بهینه سازی موتور جستجو (SEO) سالها است که یک استراتژی بازاریابی مطرح بوده است. همانطور که اینترنت تغییر می کند و رشد می کند، آیا سئو می تواند ادامه یابد؟ آیا سئو مرده است؟
خوشبختانه برای ما و تیم بازاریابی شما، سئو مرده نیست. این پست به موضوعات زیر در مورد آینده سئو پاسخ خواهد داد:
به خواندن ادامه دهید تا در مورد وضعیت سئو بیشتر بدانید!
ایمیل های خودی مدیر بازاریابی ما را از دست ندهید!
پیوستن 200000 بازاریابان هوشمند و داغترین اخبار و اطلاعات بازاریابی ماه را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!
ایمیل خود را در زیر وارد کنید:
فرم اشتراک درون خطی – CTA 72
“*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد
(نگران نباشید، ما هرگز اطلاعات شما را به اشتراک نخواهیم گذاشت!)

آیا سئو مرده است؟
نه، سئو مرده نیست. در عوض، با تغییر و پیشرفت استراتژی ها و فناوری در حال تکامل است.
اینترنت، بهویژه موتورهای جستجو، دائماً در حال رشد است تا برای کاربران مناسبتر باشد. گوگل در طول سال ها تغییرات زیادی را برای ارائه خدمات به جستجوگران و کمک به افراد برای دریافت محتوای مورد نظر خود اعمال کرده است. با این حال، با تمام این تغییرات، سئو همچنان پابرجاست.
بخشی از عملکرد SEO ناشی از سازگاری و مقیاس پذیری آن با تغییرات است. از آنجایی که سئو در حال انجام است، اکثر متخصصان سئو در هنگام ایجاد کمپین انتظار به روز رسانی دارند. این تغییرات به ماندگاری سئو برای مدتی اشاره دارد!
چرا مردم فکر می کنند سئو مرده است؟
مردم فکر می کنند سئو به دلایل زیادی مرده است، از جمله سه مورد اصلی زیر:
- تکنیک هایی که آنها استفاده می کنند کار نمی کند
- آنها فوراً از کمپین های SEO خود نتیجه نمی گیرند
- بسیاری از تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ دیگر وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید
بیایید به این دلایل در زیر شیرجه بزنیم!
1. تکنیک هایی که آنها استفاده می کنند کار نمی کنند
بسیاری از مردم فکر می کنند که تمام تلاش خود را در سئو انجام می دهند، و این فقط به نتیجه نمی رسد. حقیقت این است که سئو دائما در حال تکامل است و تاکتیک های قدیمی کار نمی کنند. آشنایی با آخرین روندهای سئو و الگوریتم گوگل برای موفقیت ضروری است
مثلا، پر کردن کلمات کلیدی یک روش قابل قبول برای کمک به رتبه بندی صفحات شما بود. اکنون، گوگل هوشمندتر است و می تواند تشخیص دهد که چه زمانی از کلمات کلیدی به طور غیر طبیعی استفاده می شود.
این تغییرات ظریف هستند، اما همه تفاوت را در کمپین شما ایجاد می کنند.
2. نتایج فوری از کمپین های سئوی خود به دست نمی آورند
سئو یک فرآیند مداوم است، به این معنی که یک شبه نتیجه را نخواهید دید. تغییرات شما زمان بر است، و شما برای ثبات و کار در طول زمان پاداش دریافت می کنید. معمولاً حدود شش ماه طول می کشد تا نتایج یک کمپین سئو را مشاهده کنید، گاهی اوقات حتی بیشتر.
این یکی از راههای تشخیص اینکه آیا یک آژانس سئو حقیقت را بیان میکند یا خیر – هیچ آژانسی نباید به شما قول نتایج فوری برای سئو را بدهد.
بخوانید: سئو چقدر طول می کشد؟
3. بسیاری از تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ دیگر برای انتخاب وجود دارد
بیشتر استراتژی های دیجیتال مارکتینگ در حال ظهور هستند، بنابراین چگونه سئو می تواند مرتبط باشد؟
در حالی که راه های جدیدی برای به دست آوردن سرنخ و هدف قرار دادن مخاطبان وجود دارد، این بدان معنا نیست که سئو دیگر موثر نیست. در واقع، سئو میتواند به سایر تلاشهای بازاریابی دیجیتال مانند PPC، بازاریابی ایمیلی و بازاریابی محتوا کمک کند. همه اینها با هم می توانند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کنند.
چرا سئو به جایی نمی رسد
سئو به چند دلیل باقی می ماند، از جمله موارد زیر:
- بازده سرمایه گذاری بالایی (ROI) دریافت می کنید
- سئو شما را رقابتی نگه می دارد
- مردم هنوز از موتورهای جستجو استفاده می کنند
1. بازده بالایی دریافت می کنید
موتورهای جستجو حدود یک نرخ بسته شدن 15 درصد در مقایسه با نرخ تقریباً 2 درصدی بازاریابی سنتی. این بدان معنی است که سئو تضمین می کند که شما پول سرمایه گذاری خود را پس می گیرید.
همچنین، بسیاری از تغییراتی که می توانید برای تقویت سئو ایجاد کنید، هیچ هزینه ای ندارند. بنابراین، میتوانید برای سئو بودجهبندی کنید و هزینههای خود را پایین نگه دارید و در عین حال ترافیک، سرنخها و تبدیلهای بیشتری کسب کنید.
2. سئو شما را رقابتی نگه می دارد
شرکت های دیگر صرف نظر از اینکه در چه صنعتی هستید از SEO استفاده می کنند. به عنوان مثال WebFX به مشتریان در موارد زیر کمک می کند. صنایع:
- تامین کنندگان تجهیزات پزشکی
- ساخت و ساز
- سقف سازی
- تحصیلات
- حسابداری
حتی اگر فکر میکنید سئو در صنعت شما صدق نمیکند، تقریباً مطمئن است که رقبای شما کمپین سئو دارند. سئو می تواند به شما کمک کند از سایر مشاغل متمایز شوید و سرنخ های واجد شرایط بیشتری پیدا کنید.
3. مردم همچنان از موتورهای جستجو استفاده می کنند
پردازش های گوگل 70000 جستجو در هر ثانیه این 5.8 میلیارد در روز و 2 تریلیون در سال است. موتورهای جستجو مانند پنج سال پیش مرتبط هستند و همچنان بخشی از زندگی روزمره ما خواهند بود.
اگر نمی دانید چگونه با موتورهای جستجو کار کنید یا افراد را وادار کنید تا شما را پیدا کنند، اینجاست که سئو می تواند به شما کمک کند. مردم به دنبال خدمات و محصولات شما هستند، اما شما می خواهید اولین گزینه ای باشید که می بینند.
سوالات متداول در مورد سئو
هنوز سوالی در مورد آینده سئو دارید؟ این سؤالات متداول سؤالات متداول مردم در مورد سئو، طول عمر آن و موضوعات مرتبط را پوشش می دهد.
آیا سئو تا پنج سال دیگر وجود خواهد داشت؟
از سال 2023، SEO پنج سال بعد وجود خواهد داشت. بسیاری از کسبوکارها از سئو برای کمک به رتبهبندی سایت و محتوای خود استفاده میکنند و این به این زودیها از بین نخواهد رفت.
آیا سئو همچنان تغییر خواهد کرد؟
با رشد، گسترش و به روز رسانی اینترنت و موتورهای جستجو، سئو تغییر خواهد کرد. ما در دهه گذشته شاهد تغییرات زیادی در سئو بوده ایم. بهتر است سئو را به عنوان یک فرآیند منعطف و مداوم در نظر بگیرید تا به شما در تطبیق برنامه خود کمک کند.
آیا سئو آینده ای دارد؟
سئو همچنان به کسب و کارها و کاربران کمک می کند تا بهترین نتایج را برای سوالات خود پیدا کنند. از آنجایی که سئو به کاربران کمک می کند، گوگل احتمالاً عواملی را که به آن کمک می کند بهترین نتایج ممکن را به کاربران ارائه دهد، حفظ می کند. سئو با اهداف، علایق کاربران و نیازهای تجاری آنها هماهنگ است.
چگونه می توانید به کار سئو و موثر بودن ادامه دهید؟
بهترین راه برای ایجاد سئو برای کسب و کار شما این است که با به روز رسانی های الگوریتم همراه باشید و به کار سایت های دیگر در صنعت خود نگاه کنید. میخواهید تغییرات را پیشبینی کنید و در صورت لزوم بهروزرسانیها را انجام دهید.
یا اگر نمیخواهید کاری به تیم خود اضافه کنید، کار با WebFX میتواند به شما کمک کند کمپینهای SEO را راهاندازی کنید که منجر به نتایج میشوند.
تحقیقات مستقل از کلاچ، WebFX را نامگذاری کرده است
شرکت برتر سئو در ایالات متحده.
کلاچ شخصا با بیش از 250 مشتری WebFX مصاحبه کرده است تا در مورد تجربه آنها از همکاری با ما صحبت کند.
بررسی های بیشتر کلاچ را بخوانید

با یک آژانس سئو حرفه ای در صدر سئو باشید
اکنون که می دانیم سئو به جایی نمی رسد، احتمالاً زمان آن رسیده است که استراتژی سئوی خود را شروع کرده یا اصلاح کنید. اگر کمک میخواهید، به WebFX نگاه کنید آژانس پیشرو سئو.
در زمان خود، ما 3,021,182,299 دلار درآمد و 7,839,684 دلار برای مشتریان خود ایجاد کرده ایم. ما میتوانیم همانند آن را برای شما انجام دهیم. وارسی خدمات سئوی ما، و آنلاین با ما تماس بگیرید برای صحبت با یک استراتژیست در مورد طرح سفارشی خود!