Local Link Building چیست؟
لینک بیلدینگ محلی جایی است که به دست می آورید بک لینک ها از منابع داخل منطقه جغرافیایی شما به عنوان مثال، می توانید یک بیانیه مطبوعاتی یا وبلاگ مهمان بنویسید تا از سایت ها و وبلاگ های خبری منطقه ای پیوند کسب کنید. این بک لینک ها برجستگی را بهبود می بخشند – یک سیگنال رتبه بندی برای Google Maps و سایر خدمات مبتنی بر مکان.
همانطور که لینکسازی سنتی قدرت و تسلط جستجو را بهبود میبخشد، لینکسازی سئوی محلی نیز به افزایش اعتماد در حین هدایت ترافیک ارگانیک کمک میکند. با این حال، مخاطبان هدف آن بسیار خاص هستند و احتمال فروش را افزایش میدهند.
تفاوت بین لینک بیلدینگ و لینک سازی محلی
موتورهای جستجو بک لینک ها را نوعی تایید از یک وب سایت به وب سایت دیگر در نظر می گیرند. به این ترتیب، لینکهای وبسایتهایی با اعتبار دامنه بالا یا مخاطبان زیاد معمولاً تأثیر قابلتوجهی بر سئو دارند.
با این حال، بک لینک ها زمینه ارزشمندی را برای کمک به موتورهای جستجو برای درک محتوا فراهم می کنند. بک لینک های محلی نشان می دهد که دیگران در جامعه محلی شما به کسب و کار شما اعتماد دارند و آن را تایید می کنند، که می تواند وزن بسیار بیشتری را با الگوریتم های موتور جستجوی محلی حفظ کند.
14 استراتژی لینک سازی محلی برای افزایش دید جستجو
شروع با سئوی محلی ممکن است کمی سخت به نظر برسد. با این حال، تکنیکهای زیادی وجود دارد که میتوانید برای ایجاد لینک و کسب شهرت از آنها استفاده کنید.
1. نمایه دفتر تجاری بهتری دریافت کنید
Better Business Bureau (BBB) فهرستی از مشاغل را در سراسر آمریکای شمالی، کانادا و مکزیک نگهداری می کند. ایجاد یک نمایه در وبسایت BBB، در حالی که به اندازه سایر روشهای لینکسازی درخشان نیست، به شما امکان میدهد تا بررسیها و شکایات را حل و فصل کنید، اعتبار و اعتبار برند شما را تقویت میکند، همچنین یک بک لینک سئوی محلی از دامنهای با اعتبار بالا ارائه میدهد.
نمایه شما به شما امکان می دهد خدمات و محصولات خود را ترسیم کنید و به بهبود آگاهی از برند کمک می کند، و BBB یک “نشان اعتماد” کوچک برای افزودن به وب سایت خود به شما می دهد، که فقط به افزایش امتیاز EEAT شما کمک می کند. آن را به عنوان یک برچسب برای اضافه کردن به تعداد زیادی از دیگران که بطری آب حمایت عاطفی را که وب سایت شما است تزئین می کنند، در نظر بگیرید. (به نظر می رسد اینجا مکان خوبی برای یک پلاگین “آب خود را بنوشید” است!)
2. نمایه های خود را در سایت های بررسی ادعا کنید
بررسی ها یک عامل رتبه بندی بزرگ در جستجوی محلی هستند و بسیاری از پلتفرم های بررسی نیز بک لینک های قدرتمندی ارائه می دهند. ادعای پروفایل های خود در این پلتفرم ها به شما امکان می دهد از فرصت های پیوند در حین مدیریت شهرت خود نزد مشتریان بهره ببرید. همچنین به شما این امکان را میدهد که از سازگاری نام، آدرس و شماره تلفن (NAP) خود اطمینان حاصل کنید که یک سیگنال اصلی برجسته است. با دعوت از مشتریان برای ارائه نظرات خود به عنوان بخشی از تلاشهای سئو، رویکردی فعال را در نظر بگیرید.
در حالی که دریافت نظرات سخت ترین بخش است، اطمینان حاصل کنید که پس از دریافت نظرات خود به آنها پاسخ می دهید. بر اساس BrightLocal، 82٪ از مشتریان نظرات آنلاین برای مشاغل محلی را مطالعه می کنند. حتی می توانم بگویم که پاسخ دادن به نظرات منفی مهمتر از نظرات مثبت است. مردم برای به دست آوردن دامنه وسیع تری از یک کسب و کار، به بررسی های منفی نگاه می کنند، و پاسخ دادن به نظرات منفی / پاسخگویی بسیار زیاد است.
3. از یک رویداد محلی حمایت کنید
حمایت مالی از یک رویداد اجتماعی مانند بازار کشاورزان، نمایشگاه هنری یا جشنواره میتواند به شما کمک کند تا از طریق وبسایتها و حسابهای رسانههای اجتماعی اختصاص داده شده به رویداد، پیوندهای سئوی محلی ایجاد کنید. حامی بودن علاوه بر این پیوندها، مزایای دیگری نیز برای سئوی محلی دارد، زیرا فرصتهای شبکهسازی را ارائه میدهد و به مشتریان بالقوه نشان میدهد که کسب و کار شما برای جامعه ارزش قائل است. ایجاد محتوای خود برای تبلیغ رویداد حتی ممکن است بک لینک های اضافی را از وبلاگ های شرکت کنندگان یا سایر شرکت های منطقه شما جذب کند.
در حالی که درک مفهوم حمایت محلی به اندازه کافی آسان است، کسب حمایت مالی می تواند داستان متفاوتی باشد. توصیه می کنم با کاوش در رویدادهای محلی شروع کنید و مستقیماً با سازمان دهندگان آنها تماس بگیرید. و فراموش نکنید که به رقبای خود توجه کنید تا ببینید از چه کسانی حمایت می کنند.
4. در رویدادهای محلی شرکت کنید
حتی اگر توانایی مالی برای حمایت مالی از یک رویداد را ندارید، همچنان می توانید در رویدادی شرکت کنید تا با مشتریان بالقوه تعامل داشته باشید، برند خود را به رسمیت بشناسید و بک لینک های سئوی محلی را از وب سایت برگزارکننده کسب کنید. همچنین ممکن است توجه سایت های خبری را به خود جلب کنید.
برای اینکه این یک استراتژی موثر باشد، رویدادهایی که انتخاب میکنید باید با جایگاه، اهداف برند و ارزشهای تجاری شما همخوانی داشته باشند تا در رویدادی که ممکن است ربطی به محصولات یا خدمات شما نداشته باشد، پول خود را هدر ندهید.
برخی از راه های شرکت در رویدادها عبارتند از:
- میزبانی یک فروشگاه پاپ آپ.
- میزبانی یک رویداد خیریه.
- ارائه پذیرایی.
- فراهم کردن فضای رویداد
- ارائه معاملات منحصر به فرد به شرکت کنندگان.
- کمک به سازمان دهندگان در برنامه ریزی
- شرکت در اولین جمعه ها یا شنبه های تجاری کوچک.
5. از یک تیم محلی حمایت کنید
حمایت مالی از تیم محلی لیگ کوچک، یک گروه فوتبال دبیرستانی، یا یک باشگاه ورزشی میتواند به استراتژیهای لینکسازی محلی کمک کند، زیرا بسیاری از تیمهای ورزشی یک وبسایت و حسابهای رسانه اجتماعی دارند که در آن به طور فعال حامیان مالی را تبلیغ میکنند. به علاوه، داشتن لوگوی خود بر روی لباسها و تابلوهای بازی میتواند آگاهی برند را افزایش دهد. اگر تیم شما عملکرد خوبی داشته باشد، حتی ممکن است از روزنامههای محلی، ایستگاههای تلویزیونی و سایتهای خبری بیشتر در معرض دید قرار بگیرید. آیا می توانید تصور کنید که آن بازیکنان کوچک فوتبال با لوگوی شما روی پیراهنشان چقدر تیز به نظر می رسند؟ کمتر بگو!
6. یک درایو خیریه میزبانی کنید
درایوهای خیریه اغلب برخی از بهترین بک لینک ها را برای سئوی محلی ارائه می دهند زیرا بسیاری از افراد به رویدادهایی پیوند می زنند که از جامعه آنها پشتیبانی می کند. در حالی که می توانید درایو خیریه خود را راه اندازی کنید و درآمد حاصل از آن را اهدا کنید، ممکن است به طور مستقیم با موسسات خیریه تاسیس شده همکاری کنید، زیرا بسیاری از آنها وب سایت های بسیار معتبری دارند. انگیزه خیریه خود را برای فرصت هایی برای جلب توجه رسانه های اجتماعی و بک لینک های اضافی از تأثیرگذاران برجسته محلی تبلیغ کنید.
درایوها و رویدادهای خیریه همچنین می توانند نظرات مطلوبی را به همراه داشته باشند – که برای سئوی محلی بسیار مهم هستند – زیرا موتورهای جستجو به دنبال منابع قابل اعتماد برای به اشتراک گذاشتن با کاربران هستند و باعث افزایش اعتماد و اعتبار می شوند.
7. به گروه ها اجازه دهید از فضای شما استفاده کنند
اگر اتاق جلسه، سالن رویداد یا فضای دیگری دارید که به قدری از آن استفاده میکنید، میتوانید آن را به گروههای اجتماعی در زمان خرابی پیشنهاد دهید تا به ایجاد لینک برای سئوی محلی کمک کند. در حالی که بسیاری از گروههای اجتماعی دارای وبسایتها و حسابهای رسانههای اجتماعی هستند که میتوانید در آنها بک لینک کسب کنید، شرکتکنندگان ممکن است کسبوکار شما را هنگام ارسال پست در سایتهایی مانند فیسبوک نیز برچسبگذاری کنند و دسترسی شما به رسانههای اجتماعی را افزایش دهند. دایرکتوری های محلی همچنین مکان های بالقوه برای گروه های اجتماعی را فهرست می کنند که به عنوان منابع پیوند اضافی خدمت می کنند.
8. به یک سازمان تجاری محلی بپیوندید
عضویت در سازمانهای تجاری محلی، مانند اتاقهای بازرگانی که شرکتها را در کل جامعه نمایندگی میکنند یا ارگانهای کوچکتری که راهروهای تجاری را ترویج میکنند، میتواند به تلاشهای محلی شما برای ایجاد پیوند بسیار سود برساند. اغلب، این سازمانها وبسایتهای برجستهای دارند که در آنها میتوانید بک لینکها را به دست آورید و اعضا ممکن است مشتریان را به یکدیگر ارجاع دهند. همچنین می توانید با شرکت در رویدادهایی که میزبان اتاق بازرگانی خود هستند، از وبلاگ نویسان و رسانه های محلی پیوند کسب کنید.
نکته ای که باید در نظر داشت: پیدا کردن فرد مناسب برای تماس با سازمان هایی مانند اتاق بازرگانی ممکن است کمی طول بکشد. کمی صبر باعث می شود که خمیر مایه شروع کننده بهتری باشد، یا هر چیزی که اینفلوئنسرها این روزها تبلیغ می کنند.
9. یک ستون برای یک مقاله محلی بنویسید
با وجود کاهش محبوبیت روزنامه ها و مجلات، نباید از روزنامه های محلی به عنوان منبعی برای مشتریان غافل شوید. بسیاری هنوز به خوانندگان اختصاصی خود می بالند و حضور آنلاین قابل توجهی دارند. در حالی که چندین نکته برای ایجاد لینک محلی در این لیست دارای مزیت افزوده است که به شما کمک می کند توجه رسانه ها را برای بک لینک های اضافی جلب کنید، همچنین می توانید ستونی بنویسید تا رویکردی فعال تر داشته باشید و قدرت موضوعی خود را به نمایش بگذارید. استفاده از شکل دیگری از رسانه همچنین تضمین می کند که در مقابل همه مخاطبانی قرار می گیرید که می خواهید خدمات یا محصولات خود را با آنها به اشتراک بگذارید. فراگیر بودن همیشه برنده است!
10. در وب سایت های گردشگری لیست شوید
بسیاری از شهرها دارای یک وب سایت توریستی هستند که جاذبه های اصلی منطقه را مشخص می کند و این سایت ها می توانند برای SEO محلی عالی باشند. در حالی که فهرست شدن برای انواع خاصی از کسب و کارها، مانند رستوران ها و هتل ها، در سایت های گردشگری آسان تر است، شرکت هایی که در صنایع دیگر فعالیت می کنند اغلب می توانند با همکاری با مشاغل توریست محور، بک لینک کسب کنند. همچنین میتوانید خدمات تجارت به کسبوکار را ارائه دهید یا میزبان کنفرانسها و کارگاههایی باشید که مسافران شرکتی را هدف قرار میدهند تا فهرستی از وبسایت به دست آورند.
11. با بلاگرهای محلی ارتباط برقرار کنید
ارتباط با وبلاگ نویسان یکی از بهترین راه ها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پایگاه مشتری و جذب سرنخ های جدید است. در حالی که می توانید با انجام این کار بک لینک به دست آورید، ارتباط با وبلاگ نویسان به کمپین های رسانه های اجتماعی محلی شما نیز کمک می کند، زیرا بسیاری از وبلاگ نویسان فالوورهای زیادی دارند که می توانید از آنها برای تقویت تلاش های خود استفاده کنید. در اینجا چند راه برای همکاری با وبلاگ نویسان محلی برای منافع متقابل آورده شده است:
- پست مهمان و پست های حمایت شده
- تورها و تظاهرات پشت صحنه
- هدایا و مسابقات
- برنامه های سفیر
- روابط وابسته
- بررسی محصول
12. رویدادها را به صفحات رویدادهای محلی ارسال کنید
تازگی یک عامل کلیدی در الگوریتم های رتبه بندی موتورهای جستجو است. هنگامی که رویدادها را به صفحات محلی ارسال می کنید، احتمال زیادی وجود دارد که یک بک لینک به وب سایت خود دریافت کنید. با این حال، این همچنین با اطمینان از مرتبط بودن برند شما، به بهبود برجستگی در جستجوی محلی کمک می کند. شرکت هایی که محتوای تازه را جذب می کنند ممکن است برای کلمات کلیدی حساس به زمان در جستجوی محلی رتبه بالاتری داشته باشند.
13. مشارکت های محلی را تشکیل دهید
مشارکت های محلی به شما این امکان را می دهد که از پایگاه مشتری موجود در یک تجارت یا سازمان غیرانتفاعی دیگر بهره مند شوید و در این فرآیند بک لینک کسب کنید. همکاری با یک برند معروف نیز می تواند به ارتقای اعتماد و اعتبار کمک کند. برخی از کارهایی که می توانید از طریق شراکت انجام دهید عبارتند از:
- تبادل وبلاگ نویسی مهمان برای پیوندها و ترافیک ارجاع.
- برگزاری رویدادها با هم برای کاهش هزینه و نیروی کار.
- کمپین های رسانه های اجتماعی را به اشتراک گذاشتند تا از مخاطبان یکدیگر استفاده کنند.
14. Unlinked Mentions را پیدا کنید
نامهای بدون پیوند، جایی که یک وبسایت بدون پیوند مستقیم به کسبوکار شما اشاره میکند، در سراسر اینترنت رایج است، و معمولاً میتوانید آنها را با Google Alerts یا با استفاده از ابزارهای SEO محلی مانند Ahrefs پیدا کنید. پس از پیدا کردن یکی، با مدیر سایت تماس بگیرید و از آنها دعوت کنید تا به طور مستقیم به کسب و کار شما پیوند بزنند تا تجربه کاربری سایت خود را بهبود بخشند.
نکته جایزه: جاسوسی در مسابقه
اگر مطمئن نیستید که چگونه به سئوی محلی ادامه دهید، نظارت بر آنچه رقیب شما انجام می دهد هرگز ایده بدی نیست. نه تنها می تواند به شما در تصمیم گیری در مورد جهت محتوا کمک کند که بر اساس چه چیزی بیشترین تعامل را به خود جلب می کند، بلکه می تواند فرصت های بک لینکی را که ممکن است در نظر نگرفته اید را با نشان دادن نوع وب سایت هایی که به رقبای شما پیوند می دهند، نشان دهد. بسیاری از پلتفرم ها به این امر کمک می کنند، اما در اینجا چند گزینه محبوب وجود دارد:
- سمروش
- اهرفس
- مشابه وب
- SpyFu