دارایی لینک: نحوه دریافت لینک جویس

بک لینک ها یک سیگنال رتبه بندی مهم هستند که می توانند تغییرات واقعی را برای موقعیت وب سایت شما در صفحات نتایج جستجوی گوگل ایجاد کنند. بر اساس تحقیقات Ahrefs، وب سایت هایی با 35 دامنه ارجاع یا بیشتر، ده برابر بیشتر از آنهایی که فقط پنج دامنه ارجاع دارند، ترافیک دریافت می کنند. چرا؟ زیرا کسانی که بک لینک بیشتری دارند معتبرتر دیده می شوند و تمایل دارند در SERP رتبه بالاتری نسبت به همتایان خود داشته باشند.

بنابراین چه چیزی بک لینک ها را برای رتبه بندی در نتایج جستجوی ارگانیک بسیار مهم می کند؟

همه اینها به نحوه استفاده گوگل از پیوندها به عنوان شاخص اعتبار یک وب سایت خلاصه می شود.

اگر می‌دانید که به بک لینک و استراتژی پیوند داخلی نیاز دارید، اما مطمئن نیستید که چرا، در ادامه بخوانید تا متوجه شوید چرا گوگل از بک لینک به عنوان یک عامل رتبه‌بندی استفاده می‌کند. به‌علاوه، من نحوه عملکرد سهام لینک، نحوه به دست آوردن ارزش ویژه لینک و نحوه عبور آن را به اشتراک می‌گذارم.

راهنمای ساخت بک لینک برای سئو

راهنمای ضروری برای ایجاد بک لینک برای سئو

خیلی کم، خیلی زیاد، خوب، بد، سمی؟ وقت آن است که بک لینک ها را کشف کنید. این کتاب الکترونیکی را دانلود کنید و یاد بگیرید که چگونه یک استراتژی لینک بسازید که رتبه شما را افزایش دهد.

ارزش سهام لینک چیست؟

ارزش لینک، یا “آب پیوند”، یک عامل رتبه بندی موتور جستجو بر اساس این ایده است که لینک های خاص ارزش و اعتبار را از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل می کنند. عواملی مانند اعتبار صفحه پیوند دهنده، ارتباط با موضوع و وضعیت HTTP ارزش این انتقال را تعیین می کند.

ارزش ویژه پیوند و رتبه صفحه

برای درک ارزش لینک، ابتدا باید بررسی کنیم که چگونه (و چرا) گوگل بک لینک ها را در استراتژی رتبه بندی خود فاکتور می کند.

سال ها پیش، قبل از اینکه گوگل گوگل شود، لری پیج یکی از بنیانگذاران این مجموعه تصمیم گرفت برای پایان نامه خود بک لینک ها را مطالعه کند. او احساس می کرد که بک لینک ها شبیه به استنادات علمی هستند. در دانشگاه، زمانی که مقاله ای به طور مکرر مورد استناد قرار می گیرد، معتبرتر دیده می شود. با وجود اینترنت در ابتدای راه، پیج احساس کرد که دانستن تعداد بک لینک های دریافتی یک صفحه وب می تواند نشان دهد که سایر وب سایت ها چقدر معتبر و معتبر هستند. او بینش خود را با اسکات حسن در میان گذاشت که سپس کد اولیه را برای گوگل برنامه ریزی کرد.

و درست مثل آن، PageRank متولد شد. (بله، صفحه برای لری پیج است، نه برای صفحات نتایج جستجو. با این حال، حدس می‌زنم که جالب است که اینطور عمل کرد.)

طبق گفته گوگل، PageRank با شمارش تعداد و کیفیت لینک های یک صفحه کار می کند تا تخمین تقریبی از اهمیت وب سایت را تعیین کند. فرض اساسی این است که وب سایت های مهم و معتبرتر احتمالاً پیوندهای بیشتری از وب سایت های دیگر دریافت می کنند.

نتایج جستجوی گوگل به شدت به رتبه صفحه بستگی داشت. اکنون، PageRank تنها یکی از صدها معیاری است که گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها استفاده می کند. با این حال، بک لینک ها همچنان نقش حیاتی در چگونگی درک موتورهای جستجو از معتبر بودن وب سایت شما دارند. هر بک لینکی که دریافت می کنید به عنوان یک توصیه عمل می کند و مقداری ارزش لینک را به سایت شما منتقل می کند.

ارزش ویژه لینک چگونه تعیین می شود؟

اگر قبلا در مورد بک لینک ها با یک سئوکار صحبت کرده اید، می دانید که ارزش همه لینک ها یکسان نیست. به همین دلیل، ارزش پیوند یک عدد تعریف شده نیست، و در واقع، تعیین کمیت آن به روشی مشخص بسیار دشوار است. در عوض، مقدار ارزش لینکی که یک لینک ارسال می کند به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

1. مرجع سایت

وب سایت هایی که دارای اعتبار دامنه بالاتری هستند تمایل دارند ارزش لینک بیشتری را از طریق پیوندهای خارجی خود ارسال کنند. یک وب‌سایت جدیدتر که هنوز خود را به عنوان یک منبع معتبر ثابت نکرده است، ممکن است ارزش لینک زیادی نداشته باشد. با این حال، اگر پیوند از نظر زمینه‌ای مرتبط باشد، همچنان می‌تواند مقداری ارزش پیوند را پاس کند.

2. ارتباط

در روزهایی که رتبه بندی جستجو اساساً بر اساس تعداد لینک هایی بود که به یک وب سایت اشاره می کردند، مشاوران سئو کلاه سیاه اغلب صدها بک لینک از وب سایت های مخدوش را به یک صفحه نشان می دادند و یک شبه در صفحه یک گوگل قرار می گرفت.

گوگل متوجه این سوءاستفاده شد و این شکاف را برطرف کرد تا به جستجوگران نتایج بهتری بدهد. اکنون آنها به ارتباط محتوای لینک شده به وب سایت شما نگاه می کنند تا فریب پیوندهای هرزنامه را نخورند.

الگوریتم گوگل صفحه پیوند و متن لنگر مورد استفاده را ارزیابی می کند تا تعیین کند که آیا این صفحه به صفحه مقصد مرتبط است یا خیر.

3. خزیدن

خزیدن به توانایی موتور جستجو برای فهرست کردن محتوای شما برای صفحات نتایج جستجو اشاره دارد. برای اینکه یک پیوند “قابل خزیدن” در نظر گرفته شود، صفحه مقصد باید قابل نمایه سازی باشد. این بدان معناست که نمی‌توان آن را توسط فایل robots.txt یا متا تگ robots مسدود کرد. اگر سایت دیگری از طریق فایل robots.txt شما به صفحه‌ای که مسدود شده است پیوند دهد، Google پیوند را نادیده می‌گیرد و شما هیچ ارزش پیوندی دریافت نخواهید کرد.

4. لینک مکان

گوگل تایید کرده است که مهم نیست که یک پیوند در قسمت اصلی محتوای یک صفحه قرار دارد یا در پاورقی یا سرصفحه، تا زمانی که صفحه و متن لنگر مربوط به صفحه پیوند شده باشد. با این حال، گوگل میکند بین آن حوزه های محتوا تفاوت قائل شوید. پیوندهای موجود در محتوای اصلی صفحه تمایل دارند ارزش پیوند بیشتری را نسبت به یکی در منوی سرصفحه یا پاورقی ارسال کنند.

5. فرکانس پیوند

از آنجایی که هر پیوند داخلی و خارجی در یک صفحه مقداری از ارزش لینک را به صفحه دیگر منتقل می کند، داشتن تعداد لینک های زیاد در یک صفحه می تواند میزان ارزش لینک ارسال شده را کاهش دهد.

چگونه سهام لینک را دریافت می کنید؟

آیا سعی می کنید آب پیوند بیشتری را از سایت خود خارج کنید؟ (با عرض پوزش برای جناس، تلاش برای رتبه بندی در اینجا.) این به جذب بک لینک های با کیفیت خلاصه می شود. هر یک از این بک لینک ها مانند یک توصیه عمل می کنند و مقداری ارزش لینک را به صفحه مقصد منتقل می کنند و آن را معتبرتر می کنند.

دریافت بک لینک های با کیفیت ترکیبی از موارد زیر است:

  1. تولید محتوای عالی که وب سایت های دیگر بخواهند به آن لینک دهند و
  2. جذب لینک به صفحات وب خود از طریق یک کمپین ایجاد لینک استراتژیک.

لینک سازی زمان می برد. اگر علاقه مند به افزایش ارزش لینک خود هستید، سرمایه گذاری در یک سرویس لینک سازی می تواند به حذف برخی از حدس و گمان ها از فرآیند کمک کند و به شما کمک کند تا یک استراتژی را سریعتر اجرا کنید.

چگونه آب لینک را دفع می کنید؟

سایت شما می تواند ارزش لینک را با لینک های داخلی و خارجی ارسال کند.

1. داخلی از طریق پیوند داخلی

برخی از صفحات سایت شما به طور طبیعی لینک های بیشتری نسبت به سایرین دریافت می کنند. سپس می‌توانید با پیوند دادن به صفحات مربوطه از این صفحات دارای پیوند بالا، آن ارزش پیوند را در سایر صفحات سایت خود توزیع کنید.

پیوندهای داخلی همچنین معماری سایت شما را به نمایش می گذارند، بنابراین می خواهید از آنها به صورت استراتژیک برای کمک به Googlebot و سایر خزنده های جستجو استفاده کنید تا بفهمند محتوای شما چگونه با یکدیگر مرتبط است. به عنوان مثال، صفحه اصلی شما، که احتمالاً بیشترین ارزش پیوند را به دست خواهد آورد، باید به صفحات خدمات و وبلاگ شما پیوند داشته باشد. پست های وبلاگ شما باید هر کدام به صفحات مرتبط با موضوع دیگر و همچنین هر پست وبلاگ مرتبط مرتبط باشند – تا زمانی که برای خواننده مفید باشد.

یاد آوردن: گوگل و سایر موتورهای جستجو می خواهند تجربه مثبتی برای جستجوگران ایجاد کنند. اگر پست یا صفحه وبلاگ شما مملو از پیوندهای غیر ضروری است و بر کیفیت تجربه آنها تأثیر می گذارد، ممکن است بر رتبه بندی موتور جستجوی شما تأثیر بگذارد.

همچنین، متن لنگر را که برای پیوند دادن به صفحات و پست های خود استفاده می کنید، در نظر بگیرید. در صورت امکان (و مناسب)، از کلمه کلیدی که می خواهید آن صفحه یا پست به عنوان متن لنگر رتبه بندی شود، استفاده کنید. این به Google و خوانندگان کمک می کند تا بفهمند وقتی روی پیوند شما کلیک می کنند چه چیزی را پیدا می کنند.

2. خارجی از طریق پیوندهای خارجی

هر پیوندی در وب‌سایت شما که به منابع خارجی اشاره می‌کند، آب پیوند را به آن‌ها منتقل می‌کند، مگر اینکه آنها را به عنوان nofollow علامت‌گذاری کنید. مطمئن شوید که ارزش پیوند را عاقلانه منتقل می کنید – فقط به منابع خارجی که معتبر هستند و برای خوانندگان شما ارزش ارائه می دهند پیوند دهید. به یاد داشته باشید، پیوند شما مانند یک تایید است. نه تنها ارزش پیوند را به صفحه مقصد منتقل می کند، بلکه به شما نیز منعکس می شود. تنها با پیوند دادن به صفحاتی که مفید و قابل اعتماد هستند، با خوانندگان خود اعتماد ایجاد کنید.

سوالات متداول درباره ارزش لینک

چگونه ارزش لینک را افزایش می دهید؟

هنگامی که آنها برای اولین بار در مورد ارزش ویژه لینک یاد می گیرند، اغلب بازاریابان بلافاصله می خواهند بدانند چگونه می توانند بیشتر به دست آورند.

شما می توانید ارزش لینک خود را با این روش افزایش دهید:

  • تولید محتوای با کیفیت که وب سایت های دیگر می خواهند به آن لینک دهند و
  • دریافت بک لینک از دامنه های ارجاع دهنده مجزا.

یک سرویس لینک سازی را در نظر بگیرید تا به شما در ایجاد استراتژی کمک کند.

چگونه سهام لینک را پاس می کنید؟

شما می توانید ارزش لینک را از طریق لینک های داخلی در سایت خود و با پیوند دادن به وب سایت های خارجی منتقل کنید. لینک های خارجی را که به منابع ضروری اشاره می کنند محدود کنید تا بتوانید ارزش لینک را حفظ کنید.

آیا می توانید لینک های زیادی داشته باشید؟

به طور کلی کیفیت بک لینک مهمتر از کمیت بک لینک است. برای افزایش ارزش لینک خود، می خواهید بک لینک هایی را از معتبر دریافت کنید، مربوط به موضوع دامنه های ارجاع دهنده در حالی که از نظر فنی نمی توانید تعداد زیادی لینک داشته باشید، می توانید تعداد زیادی لینک داشته باشید بد پیوندها در اینجا نحوه پیدا کردن لینک های بد را بیاموزید. با این حال، زمانی که لینک های رقابت بسیار بیشتر از شما باشد، تعداد اهمیت بیشتری پیدا می کند. در اینجا درباره بحث کمیت و کیفیت بیشتر بدانید.

از نظر لینک های داخلی، شما می خواهید ارزش لینک را عاقلانه منتقل کنید. فقط به صفحاتی پیوند دهید که به صورت موضوعی مرتبط و برای خوانندگان مفید هستند. لینک های داخلی همچنین به گوگل کمک می کند ساختار سایت شما را بهتر درک کند. اگر از هر یک از صفحات خود به هر یک از صفحات خود پیوند دهید، به نمایش مهم ترین صفحات یا معماری واقعی سایت شما کمکی نمی کند.

آیا لینک های nofollow ارزش لینک را پاس می کنند؟

خیر، لینک های nofollow ارزش لینک را پاس نمی کنند. هرچند این بدان معنا نیست که آنها ارزشی ندارند. لینک‌های Nofollow می‌توانند به تقویت اعتبار وب‌سایت شما، ایجاد آگاهی از برند و ایجاد ترافیک باقی‌مانده برای شما کمک کنند.

آیا پیوندهای رسانه های اجتماعی از ارزش سهام عبور می کنند؟

بیشتر لینک های رسانه های اجتماعی لینک های nofollow هستند، بنابراین ارزش لینک را پاس نمی کنند. با این حال، آنها همچنان می توانند دیده شدن نام تجاری شما را افزایش دهند. همچنین اعتقاد بر این است که سیگنال های اجتماعی یک عامل رتبه بندی سئو محلی هستند.

آیا ریدایرکت ها دارایی لینک را پاس می کنند؟

بله، ریدایرکت ها به شما کمک می کنند ارزش پیوند را از صفحه مبدأ به صفحه مقصد جدید منتقل کنید – فقط مطمئن شوید که از نوع صحیح تغییر مسیر استفاده می کنید.

استراتژی سئوی خود را با چک لیست ما افزایش دهید

ارزش لینک تنها بخش کوچکی از آن چیزی است که برای کسب رتبه بالا در SERP های گوگل نیاز است. تمام جنبه‌های مختلف بهینه‌سازی موتور جستجو را که باید پیاده‌سازی یا نظارت کنید، با چک‌لیست سئوی رایگان ما کشف کنید.

چک لیست سئو

چک لیست سئو و ابزارهای برنامه ریزی

آیا آماده اید که سوزن را روی سئوی خود حرکت دهید؟ چک لیست تعاملی و ابزارهای برنامه ریزی را دریافت کنید و شروع کنید!

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور