چگونه مضامین کلمات کلیدی را برای محتوای SEO خود بسازید

آیا تا به حال صفحه ای را خوانده اید (یا نوشته اید) که حول یک کلمه کلیدی بهینه شده باشد و در نهایت به چیزی برسید که هم غیرطبیعی به نظر برسد و هم رتبه خوبی نداشته باشد؟ متأسفانه، اینترنت پر از صفحات پر از کلمات کلیدی مانند این است.

با ایجاد محتوا پیرامون موضوع یک کلمه کلیدی به جای یک کلمه کلیدی، می توانید از پر کردن کلمات کلیدی جلوگیری کنید و صفحاتی ایجاد کنید که خواندن و رتبه بندی برای چندین کلمه کلیدی طبیعی تر و لذت بخش تر باشد. به خواندن ادامه دهید تا بیاموزید موضوع کلیدواژه چیست و چگونه می توانید موضوع خود را توسعه دهید و از آن استفاده کنید.

تم کلمه کلیدی چیست؟

موضوع کلیدواژه گروهی از کلمات یا عبارات مرتبط است که هدف جستجو را به اشتراک می گذارد. می توانید از یک موضوع کلیدواژه استفاده کنید برای ساخت محتوای جدید یا بهینه سازی صفحات موجود.

به عنوان مثال، هنگامی که مصرف کنندگان از گوگل برای یافتن کمک در مورد نشت اطلاعات استفاده می کنند، همه آنها از یک عبارت جستجو استفاده نمی کنند. در حالی که بسیاری برای “توقف نشت” جستجو می کنند، دیگران ممکن است “توقف نشت” یا “چگونه نشت را متوقف کنیم” را امتحان کنند. این عبارات از نظر معنایی مرتبط هستند و هدف جستجوی یکسانی دارند. بهینه سازی صفحات جداگانه پیرامون این عبارات منجر به آدمخواری کلمات کلیدی می شود. ولی با گروه بندی عبارات مرتبط در یک موضوع کلیدواژه، می توانید محتوای صفحه خود را تقویت کنید و به گوگل بفهمانید که صفحه شما در مورد چیست..

سئوکاران مختلف نام های مختلفی برای این کار دارند. در حالی که من آن را موضوع کلمه کلیدی می نامم، شخص دیگری در جامعه سئو ممکن است آن را یک گروه کلمه کلیدی یا حتی یک مفهوم کلمه کلیدی بنامد. مضامین کلمات کلیدی نیز به شدت در تبلیغات گوگل استفاده می شوند، جایی که اساس کمپین های هوشمند را تشکیل می دهند.

مزایای استفاده از تم کلمه کلیدی

ممکن است به نظر راحت‌تر باشد که فقط به یک کلمه کلیدی پایبند باشید، اما مزایای استفاده از یک موضوع کلیدواژه بیشتر از هر تلاش اضافی است.

مفهوم روشن

موتورهای جستجو کلمات کلیدی در صفحات شما را می خوانند و شناسایی می کنند تا مشخص کنند که آن صفحات در مورد چیست. وقتی از یک موضوع کلمه کلیدی استفاده می کنید که با یک ایده – یک مفهوم – همسو می شود، انواع عبارات مرتبط راحت تر موضوع کلی صفحه شما را به خزنده های موتورهای جستجو منتقل می کند.

محتوای با صدای طبیعی بیشتر

به جای تکرار یک کلمه کلیدی در سراسر یک صفحه و تلاش برای طبیعی جلوه دادن آن، استفاده از یک موضوع کلیدواژه به شما امکان می دهد کلمات و عبارات مشابهی را که ممکن است خوانندگان شما استفاده کنند، ترکیب کنید. این می تواند مطالب شما را برای خواندن لذت بخش تر کند.

افزایش شانس برای رتبه

تم های کلمات کلیدی به شما این امکان را می دهند که چندین کلمه کلیدی مرتبط را در یک صفحه هدف قرار دهید. با گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط و کلیدواژه های طولانی هنگام بهینه سازی یک صفحه، شانس خود را برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی مختلف به جای یک کلمه افزایش می دهید. بعلاوه، محتوای کلی شما را غنی می کند – که گوگل آن را دوست دارد.

هدف جستجوی متمرکز بر لیزر

گوگل برای تولید SERP خود به درک خود از هدف جستجوی کاربر متکی است. از آنجایی که یک موضوع کلیدواژه حول یک مفهوم با هدف جستجوی خاصی متمرکز شده است، به شما کمک می کند محتوایی ایجاد کنید که با آنچه کاربران و موتورهای جستجو به دنبال آن هستند هماهنگی بهتری داشته باشد.

ترافیک بیشتر

هر یک از کلمات کلیدی در موضوع شما دارای یک حجم جستجوی مرتبط خواهد بود. با هدف قرار دادن چندین کلمه کلیدی به جای یک کلمه کلیدی واحد، شبکه گسترده تری ایجاد می کنید و ترافیک بالقوه ای که ممکن است صفحه شما ایجاد کند را افزایش می دهید.

چگونه یک تم کلمه کلیدی در اطراف یک کلمه کلیدی اصلی بسازیم

آیا می خواهید یک صفحه را بهینه کنید یا برای یک صفحه جدید محتوا ایجاد کنید؟ این مراحل را دنبال کنید تا یک موضوع کلیدواژه ایجاد کنید و پتانسیل رتبه بندی خود را گسترش دهید.

1. برای شناسایی کلمه کلیدی اصلی، تحقیقات کلیدواژه را کامل کنید.

قبل از ایجاد یک موضوع، باید کلمه کلیدی اصلی مناسب برای صفحه خود را پیدا کنید. برای مشخص کردن دقیق کلمات کلیدی خود، مراحل ذکر شده در نحوه انجام تحقیقات کلمات کلیدی را دنبال کنید.

2. کلمه کلیدی اصلی خود را در گوگل جستجو کنید تا صفحه رقیب را پیدا کنید که رتبه خوبی دارد.

فرض کنید کلمه کلیدی اصلی من “گیاهان گرده افشان CA” است. یک جستجو لیستی از رقبای احتمالی را در اختیار من قرار می دهد.

3. از Ahrefs Site Explorer یا ابزار پولی دیگری برای یافتن کلمات کلیدی مرتبطی که رقبا برای آنها رتبه بندی می کنند استفاده کنید.

به سادگی URL صفحه ای را که پیدا کردید در Site Explorer قرار دهید و “URL” را انتخاب کنید.

اسکرین شات از اکسپلورر سایت ahrefs

Ahrefs اطلاعاتی در مورد بک لینک ها، عملکرد صفحه و کلمات کلیدی ارگانیک ارائه می دهد.

نمونه داشبورد ahrefs

روی “کلید واژه های ارگانیک” کلیک کنید تا ببینید صفحه برای چه کلمات کلیدی دیگری رتبه بندی می کند. شما می توانید این لیست را صادر کنید تا داده ها را به راحتی فیلتر کنید.

مثال کلمات کلیدی برای ایجاد یک موضوع کلمه کلیدی

4. فهرست خود را محدود کنید تا موضوع کلمه کلیدی خود را آشکار کنید.

بسته به صنعت شما، ممکن است متوجه شوید که یک کلمه کلیدی اصلی می تواند صدها کلمه کلیدی و عبارت مرتبط داشته باشد. من دوست دارم مضامین کلمات کلیدی خود را به ده کلمه کلیدی یا کمتر محدود کنم. این به من کمک می کند تا روی مهمترین آنها تمرکز کنم.

برای محدود کردن لیست خود، ابتدا موارد تکراری، جمع، کلمات کلیدی که از نظر گرامری نادرست هستند و هر کلمه کلیدی دارای غلط املایی را حذف می کنم. گاهی اوقات با کلمات کلیدی مارک دار روبرو می شوم، بنابراین آنها را نیز از لیست خود حذف می کنم. از آنجا، کلمات کلیدی باقیمانده را با حذف کلمات کلیدی با مشکل بسیار بالا و آنهایی که به نظر می رسد از نظر معنایی مرتبط نیستند، حذف می کنم.

حالا شما کلمات کلیدی ثانویه خود را دارید!

نکاتی برای بهینه سازی محتوا پیرامون موضوع کلیدواژه شما

اکنون که موضوع کلمه کلیدی خود را دارید، می توانید محتوای موجود را بهینه کنید یا محتوای جدید ایجاد کنید. علاوه بر پیروی از بهترین شیوه‌های عمومی سئو که در چک لیست سئوی خود ارائه می‌کنیم، همچنین باید پیگیری کنید که آیا از کلمات کلیدی در موضوع کلمه کلیدی خود استفاده می‌کنید یا خیر. هر کلمه کلیدی ثانویه را حداقل یک بار در محتوای خود قرار دهید. کلیدواژه اصلی شما باید چند بار دیگر استفاده شود اما به روشی طبیعی. اگر فکر می کنید در حال استفاده بیش از حد از آن هستید، احتمالاً دارید. کلمات کلیدی ثانویه شما همچنین می توانند گاهی اوقات به عنوان متن لنگر داخلی استفاده شوند.

کلمه کلیدی اصلی شما باید در h1، عنوان صفحه، توضیحات متا و متن جایگزین ظاهر شود. همچنین می توانید در صورت لزوم از کلمات کلیدی ثانویه خود در آن مکان ها استفاده کنید.

به عنوان مثال، برای این پست وبلاگ، “موضوعات کلمه کلیدی” کلیدواژه اصلی من است و “موضوع کلمات کلیدی” یکی از کلمات کلیدی ثانویه من است. توضیحات متا که من ایجاد کرده ام از هر دو استفاده می کند:

شنیده اید که باید روی مضامین کلمات کلیدی تمرکز کنید اما مطمئن نیستید که چگونه شروع کنید؟ ✓ بیاموزید که موضوع کلیدواژه چیست، چرا اهمیت دارد و چگونه آن را ایجاد کنید.

برای نکات بیشتر بهینه سازی محتوا، پست های پیشنهادی ما را بررسی کنید.

برای تحقیق کلمات کلیدی به کمک نیاز دارید؟

تحقیق کلمات کلیدی همیشه ساده نیست – بخشی از داده ها، بخشی خلاقیت است. برای شناسایی بهترین فرصت های رتبه بندی، با یک آژانس SEO که اهداف شما را درک می کند، شریک شوید.

در Victorious، ما خدمات تحقیق کلمات کلیدی را برای کمک به مشتریان برای افزایش دید جستجو و ترافیک ارگانیک خود ارائه می دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه می توانیم به رتبه بندی مهم ترین کلمات کلیدی شما کمک کنیم، یک مشاوره رایگان سئو را برنامه ریزی کنید.