نکاتی برای استراتژی سئوی بین المللی و گزارش – تخته سفید جمعه

بنابراین وقتی در BigQuery هستیم، واقعاً چگونه این داشبورد را بسازیم؟ بنابراین BigQuery از SQL استفاده می کند که فقط یک زبان برنامه نویسی است. اگر از چیزی مانند XL استفاده کرده اید، می توانید در مورد آن چنین فکر کنید. این در اصل یک فرمول XL است، اما در BigQuery. و کاری که این عبارت انجام می دهد این است که می گوید URL ما، که فقط ستونی از داده ها در BigQuery است، شبیه است، و تمام آنچه که با این “like” می گوییم این است، اگر به آن در XL و فیلتر کردن فکر کنیم، حاوی en-gb، فقط یک URL اسلاگ است، سپس می خواهیم آن را به عنوان بریتانیا دسته بندی کنیم. ما فقط این کار را چندین بار برای هر URL یا زبان کشوری که هدف قرار می دهیم انجام می دهیم.

اکنون ممکن است به این موضوع نگاه کنید و فکر کنید، هی، به نظر آشنا می رسد. اگر هر نوع گزارش استودیو Looker را انجام داده اید، جایی که مجبور شده اید پرس و جوهای نام تجاری و عمومی خود را از هم جدا کنید، احتمالاً از این استفاده کرده اید. بنابراین شما در حال حاضر بسیاری از مهارت‌های مورد نیاز برای ساخت این داشبورد را دارید.

بنابراین در اینجا ما فقط چند نمونه از شکل ظاهری آن ستون ها را آورده ایم. بنابراین ستون URL ما، که مستقیماً از کنسول جستجو می آید. ما آن را به صورت رایگان دریافت می کنیم. ما نیازی به انجام کاری در آنجا نداریم. در اینجا، ما می گوییم زمانی که این ستون دارای یک URL است که حاوی این عبارت خاص است، پس من می خواهم آن را هدف بریتانیا قرار دهد. و کاری که انجام می دهد این است که ستون دیگری برای آن کشور هدف ایجاد می کند. کاری که ما با این کشور هدف انجام می‌دهیم این است که عبارت مورد دیگری را اجرا می‌کنیم تا آن را با کشور واقعی که کاربر از آن وارد شده است مقایسه کنیم، و دوباره این داده‌هایی است که مستقیماً از کنسول جستجو می‌آیند. شما باید کمی آن داده ها را دستکاری کنید، فقط به این دلیل که Google داده ها را در کدهای کشور آلفا-3 ارائه می دهد، بنابراین باید از یک جدول جستجو استفاده کنید. اما واقعاً به دست آوردن آن بسیار ساده است. و هنگامی که این بیانیه مورد را درک کردید، اساساً کل گزارش را فهمیده اید.

در اینجا، ما از مثال زیر پوشه زبان کشور استفاده کرده ایم. اما حتی اگر فقط از یک زیرپوشه کشوری استفاده می‌کنید، زیبایی SQL در این است که به ما انعطاف‌پذیری زیادی می‌دهد و به ما امکان می‌دهد حتی فقط «en» را هدف قرار دهیم. در اینجا، می‌توانیم بگوییم اگر en، پس بریتانیا و ایالات متحده را هدف قرار می‌دهیم، می‌توانیم کشور هدف خود را به عنوان بریتانیا و ایالات متحده داشته باشیم و کد را به‌روزرسانی کنیم تا سپس هدف‌گیری صحیح را ارسال کند.

کاری که این کار انجام می دهد این است که به ما امکان می دهد این داده ها را در استودیو Looker تجسم کنیم. و تمام کاری که ما انجام می دهیم این است که ستونی ایجاد می کنیم که کشور هدف ما را داشته باشد. ما از ستونی از «کنسول جستجو» استفاده می‌کنیم که کشوری را دارد که کاربر در آن وارد شده است. و تمام کاری که ما انجام می دهیم مقایسه این دو است. آیا کاربر از انگلستان آمده است؟ بله آیا URL انگلستان است؟ بله سپس هدف گذاری ما کار می کند. اگر کاربر از فرانسه آمده باشد، هدف گذاری کار نمی کند.

سپس این به ما یک مثال گسترده از کشورهایی را ارائه می‌دهد که بیشترین ترافیک را از کدام کشورها دریافت می‌کنیم، که می‌تواند به ما در هدایت استراتژی‌های محتوای خود کمک کند، و همچنین به ما کمک می‌کند اثربخشی استراتژی‌ها را برای سئوی بین‌المللی اندازه‌گیری کنیم. حال این است که آیا شما قبلاً اینها را اجرا کرده اید یا در مورد اجرای آنها فکر می کنید.

اکنون اگر در ابتدای سفر هدف‌یابی بین‌المللی خود هستید، این داشبورد می‌تواند به شما در ارائه معیاری از اینکه در حال حاضر بدون پیاده‌سازی در کجا هستیم، کمک کند. سپس وقتی به کسب و کار می رویم و سرمایه گذاری در سئوی خود را می خواهیم، ​​می توانیم با استفاده از داده ها نشان دهیم که این سرمایه گذاری چقدر موثر است و چرا اینقدر مهم است.

اسم من تنویر علی بوده است. اگر می‌خواهید با من ارتباط برقرار کنید، من در لینکدین هستم، یا اگر می‌خواهید درباره این گزارش بیشتر بحث کنید. متشکرم.

Source link