کشف کند که کدام تبلیغ بهترین عملکرد را دارد. شرکتها میتوانند روی راهحلهای نرمافزار یادگیری ماشین سفارشی سرمایهگذاری کنند (اگرچه نرخهای مشاوره یادگیری ماشینی متفاوت است) یا از راهحلهای از پیش ساخته شده مانند MarketingCloudFX استفاده کنند.
2. گروه بندی مشتریان
از طریق یادگیری ماشینی، میتوانید مخاطبان هدف خود را به گروهها یا بخشهای خاصی برای هدفیابی پیشرفته تقسیم کنید. با تقسیمبندی مخاطبان، میتوانید تبلیغات قانعکننده و شخصیسازیشدهای بسازید که باعث عمل میشود.
به عنوان مثال، اگر شما یک نانوایی هستید، پس میدانید که همه خریداران شما به کالاهای پخته شده علاقه دارند. با یادگیری ماشینی، میتوانید مخاطبان خود را بر اساس محصولات پختهای که دوست دارند، مانند کوکیها، کیکها یا دوناتها تقسیم کنید. حتی بهتر از آن، میتوانید ببینید کدام مشتریان بیشتر در تبلیغات کوکیهای snickerdoodle در مقابل چیپس شکلات تبدیل میشوند.
این گروه بندی مشتریان پیشرفته با بهینه سازی هزینه تبلیغات و حذف هدف گیری نادرست مخاطب، ارزش فوق العاده ای به آژانس های بازاریابی و مشتریان آنها می افزاید. وقتی نوبت به تقسیم بندی مخاطبان می رسد، می توانید مسیرهای مختلفی را طی کنید، از جمله:
- سابقه خرید
- محل
- میانگین هزینه
- و بیشتر
از طریق بازاریابی یادگیری ماشینی، شما دنیای کاملا جدیدی از هدف قرار دادن مخاطب را دارید.
3. داده های زمان واقعی
با بازاریابی یادگیری ماشینی، میتوانید دادههای رفتاری و آماری در لحظه درباره مخاطبان خود جمعآوری کنید. یکی از مهم ترین مزایای یادگیری ماشین از توانایی آن در کمک به پیش بینی و پیش بینی نتایج ناشی می شود.
این نرمافزار میتواند از میلیاردها نقطه داده برای ایجاد پیشبینی کاربر استفاده کند، اما با یادگیری ماشینی، میتواند دادههای بلادرنگ را تجزیه و تحلیل کند تا دقت پیشبینیهای خود را در مورد نیاز و خواستههای کاربر افزایش دهد. با این داده های لحظه ای، می توانید ببینید که مصرف کنندگان در حال حاضر چه می خواهند.
این ویژگی کلیدی است که به شما کمک می کند در هنگام تصمیم گیری از رقبا جلوتر بمانید. این داده ها باعث صرفه جویی در زمان و منابع می شود، زیرا تلاش برای پیش بینی رفتار بدون کمک یادگیری ماشینی فوق العاده دشوار است. با پیش بینی های دقیق و به روز، شما یک ابزار تصمیم گیری ارزشمند دارید.
4. تولید محتوا
با استفاده از برخی از ویژگی های یادگیری ماشینی که قبلاً در مورد آنها صحبت شده است، می توانید محتوا را بر اساس ترجیحات کاربر ایجاد کنید. با این پیشرفت، ضایعاتی را که میتواند با ایجاد پستهای وبلاگ، تبلیغات یا راهنماهایی که با خواستهها یا انتظارات کاربر مطابقت ندارند، از بین ببرید.
با استفاده از یادگیری ماشینی، می توانید علایق، رفتار و موارد دیگر بازار هدف خود را تعیین کنید. با استفاده از این داده ها، می توانید پست های وبلاگ مفید، راهنماهای آنلاین مرتبط و تبلیغات قانع کننده ایجاد کنید. این محتوا میتواند به کسب و کار شما کمک کند تا ترافیک وبسایت، تماسهای تلفنی، درخواستهای قیمت و موارد دیگر را افزایش دهد.
اکنون، میتوانید به سیستم یادگیری ماشینی شرکت یا آژانس بازاریابی دیجیتال خود اجازه دهید در میان انبوهی از مقالات و محتوایی که ممکن برای یافتن چه چیزی، مخاطبان هدف خود را جذب کنید اراده به آنها متوسل شوید. این ایجاد محتوا به شما امکان می دهد تبدیل های بیشتری را جذب کنید و بازدهی بهتری را برای مشتریان خود ارائه دهید.
5. چت ربات ها
ظاهر شدن کادر «چت برای کمک» در وب سایت شما فناوری پیشرفته ای نیست، اما فناوری پشت جعبه های چت زمانی است که یادگیری ماشینی درگیر می شود. چه میشود اگر جعبههای گفتگو بتوانند به طور خودکار به نیازهای کاربر پاسخ دهند، بدون اینکه به یک شخص واقعی تکیه کنند؟
درست است، با کمک یادگیری ماشینی بهبود یافته، جعبههای گفتگو در حال تبدیل شدن به رباتهای گفتگو هستند. آنها می توانند به سؤالات پاسخ دهند، سفارشات را تکمیل کنند، به روز رسانی وضعیت و موارد دیگر را ارائه دهند. به علاوه، آنها پیام ها را به اعضای تیم چت زنده منتقل می کنند. یک ربات چت نه تنها می تواند هزاران دلار در یک کسب و کار در هزینه های پشتیبانی مشتری صرفه جویی کند، بلکه به حفظ کاربران در سایت نیز کمک می کند.
امتیاز خواندن: نحوه استفاده از ChatGPT برای بازاریابی دیجیتال
6. بینش مصرف کننده
اگر می دانستید مشتریان شما هنگام تایپ پیام چه فکر می کنند چه می شود؟ اکنون شرکتها میتوانند از فناوری پیشرفته با سیستم یادگیری ماشینی برای تشخیص لحن کاربر استفاده کنند، نه فقط از طریق دستورات صوتی، بلکه از طریق متن نیز.
به عنوان مثال، یک برنامه یادگیری ماشینی می تواند با انتخاب کلمه کاربر تشخیص دهد که آیا خوشحال، غمگین یا عصبانی است. این فناوری می تواند به اجزای خودکار کسب و کار شما، مانند ربات های چت، کمک کند تا پاسخ مناسبی ارائه دهند.
همچنین می تواند به تیم شما کمک کند تا کیفیت و لحن کلی یک بررسی را ارزیابی کند. میتوانید از یادگیری ماشینی برای ارزیابی بازخورد مشتری و پیمایش نظرات خریداران بدون خواندن کلمات استفاده کنید.
این فناوری قادر خواهد بود فقط از روی لحن متن به شما بگوید که مشتری چه احساسی داشته و چه چیزی را بیان کرده است. نقد مثبتی بود؟ بررسی منفی؟ آیا مشتری درخواست کمک می کرد؟
بازخورد در درک نقاط قوت و ضعف شرکت شما بسیار ارزشمند است. با ارزیابی لحن کلی نظرات مشتریان، می توانید تعیین کنید که کسب و کار شما کجا باید بهبود یابد.
7. کنترل های صوتی
محبوبیت و پیشرفت روزافزون بلندگوهای دارای قابلیت صوتی، مانند Amazon Echo و Google Assistant، کانال کاملا جدیدی را برای تعامل با مصرف کنندگان باز کرد. تبدیل کاربران با سیستم های یادگیری ماشینی هر سال آسان تر خواهد شد.
8. ترجمه
همه در صورت نیاز به ترجمه سریع از Google Translate استفاده کرده اند. با این حال، همیشه در زمینه یا گفتگوی درست نیست. از بازاریابی یادگیری ماشینی با اطمینان استفاده کنید تا مخاطبان بین المللی را هدف قرار دهید که به زبان های مختلف صحبت می کنند.
سیستم های یادگیری ماشینی می توانند مکالمات را با سرعت و دقت تشخیص داده و ترجمه کنند. در گذشته، شرکت ها برای ترجمه دقیق نیاز به استخدام مترجم داشتند. اکنون میتوانید از یادگیری ماشینی استفاده کنید و سپس یک مترجم را برای بررسی مجدد محتوا استخدام کنید.
با استفاده از سیستم های یادگیری ماشین، با اطمینان به بازارهای جدید نزدیک شوید.
9. تجربه کاربری
یادگیری ماشینی نیز از تجربه کاربران سود می برد. گوگل اکنون می تواند پرس و جوهای جستجو را پیش بینی کند و به مکان کاربر ارجاع دهد تا نتایج جستجوی مرتبط را ارائه دهد. این پیشرفت از بهبود مستمر برنامه های یادگیری ماشین و همچنین الگوریتم های گوگل ناشی می شود.
با یادگیری ماشین، اکنون میتوانید پیمایش صفحات را برای مشتریان آسانتر کنید، در زمان آنلاین بودن آنها صرفهجویی کنید و تجربه آنلاین آنها را بر اساس آنها تنظیم کنید. افزودن ارزش به تجربه آنلاین کاربر تنها به سود کسب و کار شما خواهد بود.
10. حفظ مشتری و افزایش فروش
بازاریابی چیزی فراتر از به دست آوردن مشتریان جدید است. همچنین در مورد حفظ و فروش مشتریان فعلی است. با استفاده از بازاریابی یادگیری ماشینی، می توانید تعیین کنید که کدام محصولات یا خدمات موفق ترین فروش را داشته باشند.
شما همچنین می توانید ارزیابی کنید که چرا مشتریان کسب و کار شما را ترک می کنند، که می تواند به تیم شما کمک کند تا یک استراتژی حفظ موثر ایجاد کند. در برخی موارد، تیم شما ممکن است نیاز به انجام تحقیقاتی برای جمع آوری بازخورد مشتری داشته باشد. برای مثال، ممکن است برای دریافت بازخورد از مشتریانی که خدمات شما را لغو کردهاند یا نتوانستهاند دوباره از کسبوکار شما خرید کنند، نیاز به شروع یک فرآیند نظرسنجی داشته باشید.
درباره یادگیری ماشینی در بازاریابی دیجیتال بیشتر بدانید
محیط بازاریابی به ویژه در بازاریابی دیجیتال به طور مداوم در حال تغییر است. با عضویت در خبرنامه ما، این روندها را به روز نگه دارید، و همچنین اطلاعات بیشتری در مورد بازاریابی یادگیری ماشینی دریافت کنید! و فراموش نکنید، اگر به دنبال یک آژانس مشاوره برتر یادگیری ماشین هستید، WebFX اینجا برای شماست!