راهنمای جامع » رتبه ریاضی

آیا قبول دارید که حضور آنلاین برای کسب و کار شما مهم است؟

برجسته شدن در میان میلیون ها وب سایت برای هر کسب و کاری که هدف آن جلب توجه و هدایت ترافیک است، ضروری است. اینجاست که بهینه سازی موتور جستجو (SEO) وارد عمل می شود.

سئو عمل بهینه سازی وب سایت شما برای رتبه بندی بالاتر در نتایج موتورهای جستجو است، و باعث می شود آن را برای مخاطبانی که به دنبال اطلاعات، محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید، بیشتر قابل مشاهده باشند.

در قلب سئو مفهومی به نام استراتژی کلمات کلیدی وجود دارد.

به بیان ساده، استراتژی کلمه کلیدی، طرحی برای انتخاب و استفاده از کلمات و عبارات مناسبی است که مخاطبان در موتورهای جستجو تایپ می کنند. این کلمات که به عنوان کلمات کلیدی شناخته می شوند، چیزی هستند که محتوای شما را به مخاطبانی که به دنبال آن هستند متصل می کنند.

در این پست، همه چیزهایی را که باید در مورد استراتژی کلمات کلیدی در سئو بدانید، بحث خواهیم کرد.

بنابراین، بدون هیچ مقدمه دیگری، بیایید شروع کنیم!

1 استراتژی کلمه کلیدی چیست؟

استراتژی کلمه کلیدی یک برنامه با دقت ایجاد شده است که شامل شناسایی، تجزیه و تحلیل و استفاده از کلمات و عبارات خاصی است که مخاطب برای یافتن اطلاعات وارد موتورهای جستجو می کند. این کلمات و عبارات که به عنوان کلمات کلیدی شناخته می شوند، برای ارتباط محتوای شما با مخاطب مناسب ضروری هستند.

با درک و هدف قرار دادن عباراتی که بازدیدکنندگان بالقوه استفاده می کنند، می توانید وب سایت خود را برای رتبه بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) بهینه کنید، در نتیجه دید سایت خود را افزایش دهید و ترافیک ارگانیک بیشتری را جذب کنید.

ایجاد یک استراتژی کلید واژه موثر شامل چندین مرحله کلیدی است.

این نیاز به درک عمیقی از مخاطبان هدف شما دارد – دانستن اینکه آنها به دنبال چه چیزی هستند و چگونه سؤالات خود را بیان می کنند.

شما از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای شناسایی کلمات کلیدی بالقوه و تجزیه و تحلیل معیارهای آنها مانند حجم جستجو، سطح رقابت و ارتباط استفاده می کنید. این تجزیه و تحلیل به انتخاب با ارزش ترین کلمات کلیدی کمک می کند که تعادلی از حجم جستجوی بالا و رقابت قابل کنترل را ارائه می دهند.

راهنمای جامع » رتبه ریاضی

هنگامی که کلمات کلیدی انتخاب شدند، باید به صورت استراتژیک در محتوای وب سایت شما، از جمله عنوان، عنوان، توضیحات متا و متن اصلی، ادغام شوند.

این نه تنها به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا زمینه و ارتباط محتوای شما را درک کنند، بلکه با در دسترس‌تر کردن و جذاب‌تر کردن محتوای شما، تجربه کاربر را نیز بهبود می‌بخشد.

2 چگونه یک استراتژی کلمه کلیدی ایجاد کنیم

اکنون اجازه دهید در مورد چگونگی ایجاد یک استراتژی کلمه کلیدی برای کسب و کار خود صحبت کنیم.

2.1 رتبه بندی های موجود خود را مرور کنید

کنسول جستجوی گوگل یک ابزار رایگان است که میانگین موقعیت وب سایت شما را برای هر کلمه کلیدی، تعداد نمایش ها (هر چند وقت یکبار سایت شما در نتایج جستجو ظاهر می شود) و نرخ کلیک (CTR) را نشان می دهد.

با بررسی این داده‌ها، می‌توانید کلیدواژه‌هایی را با تعداد نمایش زیاد اما CTR پایین مشخص کنید.

در حساب Google Search Console خود، به آن بروید کارایی و تمام کادرها را مانند تصویر زیر انتخاب کنید.

کنسول جستجوی گوگل

با تجزیه و تحلیل شروع کنید پرس و جوها بخش، که عبارات جستجوی خاصی را که مخاطبان برای یافتن سایت شما وارد کرده اند فهرست می کند. این بخش به ویژه برای شناسایی کلمات کلیدی که ترافیک را به سمت وب سایت شما هدایت می کنند مفید است.

تب Queries در کنسول جستجوی گوگل

داده‌ها را در Google Sheets، Excel یا فایل‌های CSV صادر کنید.

صادرات داده ها

کلمات کلیدی با نمایش بالا اما CTR پایین را شناسایی کنید. این کلمات کلیدی نشان می دهد که سایت شما مورد توجه قرار می گیرد اما روی آن کلیک نمی شود. بهبود تگ‌های عنوان و توضیحات متا برای جذاب‌تر کردن آن‌ها می‌تواند به افزایش CTR کمک کند.

همچنین، به دنبال کلمات کلیدی باشید که میانگین موقعیت شما کمتر از حد مطلوب است. این کلمات کلیدی ممکن است از تلاش‌های اضافی سئو مانند بهبود بهینه‌سازی روی صفحه، به دست آوردن بک لینک‌های بیشتر یا ایجاد محتوای جامع‌تر و جذاب‌تر بهره ببرند.

Rank Math PRO Rank Tracker را ارائه می دهد تا به شما کمک کند عملکرد کلمه کلیدی کلمات کلیدی انتخابی خود را ردیابی کنید. ردیابی کلمات کلیدی و داده های تاریخی را ارائه می دهد، به طور خودکار کلمات کلیدی تمرکز را از پست های شما اضافه می کند و موارد دیگر.

ردیاب رتبه در Rank Math PRO

2.2 کلمات کلیدی با پتانسیل ترافیک را پیدا کنید

یافتن کلمات کلیدی با پتانسیل ترافیک یک گام مهم در توسعه یک استراتژی کلید واژه موثر است. کلمات کلیدی با پتانسیل ترافیک بالا اغلب توسط مخاطبان جستجو می شوند و می توانند ترافیک ارگانیک قابل توجهی را به وب سایت شما هدایت کنند.

برای شناسایی این کلمات کلیدی باید حجم جستجو، ارتباط و رقابت را متعادل کنید.

با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner، Ahrefs و Semrush شروع کنید. این ابزارها داده های ارزشمندی را در مورد حجم جستجو ارائه می دهند، که نشان می دهد تعداد دفعات جستجوی کلمه کلیدی در یک دوره معین چقدر است.

حجم بالای جستجو نشان می دهد که یک کلمه کلیدی به طور بالقوه می تواند ترافیک بیشتری ایجاد کند. با این حال، اطمینان از مرتبط بودن کلمه کلیدی با کسب و کار شما و محتوایی که قصد ایجاد آن را دارید، ضروری است.

آیا این موضوع حجم جستجو دارد؟  بیایید دریابیم!

علاوه بر حجم جستجو، دشواری کلمه کلیدی را نیز در نظر بگیرید، که میزان رقابتی بودن رتبه برای یک کلمه کلیدی خاص را اندازه گیری می کند. کلمات کلیدی با رقابت بالا ممکن است پتانسیل ترافیک زیادی داشته باشند، اما رتبه بندی برای آنها می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص برای وب سایت های جدید یا کوچکتر.

در عوض، با هدف قرار دادن کلمات کلیدی بلند با حجم جستجوی مناسب اما رقابت کمتر، به دنبال تعادل باشید.

به عنوان مثال، به جای هدف قرار دادن کلمه کلیدی گسترده و بسیار رقابتی کفش، می توانید هدف قرار دهید بهترین کفش دویدن برای کف پای صاف این کلمه کلیدی دم بلند ممکن است حجم جستجوی کمتری داشته باشد اما خاص تر است و به دلیل خاص بودن، نرخ تبدیل بالاتری دارد.

مثال استراتژی کلمه کلیدی

علاوه بر این، تجزیه و تحلیل رقبای شما می تواند به کشف کلمات کلیدی با پتانسیل ترافیک کمک کند. ابزارهایی مانند Ahrefs و Semrush به شما این امکان را می دهند که کلمات کلیدی را که رقبای شما برای آنها رتبه بندی می کنند و ترافیک تخمینی آنها را مشاهده کنید. این می تواند بینش هایی در مورد اینکه کلمات کلیدی ترافیک را به وب سایت های مشابه هدایت می کنند و به شما کمک می کند فرصت هایی را که ممکن است از دست داده اید را شناسایی کنید.

به آموزش اختصاصی ما در مورد انجام تحلیل رقابتی مراجعه کنید و فرصت های از دست رفته را بیابید.

2.3 هدف کلمه کلیدی را ارزیابی کنید

هدف کلمه کلیدی به هدف پشت جستجوی مخاطب اشاره دارد و باید مشخص شود که روی کدام کلمات کلیدی تمرکز کنیم و چگونه به آنها نزدیک شویم.

چرا این مهم است؟

زیرا اگر نیازهای مخاطب را برآورده نکنید، بعید است در نتایج جستجو رتبه خوبی کسب کنید.

هدف جستجوی بازدیدکنندگان خود را رمزگشایی کنید - چگونه درآمد خود را افزایش دهید؟

برای مثال، رتبه بالا برای کلمه کلیدی هدفون بی سیم در یک پست وبلاگ چالش برانگیز خواهد بود. این به این دلیل است که نتایج جستجو برای این عبارت تحت تسلط آگهی‌های فهرست محصولات و صفحات محصول است که نشان‌دهنده یک قصد تراکنش قوی است.

فهرست محصولات گوگل

هدف کلمه کلیدی همچنین نشان می دهد که مخاطب در کجای قیف بازاریابی قرار دارد و چقدر احتمال دارد تبدیل شود.

به عنوان مثال، کسی که به دنبال آن است را بهترین هدفون بی سیم به احتمال زیاد به خرید نزدیک تر از کسی است که به دنبال آن است هدفون های بی سیم چگونه کار می کنند. کلمه کلیدی قبلی ممکن است ارزش فوری بیشتری ارائه دهد زیرا مخاطبانی را که آماده خرید هستند هدف قرار می دهد.

ابزار سحر و جادو کلمه کلیدی Semrush به شما نوع هدف جستجو را نشان می دهد، همانطور که در زیر نشان داده شده است.

ابزار جادویی کلمه کلیدی Semrush

2.4 پتانسیل رتبه بندی خود را ارزیابی کنید

ارزیابی پتانسیل رتبه بندی شما جزء مهمی از توسعه استراتژی کلمه کلیدی است، زیرا به شما کمک می کند تا احتمال رتبه بندی محتوای خود را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) برای کلمات کلیدی خاص تعیین کنید.

ابتدا دشواری کلمه کلیدی را تجزیه و تحلیل کنید. دشواری کلمه کلیدی معیاری است که نشان می دهد رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی خاص چقدر سخت خواهد بود.

می توانید از ابزارهایی مانند Ahrefs و Semrush برای تجزیه و تحلیل نمرات دشواری کلمات کلیدی استفاده کنید. سختی بالا به معنای رقابت بیشتر است که رتبه بندی وب سایت های جدید یا کوچکتر را سخت تر می کند.

دشواری کلمه کلیدی

بعد، اعتبار دامنه را ارزیابی کنید. Domain Authority (DA) امتیازی است که پیش بینی می کند یک وب سایت چقدر در SERP رتبه بندی می کند. وب سایت هایی با DA بالاتر معمولاً شانس بیشتری برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی رقابتی دارند.

اطمینان حاصل کنید که محتوای شما با کیفیتی که در حال حاضر برای کلمات کلیدی هدف شما رتبه بندی شده است مطابقت دارد یا از آن فراتر می رود. محتوای با کیفیت بالا، جامع و مرتبط به احتمال زیاد رتبه خوبی دارد.

Rank Math's Content AI به شما کمک می کند محتوای با کیفیت و مرتبط برای وب سایت خود ایجاد کنید.

بک لینک ها یک فاکتور مهم رتبه بندی هستند. توانایی خود را برای به دست آوردن بک لینک برای کلمات کلیدی مورد نظر خود ارزیابی کنید. اگر صفحات با رتبه برتر برای یک کلمه کلیدی دارای بک لینک های متعدد با کیفیت بالا هستند، برای رقابت به یک استراتژی برای کسب بک لینک های مشابه نیاز دارید.

همچنین می توانید بک لینک های رقبا را بیابید و تلاش های سئوی خود را بیشتر افزایش دهید.

5 نتیجه

ایجاد یک استراتژی موفق کلمه کلیدی برای بهبود دید وب سایت و هدایت ترافیک هدفمند ضروری است.

با درک و ارزیابی هدف کلمه کلیدی، تحقیق در مورد کلمات کلیدی با پتانسیل ترافیک بالا، بررسی رتبه بندی های موجود و ارزیابی پتانسیل رتبه بندی خود، می توانید یک برنامه جامع که با اهداف کسب و کار و نیازهای مخاطبان مطابقت دارد ایجاد کنید.

به یاد داشته باشید، سئو پویا است و الگوریتم های موتورهای جستجو دائما در حال تکامل هستند. به طور منظم عملکرد خود را با استفاده از ابزارهایی مانند کنسول جستجوی گوگل زیر نظر داشته باشید و آماده باشید تا استراتژی کلمات کلیدی خود را بر اساس بینش داده ها و روندهای تغییر تنظیم کنید.

در نهایت، یک استراتژی کلمه کلیدی که به خوبی اجرا شده است، رتبه‌بندی موتور جستجوی شما را افزایش می‌دهد و تضمین می‌کند که مخاطبان مناسب را جذب و حفظ می‌کنید، که منجر به تعامل و تبدیل بیشتر می‌شود.

برای موفقیت پایدار در تلاش‌های سئو، آگاه باشید، سازگار باشید و مخاطبان خود را در مرکز استراتژی خود نگه دارید.

اگر این پست را دوست دارید، به ما اطلاع دهید توییت کردن @rankmathseo.


Source link