معماری اطلاعات چیست؟ تکنیک ها و بهترین روش ها

معماری اطلاعات چیست؟

معماری اطلاعات (IA) فرآیند سازماندهی و ارائه بخش هایی از کسب و کار شما به کاربران به ساده ترین شکل ممکن است.

وقتی مشتریان محتوای شما را می خوانند یا از فروشگاه شما بازدید می کنند، احتمالاً به دنبال اطلاعات خاصی هستند. به عنوان یک کسب و کار، شما باید مواد خود را سازماندهی کنید تا به مشتریان کمک کنید تا سریعاً آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند و در عین حال آنها را تشویق کنید که در اطراف خود باقی بمانند.

IA می تواند به شما در ساختار هر چیزی از یک پست وبلاگ گرفته تا یک برنامه تلفن همراه کمک کند. با IA، می‌توانید مطمئن شوید که کاربران اطلاعات مهم را از قبل دریافت می‌کنند یا آنها را تشویق می‌کنید تا مسیری منطقی را برای مراحل بعدی دنبال کنند.

این پست IA را به چهار بخش تقسیم می کند:

  • معماری اطلاعات چیست؟
  • اجزای معماری اطلاعات
  • اصول معماری اطلاعات
  • نحوه ایجاد معماری اطلاعات برای وب سایت خود

برای اطلاعات بیشتر در مورد IA به ادامه مطلب مراجعه کنید یا تماس بگیرید 888-601-5359 برای صحبت با یک استراتژیست در مورد معماری اطلاعات!

ایمیل های خودی مدیر بازاریابی ما را از دست ندهید!

پیوستن 200000 بازاریابان هوشمند و داغ‌ترین اخبار و اطلاعات بازاریابی ماه را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!

ایمیل خود را در زیر وارد کنید:

فرم اشتراک درون خطی – CTA 72

*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد

(نگران نباشید، ما هرگز اطلاعات شما را به اشتراک نخواهیم گذاشت!)

معماری اطلاعات چیست؟

IA فرآیند سازماندهی و ارائه بخش هایی از کسب و کار شما، اعم از فیزیکی یا دیجیتالی، به کاربران به ساده ترین شکل ممکن است. IA می تواند برای هر چیزی از پست های وبلاگ و معماری وب سایت شما گرفته تا سازمان های درون فروشگاهی و برنامه های تلفن همراه اعمال شود.

IA سه عامل را در نظر می گیرد – کاربر، زمینه و محتوا.

  • کاربر: چه کسی در حال خواندن یا تعامل با اطلاعات است و آنها به دنبال چه هستند
  • متن نوشته: محیطی که کاربران با محتوا درگیر می شوند
  • محتوا: اطلاعاتی که کاربران با آن تعامل دارند

با در نظر گرفتن این سه عامل، می توانید محتوایی ایجاد کنید که برای کاربران جذاب باشد و در عین حال چگونگی و چرایی تعامل آنها با آن را در نظر بگیرید. اگر هیچ یک از این عوامل را نمی دانید یا به آنها دسترسی ندارید، دستیابی به IA دشوارتر خواهد بود.

اجزای معماری اطلاعات

برای ساخت موفقیت آمیز IA، ابتدا باید بدانید چه چیزی در آن وجود دارد. به عنوان مثال، هنگام ایجاد یک وب سایت، یک طراح مقدار زیادی اطلاعات برای مرتب سازی دارد. از آنجا، آنها باید آن اطلاعات را به دسته های مختلف تقسیم کرده و سازماندهی کنند.

چهار جزء IA عبارتند از سازماندهی، برچسب گذاری، ناوبری و سیستم های جستجو. درک این سیستم ها به طراحان و بازاریابان کمک می کند تا اطلاعات را به طور یکپارچه مرتب کنند و با آنها کار کنند.

مطالب پیشنهادی  What is a UX Strategy? 4 Best Practices for Building Yours

سیستم های سازمانی

سیستم های سازمانی اطلاعات را طبقه بندی می کنند. با یک سیستم سازمانی، می‌توانید اطلاعات را به دسته‌بندی طبقه‌بندی کنید و بررسی آن را آسان‌تر کنید.

این سیستم اطلاعات را به چند روش مختلف تجزیه می کند:

  • بر اساس سلسله مراتب: بر اساس اهمیت سازماندهی شده است.
  • ترتیبی: سازماندهی شده با منطق یا مراحل از شروع تا تکمیل.
  • ماتریال: سازماندهی شده توسط هر کاربر.

راه های بی شمار دیگری برای سازماندهی اطلاعات وجود دارد. مهمتر از همه، این سیستم داده ها را به دسته های بزرگتر تقسیم می کند تا به IA کمک کند.

سیستم های برچسب گذاری

برچسب‌ها کار واضحی هستند که محتوا را با هم گروه‌بندی می‌کند تا در دسترس‌تر باشد. این عناوین یک رابطه واضح بین کاربر و محتوا ایجاد می کنند. آنها زمینه ای را برای مکان یافتن و نحوه استفاده از اطلاعات خاص فراهم می کنند.

بگویید شخصی به وب سایت شما می آید و به دنبال تاریخچه شرکت، اهداف و روش های شما می گردد. یک معمار اطلاعات ممکن است این داده ها را تحت یک برگه “درباره” در نوار پیمایش برچسب گذاری کند. کاربران احتمالاً این برچسب‌ها را در جای دیگری دیده‌اند، بنابراین می‌دانند چه انتظاری دارند.

سیستم های ناوبری

سیستم ناوبری به نحوه حرکت کاربران در وب سایت شما برای دسترسی به اطلاعات اشاره دارد. انواع مختلفی از ناوبری وجود دارد، از جمله:

  • خرده نان
  • نوارهای ناوبری
  • صفحه بندی
  • منوهای ناوبری فرعی

این سیستم به محتوا زمینه بیشتری می دهد و به کاربران کمک می کند تا در مناطق مختلف وب سایت شما حرکت کنند.

سیستم های جستجو

سیستم های جستجو یک ویژگی در هر سایتی است که به کاربر اجازه می دهد عبارات کلیدی را جستجو کند. این فرآیند کاربران را قادر می سازد تا کنترل بیشتری بر زمینه داشته باشند و داده ها را از مناطق مختلف یک سایت بکشند.

اصول معماری اطلاعات

در شماره 2010 بولتن جامعه آمریکا برای علوم و فناوری اطلاعات، دن براون هشت اصل IA را برای تعریف اینکه IA باید خوب باشد، تشریح کرد.

هشت اصل IA عبارتند از:

  1. اصل شی
  2. اصل انتخاب
  3. اصل افشاگری
  4. اصل نمونه
  5. اصل درب جلو
  6. اصل طبقه بندی چندگانه
  7. اصل ناوبری متمرکز
  8. اصل رشد

1. اصل شی

هر محتوایی منحصر به فرد و پویا است، با چرخه حیاتی که در طول زمان تغییر می کند. با در نظر گرفتن این موضوع، می‌توانید به این فکر کنید که می‌خواهید چه نوع محتوایی بسازید و هر قطعه چگونه با یکدیگر ارتباط دارد.

برای مثال، ممکن است صفحات محصول را بازنشسته کنید، یا آنها را در یک صفحه دسته بندی والدین گروه بندی کنید.

2. اصل انتخاب

این اصل شامل محدود کردن تعداد انتخاب‌هایی است که به کاربران ارائه می‌دهیم تا از سرخوردگی آنها جلوگیری کنیم. به عنوان مثال، به جای فهرست کردن هر گزینه محصول ممکن، به آنها رنگ و اندازه را در یک صفحه محصول انتخاب کنید.

مطالب پیشنهادی  هوش محتوا چیست: راهنمای یک بازاریاب

3. اصل افشا

برای پیروی از این اصل، فقط باید آنچه را که کاربر برای حرکت رو به جلو ضروری است، افشا کنید. ابتدا مهم ترین اطلاعات را به آنها بدهید و سپس به آنها فرصت دهید تا به تعامل ادامه دهند.

این اصل به بهترین وجه از طریق قطعه های برجسته در گوگل قابل مشاهده است:

4. اصل مثال

برای محتوایی که به آن نیاز دارد مثال هایی ارائه دهید. برخی از محتواها ممکن است ساده نباشند، بنابراین افزودن مثال‌ها (تصاویر، ویدیوها و غیره) می‌تواند به کاربران کمک کند تا اطلاعات بیشتری را از قبل دریافت کنند.

به عنوان مثال، اگر در وبلاگ خود یک آموزش مکتوب برای تعویض لاستیک دارید، حتماً تصاویر و نمودارهایی از ظاهر تجهیزات و مواد اضافه کنید.

5. اصل درب جلو

این اصل به این واقعیت می پردازد که وب سایت شما چندین نقطه ورودی یا “در” خواهد داشت. همه در صفحه اصلی شما قرار نخواهند گرفت – ممکن است شخصی یک پست وبلاگ را در نتایج جستجو پیدا کند و از این طریق وارد شود.

برای کمک به جابجایی کاربران در سایت خود از هر دری، باید از ناوبری استفاده کنید که در هر نقطه از سایت شما قابل دسترسی است:

6. اصل طبقه بندی های متعدد

مانند ناوبری و اصل درب ورودی، این ایده راه های متعددی را برای پیمایش در وب سایت تشویق می کند. به عنوان مثال، ممکن است از ناوبری خرده نان برای صفحات استفاده کنید، در حالی که یک نوار پیمایش بزرگتر در بالای سایت خود دارید.

7. اصل ناوبری متمرکز

تمام اطلاعات و منوهای ناوبری باید در سرتاسر وب سایت شما یکسان باشد. اگر پیمایش را در یک صفحه تغییر دهید یا فرم‌ها را به طور متناقض تغییر دهید، دسترسی به اطلاعات را سخت‌تر می‌کنید و به شانس درک کاربر آسیب می‌رسانید.

8. اصل رشد

در نهایت، اصل رشد نشان می دهد که تمام IA باید با رشد وب سایت شما سازگار باشد. ساختار صفحه شما باید با افزودن صفحات بیشتر و بیشتری با آنها کار کند. بخشی از این اصل به این معنی است که هنگام افزودن اطلاعات، وب سایت شما همچنان روان اجرا می شود.

نحوه ایجاد معماری اطلاعات برای وب سایت خود

بنابراین اکنون که متوجه شدید IA چیست و چرا اهمیت دارد، در اینجا چند راه برای کمک به شما برای شروع وجود دارد:

در مورد عادت های کاربر تحقیق کنید

قبل از شروع تغییر هر چیزی، در مورد اقداماتی که معمولاً در وب سایت شما رخ می دهد تحقیق کنید. این مرحله به شما می گوید که چه چیزی کار می کند و چه چیزی را می توانید بهبود بخشید.

به عنوان مثال، فرض کنید صفحات فرود محکمی دارید، اما مردم تمایل دارند بدون باز کردن پیوند یا بازدید از صفحات دیگر، کلیک کنند. ممکن است شما نیاز به بهبود پیوند داخلی یا ناوبری خرده نان خود داشته باشید تا یافتن اطلاعات مرتبط را آسان تر کنید.

مطالب پیشنهادی  8 ایده بسیار ساده برای کسب و کارهای کوچک شنبه برای سال 2023

دسته بندی ایجاد کنید

این مرحله جایی است که سیستم های سازمانی وارد عمل می شوند. اطلاعات خود را به دسته‌هایی گروه‌بندی کنید تا کاربران بتوانند اطلاعات را آسان‌تر پیدا کنند. برخی از نمونه ها عبارتند از:

  • اطلاعات شرکت
  • خدمات
  • محصولات و دسته بندی ها
  • اطلاعات قرار ملاقات
  • معافیت ها و مدارک لازم
  • منابع آموزشی

روی یک تابع جستجو سرمایه گذاری کنید

یک سیستم جستجو، یافتن اطلاعات دقیق مورد نظر کاربران را آسان تر می کند. این کارگزاری بیشتری به کاربر می دهد و می تواند به UX کمک کند.

به عنوان مثال، فرض کنید یک کاربر به دنبال یک پست وبلاگ یا مقاله در مورد بخش خاصی از وبلاگ شما است. اگر نتوانند آن را پیدا کنند، ممکن است ناامید شوند و ادامه دهند. با این حال، اگر تابع جستجو وجود داشته باشد و بتواند مقاله را بر اساس کلمات کلیدی بکشد، می توانید تجربه بهتری به آنها بدهید.

Wireframes ایجاد کنید

وایرفریم ها راهنمای بصری هستند که چارچوب یک وب سایت را نشان می دهند. اگر می‌خواهید ببینید همه چیز چگونه به هم متصل می‌شوند، استفاده از Wireframe به شما کمک می‌کند تا دسته‌ها و اتصالات بین آنها را به صورت بصری درک کنید.

قبل از شروع به تنظیم مجدد وب سایت خود و تغییر URL ها، باید مقصدهای نهایی را با یک Wireframe ترسیم کنید.

استفاده از مردم

پرسوناها شخصیت های اختراعی هستند که نشان دهنده مخاطب هدف شما هستند. یک پرسونا می تواند به شما کمک کند اطلاعات، محصولات و خدمات خود را به سمت افراد مناسب – کسانی که احتمال تبدیل شدن دارند – هدف قرار دهید.

شخصیت‌های خریدار شما می‌توانند شامل اطلاعاتی مانند:

  • سن
  • درآمد
  • محل
  • تحصیلات
  • علایق مرتبط
  • نیاز دارد

ما نمی خواهیم در مورد کاری که انجام می دهیم به شما بگوییم، ما می خواهیم نشان دادن شما.

نمونه کارها ما را مشاهده کنید

ما ساخته ایم

1،1

وب سایت ها

در انواع صنایع

معماری اطلاعات خود را با WebFX بهینه کنید!

اگر می خواهید UX را بهبود ببخشید، یک وب سایت قوی بسازید، و رابطه خود را با مشتریان خود توسعه دهید، وقت آن است که IA را امتحان کنید. برای کمک به تشریح رویکرد خود، اجرای استراتژی های IA و ردیابی نتایج خود، به دنبال WebFX نباشید!

WebFX 25 سال تجربه دارد که به مشتریان کمک می کند تا با استراتژی های بازاریابی دیجیتال حرفه ای درآمد بیشتری کسب کنند. ما می توانیم در همه چیز از طراحی وب گرفته تا نوشتن محتوا و موارد دیگر کمک کنیم.

امروز یک قیمت رایگان برای خدمات ما درخواست کنید و به بیش از 1000 مشتری بپیوندید که با ما درآمد و پیشرو بیشتری کسب می کنند!

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور