فهرست ها روشی عالی برای ترغیب مردم به خواندن مطالب شما هستند. آنها جذاب، سرگرم کننده و آموزنده هستند. با این حال، همه فهرست ها یکسان ایجاد نمی شوند. اگر میخواهید فهرستهایی بنویسید که مردم واقعاً بخوانند، باید چند قانون ساده را دنبال کنید. در این پست وبلاگ، 9 روش برای نوشتن فهرستی که مردم واقعاً میخوانند، مورد بحث قرار میدهیم!
لیست ها چیست؟
فهرست مقاله ای است که از قالب فهرست به عنوان طرح کلی با پاراگراف های گسترده برای همه نکات استفاده می کند.
قالب کلی فهرست از یک مقدمه اولیه و چندین نکته تا پستی مانند این که شامل نقاط فهرست و عمیق تر است متفاوت است. اطلاعات در مورد موضوع
شما می توانید تقریباً هر موضوعی را انتخاب کنید و هر سبکی از اطلاعات را که می خواهید در آن قرار دهید. ما اکیداً توصیه میکنیم که یاد بگیرید چگونه فهرستهای قوی، جذاب و بدون طعمه کلیک کنید و قصد داریم تا زمانی که خواندن این فهرست را به پایان رساندهاید، به شما در انجام این کار کمک کنیم.
قبل از اینکه به نکات اصلی بپردازیم، اجازه دهید به چند نمونه فهرست نگاه کنیم.
نمونه های لیست
- 10 علت شایع ریزش مو توسط مریان میخائیل نمونه ای از فهرست پایه است که شامل مقدمه، نکات کلیدی و نتیجه گیری است. هر فهرست دارای حدود سه یا چهار پاراگراف است تا مطمئن شوید که هر کدام به طور کامل پوشش داده شده است.
- 100 بهترین فیلم تمام دوران توسط جیمز وایت با یک مقدمه، نکات کلیدی و نتیجهگیری، قالبی مشابه با مثال قبلی ما دارد. هر لیست دارای حداقل محتوا، دو یا سه جمله کوچک است که اطلاعات مفیدی را برای شما باقی نمی گذارد. این فهرستها معمولاً توسط خوانندگانی استفاده میشود که فقط میخواهند سرفصلها را مرور کنند تا اینکه بیشتر از موضوع خاصی که در جستجوی آن هستند بیاموزند.
- 16 چیز عجیبی که باور نمی کنید مردم قبلا باور می کردند، من را باور کنید توسط هیلاری میچل ما را به نمونهای از لیستهای بداخلاقی کلیکبازی Buzzfeed میرساند. می توانید یک نگاه به عنوانی از این دست بیندازید و بلافاصله متوجه شوید که قرار است چندین دقیقه از روز خود را تلف کنید، اما همچنان روی آن کلیک می کنید تا در صورتی که حقیقت جالبی در آن وجود داشته باشد. هشدار اسپویلر – هرگز وجود ندارد!
- 11 بهترین تونر برای آبرسانی به پوست خشک به گفته متخصصان پوست توسط دری قیمت به عنوان یک فهرست بازاریابی محتوا برای ترویج محصولات حمایت شده عمل می کند. ما در بخش 9 نکته نکات مفصلی را برای بازاریابی فهرست های شما ارائه خواهیم کرد.
- 49 ایده کسب و کار استارتاپی که باید در سال 2022 در نظر بگیرید توسط استارتاپ گیک با لایهبندی 49 ایده در پنج دسته اصلی، رویکرد کمی متفاوت به فهرستها اتخاذ میکند و به خواننده کمک میکند تا حجم زیادی از محتوا را در تکههای قابل هضم اطلاعات مصرف کند.
چگونه باید یک لیست برنامه ریزی و بنویسید؟
نوشتن فهرست های موفق بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. ما شما را با راهنمای گام به گام خود برای برنامه ریزی و نوشتن فهرست آشنا می کنیم و همچنین نکاتی را برای تولید با کیفیت بالا ارائه می دهیم. محتوا در سراسر:
موضوع خود را آماده کنید
شما باید بدانید که بسیاری از خوانندگان شما ممکن است از موضوعی که انتخاب می کنید انتظار داشته باشند. در حالی که گزینه آسان این است که چیزی را انتخاب کنید که برایتان جالب است و امیدواریم خوانندگان شما نیز انجام دهند، انتخاب هوشمندانهتر این است که کمی تحقیق کنید.
اگر ابزار تحقیق کلمات کلیدی دارید، می توانید از آن برای کمک به یافتن موضوعاتی با نتایج جستجوی بالا استفاده کنید. اگر نه، ساده ترین گزینه جستجو با عبارت اصلی موضوع مورد نظرتان است.
به عنوان مثال، فرض کنید می خواهید در مورد موضوع رستوران ها در اسپانیا بنویسید. بیایید آن عبارت کلیدی اصلی «رستورانها در اسپانیا» را در نظر بگیریم و آن را در یکی از متداولترین موتورهای جستجوی ما، گوگل قرار دهیم. از قبل باید چند فهرست را در صفحه اول ببینید، بنابراین می دانید که این کلمه کلیدی خوبی برای استفاده در حال حاضر است.
حالا بیایید تا انتهای صفحه اسکرول کنیم تا لیستی از 8 جستجوی مشابه پیدا کنیم. اینها اغلب برخی از بهترین عبارات برای استفاده هستند زیرا می دانید که جستجوهای زیادی با استفاده از آن عبارت انجام شده است.
در این مثال، نزدیکترین جستجوی مرتبط با آنچه ما به دنبال آن هستیم، «رستورانهای محبوب در اسپانیا» است، بنابراین ادامه دهید و عنوانی منحصر به فرد و جالب در اطراف آن ایجاد کنید.
از طرف دیگر، اگر میخواهید شهری را که میخواهید فهرستی در اطراف ایجاد کنید، مشخص کنید، میتوانید یکی از گزینههای دیگری را انتخاب کنید که نام شهرها در آنها وجود دارد، و مطمئن شوید که رستورانهایی که در فهرست خود قرار دادهاید همگی در آن شهر هستند. دوره.
بررسی کنید موضوع شما منطقی است
همانطور که این نکته بعدی را توضیح می دهیم، متوجه خواهید شد که چرا عبارات موضوع خاصی را در بالا انتخاب کردیم. شما نمی توانید فقط محبوب ترین کلمه کلیدی را انتخاب کنید، عنوانی با رتبه بالا را روی آن بچسبانید و فرض کنید که به خوبی کار خواهد کرد.
برای مثال، فرض کنید به جای آن عبارت «بهترین رستوران جهان، اسپانیا» را گرفتیم و سعی کردیم از آن عنوانی بسازیم. در نهایت به چیزی شبیه به این خواهید رسید:
‘7 بهترین رستوران جهان، اسپانیا‘
آیا این عنوان برای شما جذاب است؟ برای شروع، عبارت کلیدی “در جهان” و یک کلمه کلیدی کشور خاص، “اسپانیا” را وارد کرده اید که به سادگی کار نمی کند.
وقتی نوبت به تهیه فهرست برای بازاریابی محتوا میرسد، باید در نظر داشته باشیم که چه چیزی خواننده را به همان اندازه جذب میکند که ممکن است به رتبهبندی شما در موتورهای جستجو کمک کند.
تعیین کنید که می خواهید چقدر طول بکشد
طول فهرست شما بر میزان احتمال ماندن افراد در صفحه شما پس از یافتن آن تأثیر دارد. سریع ترین راه برای فهمیدن این مورد، یک بار دیگر، از طریق قدرت یک جستجوی ساده در گوگل است.
با استفاده مجدد از همین مثال، میتوانیم با عبارت «رستورانهای محبوب در اسپانیا» جستجو کنیم. فهرست هایی که بالاترین رتبه را دارند، فهرستی بین 10 تا 20 دارند. دو پست فهرست شامل 15 و 20 نقطه لیست هستند، اما هر دو تقریباً به اندازه 3000 کلمه هستند، به این معنی که احتمالاً این یک توپ خوب برای هدف است.
قالب خود را انتخاب کنید
گزینه های اصلی قالب لیستی که باید از بین آنها انتخاب کنید، پایه یا دقیق هستند. فهرستهای پایه دارای تعداد بیشتری از آیتمهای فهرست با توصیفهای اصلی دو یا سه جملهای هستند، در حالی که فهرستهای تفصیلی موارد فهرستی کمتری دارند اما دارای چندین پاراگراف از جزئیات برای هر یک هستند.
هر دو فرمت قابل قبول هستند، اما باید به دقت فکر کنید که کدام گزینه برای موضوع شما مناسب تر است.
زاویه خود را انتخاب کنید
بیشتر فهرست ها در رابطه با زاویه شما تحت یکی از این دسته بندی ها قرار می گیرند:
- بهترین/برترین – 8 بهترین گوشی هوشمند در سال 2022
- برای مبتدیان – 13 نکته باغبانی برای مبتدیان
- استفاده شخصی – 5 بهترین تفنگ ماساژ که من استفاده می کنم
- تست شده با اثبات – 7 وسیله نقلیه خارج از جاده که مطابق با نام خود هستند (آزموده و آزمایش شده)
- مرجع تخصصی – 43 نکته برای کاهش بی خوابی، با حمایت کارشناسان
شما مختار هستید که هر زاویه منحصر به فردی را که مناسب سبک نوشتاری شما است انتخاب کنید، یا می توانید به همان نتایج با رتبه بالایی که برای تعیین طول کلمه خود استفاده کرده اید نگاه کنید و زاویه آنها را دنبال کنید.
یک طوفان فکری ایجاد کنید
بله، ما تقریباً آماده هستیم تا طرح کلی خود را کنار هم قرار دهیم! طوفان فکری برای ایده های پست لیست اساس ساخت یک لیست با کیفیت بالا است زیرا نمی توانید به سادگی ایده های موجود را جستجو کنید و آنها را به لیست های خود اضافه کنید.
با خیال راحت در مورد سایر فهرست های مشابه تحقیق کنید تا ایده کاملاً جامعی از آنچه دیگران فکر می کنند شامل شود، بدست آورید، اما مطمئن شوید که زیرعنوان های منحصر به فردی را ارائه می کنید. که هیچ کس دیگری در مقالات خود درج نکرده است.
اگر در تلاش برای ارائه ایدههای منحصربهفرد هستید، به یاد داشته باشید که همیشه میتوانید موارد کمتری را اضافه کنید و بهجای آن، توضیحات خود را درباره هر کدام گسترش دهید. یک فهرست خوب این جزئیات اضافی را ارائه میکند و در عین حال آن خوانندگانی را که بازهی توجه کوتاهی دارند، از دنبال کردن هر مورد فهرست باز میدارد.
طوفان فکری خود را گسترش دهید
اکنون که فهرست شماره گذاری شده خود را آماده کرده اید، می توانید عناوین دیگری را اضافه کنید تا به خوانندگان خود اطلاعات بیشتری در مورد موضوع مورد نظر بدهید.
یک بار دیگر به نتیجه جستجوی گوگل ما برگردید و بخشی را پیدا کنید که در آن آمده است: «مردم نیز میپرسند». قبل از اضافه کردن هر یک از این عناوین به دقت فکر کنید، زیرا نمی خواهید آنها را صرفاً برای پر کردن فهرست منتشر شده خود اضافه کنید.
در مثال «رستورانهای محبوب در اسپانیا»، ما چهار سؤال داریم که به خوبی در بخش سؤالات متداول کوچک قرار میگیرد تا در پایان مقاله ظاهر شود. میتوانید با جستجوی عنوان کامل خود، این موضوع را حتی بیشتر کنید تا ببینید چه سؤالات دیگری ممکن است ظاهر شوند.
بخشهای قالب فهرست خود را کامل کنید
هنگامی که از طرح کلی خود راضی بودید، ادامه دهید و شروع به شکل دادن به هر بخش از فهرست خود کنید، به یاد داشته باشید که اندازه یک لیست ساده یا دقیق و همچنین زاویه انتخابی خود را دنبال کنید.
مهم است که در این مرحله فقط اطلاعات جالب و واقعی را وارد کنید. اضافه کردن کرک یا داده هایی که با حقایق پشتیبان نشده اند، تنها باعث می شود خوانندگان شما علاقه خود را از دست دهند و پاسخ خود را در جای دیگری جستجو کنند.
تمام سعی خود را بکنید که طول هر بخش تقریباً یکسان باشد، و اولویتی برای نقطه خاصی در لیست خود نشان ندهید، مگر اینکه از یک لیست شماره گذاری شده با برنده انتخابی استفاده کنید.
زاویه شما همچنین تعیین می کند که چه نوع حقایق یا نظراتی را می توانید با خیال راحت در این بخش ها قرار دهید. برای مثال، اگر زاویه کارشناسی را انتخاب کرده اید، باید حقایقی را اضافه کنید که به متخصصی که به آن اشاره می کنید مربوط می شود. از سوی دیگر، زاویه استفاده شخصی به شما اجازه می دهد تا سطح خاصی از نظر را بر اساس تجربه شما از محصول داشته باشید.
اضافه کردن تصاویر برای نشان دادن هر نقطه
تصاویر مرتبط برای فهرست ها بسیار مهم هستند زیرا توجه خوانندگان شما را جلب می کنند و کمک بصری برای مطابقت با آنچه نوشته اید ارائه می دهند.
اشتباه بزرگی که بسیاری از نویسندگان فهرست مرتکب می شوند این است که تصاویر تصادفی را فقط به خاطر داشتن یک تصویر بین هر آیتم فهرست قرار می دهند که باعث سردرگمی بسیاری از خوانندگان آنها می شود.
در صورت لزوم سعی کنید تصاویر مرتبط و مفید مانند نمودارها یا اینفوگرافیک ها را درج کنید. نوع تصویر مربوطه به موضوع شما و موارد خاص لیست بستگی دارد.
آیا آماده برنامه ریزی و نوشتن فهرست جالب خود هستید؟
امیدواریم این چشم نواز باشد فهرستی از نکات و توصیهها برای برنامهریزی و نوشتن فهرست افقهای شما را روشن کرده و به شما الهام میدهد که فوراً شروع به ساختن خود کنید. این مراحل ممکن است در نگاه اول پیچیده به نظر برسند، اما در واقع زمانی که فرصت خواندن آنها را داشته باشید، بسیار ساده هستند.
با استفاده از چیزهایی که آموختهاید، مطمئن هستیم که میتوانید به ما در صفوف نویسندگان فهرست جالب و غیر کلیکی بپیوندید تا به آن روحهای بیچاره کمک کنید که پست Buzzfeed را پس از پست Buzzfeed که هیچ کاربردی پیدا نمیکنند، بررسی کنند. رتبه بندی محتوای خود و استفاده از طعمه کلیک برای بازدید بیشتر از وب سایت کافی نیست، در حالی که می توانید همین کار را با محتوای خارق العاده انجام دهید و آن خوانندگان را برای طولانی مدت نگه دارید.
سوالات متداول
راه صحیح نقطه گذاری عناوین لیست در یک پست وبلاگ چیست؟
وجود دارد سه راه مناسب برای علامت گذاری عناوین لیست خود:
- سرفصل های H2 یا H3 – بدون نیاز به علامت گذاری
- جمله کامل – دو نقطه یا نقطه
- عبارت – دو نقطه
مهم ترین چیزی که هنگام نوشتن یک مقاله لیست باید به خاطر بسپارید چیست؟
بر محتوای واقعی و جالب به جای کلیک و کرک تاکید کنید. محتوا پادشاه است!
چرا قالب لیست اینقدر محبوب است؟
دلیل اصلی بر اساس یافتههای این مطالعه، به فاصله کوتاه توجه انسانهای متوسط مربوط میشود دانشگاه فنی دانمارک. مطالعات آنها نشان میدهد که با در دسترس بودن اطلاعات بیشتر در سنین پایینتر، دامنه توجه انسانها کوتاهتر میشود.
فهرست ها ابزار عالی برای جذب اطلاعات گفته شده در مدت زمان کوتاهی را فراهم می کنند زیرا خواننده ممکن است در مدت زمان مناسبی نقاط گلوله ارائه شده را به هر ترتیب خاصی که می خواهد اسکن کند.
Oran Yehiel (CPA، MBA) بنیانگذار StartupGeek.com است که به بنیانگذاران استارتاپ کمک می کند تا از طریق مشاوره بی طرفانه، اطلاعات حرفه ای و ابزارهای مفید، حرکت های درست را انجام دهند. او در مورد سرمایه گذاری خطرپذیر، بازاریابی و فروش، حسابداری و مالیات، ابزارهای نرم افزاری، کارآفرینی، منابع انسانی و موارد دیگر در StartupGeek.com می نویسد.