لینکدین با تواناییهای هدفگیری قوی خود، به نقطهای برای بازاریابان در فضای B2B تبدیل شده است. ما به طور گسترده از پتانسیل LinkedIn برای مشتریان B2B PPC خود استفاده کرده ایم. در واقع، در سال 2022، ما بیش از 3 میلیون دلار را به کمپینهای تبلیغاتی لینکدین اختصاص دادیم و بینش عملی زیادی را در این فرآیند جمعآوری کردیم.
این مقاله شما را به یک تور راهنما از طریق نکات برتر تبلیغات لینکدین و آموختههای سخت به دست آوردهایم، که همگی به طور خاص برای لینکدین طراحی شده و از تجربیات دنیای واقعی ما گرفته شدهاند، راهنمایی میکند. برای باز کردن پتانسیل کامل لینکدین برای موفقیت بازاریابی B2B خود، ادامه دهید.
تبلیغات سرب را در آغوش بگیرید
تبلیغات نسل پیشرو در لینکدین ثابت شده است که سنگ بنای استراتژی ما است. این آگهیها فرمهای سرنخ از پیش پر شده را ارائه میکنند و فرآیند ارسال اطلاعات تماس را برای کاربران آسان میکنند. نکته کلیدی که باید در مورد تبلیغات نسل اول به خاطر بسپارید، عدم وجود صفحه فرود کامل برای متقاعد کردن افراد برای ارائه اطلاعات خود است. بنابراین، آگهی و فرم سرنخ شما باید به طور موثری مزایا را به کاربر منتقل کند. زبان فرم اصلی خود را طوری بسازید که متقاعد کننده، واضح و مهمتر از همه برای تعامل بهینه شده باشد.
برای پایین نگه داشتن هزینه ها، مناقصه دستی را انتخاب کنید
در دنیای مناقصه خودکار، انتخاب استراتژی پیشنهادی دستی در لینکدین ممکن است غیر شهودی به نظر برسد. با این حال، تجربه و بحث ما با نمایندگان لینکدین تأیید می کند که یک استراتژی پیشنهاد خودکار اغلب منجر به افزایش هزینه به ازای هر کلیک (CPC) در طول زمان می شود. وقتی این اتفاق میافتد، کپی کردن کمپین شما و راهاندازی نسخه جدید با استراتژی پیشنهاد قیمت دستی میتواند راهحل بسیار موثری باشد. یافتن مبلغ پیشنهادی مناسب به صورت دستی ممکن است نیاز به آزمون و خطا در هفتههای اولیه داشته باشد، اما نتایج اغلب CPCهای پایینتر و پایدارتر هستند. ما شاهد کاهش 17 درصدی CPC برای مشتریان خود بوده ایم.
به یک مخاطب در هر کمپین پایبند باشید
برای درک عملکرد کمپین های خود و شناسایی زمینه های بهبود، بسیار مهم است که به یک مخاطب در هر کمپین پایبند باشید. فرض کنید، برای مثال، هدف شما این است که با تبلیغات خود یک عنوان شغلی خاص و یک لیست هدف گذاری مجدد را به عنوان مخاطبان متمایز هدف قرار دهید. ما دریافتیم که هدف قرار دادن آن مخاطبان به طور جداگانه در دو کمپین مختلف واقعاً مفید است. در حالی که پلتفرم هایی مانند Google Ads معیارهای عملکرد را بر اساس مخاطب هدف شما تجزیه می کنند، داشبورد LinkedIn اطلاعات دقیق یکسانی را برای ارزیابی عملکرد هر مخاطب ارائه نمی دهد. تفکیک مخاطبان به کمپین های جداگانه امکان ارزیابی عملکرد دقیق تر و بهبودهای هدفمند را فراهم می کند.
مخاطبان بزرگتر را برای عملکرد بهتر هدف قرار دهید
در حالی که تقسیم بندی هدفمند بسیار مهم است، مخاطبان بزرگتر تمایل دارند در لینکدین بهتر عمل کنند. ما متوجه شدیم که اگر تعداد مخاطبان شما به کمتر از 5000 تا 10000 کاربر کاهش یابد، عملکرد ممکن است ضربه بخورد. ایجاد تعادل بین تقسیم بندی مخاطب و اندازه برای عملکرد بهینه کمپین ضروری است.
برای تست موثر A/B از تنظیمات تبلیغات «چرخش یکنواخت» استفاده کنید
تست A/B جزء اصلی کمپین های تبلیغاتی موفق است و خلاقیت تبلیغاتی LinkedIn نیز از این قاعده مستثنی نیست. از سرفصل ها گرفته تا متن مقدماتی گرفته تا تصاویر و انواع تبلیغات، فرصت های بی پایانی برای اجرای تست های A/B وجود دارد. با این حال، وقتی این کار را انجام میدهید، مطمئن شوید که از تنظیمات تبلیغات «چرخش یکنواخت تبلیغات» استفاده میکنید. اگر این کار را نکنید، لینکدین تمایل دارد بلافاصله یک برنده را انتخاب کند و ممکن است تبلیغات دیگر شما را به اندازه کافی برای آزمایش منصفانه نمایش ندهد. برای پیدا کردن این تنظیم، به صفحه تبلیغات در کمپین خود بروید و روی نماد تنظیمات کلیک کنید.
فراموش نکنید که موارد استثنا را اضافه کنید
حتی اگر هدف شما کاملاً تیز باشد و گسترش مخاطب فعال نباشد، ممکن است برخی از کاربران خارج از مخاطبان مورد نظر شما در گزارش های جمعیتی ظاهر شوند.
به عنوان مثال، فرض کنید می خواهید به طور خاص شرکت هایی با بیش از 500 کارمند را هدف قرار دهید. شما یک هدف برای اندازه شرکت بیش از آن عدد اضافه می کنید. اما اگر بسیار مهم است که دلارهای تبلیغاتی را برای شرکتهای کوچکتر از 500 کارمند خرج نکنید، باید برای آن اندازههای شرکت نیز یک استثنا اضافه کنید.
اگرچه ممکن است مقیاس پذیر نباشد که تک تک بخش های مخاطب را که خارج از هدف شما هستند حذف کنید، انجام این کار برای مهم ترین جنبه های مخاطب ایده خوبی است. بررسی منظم گزارشهای جمعیتشناختی میتواند به شناسایی و حذف هر بخش مخاطب نامربوط، بهبود عملکرد کمپین و بازگشت سرمایه کمک کند.
بیشتر از عناوین شغلی به سراغ عملکرد شغلی و مهارت های اعضا بروید
در حالی که ممکن است هدفگیری بر اساس عناوین شغلی بصری به نظر برسد، عملکرد شغلی و مهارتهای اعضا اغلب نتایج بهتری بهدلیل بزرگی این مخاطبان به همراه دارد. ترکیب عملکرد شغلی و مهارتهای عضو با ارشدیت شغلی تضمین میکند که در بین مخاطبان هدف خود به سطوح مناسبی میرسید.
مهارتهای اعضا بر اساس بخش مهارتها و تأییدیههای نمایه کاربر، همراه با مهارتهایی است که در متن نمایه آنها ذکر شده یا به سادگی از نمایه آنها استنباط شدهاند. Job Function بر اساس وظایف یا فعالیت های رایج برای موقعیت شغلی کاربر است. می توانید ببینید که این معیارها با حدس زدن هر عنوان شغلی که ممکن است بخواهید به آن برسید چقدر گسترده تر است. ما این روشهای هدفگیری را پیدا کردهایم تا در آمارهای جمعیتی یکسان، فقط در تعداد بیشتری با توابع شغلی و مهارتهای عضو، ترسیم کنیم.
فراتر از هدف گذاری مجدد وب سایت بروید
لینکدین گزینه های عالی برای هدف قرار دادن مجدد مخاطبان خارج از بازدید از وب سایت. میتوانید فهرستی از کاربرانی که با تبلیغ تصویری شما درگیر شدهاند، فرم سرب خود را باز کرده یا ارسال کردهاند، یک آگهی ویدیویی و موارد دیگر را مشاهده کردهاند، ایجاد کنید. ما دوست داریم از این برای مشتریان خود به عنوان راهی آسان برای شناسایی کاربرانی که با محتوای تبلیغاتی درگیر هستند استفاده کنیم و آنها را با یک پیام خاص مرتبط با اقدامی که انجام دادهاند مورد هدف قرار دهیم. این یک راه راحت برای حفظ ذهنیت با مشتریان بالقوه است.
از تصاویر مربع برای تطبیق پذیری استفاده کنید
وقتی صحبت از تبلیغات تصویری به میان میآید، مربع (1080×1080) میتواند تضمین کند که تبلیغات شما هم در دسکتاپ و هم در موبایل عالی به نظر میرسد. این اندازه تبلیغ، املاک بیشتری نسبت به تبلیغات افقی و تطبیق پذیری بیشتری نسبت به اندازه تبلیغات عمودی فقط برای موبایل ارائه می دهد. استفاده از تصاویر مربعی امکان مجموعهای ساده از تبلیغات را فراهم میکند که میدانید بدون توجه به دستگاهی که آنها از آن استفاده میکنند، به مخاطبان هدف شما میرسند.
تبلیغات برنده صنایع دستی
در نهایت، ایجاد یک نسخه تبلیغاتی و تصاویر عالی بسیار مهم است. آمارهای قانع کننده را در نسخه تبلیغاتی خود بگنجانید – لینکدین با انجام این کار متوجه افزایش 37 درصدی نرخ کلیک (CTR) شد. همچنین مشخص شده است که افزودن تصاویر افراد به تبلیغات، CTR را تا 160 درصد افزایش می دهد. همیشه یک دکمه Call To Action (CTA) روی تصویر قرار دهید. به یاد داشته باشید که گزینه های CTA لینکدین ممکن است همیشه کاملاً با نیازهای خاص شما مطابقت نداشته باشند، بنابراین بسیار مهم است که CTA خود را مستقیماً روی تصویر بگنجانید. پیام خود را مختصر و واضح نگه دارید تا تبلیغ خود را از نویز فید لینکدین جدا کنید.
تبلیغات لینکدین، زمانی که به طور موثر مورد استفاده قرار گیرد، می تواند ابزاری قدرتمند در زرادخانه بازاریابی شما باشد. به یاد داشته باشید، مانند همه استراتژی های رسانه های اجتماعی پولی، تست مداوم، یادگیری و بهینه سازی کلیدی است. در اینجا باید با استفاده از این نکات از قدرت لینکدین برای افزایش دیده شدن و رشد برند خود استفاده کنید!
اخبار را مستقیماً در صندوق ورودی خود جستجو کنید
*ضروری