کاترین یک مدیر مهندسی برای جستجو و مدیر سایت فنی در دفتر Google لندن است. او از اوایل دهه 90 مدیریت تیم های مهندسی نرم افزار را برعهده داشت و در سال 2017 به گوگل پیوست تا تیم مهندسی کار بر روی اپلیکیشن موبایل گوگل را رهبری کند.
ویژگی مورد علاقه شما در موبایل چیست؟
بدون شک باید Hum to Search باشد. اگر وارد برنامه Google در تلفن خود شوید و دکمه میکروفون را فشار دهید، می توانید آهنگی را زمزمه کنید و به شما می گوید آهنگ چیست. این به من کمک کرد تا چندین بار به سرعت یک آهنگ را شناسایی کنم!
ما یک فرآیند تست دقیق داریم، حتی برای ویژگی های سرگرم کننده مانند این، تا مطمئن شویم این چیزها چیزی است که کاربران می توانند استفاده کنند و واقعاً می خواهند. این ادامه مقدمه جستجو است، برای ادامه دادن پاسخ به سؤالاتی که شما را آزار می دهد – اما این بار از طریق صدا.
چه چیزی شما را در مورد آینده جستجو هیجان زده می کند؟
احتمالاً این واقعیت است که وقتی درک خود را از متن، صدا و تصاویر ترکیب میکنیم، به سادگی مفیدتر میشود – بنابراین میتوانید اطلاعات مفیدی در مورد هر چیزی که میبینید، میشنوید و تجربه میکنید، به روشهایی که برای شما بصریتر است، بیابید. ما یک قابلیت جدید مفید به نام multisearch ایجاد کردهایم که به این معنی است که میتوانید همزمان با تصاویر و متن جستجو کنید. بنابراین حتی اگر کلماتی برای توصیف آنچه به دنبال آن هستید ندارید، می توانید کمک بگیرید. به عنوان مثال، می توانید محصولات مشابه را در رنگ های مختلف جستجو کنید، یا از کاغذ دیواری عکس بگیرید و به جای آن روی پتو بخواهید، یا حتی چگونه از گیاه ریحان روی طاقچه خود مراقبت کنید. ما آیندهای را متصور هستیم که در آن میتوانید تمام دنیای خود را، از هر راه و هر مکانی جستجو کنید.
قبلاً گفته اید که مهندسی نرم افزار یک امر بسیار اجتماعی است. آیا می توانید در این مورد گسترش دهید؟
ما یک تیم باورنکردنی داریم که روی جستجو کار میکند – افرادی که مدلهای یادگیری ماشینی، خدمات، نرمافزار را روی تلفن توسعه میدهند. اینکه این افراد چقدر خوب با هم ارتباط برقرار می کنند تعیین می کند که نرم افزار چقدر با هم تناسب دارد، بنابراین مهم است که افراد امنیت روانی در کار داشته باشند. اگر این کار را انجام دهند، به معنای مکانیسم های بازخورد آسان، ارتباطات خوب و کار گروهی فشرده است.
همچنین این به رهبری بستگی دارد که تیم ها متوجه شوند که همه باید برای کسب و کار موفق شوند – که واقعاً یک رقابت نیست. وقتی به دنبال ستارههای جستجوی آیندهمان میگردیم، کل فرد مهم است، نه فقط مهارتهایشان – بنابراین آیا کاربران را در اولویت قرار میدهید، کار درست را انجام میدهید، با دیگران خوب کار میکنید و محیطی فراگیر ایجاد میکنید؟ این سوالات واقعاً به تعیین تناسب مناسب کمک می کند.
به نظر شما یک واقعیت کمتر شناخته شده، اما واقعا مفید در مورد جستجو چیست؟
ما یک ویژگی جدید به نام “درباره این نتیجه” داریم. وقتی به دنبال چیزی هستید، میتوانید روی نمادی کلیک کنید که سپس به شما میگوید چگونه سیستمهای ما تشخیص میدهند که یک نتیجه ممکن است مطابقت خوبی برای جستجوی شما باشد. همچنین می توانید پیش از بازدید از یک وب سایت، زمینه مهمی در مورد یک منبع یا موضوع پیدا کنید. ما سعی میکنیم به افراد کمک کنیم مهارتهای سواد اطلاعاتی را توسعه دهند – تا بتوانند زمینه بیشتری در مورد منابع اطلاعات خود داشته باشند و نحوه عملکرد جستجو را درک کنند.
در مورد کار بر روی محصولی مانند جستجو از چه چیزی بیشتر لذت می برید؟
فقط تاثیر ما میلیاردها کاربر داریم. بسیاری از مردم به اطلاعات ما تکیه می کنند تا در زندگی روزمره به آنها کمک کنیم، در شرایط سخت به آنها کمک کنیم، همیشه به آنها کمک کنیم. واقعاً خوب است که روی چیزی کار کنید که می دانید مردم به آن نیاز دارند و می خواهند. ما کمک کننده هستیم – واقعاً همین است. من بر آن تکیه میکنم – این گونه است که در دنیای خود زندگی میکنم. من خیلی قبل از اینترنت در رایانه کار میکردم، و بزرگ شدم که ساعتها را در کتابخانه صرف جستجوی چیزها میکردم – جستجوی آینده همه اینها را تغییر داد. اگر در نوجوانی این موضوع را به من می گفتی، به تو می گفتم که دیوانه ای!