آیبیام یک مرکز آنلاین جدید برای مشتریانی که میخواهند با مینفریمهای سری Z خود کارهای بیشتری انجام دهند راهاندازی کرده است.
IBM Z و مرکز مدرنیزاسیون ابری ابزارها، آموزشها، منابع و شرکای اکوسیستم را گرد هم میآورد، زیرا این شرکت تلاش میکند تا مینفریم را بهعنوان «بخش اساسی استراتژی ابر ترکیبی» تغییر مکان دهد.
این را می توان پاسخی به خدمات «مدرن سازی فریم اصلی» از جمله AWS و Google Cloud دانست که پیشنهاد جایگزینی کامل مین فریم های شرکتی با سرویس های ابری عمومی را دارند.
«تا به حال، کسبوکارهای جهانی که بر روی IBM Z کار میکردند، انتخابهای محدودی برای یک فروشگاه یکجا برای اطلاعات و گامهایی در جهت مدرنسازی داشتند. همراه با روایتهای گیجکننده فروشندگان در بازار و گزارشهای مهاجرت ناموفق، یافتن منبعی برای رهبران فناوری اطلاعات. مردیت استوول، معاون IBM Z Ecosystem، گفت: “واقعیت این است که آینده ترکیبی است، جایی که IBM Z و Cloud با هم بهتر هستند.”
جریان اصلی مین فریم
مینفریمها به دلیل توانایی آنها در پردازش کارآمد حجم عظیمی از تراکنشها و شهرت آنها برای امنیت و زمان بهروزرسانی، یک منظره رایج در بانکها، بیمهها و خردهفروشیها هستند.
در نظرسنجی BMC در سال 2021 از بیش از 1300 مدیر و تکنسین مینفریم، 92 درصد از پاسخدهندگان گفتند که پردازنده مرکزی را بستری برای رشد بلندمدت و بار کاری جدید میدانند.
برخلاف سرورهای معمولی، این ماشینها میتوانند برای دههها فعال بمانند، به این معنی که بسیاری از مینفریمهای مورد استفاده امروزه ممکن است نیاز به بازنگری جدی در مورد برنامهها و فرآیندهای خود داشته باشند.
برای فروشندگان عمومی ابر، نوسازی مین فریم به معنای انتقال همه بارهای کاری به ابر است. IBM به رویکرد متفاوتی معتقد است: آموزش ترفندهای جدید به این پلتفرم فناوری و اتصال آن به ابر عمومی – یا ابرها – برای چیزهایی که پردازنده های مرکزی به طور طبیعی در آنها خوب نیستند.
طبق مطالعه خود آیبیام، رویکردی که مینفریمهای سری Z و چندین ابر را ادغام میکند، تا 5 برابر ارزش یک رویکرد فروشنده تکپلتفرمی و تک ابری را ارائه میدهد.
مرکز نوسازی جدید IBM Z و Cloud قرار است به عنوان اولین ایستگاه برای هر کسی که میخواهد ارزش بیشتری از سرمایهگذاریهای موجود در پردازنده مرکزی خود بگیرد، خدمت کند. این فهرست شامل فهرست کامل خدمات پردازنده مرکزی ارائه شده توسط IBM Consulting، فهرست خدمات یکپارچهکنندههای سیستم مانند Capgemini و Deloitte و شرکای فناوری مانند Fujitsu و Software AG است.
همچنین یک مرکز آموزشی برای آموزش معماران و توسعهدهندگان در مورد تکنیکهای مدرنسازی برنامهها، یک مرکز مرجع با موارد استفاده از مشتری، مقالات تحلیلگر، و سایر مواد وجود دارد.
استوول از IBM گفت: «در حالی که انتقال آسانسور و شیفت ممکن است انتخابی جذاب برای نوسازی به نظر برسد، در بسیاری از موارد میتواند یک خیابان یک طرفه و قفل در یک ابر عمومی باشد که ممکن است پیامدهایی بر هزینه، حاکمیت و امنیت داشته باشد».
IBM عمیقاً محیط IBM Z، اکوسیستم ابری و صنایعی که به ما متکی هستند را درک میکند و ما تمام عناصر مورد نیاز برای کمک به مشتریان خود را در یک جا گرد هم آوردهایم.