اینترنت و ابزارهای رایگانی مانند جستجوی گوگل، نقشهها و یوتیوب به کسبوکارهای کوچک کمک میکند تا حضور آنلاین، تعامل با مشتریان و رشد فعالیتهای خود را ایجاد کنند. متأسفانه، کلاهبرداران اغلب با ایجاد بررسیها و فهرستهای جعلی برای سود پولی، سیستم را بازی میکنند، که به کسبوکارها و مصرفکنندگان آسیب میزند. امروز برای کمک به پایان دادن به این نوع طرحهای مخرب، یک شکایت از حمایت از مصرفکننده تنظیم میکنیم.
شکایت ما بازیگر بدی را هدف قرار می دهد که یک کمپین هماهنگ برای فریب مصرف کنندگان و صاحبان مشاغل با تلاش کلاهبرداری برای دستکاری خدمات ما برای مشاغل کوچک انجام داده است. همانطور که شکایت ما نشان می دهد، این بازیگر بد بیش از 350 نمایه کسب و کار متقلبانه را پست کرد و سعی کرد با بیش از 14000 بررسی جعلی آنها را تقویت کند. سپس تلاش کرد تا اطلاعاتی در مورد مصرف کنندگانی که از طریق چنین ادعاهای نادرستی جذب شده بودند بفروشد. در حالی که ما این محتوای فریبنده را شناسایی و حذف کردیم، در حال انجام اقدامات قانونی پیشگیرانه برای جلوگیری از کلاهبرداری این بازیگر بد از پلتفرم های دیگر و محافظت از کاربران خود هستیم.
مشتریان برای ارائه نتایج معتبر و قابل اعتماد به Google اعتماد دارند. اما اگر آنها بر اساس بررسی های جعلی پول خرج کنند، این اعتماد از بین می رود. این امر پیامدهای دنیای واقعی دارد: کمیسیون تجارت فدرال (FTC) به نظرسنجی اشاره کرد که در آن مصرف کنندگان گزارش دادند که هر سال به طور متوسط 125 دلار را برای بررسی های نادرست هدر می دهند.
ما تلاش میکنیم تا از کلاهبرداران جلوتر بمانیم و از کسبوکارهای کوچک با نظارت دقیق 24 ساعته برای محتوای جعلی بر روی محصولاتمان، با استفاده از ترکیبی از افراد و فناوری، محافظت کنیم. در سال 2022، پس از شناسایی فعالیتهای مشکوک و تلاشهای سوءاستفاده، از بیش از 185000 کسبوکار در برابر سوء استفاده بیشتر محافظت کردیم. ما همچنین 20 میلیون تلاش برای ایجاد نمایه های تجاری جعلی را در سال 2022 متوقف کردیم و به سرمایه گذاری در فناوری ها و فرآیندهای جدید ادامه دادیم تا اطلاعات مربوط به محصولات خود را مفید و قابل اعتماد نگه داریم.
FTC و سایر رگولاتورها این را در اولویت قرار داده اند که بازیگران بد را مسئول فریب مصرف کنندگان با بررسی های جعلی و تأییدیه های گمراه کننده بدانند. ما بینش خود را با آنها به اشتراک می گذاریم تا با بررسی های جعلی و سایر تأییدیه های فریبنده در سطح جهانی مقابله کنیم. ما به اولویت دادن به اعتماد و ایمنی هم برای مشاغل و هم برای مصرف کنندگان از طریق دادخواهی فعال و سرمایه گذاری در فناوری ادامه خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که اطلاعات در سراسر سیستم عامل های ما قابل اعتماد است.