در YouTube، ما در حال گسترش پانلهای اطلاعاتی هستیم که زمینههای موضوعی را به سنگاپور، پاکستان، پاپوآ گینه نو و نیوزلند میدهد. اکنون، هنگامی که افراد ویدیوهایی را در مورد موضوعات خاصی که مستعد اطلاعات نادرست هستند (مانند تغییرات آب و هوا) جستجو میکنند، پانل اطلاعاتی را در بالای نتایج جستجوی خود یا زیر ویدیویی که در حال تماشای آن هستند میبینند که شامل پیوندهایی به اطلاعات اضافی و زمینه از منابع معتبر شخص ثالث.
این ویژگیها نه تنها برای کمک به افراد در یافتن زمینه بیشتر در هنگام جستجو و تماشا، کلیدی هستند، بلکه برای اطمینان از دسترسی به اطلاعات با کیفیت همیشه در دسترس هستند. به همین دلیل است که ما همچنین با ارائه آموزش اطلاعات نادرست برای روزنامه نگاران، از شبکه های راستی آزمایی در تمام کشورهای منطقه حمایت می کنیم. در طول چندین سال گذشته، ما بیش از 177500 روزنامه نگار را در 17 کشور و منطقه در سراسر آسیا و اقیانوسیه آموزش داده ایم.
گوگل و یوتیوب با تکیه بر کار ما برای مقابله با اطلاعات نادرست، نوامبر گذشته 13.2 میلیون دلار کمک مالی به شبکه بین المللی بررسی حقایق در مؤسسه پوینتر برای راه اندازی یک صندوق جهانی بررسی حقایق جدید اعلام کردند. این صندوق از شبکه IFCN متشکل از 135 سازمان حقیقتسنجی از 65 کشور که بیش از 80 زبان را پوشش میدهند، پشتیبانی خواهد کرد. این بزرگترین کمک مالی Google و YouTube در راستیآزمایی واقعیت است.
در سراسر آسیا و اقیانوسیه، دیدن تأثیر طرحهایی مانند CekFakta، یک پروژه مشارکتی راستیآزمایی و بررسی واقعیت، باورنکردنی بود. دسامبر گذشته، ما اعلام کردیم که 1.2 میلیون دلار برای حمایت از روزنامهنگاران، بررسیکنندگان حقایق و شهروندان اندونزیایی و CekFakta برای مبارزه با اطلاعات نادرست قبل از انتخابات 2024 اختصاص میدهیم.