چگونه گوگل تگ منیجر را در وردپرس نصب کنیم؟ » رتبه ریاضی

آیا به دنبال نصب گوگل تگ منیجر در سایت وردپرس خود هستید؟

گوگل تگ منیجر ابزار فوق العاده ای است که اگر می خواهید چندین سرویس آمار و بازاریابی را در وب سایت وردپرس خود به هم متصل کنید، می توانید از آن استفاده کنید. همچنین، می توانید بدون زحمت کدهای رهگیری مختلف را در وب سایت خود اضافه و تغییر دهید.

با این حال، گوگل تگ منیجر منحنی یادگیری تند دارد. کمی زمان می برد تا با این ابزار مهارت پیدا کنید. اما لازم نیست نگران باشید. شما می توانید گوگل تگ منیجر را به دو صورت دستی یا با استفاده از افزونه بر روی وب سایت وردپرس نصب کنید.

در این پست، هر دو روش نصب گوگل تگ منیجر را به شما نشان خواهیم داد که راه اندازی ردیابی پیچیده را در سایت وردپرس شما آسان می کند. بنابراین بدون هیچ مقدمه ای، بیایید شروع کنیم.

1 گوگل تگ منیجر چیست؟

صاحبان وب‌سایت‌ها معمولاً نیاز دارند تا قطعات کد زیادی را برای ردیابی ترافیک، تبدیل‌ها و سایر داده‌های تحلیلی وارد کنند. Google Tag Manager یک ابزار مدیریت برچسب است که به ردیابی معیارهای عملکرد سایت مانند ترافیک، تبدیل و سایر معیارها کمک می کند.

این ابزار به شما این امکان را می دهد که یک تگ مانند یک ردیاب گوگل آنالیتیکس یا یک سری برچسب مانند یک تبلیغ دیجیتال اضافه کنید. همچنین می توانید از Tag Manager برای به روز رسانی برچسب ها بدون نیاز به به روز رسانی خود وب سایت استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر تبلیغی در وب سایت دارید، می توانید از Tag Manager برای به روز رسانی کد آن آگهی بدون نیاز به دسترسی به خود وب سایت استفاده کنید.

2 چرا باید گوگل تگ منیجر را در وردپرس نصب کنید؟

به عنوان یک کسب و کار آنلاین، حضور در هرچه بیشتر پلتفرم‌ها مهم است. گوگل یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌ها برای بسیاری از کسب‌وکارها است، اما بیشتر آن‌ها برای یافتن راهی برای مدیریت موثر حضور خود در گوگل تلاش می‌کنند.

Tag Manager ابزاری است که به شما کمک می کند تگ های خود را مدیریت کنید، این کدها کد اضافه شده به صفحات وب هستند که می خواهید در نتایج جستجو نشان داده شوند. این یک راه ساده و آسان برای افزایش حضور شما و ایجاد ترافیک بیشتر در پلتفرم هایی است که بیشتر به آنها اهمیت می دهید.

بیایید به برخی از مزایای نصب Google Tag Manager در سایت خود نگاهی بیندازیم.

2.1 استفاده آسان و صرفه جویی در زمان

یکی از مزایای اصلی گوگل تگ منیجر این است که نیازی به تجربه برنامه نویسی ندارد. تقریباً هر کسی می تواند به راحتی تغییراتی ایجاد کند، برچسب های جدید اضافه کند، هر تغییر را آزمایش کند، و بدون افزودن کد پیچیده وب سایت، برچسب ها را مستقر کند.

این به شما و تیمتان استقلال می‌دهد و گردش کارتان را ساده‌تر می‌کند، که زمان بین راه‌اندازی را کوتاه می‌کند و به تیم شما زمان لازم را می‌دهد تا روی مسائل مهم دیگر تمرکز کند.

گوگل تگ منیجر به شما امکان می دهد کدهای ردیابی را اعمال کنید که به طور مستقل در وقت شما صرفه جویی می کند. پلتفرم Tag Manager می تواند به راحتی همه کدهای رهگیری را اضافه، اصلاح و حذف کند. دیگر الزامی برای یک بازاریاب برای ارسال کد رهگیری برای یک توسعه دهنده و نصب کد توسط توسعه دهنده وجود ندارد.

2.2 جمع آوری اطلاعات جامع

وقتی گوگل تگ منیجر را نصب می کنید، همه چیز در یک مکان است. Tag Manager به دستیابی به داده های تجزیه و تحلیل وب سایت های مختلف در مورد تبدیل ها، بازدید از صفحه، اشتراک گذاری های اجتماعی و موارد دیگر کمک می کند. این بیشتر به برنامه ریزی و بهینه سازی استراتژی های بازاریابی آینده شما کمک می کند.

2.3 این بدون هزینه است!

گوگل تگ منیجر برای کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​ایده آل است و کاملا رایگان است. شرکت های بزرگتر می توانند به نسخه برتر Tag Manager 360 ارتقا دهند.

2.4 مدیریت کاربران و مجوزها

شما کنترل کاملی بر این دارید که چه کسی می تواند با استفاده از Google Tag Manager چه تغییراتی را انجام دهد. شما به راحتی می توانید مدیریت کنید که چه کسی به ایجاد تغییرات (مانند افزودن برچسب ها، ماکروها و قوانین) به وب سایت دسترسی دارد.

2.5 عیب یابی آسان

عیب‌یابی و رفع اشتباهات برچسب‌ها ساده‌تر است زیرا همه چیز در یک مکان است – حتی قبل از انتشار. علاوه بر اطلاعات مربوط به محرک‌ها و سایر جزئیات در مورد داده‌های داخل برچسب‌های ردیابی، حالت پیش‌نمایش Google Tag Manager به طور خودکار به شما نشان می‌دهد که کدام برچسب‌ها کار می‌کنند و کدام‌ها نیستند.

2.6 کنترل نسخه

در Google Tag Manager، یک نسخه بایگانی شده همیشه هر زمان که تغییری ایجاد می کنید ذخیره می شود. این باعث می‌شود که لغو تغییرات، بازگشت به نسخه قبلی یا لغو تغییراتی که به‌طور ناخواسته در یک سایت زنده منتشر کرده‌اید، قبل از تکمیل تگ‌ها ساده‌تر شود. کنترل نسخه به شما امکان می دهد بدون نگرانی در مورد آسیب دائمی بین نسخه ها جابجا شوید.

3 نحوه نصب گوگل تگ منیجر در وردپرس

قبل از نصب گوگل تگ منیجر، اگر قبلا این کار را نکرده اید، باید یک حساب گوگل آنالیتیکس برای وب سایت خود ایجاد کنید. می‌توانید دستورالعمل‌های نحوه نصب Google Analytics با ویدیوی Rank Math را دنبال کنید.

3.1 Google Tag Manager را به صورت دستی نصب کنید

هنگامی که حساب Google Analytics شما راه اندازی شد، می توانید Google Tag Manager را در سایت خود نصب کنید.

3.1.1 برای یک حساب Google Tag Manager ثبت نام کنید

برای شروع، اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک حساب Google Tag Manager ایجاد کنید. از صفحه Google Tag Manager دیدن کنید و روی آن کلیک کنید رایگان شروع کنید دکمه ثبت نام

با یک حساب Google وارد شوید. پس از انجام، شما را ببینید حساب ها بخش. کلیک کنید بر روی ایجاد حساب کاربری مطابق شکل زیر را فشار دهید.

ایجاد حساب کاربری

شما در رسیدن به یک حساب جدید اضافه کنید فرم. زیر تنظیمات حساب بخش، یک را وارد کنید نام کاربری و کشور. اگر حساب شرکتی دارید، از نام شرکت به عنوان نام حساب استفاده کنید.

نام حساب را تنظیم کنید

برای مشاهده به پایین اسکرول کنید راه اندازی کانتینر بخش. نام وب سایت وردپرس خود را به عنوان نام Container وارد کنید. یک بار انجام شد، کلیک کنید روی ایجاد کردن را فشار دهید تا ادامه دهید.

راه اندازی کانتینر

یک پاپ آپ ظاهر می شود که از شما می خواهد آن را بپذیرید قرارداد شرایط سرویس Google Tag Manager برای ادامه روند. پس از پذیرفتن قرارداد، پنجره جدیدی ظاهر می‌شود که دو قطعه کد را نشان می‌دهد که باید Google Tag Manager را به وب‌سایت اضافه کنید.

Google Tag Manager - قطعه کد را نصب کنید

در مرحله بعد این کد نصب گوگل تگ منیجر به وب سایت شما اضافه می شود، پس کد را کپی کنید و برای دسترسی آسان این تب را باز نگه دارید.

3.1.2 کد رهگیری را کپی و اضافه کنید

گام بعدی پس از راه اندازی حساب Google Tag Manager اضافه کردن کدهای رهگیری به وب سایت وردپرس است. برای افزودن کد رهگیری به سربرگ و بدنه وب سایت از طریق موضوع، باید قطعه کدهای مرحله قبل را کپی کنید.

توجه داشته باشید: توصیه می کنیم ابتدا یک نسخه پشتیبان از سایت وردپرس خود ایجاد کنید زیرا فایل تم به تغییرات حساس است. فراموش نکنید که پس از تهیه نسخه پشتیبان از وب سایت، فایل های پشتیبان را دانلود کنید. برای کاهش احتمال شکستگی سایت، توصیه می کنیم این تغییرات را به جای تم اصلی در یک تم کودک انجام دهید.

برای افزودن کد رهگیری، به آدرس زیر بروید ظاهر > ویرایشگر تم از داشبورد وردپرس شما.

ویرایشگر فایل تم

در سمت راست، مکان یابی کنید header.php در فایل های تم پنل ناوبری روی فایل کلیک کنید تا باز شود.

فایل header.php را پیدا کنید

دهانه را پیدا کنید <سر> همانطور که نشان داده شده است، کد مدیریت تگ را تگ کرده و دقیقاً در زیر آن قرار دهید.

کد هدر را وارد کنید

پس از اتمام، قسمت دوم قطعه کد را از تب Google Tag Manager کپی کنید و بلافاصله بعد از <بدن> برچسب، همانطور که در زیر نشان داده شده است.

قطعه کد دوم را اضافه کنید

پس از انجام، روی به روز رسانی فایل را فشار دهید تا تغییرات را ذخیره کنید. گوگل تگ منیجر با موفقیت در وب سایت شما نصب شده است و می توان از آن برای نصب هر کد رهگیری استفاده کرد.

3.1.3 یک برچسب جدید منتشر کنید

اکنون می توانید برچسب ها را در وب سایت خود اضافه و منتشر کنید. برای انجام این کار، حساب Google Tag Manager خود را باز کنید و به آن بروید فضای کار برگه در برچسب جدید بخش، روی آن کلیک کنید یک برچسب جدید اضافه کنید همانطور که در زیر نشان داده شده است.

یک برچسب جدید اضافه کنید

در قسمت بالا سمت چپ، یک فیلد با برچسب، برچسب بدون عنوان. آن را با نام تگ مورد نظر تغییر نام دهید. در این مثال، با اضافه کردن یک تگ Google Analytics، آن را تجزیه و تحلیل سایت می نامیم.

نام تگ را بدهید

روی نماد بزرگ با برچسب کلیک کنید برای شروع راه اندازی یک نوع برچسب را انتخاب کنید در پیکربندی برچسب بخش. در این مثال، ما انتخاب می کنیم Google Analytics: رویداد GA4.

رویداد GA4 را انتخاب کنید

بعد، تنظیم کنید تگ پیکربندی و انتخاب کنید شناسه اندازه گیری و نام رویداد، مناسبت از لیست گزینه های داده شده از بین گزینه های موجود، URL صفحه را مطابق شکل زیر انتخاب کرده ایم.

پیکربندی برچسب

پس از اتمام، بر روی آن کلیک کنید صرفه جویی دکمه.

حالا باید یک ماشه راه اندازی کنید. را کلیک کنید یک ماشه را برای فعال کردن این برچسب انتخاب کنید همانطور که در زیر نشان داده شده است.

یک ماشه اضافه کنید

لیستی از محرک های موجود در قسمت ظاهر می شود یک ماشه را انتخاب کنید بخش. اگر نمی توانید گزینه مورد نظر خود را پیدا کنید، روی ‘ کلیک کنید+نماد ‘ در گوشه سمت راست بالا.

یک ماشه را انتخاب کنید

در پیکربندی ماشه بخش، ماشه خود را یک نام بگذارید و کلیک کنید یک نوع ماشه را برای شروع راه اندازی انتخاب کنید.

به ماشه یک نام بدهید

از بین گزینه های مختلف ماشه، ماشه مورد نظر را انتخاب کنید. به عنوان مثال، ما انتخاب کرده ایم فقط لینک ها

نوع ماشه را انتخاب کنید

در مرحله بعد، گزینه های مورد نظر را برای اعمال در تگ در تیک بزنید پیکربندی ماشه بخش. زیر این ماشه روشن می شود بخش، انتخاب کردیم همه کلیک های لینک. کلیک کنید روی صرفه جویی دکمه.

پیکربندی ماشه

در نهایت، می توانید تگ جدید ایجاد شده خود را ارسال کنید. کلیک کنید بر روی ارسال دکمه روی داشبورد Google Tag Manager فضای کار برگه

بر روی دکمه ارسال کلیک کنید

برای اعمال تغییرات در سایت خود، را انتخاب کنید انتشار و ایجاد نسخه. را پر کنید نام نسخه فیلد با نام تگ و کلیک کنید انتشار.

انتشار تگ منیجر

و بس! شما با موفقیت یک تگ Google Analytics جدید را با استفاده از Google Tag Manager به وب سایت وردپرس خود اضافه کردید.

3.2 Google Tag Manager را با استفاده از افزونه ها نصب کنید

از افزونه های وردپرس می توان برای نصب گوگل تگ منیجر نیز استفاده کرد. یادگیری این روش برای مبتدیان بسیار ساده تر است زیرا به تغییرات کد کمتری نیاز دارد.

با فشار دادن ابرداده‌های صفحه و اطلاعات کاربر به لایه داده، Google Tag Manager برای وردپرس افزونه‌ای است که راه‌اندازی Google Tag Manager شما را با ارائه داده‌هایی که برای استفاده در برچسب‌ها، محرک‌ها یا متغیرها نیاز دارید، تکمیل می‌کند.

ابتدا افزونه را با پیمایش به نصب کنید افزونه ها > افزودن جدید بخش داشبورد وردپرس شما در نوار جستجو به دنبال گوگل تگ منیجر برای وردپرس بگردید، آن را نصب و فعال کنید.

افزونه گوگل تگ منیجر را نصب کنید

پس از فعال شدن افزونه، به آن بروید تنظیمات.

به تنظیمات بروید

باید شناسه Google Tag Manager خود را وارد کنید. می توانید این شناسه را از کنسول گوگل تگ منیجر خود، مانند تصویر زیر، پیدا کنید.

شناسه برچسب را وارد کنید

پس از وارد کردن شناسه، گزینه ای را که می خواهید کد را در صفحه خود قرار دهید انتخاب کنید.

انتخاب کنید حالت سازگاری کد کانتینر از گزینه های داده شده به صورت دستی کدگذاری شده است از شما می خواهد که فایل قالب را با چسباندن کد PHP ارائه شده در آن تغییر دهید. گزینه های دیگر شامل پاورقی صفحه، که گوگل آن را توصیه نمی کند و خاموش، که کد را طبق توصیه گوگل قرار می دهد و یک لایه داده به منبع صفحه اضافه می کند.

گزینه قرار دادن کد را انتخاب کنید

پس از انجام، تنظیمات خود را با کلیک کردن بر روی آن ذخیره کنید ذخیره تغییرات دکمه. و با کمک یک افزونه Google Tag Manager را با موفقیت نصب کرده اید.

برخی از افزونه های دیگر که می توانید برای نصب گوگل تگ منیجر استفاده کنید به شرح زیر است:

4 نتیجه

وقتی گوگل تگ منیجر را روی یک وب سایت وردپرس نصب می کنید، می توانید تگ ها را از یک داشبورد بدون نیاز به تغییر تکه کدهای جداگانه مدیریت، ردیابی و استقرار دهید. علاوه بر این، به جمع آوری داده ها برای افزایش ابتکارات بازاریابی شما کمک می کند.

همانطور که در این پست توضیح داده شد، می توانید Google Tag Manager را به صورت دستی یا از طریق یک افزونه نصب کنید. پس برای چی منتظری؟ پیش بروید و Google Tag Manager را در وب سایت وردپرس خود نصب کنید.

اگر این پست را دوست دارید به ما اطلاع دهید توییت کردن @rankmathseo.