انسان های پشت جستجو: با مت را ملاقات کنید

مت کوک، که سرپرست آزمایشگاه اخبار گوگل است، در مورد اینکه چگونه تیمش آن را در اخبار و جستجو واقعی نگه می‌دارد، صحبت می‌کند.

ابتدا، می‌توانید درباره Google News Initiative و کاری که تیم شما انجام می‌دهد به ما بگویید؟

Google News Initiative بخشی از Google است که با روزنامه‌نگاران و کارآفرینان برای ایجاد نوآوری در اخبار کار می‌کند – از ارائه اطلاعات واقعی گرفته تا کمک به ناشران محلی برای دیجیتالی کردن محتوای خود.

به عنوان بخشی از آن، News Lab مشارکت و آموزش در 70 کشور در سراسر جهان ارائه می دهد تا فناوری Google را به روزنامه نگاران و ناشران اخبار ارائه دهد. ما می‌خواهیم به تقویت مهارت‌های دیجیتال کمک کنیم تا به روزنامه‌نگاران کمک کنیم تا منابع را تأیید کنند، واقعیت‌ها را بررسی کنند و اشکال مختلف داستان سرایی را برای مخاطبانی که در جستجوی اطلاعات دقیق هستند، کشف کنند.

در مورد سابقه خود و آنچه منجر به کار در Google شده است به ما بگویید.

من چندین سال در بی‌بی‌سی در نقش‌های مختلف کار کردم، از جمله گزارش‌دهی از اتاق خبر چندرسانه‌ای شرق لندن در آستانه بازی‌های المپیک 2012. ما به مخاطبان امکان دسترسی به دوربین‌های کوچک را دادیم که باعث شد به پتانسیل داستان‌گویی دیجیتال فکر کنم. بنابراین وقتی این فرصت در گوگل پیش آمد، از آن استفاده کردم! من اینجا دارم به 10 سالگیم نزدیک میشم.

برای جستجوی اخبار و اطلاعات موثق چه نکاتی را می توانید به خوانندگان ارائه دهید؟

این روزها اخبار به روش‌ها و قالب‌های مختلف به ما می‌رسند، بنابراین گاهی اوقات تشخیص اینکه چه چیزی معتبر و دقیق است، دشوار است. اما ابزارهایی برای کمک وجود دارد، و پنج چیز وجود دارد که من برای بررسی اصالت توصیه می کنم:

  1. اگر به طور تصادفی با چیز شگفت انگیزی برخورد کردید، منبع را بررسی کنید. ویژگی About This Result جزئیاتی را در مورد یک وب سایت قبل از بازدید از آن ارائه می دهد، از جمله توضیحات آن، زمانی که برای اولین بار ایندکس شده است و اینکه آیا اتصال شما به سایت ایمن است یا خیر.
  2. اگر تصویری مشکوک به نظر می‌رسد، می‌توانید به Google Images بروید و با کلیک کردن بر روی نماد دوربین و کشیدن تصویر خود، جستجوی عکس را انجام دهید. نمونه‌ای از جعلی آشکار، که بسیاری آن را دیده‌اند و تکرار می‌شود، کوسه‌ای است که در یک خیابان سیل‌زده شنا می‌کند.
  3. مجدداً اگر داستانی غافلگیرکننده است، به منابع خبری دیگر نگاه کنید تا ببینید آیا آنها نیز آن را پوشش می دهند یا خیر. اگر آن‌ها نباشند، این می‌تواند به شما کمی فکر کند. استوری‌ها در اخبار Google دارای گزینه «پوشش کامل» هستند، به این معنی که می‌توانید ببینید دیگران چگونه همان داستان را گزارش می‌کنند.
  4. ما چیزی به نام theFact Check Explorer داریم که به شما امکان می‌دهد یک عبارت جستجو را تایپ کنید و سپس با سازمان‌های راستی‌آزمایی، ادعاهای متقابل و رد کردن آن نظریه را به شما نشان می‌دهد.
  5. Google Maps، Google Earth و Street View همگی می توانند به شما کمک کنند تا بررسی کنید که آیا تصویری که می بینید از مکان گزارش شده است یا خیر. این کار را می‌توان با بررسی سایه‌های مثلاً کوه‌ها یا ساختمان‌های مجاور در نمای خیابان و تطبیق آنها با Google Earth انجام داد.

نمونه‌های شگفت‌انگیز و پرزحمت کار از BBC Africa Eye با تأیید ویدیویی وجود دارد. این نشان می دهد که با ترکیب ابزارهای دیجیتال با روزنامه نگاری عالی، می توانید به قلب آنچه واقعاً در حال وقوع است برسید.

چگونه با جعلیات عمیق مقابله می کنید؟

فناوری به سرعت تکامل می‌یابد، اما تیم‌های مهندسی و تیم‌های اعتماد و ایمنی ما سخت کار می‌کنند تا مطمئن شوند که فناوری ما جلوتر از تهدیدات نوظهور می‌ماند، و ما نیز از نزدیک با شرکای صنعتی کار می‌کنیم تا بفهمیم چگونه آنها با تأیید و اطلاعات نادرست درگیر هستند. این یک تلاش گسترده در صنعت است.

پیشرفت هایی در حال انجام است، برای مثال YouTube چیزی به نام Content ID دارد که به سازمان ها اجازه می دهد حق نسخه برداری IP و محتوای خود را شناسایی کنند.

چگونه گوگل مطمئن می شود که سازمان ها با الگوریتم بازی نمی کنند؟

ما الگوریتم جستجو را هزاران بار در سال به‌روزرسانی می‌کنیم و سخت تلاش می‌کنیم تا مطمئن شویم اطلاعاتی که افراد پیدا می‌کنند دقیق‌ترین، معتبرترین و مرتبط‌تر با آنچه به دنبال آن هستند باشد. ما خط‌مشی‌هایی برای جلوگیری از هرزنامه و هر گونه اقدام فریبنده داریم — در اینجا اطلاعات بیشتری درباره نحوه عملکرد جستجو وجود دارد. و همچنین اضافه می‌کنم که ما به مردم اهمیت زیادی می‌دهیم که اخبار محلی با کیفیت خوب را از منابع معتبر نیز بیابند.

چگونه مطمئن می شوید که سواد جستجو محدود به افراد معدود و ممتاز نیست؟

در طول چند سال گذشته، ما زمان زیادی را با کارشناسان سواد رسانه ای صرف کرده ایم تا دروس سبک اتاق خبر را برای دانش آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه در سراسر بریتانیا ارائه دهیم، یک مثال خوب Be Internet Legends است که به بیش از 70 درصد مدارس ابتدایی در انگلستان رسیده است. .

و کارهای بیشتری می توان در خارج از کلاس انجام داد. سال گذشته، ما 25 میلیون یورو به صندوق رسانه و اطلاعات اروپا کمک کردیم، که از ناشران، دانشگاهیان و محققان برای تحقیق و اجرای سواد رسانه ای حمایت می کند.

چه چیزی شما را در مورد جستجو هیجان زده می کند؟

یکی از مواردی که تیم من با آن کار می‌کند ابزاری به نام Google Trends است که داده‌های فهرست‌بندی‌شده و ناشناس در مورد آنچه افراد در یک مکان یا زمان معین جستجو می‌کنند را به شما نشان می‌دهد.

ما با پخش‌کنندگان، روزنامه‌نگاران، دانشگاهیان و سازمان‌های غیرانتفاعی همکاری می‌کنیم تا ببینیم الگوها و روندهای در حال ظهور در جستجو چه چیزی را نشان می‌دهند. آنچه واقعاً جالب است این است که چگونه تغییر سؤالات تغییر نگرش را در طول زمان نشان می دهد. برای روزنامه نگاران، یا در واقع هر کسی که علاقه مند است، مفید است که ببیند مردم در مورد رویدادهای خبری مهم چه مشغله هایی دارند.

برای مثال، اگر به دنبال جدیدترین گرایش‌های طراحی هستید، می‌بینیم که علاقه جستجو برای «طراحی داخلی ژاپنی» در ۱۲ ماه گذشته ۹۷۳ درصد افزایش یافته است. به طور مشابه، اگر می‌پرسید مردم در بریتانیا چه می‌خوانند، می‌توانیم به اشتراک بگذاریم که بین سال‌های 2017 تا 2021، علاقه جستجو برای کتاب‌های مربوط به تنوع عصبی تا 1280 درصد افزایش یافته است.

محبوب ترین ویژگی جستجوی شما که همه باید درباره آن بدانند چیست؟

برخی از ویژگی های جستجوی پیشرفته تر واقعاً می توانند در زمان صرفه جویی کنند. بنابراین اگر به دنبال اطلاعاتی در مورد یک موسسه یا یک شخصیت عمومی هستید، اغلب باید اطلاعات زیادی را مرور کنید. اگر می‌خواهید عمیق‌تر کاوش کنید، می‌توانید به سادگی با قرار دادن علامت منهای در مقابل یک کلمه، شروع به حذف اطلاعات تکراری کنید. برای مثال، من برای کار زیاد سفر می‌کنم، بنابراین اگر به دنبال اطلاعاتی درباره فرودگاه‌های بریتانیا هستید، اما نمی‌خواهید روی هیترو تمرکز کنید، می‌توانید «فرودگاه‌های بریتانیا – هیترو» را تایپ کنید. این ساده است، اما باعث صرفه جویی در زمان زیادی می شود!

در نمای خیابان گوگل، ابزار دسکتاپ مورد علاقه من ساعت کوچک بالای صفحه است. این به شما امکان می دهد به گذشته برگردید تا بتوانید ببینید که چگونه همه چیز تغییر کرده است. به عنوان مثال، زمانی که بریتانیا برای میزبانی بازی های المپیک 2012 آماده می شد، می توانید تمام پرچم ها و بنرها را در مرکز لندن ببینید. و در جایی که شهرها به سرعت تغییر می کنند، برای مثال شرق لندن، می توانید ببینید که چگونه پیشرفت های جدید جای ساختمان های قدیمی را گرفته است. نگاهی بیاندازید!

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور