من همیشه برایم خنده دار است که هر روز در مورد موضوع سئو و بازاریابی جستجو، مطالب زیادی برای نوشتن دارم. منظورم این است که اساسا سئو واقعاً در طول سال ها تغییر نکرده است، اما شاید جزئیات …
کریس گرین یک موضوع در Bluesky در مورد این موضوع ارسال کرد و در پایان سال، فکر کردم موضوع خوبی برای پوشش دادن در اینجا بود.
او نوشت:
“SEO همیشه در حال تغییر است” – اما آیا واقعاً اینطور است؟
هر بار که در 10 سال گذشته به اسلایدهای اولیه SEO خود نگاه می کنم، تعجب می کنم که چقدر باید تغییر/به روز شود. علاوه بر به روز رسانی اسکرین شات ها برای GSC یا GA4 + ابزارهای جدید/سئوی مختلف، بسیاری از مواد اصلی همیشه ثابت به نظر می رسند.
اما یکی از کلیشههای موجود در صنعت (یا کسانی که خارج از آن به دنبال آن هستند) این است که “SEO همیشه تغییر میکند، من نمیتوانم ادامه دهم”.
این حقیقتی دارد. تاکتیکها یا تکنیکهای خاصی ماندگاری دارند، اما بیشتر پیامهای اصلی، درسها و حتی الزامات فنی اولیه ثابت ماندهاند.
از هسته خارج شوید و به حوزههای تخصصی-مثلاً جاوا اسکریپت، عملکرد، دادههای ساختاریافته- بروید یا با تکنیکهای کلاه سیاه به خورشید نزدیکتر شوید، و همه چیز سریعتر تغییر خواهد کرد.
این ماهیت تغییر فناوری یا مسابقه تسلیحاتی هرزنامه/کلاه سیاه با تیم هرزنامه وب Google است.
چرا مهم است؟ اگر مردم فکر می کنند سئو همیشه در حال تغییر است، آیا به این معنی است که تلاش بیشتری برای یادگیری یا ارزش گذاری تخصص یک متخصص سئو می کنند؟ شاید.
یا، آیا دلیلی به افراد میدهد که بهترین عملکرد سئو را کنار بگذارند یا نادیده بگیرند، زیرا “به هر حال احتمالاً ظرف 6 ماه تغییر خواهد کرد”؟
نه، این مهم است زیرا بهترین عملکرد سئو اغلب در سایر زمینه ها نیز بهترین عمل است.
بهترین شیوه های سئو و یادگیری اصلی اغلب ساده و آسان برای پیاده سازی هستند و مزایایی بسیار فراتر از خود سئو دارند.
برای موفقیت بیشتر برندهای بزرگ (r) در جستجو، ورودی بیش از تیم SEO حیاتی است. برای موفقیت، سد ورود باید کاهش یابد، و ما باید به مردم کمک کنیم که مسئولیت را بپذیرند، نه اینکه آنها را تعقیب کنیم و آنها را وادار کنیم فکر کنند که خیلی پیچیده است یا فردا تغییر خواهد کرد.
تاپیک خوبی است.
جان مولر از گوگل به آن پاسخ داد و گفت: “من این برداشت را دوست دارم. قسمت هایی که من اغلب تغییر می بینم نوع داده ساختار است، اما اساساً آنها فقط مقادیر متفاوتی در یک بسته هستند.”
آمون جانز پاسخ داد، “در حالی که اصول اصلی تغییر بسیار کمی دارند، فناوری جستجو، ابزارهایی که ما در اختیار داریم و خود وب به طور مداوم در حال گسترش و تکامل هستند. در این پرتو، تغییر دائمی در *راه*هایی که ما به آن می رسیم وجود دارد. اهداف تغییرناپذیر.”
من از نحوه بیان آمون خوشم می آید…
تاپیک خوبیه…
بحث در انجمن در Bluesky.