وقتی از نقل قول استفاده می‌کنید، چگونه نتایج جستجو را بهبود می‌دهیم

در گذشته، ما همیشه این کار را انجام نمی‌دادیم، زیرا گاهی اوقات مطالب نقل‌قول‌شده در قسمت‌هایی از یک سند ظاهر می‌شوند که نمی‌توانند قطعه‌های مفیدی ایجاد کنند. برای مثال، ممکن است یک کلمه یا عبارت در آیتم منوی یک صفحه ظاهر شود، جایی که شما باید به بخش‌های مختلف سایت بروید. ایجاد یک قطعه در اطراف بخش هایی مانند آن ممکن است توصیفی قابل خواندن به راحتی ایجاد نکند.

ما بازخوردهایی شنیده‌ایم که افرادی که جستجوهای نقل‌شده را انجام می‌دهند ارزش دیدن دارند جایی که مطالب نقل‌قول‌شده در یک صفحه اتفاق می‌افتد، نه توضیح کلی صفحه. بهبود ما برای کمک به رفع این مشکل طراحی شده است.

نکاتی که باید در مورد جستجوهای نقل شده در نظر داشته باشید

برای کسانی که جستجوهای نقل‌شده را انجام می‌دهند، در اینجا چند نکته بیشتر همراه با هشدارهایی در مورد نحوه عملکرد جستجوی نقل‌شده وجود دارد.

جستجوهای نقل قول ممکن است با محتوایی مطابقت داشته باشند که به راحتی در یک صفحه قابل مشاهده نیستند. همانطور که در بالا اشاره شد، گاهی اوقات جستجوهای نقل قول شده با محتوای موجود در یک صفحه وب مطابقت دارند که به راحتی قابل مشاهده نیستند، و به نظر می رسد که محتوا در صفحه وجود ندارد.

به عنوان مثال، محتوای موجود در تگ توضیحات متا برای مطابقت مورد بررسی قرار می گیرد، حتی اگر آن محتوا در خود صفحه وب قابل مشاهده نباشد. متن ALT که تصاویر را توصیف می کند، مانند متن داخل URL صفحه در نظر گرفته می شود. مواد وارد شده از طریق قاب های درون خطی (iframes) نیز مطابقت دارند. Google همچنین ممکن است محتوایی را ببیند که در ابتدا در صفحه ای که شما به آن مراجعه می کنید بارگیری نمی شود، چنین محتوایی از طریق جاوا اسکریپت ارائه می شود که فقط در صورتی ظاهر می شود که برای نمایش آن کلیک کنید.

نکته حرفه ای: گاهی اوقات افراد از دستور یافتن استاندارد در مرورگر استفاده می کنند تا پس از ورود به صفحه به عبارت مورد نظر خود بپرند. اگر این کار نمی کند، می توانید از گزینه ابزار توسعه دهنده استفاده کنید. به عنوان مثال، در کروم، می‌توانید از داخل ابزارهای توسعه‌دهنده جستجو کنید تا با تمام متن‌های ارائه‌شده مطابقت داشته باشد، که شامل متن در منوهای کشویی و سایر قسمت‌های سایت می‌شود.

صفحات ممکن است از آخرین بازدید Google از آنها تغییر کرده باشند. در حالی که Google به طور منظم صفحات را در سراسر وب بازبینی می کند، آنها می توانند بین بازدیدها تغییر کنند. این به این معنی است که ممکن است مطالب نقل‌قول‌شده در زمانی که ما آن را دیدیم در صفحه ظاهر شود، اما دیگر در صفحه فعلی وجود ندارد. در صورت وجود، مشاهده کپی ذخیره شده Google ممکن است نشان دهد که محتوای نقل قول شده در نسخه صفحه ای که ما بازدید کرده ایم در کجا ظاهر شده است.

اصطلاحات نقل قول ممکن است فقط در پیوندهای عنوان و URL ها ظاهر شوند. عبارات نقل‌قول‌شده در قطعه‌های صفحه وب ظاهر نمی‌شوند اگر فقط در پیوندهای عنوان یا URLهای یک صفحه وب ظاهر شوند. همچنین تطابق پررنگی را که در پیوندهای عنوان و URL ها اتفاق می افتد، انجام نمی دهیم.

علائم نگارشی گاهی به صورت فاصله دیده می شود. سیستم‌های ما برخی از علائم نگارشی را به‌عنوان فاصله می‌بینند که بر جستجوهای نقل‌شده تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، جستجو برای [“don’t doesn’tâ€] به سیستم‌های ما می‌گوید محتوایی را که شامل همه این حروف است به ترتیب زیر پیدا کند:

نمی کند

در نتیجه، ما محتوایی مانند موارد زیر را مطابقت خواهیم داد، جایی که علائم نگارشی مانند کاما یا خط تیره کلمات را از هم جدا می‌کنند.

  • نه، نه
  • نه / نمی کند
  • نه – نه

ممکن است اسنیپت ها چند عبارت نقل قول را نشان ندهند. اگر یک جستجو شامل چندین عبارت نقل‌شده باشد، اگر از یکدیگر دور باشند، ممکن است قطعه همه آنها را نشان ندهد. به طور مشابه، اگر مطالب نقل قول شده چندین بار در یک صفحه ظاهر شود، یک قطعه نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد مرتبط‌ترین اتفاق باشد.

ما عمدتاً محتوای جسورانه را برای قطعات صفحه وب روی دسکتاپ نقل قول می‌کنیم.

بولد جدید ما از محتوای نقل‌شده معمولاً فقط برای قطعه‌های صفحه وب روی دسک‌تاپ کار می‌کند. پررنگ کردن در قطعه‌های دستور غذا یا جعبه‌های ویدیو ظاهر نمی‌شود، و همچنین هنگام استفاده از برخی حالت‌های خاص مانند جستجوی تصویر یا اخبار ظاهر نمی‌شود. با این حال، هر چیزی که در این جعبه‌ها یا حالت‌های ویژه فهرست شده باشد، شامل شرایط نقل‌شده خواهد بود. پررنگ کردن نیز برای نتایج تلفن همراه کار نمی کند.

جستجوهای نقل قول شده برای نتایج محلی کار نمی کنند. محدودیت نقل قول برای نتایج در کادر محلی ما که لیست‌ها معمولاً با نقشه ظاهر می‌شوند کار نمی‌کند. ما در آینده بیشتر در این زمینه نگاه خواهیم کرد.

نقل قول کنیم یا نقل نکنیم؟

استفاده از نقل قول ها قطعا می تواند یک ابزار عالی برای کاربران قدرتمند باشد. ما به طور کلی توصیه می کنیم ابتدا هر جستجویی را به زبان طبیعی بدون استفاده از عملگرهایی مانند علامت نقل قول انجام دهید. سال ها پیش، بسیاری از مردم از اپراتورها استفاده می کردند زیرا موتورهای جستجو گاهی به راهنمایی های اضافی نیاز داشتند. از آن زمان همه چیز پیشرفت کرده است، بنابراین اپراتورها اغلب دیگر ضروری نیستند.

به‌طور پیش‌فرض، سیستم‌های ما برای جستجوی کلمات و عبارات دقیق وارد شده و اصطلاحات و مفاهیم مرتبط طراحی شده‌اند که اغلب مفید است. اگر از جستجوی نقل قول استفاده می کنید، ممکن است محتوای مفیدی را که از کلمات مرتبط نزدیک استفاده می کند، از دست بدهید.

البته، مواقعی وجود دارد که وجود کلمه دقیق در یک صفحه همه تفاوت را ایجاد می کند. برای آن موقعیت‌ها، جستجوهای نقل‌شده همچنان در دسترس هستند و اکنون حتی بهتر هستند.