صنعت در مقابل CRM عمومی: کدام را باید استفاده کنید؟

صنعت در مقابل CRM عمومی: بهترین انتخاب کدام است؟ این به نیازهای خاص شما بستگی دارد، اما استفاده از یک CRM همه منظوره به جای یک صنعت خاص، مزایای مشخصی دارد.


آ پلت فرم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) یک ابزار ضروری کسب و کار است. به شما امکان می دهد داده های مشتری را جمع آوری، ذخیره، طبقه بندی و تجزیه و تحلیل کنید. بینش‌هایی که از آن داده‌ها به دست می‌آورید می‌تواند به شما کمک کند تا تلاش‌های بازاریابی و فروش خود را احیا کنید و در درازمدت درآمد بیشتری کسب کنید.

اما انواع مختلفی از CRM وجود دارد. به طور خاص، دو نوع مختلف از CRM وجود دارد: CRM های خاص صنعت و CRM های همه منظوره. بین این دو نوع، کدام گزینه برای شرکت شما بهتر است؟

این سوالی است که ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم پاسخ دهید. به خواندن ادامه دهید تا بیشتر بدانید و سپس مشترک شدن در Revenue Weekly برای دریافت نکات مفید بازاریابی که مستقیماً در صندوق ورودی شما ارسال می شود!

ایمیل های خودی مدیر بازاریابی ما را از دست ندهید!

پیوستن 200000 بازاریابان هوشمند و داغ‌ترین اخبار و اطلاعات بازاریابی ماه را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!

ایمیل خود را در زیر وارد کنید:

فرم اشتراک درون خطی – CTA 72

*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد

(نگران نباشید، ما هرگز اطلاعات شما را به اشتراک نخواهیم گذاشت!)

صنعت در مقابل CRM عمومی: کدام را باید استفاده کنید؟

CRM مخصوص صنعت چیست؟

یک CRM خاص صنعت، یک CRM است که برای مشاغل در یک صنعت خاص طراحی شده است. بنابراین، به عنوان مثال، یک CRM ساخت و ساز به طور خاص برای شرکت های صنعت ساخت و ساز در نظر گرفته شده است.

CRM همه منظوره چیست؟

یک CRM همه منظوره با در نظر گرفتن صنعت خاصی ساخته نشده است. این شامل ویژگی های جهانی است که برای شرکت ها در تقریباً هر صنعتی به همان اندازه کار می کند.

مزایای CRM مخصوص صنعت چیست؟

چند مزیت مختلف برای استفاده از یک CRM خاص صنعت وجود دارد. در اینجا چند مورد از این مزایا وجود دارد:

1. بسیار طاقچه و ویژگی های خاص

اولین مزیت استفاده از CRM صنعتی دسترسی به ویژگی های خاص صنعت است. به عنوان مثال، الف مراقبت های بهداشتی CRM ممکن است شامل یک ویژگی برای ذخیره سوابق سلامت الکترونیکی بیماران باشد. این چیزی است که یک CRM عمومی ندارد.

با استفاده از این ویژگی های خاص، می توانید وظایف دیگری را در CRM خود انجام دهید که به طور خاص به صنعت شما مربوط می شود.

2. رعایت مقررات خاص صنعت

برخی از صنایع تحت قوانین و مقررات خاصی اداره می شوند. در این صنایع باید مراقب باشید که آن مقررات را زیر پا نگذارید.

شرکت های بیمه و بانک ها دو نمونه از صنایع تحت نظارت شدید هستند. برای آن صنایع، یک CRM خاص صنعت می‌تواند ویژگی‌های داخلی داشته باشد تا به شما کمک کند مطابقت خود را با هر گونه مقررات مهم اندازه‌گیری و حفظ کنید.

3. زمان راه اندازی سریعتر

در نهایت، گاهی اوقات CRMهای صنعتی سریعتر راه اندازی می شوند. از آنجایی که آن CRM ها قبلاً برای صنعت شما طراحی شده اند، لازم نیست مانند بسیاری از CRM های عمومی، برای تنظیم تنظیمات و تنظیمات خاص صنعت هزینه کنید.

البته بستگی به CRM خاص دارد. راه اندازی برخی از CRM های صنعتی به دلیل طراحی ضعیف ممکن است طولانی تر شود. به همین ترتیب، شروع به کار با برخی از CRMهای عمومی در واقع بسیار آسان است. اما به طور کلی، CRM های صنعتی اغلب با مزیت راه اندازی سریع همراه هستند.

مزایای CRM همه منظوره چیست؟

اکنون که مزایای یک CRM صنعتی را بررسی کردیم، بیایید به مزایای یک پلت فرم همه منظوره نگاه کنیم.

1. کاربر پسند و سهولت استفاده

اولین مزیت CRMهای عمومی این است که استفاده از آنها اغلب ساده تر از CRMهای صنعتی است. باز هم، این یک قانون جهانی نیست – برخی از CRMهای عمومی آشفته و برخی CRMهای صنعتی تمیز و کاربرپسند وجود دارد. اما به عنوان یک قاعده، معمولاً CRMهای عمومی کاربرپسند هستند.

دلیل این امر بیشتر به بودجه و مقیاس مربوط می شود. CRM های عمومی برای مخاطبان وسیع تری بهینه شده اند و معمولاً درآمد بیشتری برای کار دارند، بنابراین ابزار و انگیزه ای برای صرف زمان زیادی برای بهینه سازی پلتفرم های خود دارند تا کاربر پسند باشند.

2. گزینه های ادغام بهتر

یکی دیگر از مزایای CRM های عمومی این است که تقریباً همیشه گزینه های ادغام بسیار بهتری دارند.

یکپارچه سازی برای یک CRM کلیدی است – در نهایت، تمام هدف ابزار جمع آوری داده ها از پلتفرم های مختلف دیگر و انتقال آنها به یک مکان مرکزی است. یک CRM که با منابع داده شما ادغام نمی شود کمک چندانی به شما نخواهد کرد.

به طور معمول، CRM های صنعتی در گزینه های یکپارچه سازی نسبتاً محدود هستند. از سوی دیگر، بهترین CRM های عمومی، گزینه های ادغام زیادی را ارائه می دهند. این یک مزیت بزرگ است، زیرا هرچه ابزار یکپارچه‌سازی گزینه‌های بیشتری ارائه دهد، احتمال اینکه به راحتی با تمام ابزارهای داده‌ای که قبلاً استفاده می‌کنید متصل شود، بیشتر می‌شود.

3. قیمت پایین تر

در نهایت، CRM های همه منظوره اغلب ارزان تر از موارد خاص صنعت هستند. بدیهی است که این از ابزاری به ابزار دیگر متفاوت است. اما اگر CRMهای عمومی را به جای موارد صنعتی مرور کنید، برای یافتن یک گزینه مقرون به صرفه ساده تر خواهید بود.

بخشی از دلیل آن این است که CRM های عمومی اغلب طرح های مختلفی را ارائه می دهند. اکثر CRM های عمومی حداقل دو یا سه گزینه را ارائه می دهند، در حالی که سایرین بسیار بیشتر را ارائه می دهند (پیشنهادات Salesforce بیش از 15 گزینه مختلف!). این بدان معناست که حتی اگر یک CRM برای یک طرح گران قیمت هزینه زیادی داشته باشد، احتمالاً آنها یک گزینه مقرون به صرفه نیز ارائه می دهند.

صنعت در مقابل CRM عمومی: کدام بهتر است؟

اکنون می‌توانیم در نهایت به سؤال اصلی خود برگردیم: بین یک CRM ویژه صنعت در مقابل یک CRM عمومی، کدام انتخاب بهتر است؟

همانطور که احتمالاً می توانید حدس بزنید، پاسخ بستگی دارد. یک CRM صنعتی ممکن است انتخاب بهتری باشد اگر:

  • در یک صنعت تخصصی کار کنید
  • ویژگی های خاص صنعت را بسیار اولویت بندی کنید
  • بودجه نسبتاً زیادی داشته باشید

اگر تمام معیارهای بالا را دارید، یک گزینه خاص صنعت را در نظر بگیرید. با این حال، برای تمام مشاغل دیگر، یک CRM عمومی تقریباً همیشه بهترین انتخاب است.

نکته ای که در مورد CRM ها وجود دارد این است که آنها واقعا اینطور نیستند نیاز خاص صنعت باشد. جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های مشتری در همه صنایع بسیار مشابه به نظر می‌رسد – معمولاً تفاوت‌های زیادی بین آنها وجود ندارد که نیاز به داشتن یک ابزار تخصصی را داشته باشد.

پیدا کردن یک CRM عمومی که تمام ویژگی‌های استاندارد را داشته باشد، در حد بودجه شما باشد و نظرات خوب زیادی داشته باشد، بسیار ساده‌تر و قابل اعتمادتر است.

Nutshell یک CRM همه منظوره عالی برای نیازهای شما است

اگر به دنبال یک CRM عمومی هستید، می‌توانیم گزینه عالی را از قبل توصیه کنیم. مخلص کلام. خلاصه با تمام مزایای کلی CRM ذکر شده در بالا ارائه می شود، و همچنین ویژگی هایی مانند اتوماسیون فروش و گزارش سفارشی را ارائه می دهد. به علاوه، برخلاف بسیاری از CRM های عمومی، می توانید آن را در عرض چند ماه راه اندازی کنید.

Nutshell همچنین بسیار مقرون به صرفه است و با دسترسی کامل به تیم پشتیبانی مشتری مفید ارائه می شود. به علاوه، اگر برای کمک به بازاریابی دیجیتال و استفاده با WebFX شریک هستید MarketingCloudFX — نرم افزار بازاریابی ما — به همراه آن تعدادی صندلی رایگان در Nutshell دریافت می کنید.

علاقه مند به شروع با WebFX و Nutshell هستید؟ فقط تماس بگیرید 888-601-5359 یا آنلاین با ما تماس بگیرید امروز!