از برچسب های متعارف استفاده کنید
برچسب های متعارف یک روش مؤثر برای حل آدمخوار کلمات کلیدی بدون از بین بردن صفحات تکراری است. آنها به موتورهای جستجو می گویند که کدام صفحه باید به عنوان صفحه اصلی فهرست بندی و رتبه بندی شود ، در حالی که سایر صفحات مرتبط را در دسترس بازدید کنندگان قرار می دهد.
مثال:
تصور کنید که شما یک وب سایت تجارت الکترونیک دارید و چندین صفحه دارید که کلمه کلیدی “بهترین کفش در حال اجرا” را هدف قرار می دهد ، مانند:
- صفحه A: یک صفحه دسته بندی با عنوان “بهترین کفش در حال اجرا برای مردان و زنان”
- صفحه B: صفحه مقایسه محصول با عنوان “بهترین کفش در حال اجرا: جوانب مثبت و منفی مارک های محبوب”
این صفحات برای همان کلمه کلیدی به رقابت می پردازند و باعث ایجاد آدمخواری کلمات کلیدی می شوند. پس از بررسی هر دو ، شما تصمیم می گیرید صفحه a (صفحه دسته) جامع ترین و کاربر پسند است. با این حال ، شما هنوز هم می خواهید بازدید کنندگان به آن دسترسی پیدا کنند صفحه ب برای اطلاعات مقایسه محصول خود.
در این حالت ، می توانید از برچسب های متعارف برای حل مسئله استفاده کنید:
یک برچسب متعارف به صفحه B هدر HTTP با اشاره به صفحه a:
این به موتورهای جستجو می گوید که صفحه a صفحه ترجیحی برای فهرست بندی و رتبه بندی است.
در ضمن:
- رتبه بندی سیگنال از صفحه ب ادغام شده در صفحه الف، تقویت اقتدار خود.
- صفحه a رتبه بندی صفحه اصلی “بهترین کفش های در حال اجرا” می شود.
- صفحه ب برای بازدید کنندگان در دسترس است اما دیگر در نتایج جستجو رقابت نمی کند.
برای زمینه بیشتر ، این راهنما را در مورد بهترین شیوه های URL های متعارف بررسی کنید.
3. اهداف جستجوی مختلف را برای صفحات تکراری هدف قرار دهید
اگر نمی خواهید از برچسب های متعارف استفاده کنید ، می توانید با بازسازی هر صفحه برای هدف قرار دادن یک هدف جستجوی متفاوت ، cannibalization کلمات کلیدی را حل کنید.
در اینجا انواع اصلی جستجو در نظر گرفته شده است: