وقتی برای اولین بار در مورد سئو ناب شنیدم، فکر کردم بسیار جالب به نظر می رسید. راهی برای آزمایش اینکه کدام کلمات کلیدی میتوانند به بهترین وجه ترافیک را به سمت وبسایت شما هدایت کنند، بدون اینکه کار سخت تحقیقات گسترده کلمات کلیدی و محتوا را انجام دهید؟ متوجه شدم، وسوسه انگیز است. با این حال، پس از کمی جستجو، به این نتیجه رسیدم که این میانبری است که در بهترین حالت می تواند پتانسیل رتبه بندی شما را محدود کند و در بدترین حالت، کسب و کار شما را به خطر بیندازد. بله، این دراماتیک به نظر می رسد، بنابراین اجازه دهید توضیح دهم.
سئو ناب چیست؟
سئو ناب این ایده است که شما می توانید از روش های راه اندازی ناب برای بهینه سازی موتورهای جستجو استفاده کنید.
استارتآپهای ناب تلاش میکنند ارزش پیشنهادی منحصربهفرد خود (UVP) را با ایجاد حداقل محصول قابل دوام (MVP) آزمایش کنند. این MVP به سرعت و با حداقل ویژگی های مورد نیاز برای اطمینان از وجود بازار برای محصول تولید می شود. شرکتهای SaaS اغلب از این برای سنجش قابلیت اجرای نرمافزار یا ویژگیهای جدید استفاده میکنند. هنگامی که آنها اعتبار سنجی را دریافت کردند، سپس بیشتر سرمایه گذاری می کنند و محصول را شکل می دهند.
برخی از شرکت ها سعی کرده اند این ایده را به سئو ترجمه کنند. آنها حداقل تحقیق مورد نیاز برای کلمات کلیدی را انجام می دهند و یک صفحه وب یا پست وبلاگ سریع تولید می کنند تا ببینند آیا در نتایج جستجو جذابیت دارند یا خیر. اگر کلمه کلیدی شروع به رتبه بندی یا جذب ترافیک کند، آنها منابع بیشتری را برای ایجاد صفحه یا نوشتن یک پست وبلاگ عمیق تر اختصاص می دهند.
به روز رسانی محتوای مفید، که در آگوست 2022 منتشر شد، این تاکتیک را خطرناک تر و کمتر مفید کرده است.
به روز رسانی محتوای مفید
بهروزرسانی محتوای مفید Google، وبسایتهایی را هدف قرار میدهد که محتوای آنها برای رتبهبندی به جای کمک به افراد ایجاد شده است. اساسا: آیا محتوا به خزنده های جستجو بر افراد واقعی اولویت می دهد؟ اگر گوگل معتقد باشد که چنین است، ممکن است وب سایت را در نتایج جستجو رتبه پایین تری قرار دهد.
اکنون، همه ما می خواهیم محتوایی که ایجاد می کنیم در SERP ها رتبه خوبی داشته باشد. اما از آنجایی که هدف اصلی گوگل ارائه یک تجربه عالی به جستجوگران است تا آنها همچنان به استفاده از پلتفرم آن ادامه دهند، به نفع آنهاست که فقط نتایجی را به نمایش بگذارند که به بهترین وجه نیازهای کاربران را برآورده می کند. و این به طور کلی به معنای صفحاتی است که توسط و برای انسان نوشته شده است.
آیا این بدان معناست که شما باید سئو را نادیده بگیرید؟ البته که نه. بهترین شیوه های سئو می تواند به عنوان یک دستورالعمل برای ایجاد محتوای مفید عمل کند – اما تنها در صورتی که زمان و منابع را برای انجام درست آن سرمایه گذاری کنید.
محتوای مفید و سئو در تضاد نیستند. با این حال، به دلیل به روز رسانی محتوای مفید، چارچوب ناب سئوی انتشار پست های کوتاه به این امید که چیزی می تواند منجر به کاهش رتبه کلمات کلیدی در سراسر سایت شما شود.
در حالی که ممکن است حداقل یک محصول بادوام برای یک استارتاپ ناب برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان هدف خود کافی باشد، استفاده از همین رویکرد برای تولید محتوا منجر به موفقیت سئو نمی شود. چه بخواهید از هوش مصنوعی استفاده کنید یا قبل از ایجاد یک پست وبلاگ، حداقل تحقیق را انجام دهید، موتورهای جستجو توجه خواهند داشت که محتوا به اندازه سایر پست های مربوط به موضوع با کیفیت بالا نیست.
برای بهبود دید جستجو، مطمئن شوید که کمپین سئوی شما شامل خدمات تحقیق کلمات کلیدی و خدمات نوشتن محتوای SEO است.
آیا سئو ناب کافی است؟
با این حال، این بدان معنا نیست که نمی توانید رویکرد ناب به سئو داشته باشید. این فقط به معنای پیکربندی نحوه تعریف ما چیزها به عنوان “لاغر” است.
وقتی مردم در مورد یک طرح کسب و کار ناب یا استارتاپ ناب صحبت می کنند، معمولاً در مورد استفاده از کمترین زمان یا منابع برای تعیین اینکه آیا طرح کسب و کار یا ایده استارتاپ قابل اجرا است صحبت می کنند. به عنوان مثال، آیا آن را کسب درآمد؟ آیا مردم محصول یا خدمات را می خواهند؟
نقاط کور سئو ناب
یکی از مواردی که در مورد سئو ناب متوجه شده ام این است که بر روی تحقیق کلمات کلیدی و ایجاد محتوا تمرکز می کند در حالی که سئو فنی و سئوی خارج از صفحه را نادیده می گیرد و این به ضرر آن است.
اگر صفحات شما ایندکس نمی شوند یا اگر خیلی کند بارگذاری می شوند، می توانید محتوای عالی ایجاد کنید که رتبه بندی نمی شود. نادیده گرفتن سئو فنی و سئوی خارج از صفحه برای صرفه جویی در یک دلار در دراز مدت برای شما هزینه خواهد داشت. بدون پرداختن به سلامت فنی سایت خود یا معرفی یک استراتژی ایجاد لینک، شانس خود را برای حفظ رتبه های برتر در SERP ها کاهش می دهید.
در اینجا در مورد عوامل مهم سئو فنی که باید در نظر داشته باشید بیشتر بیاموزید.
سئو ناب در مقابل مشارکت با آژانس سئو
کسب و کار ناب همه چیز در مورد حذف اضافی برای یافتن آنچه کار می کند و سپس تکرار موفقیت است.
راستش را بخواهید، این خیلی دور از کاری نیست که یک آژانس سئو با کیفیت انجام می دهد. وقتی با یک آژانس سئو کار می کنید که قبلاً کارایی خود را ثابت کرده و سودمندترین تاکتیک ها را به کار گرفته است، ضایعات زیادی را حذف می کنید: بدون بازی های حدس زدن در مورد آنچه ممکن است کارساز باشد، بدون اتلاف وقت برای باز کردن قفل یک الگوریتم، بدون پرتاب پول یک شرکت و به امید نتایج
یک آژانس سئو واجد شرایط می تواند به شما کمک کند:
- کلمات کلیدی را که بیشترین ارتباط و سودمندی را برای کسب و کار شما دارند مشخص کنید.
- کلیدواژه هایی را که واقعاً می توانید ضبط کنید برجسته کنید.
- محتوای مفیدی برای افزایش دید جستجو ایجاد کنید.
- با مشکلات فنی که مانع رشد آنلاین شما می شود، مقابله کنید.
- برای افزایش آگاهی از برند خود بک لینک بسازید.
اگر کسی سعی دارد سئوی ناب را به شما بفروشد – نتیجه نهایی – سئو را نمی داند. اگر می گویند الگوریتم گوگل اهمیتی ندارد، توجه ندارند. گوگل موتور جستجوی شماره یک است و صاحب مرورگر وب شماره یک است. به احتمال زیاد، مشتریان بالقوه شما از Google استفاده می کنند. اگر میخواهید آنها شما را پیدا کنند، به یک آژانس سئو با فرآیندی نیاز دارید که تحت تأثیر تغییرات الگوریتم گوگل قرار نگیرد.
چرا سئو در یک اسپرینت ناب جا نمی گیرد؟
بهینه سازی موتور جستجو یک فرآیند تکراری است. با هر بهبودی، هدف شما این است که سایت خود را بهتر از قبل کنید. این تقریباً شبیه ایده دوی سرعت لاغر است، به جز یک جنبه مهم. در حالی که اسپرینت های ناب معمولا یک تا چهار هفته طول می کشد، این زمان برای اندازه گیری اثربخشی یک کمپین یا استراتژی سئو کافی نیست.
سئو زمان می برد. گرفتن کلمات کلیدی اضافی زمان می برد. خوشبختانه، شما می توانید شروع به بهبود SEO خود کنید قبل از MVP شما آماده راه اندازی است.
آیا سئو می تواند بخشی از بازاریابی ناب باشد؟
بله، وقتی از تاکتیکهای اثبات شده سئو به عنوان بخشی از کمپین سئو استفاده میکنید، میتوانید از تاکتیکهایی که قبلاً آزمایش شدهاند سرمایهگذاری کنید – آنها کار میکنند و نیازی نیست دوباره آنها را آزمایش کنید. در حالی که تنظیمات لازم برای اطمینان از انتخاب کلمات کلیدی مناسب وجود دارد، فرآیندهای دیگری مانند ممیزی SEO و ایجاد محتوا در آن شماره گیری می شود تا زمانی را برای فهمیدن چیزها از دست ندهید.
اگر بازاریابی ناب همه چیز در مورد کاهش ضایعات است، سئو ممکن است ابزار شماره یک بازاریابی ناب باشد. با ROI بالاتر از اکثر کمپین های PPC، سئو می تواند چندین کار را همزمان انجام دهد:
به علاوه، وقتی سئوی خود را برون سپاری می کنید، لازم نیست نگران حفظ ابزارهای سئو باشید – این یک فاکتور ماهانه کمتر است.
آیا سئو ناب برای استارتاپ های ناب بهترین است؟
اگر واقعاً میخواهید به سرعت به افراد دسترسی پیدا کنید تا ببینید آیا MVP شما کافی/کافی است، باید روی سئو و بازاریابی با کیفیت سرمایهگذاری کنید. در غیر این صورت، متوجه نخواهید شد که آیا نتایج شما به دلیل سئوی ضعیف، بازاریابی ضعیف یا عدم علاقه به محصول شما است.
با سرمایه گذاری در استراتژی سئوی فرآیند محور که از اهداف کسب و کار شما پشتیبانی می کند، دیده شدن را به حداکثر برسانید.
زمانی که مهم است: به صورت ناب بانکی نکنید
استراتژی ناب برای به حداقل رساندن هزینه های ورود به بازار عالی است، اما در مورد سئو به خوبی کار نمی کند. به جای صرف زمان و انرژی برای آزمایش کلمات کلیدی و ایجاد محتوایی که فقط سطح را به امید اینکه چیزی بچسبد، خراش دهد، یک آژانس سئو با تاکتیک های اثبات شده ای را انتخاب کنید که به موفقیت شما کمک می کند.
اگر در حال کار بر روی یک استراتژی ورود به بازار برای آخرین MVP خود هستید، یک سایت جدید راه اندازی کرده اید، یا به طور کلی در حال تحقیق در مورد سئو هستید، یک مشاوره رایگان سئو برنامه ریزی کنید تا کشف کنید چگونه رویکرد ما به سئو می تواند نتایج مبتنی بر داده را برای شما ارائه دهد. .