Cannibalization داخلی، بین المللی و زیر دامنه – جمعه تخته سفید

بنابراین، بیایید تصور کنیم یک روز از خواب بیدار می شوید و در صفحه 1 برای “بلیزرهای مردانه” هستید. همه ما می خواهیم اگر بلیزر مردانه می فروشیم در صفحه 1 باشیم. سپس ناگهان متوجه افت محتوای خود می شوید. وقتی نگاه دقیق تری بیندازید، ممکن است متوجه شوید که چندین URL در یک دوره زمانی برای یک کلمه کلیدی بازمی گردند. نکته ای که در مورد آدم خواری باید به آن توجه کرد این است که در سطح کلمه کلیدی اتفاق می افتد.

سطح محتوا نیست همه چیز در مورد کلمه کلیدی است. بنابراین ممکن است یک محتوا برای یک عبارت دیگر، برای یک اصطلاح مشتق شده، تضاد نداشته باشد، به عنوان مثال «کت‌های مردانه» یا «کت‌های تابستانی مردانه»، و آن صفحه ممکن است به زیبایی در صفحه یک وجود داشته باشد. اما بیایید تصور کنیم که شما یک، دو، سه، چهار صفحه دارید.

به عنوان مثال، اینها می توانند کت های تابستانی مردانه، کت های زمستانی مردانه، کت های مردانه 2023 باشند. این احتمال وجود دارد که اگر این صفحات شبیه به هم باشند و اگر حاوی کلمه کلیدی باشند که می‌خواهید برای آن قرار دهید، به عنوان مثال، “کت و شلوار مردانه” در عنوان، به احتمال زیاد دچار تضاد خواهید شد زیرا می‌دانیم که عنوان HTML یکی از قوی ترین شاخص های گوگل از منظر موضوع است.

URL، عنوان، سربرگ 1، توضیحات متا، محتوا، همه این موارد مهم است. اما وقتی تغییراتی در عنوان ایجاد می‌کنید، متوجه خواهید شد که می‌تواند در کمتر از 24 ساعت تأثیری کاملاً آنی بر روی دید داشته باشد. پس به وضعیت آدمخواری برگردیم. برای URL ها، چه کاری می خواهیم انجام دهیم؟ خب باید تصمیم بگیریم

کدام یک می خواهیم دروازه ورود به اکوسیستم ما باشد؟ اگر ما تصمیم نگیریم، گوگل این تصمیم را برای ما خواهد گرفت و در نهایت در وضعیت آدمخواری قرار خواهیم گرفت. آدم خواری می تواند در خط باشد. همه اینها ممکن است در پایین صفحه 1 اتفاق بیفتد. گاهی اوقات، مردم می گویند، “خب، من در صفحه 1 هستم، اما واقعاً اهمیتی نمی دهم.”

اما باید مراقب باشید، زیرا تصور کنید مخاطبان شما در حال جستجوی کت مردانه هستند و محتوای شما را پیدا می کنند و آن را دوست دارند، و روز بعد برمی گردند و دوباره آن را در گوگل می خوانند، و دوباره آن را پیدا می کنند، “اوه، این یک صفحه متفاوت.” آنها وارد سایت در منطقه دیگری می شوند. ناگهان، من گیج می شوم، زیرا ما درهای نامنسجم، ناهماهنگ و تصادفی به دنیای خود داریم.

بنابراین ما باید تصمیم بگیریم و آن را به موتورهای جستجو بسپاریم. تعدادی کار وجود دارد که می توانیم برای رفع این مشکل انجام دهیم. اما اولین کاری که باید انجام دهیم این است که موقعیت URL ها را برای سایر عبارات، برای عبارت های مشتق شده بررسی کنیم. آیا این قطعات محتوا به خودی خود جایگاهی دارند؟

قبل از اینکه دستکاری را شروع کنیم، قبل از شروع بازی با عناوین، قبل از شروع به تغییر مسیر، قبل از انجام هر کاری، آیا آنها خودشان را در جایگاه خود قرار می دهند؟ سپس ما باید انتخاب کنیم. یکی از گزینه‌های ممکن، و من مشتریان زیادی را دیده‌ام که این کار را انجام می‌دهند، این است که یکی از قسمت‌های قدیمی‌تر محتوا را با محتوای جدید ادغام کنند، و این به طرز شگفت‌انگیزی کار می‌کند زیرا ما چیزی را از دست نمی‌دهیم.

بنابراین ما آن را با هم ادغام می کنیم و سپس، البته، مقاله اصلی را 301 می کنیم. بنابراین ما بلافاصله آن تزریق اقتدار را دریافت می کنیم. بسیار خوب، موضوع را کاهش دهید. چگونه تم را کاهش می دهید؟ عنوان، قوی ترین عنصر صفحه را به خاطر دارید؟ ما در واقع می‌توانیم عنوان را تغییر دهیم تا خبری از کت‌های مردانه نباشد. اگر مناسب باشد، می توانیم بگوییم “لباس مردانه برای تابستان”.

باز هم، اجازه دهید این کار را انجام ندهیم اگر آن صفحه به خودی خود موقعیت پیدا کند، زیرا نمی‌خواهیم آن ترافیک را از دست بدهیم. همچنین می توانیم ترافیک صفحه را نیز بررسی کنیم. لینک داخلی برای مثال، اگر تصمیم گرفتیم که A صفحه‌ای است که می‌خواهیم درگاه ما باشد، اجازه دهید به آن اختیاری بدهیم که باید آن را در موقعیت قرار دهد.

بیایید به صورت داخلی از B، C، و D به A با استفاده از متن لنگر “بلیزرهای مردانه” پیوند دهیم. ما چه کار می کنیم؟ خوب، ما می گوییم که این صفحه در اینجا همه چیز در مورد کت و شلوار مردانه است، و انکر تکست و آن لینک ها به آن صفحه اقتدار لازم را می دهد.

بنابراین ما این کار را در ارتباط با برخی از این گزینه های دیگر انجام می دهیم. ما همچنین می توانیم بدون شاخص در صورت لزوم. بنابراین ما تعدادی ابزار در زرادخانه خود داریم. اما فقط تصور کنید که ما همه این صفحات را دوست داریم و نمی‌خواهیم آن‌ها را از دست بدهیم زیرا بلیزرهای تابستانی، بلیزرهای زمستانی، کتانی و سایر کتانی‌ها هستند.

کار دیگری که می توانید انجام دهید، اگر CMS شما اجازه دهد، ساختن یک صفحه هاب است. بیایید آن صفحه هاب را کتانی مردانه بنامیم، و بیایید از صفحه جدید به پایین لینک دهیم، آن صفحه X، کتانی مردانه را به این صفحه با استفاده از متن لنگر “تخت تابستانی”، به این صفحه، زمستان، کتانی، و غیره بنامیم. سپس بسیار مهم است، ما پیوند داخلی را در اینجا می گیریم و از همه آنها به صفحه هاب پیوند می دهیم.

ما در آنجا چه ساخته ایم؟ این ساختار فوق‌العاده مرکز و گفتار در سایت ما که مخاطبان شما آن را درک می‌کنند و گوگل نیز آن را درک خواهد کرد. بنابراین، در واقع، ارسال سیگنال به گوگل است تا گوگل گیج نشود.

بنابراین این به ما مربوط می شود زیرا موتور جستجو فوق العاده حساس است. بنابراین به این ترتیب می توانید آن را برطرف کنید، و تعدادی انتخاب دارید.

Source link